Şimdi Ara

Sorun baskı balata mı?(Edit: Sorun hidrolik sıvısıymış) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Çift debriyaj yapmasını biliyorum, eski arabamızda da 2. vites biraz nazlıydı, dediğiniz gibi daha rahat geçerdi çift debriyajla ama sabah soğuklarında buz gibi katılaşıyor vitesler, mecbur götüreceğiz artık sanayiye.
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, bu işlem için şanzıman iniyor mu?
  • kelkeriş K kullanıcısına yanıt
    Yok sadece çatala yağ sıkıyorlar, çatal ile vites arası bağlantı siz araçtayken yeniden konumlandırıyor. Sizin sorununuz bunlar değilse muhtemelen soğuk yağ ve şanzıman. Isınınca geçer. Fazla üzerinde durulacak bir şey değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kelkeriş K kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağını göster yağ fazla katilsiyor oyuzden dişliler birbirine geçersen sorun oluyor sanki

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkeriş

    Hocam geriye sabahları geçmiyor nedereyse, çok ses çıkarıyor, diğer viteslerde çok kuvvet istiyor.
    Geri vitese takacağın zaman önce 1 e takıp sonra geriye takmayı denesene bi ses kesiliyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevap için.
  • ßenle100les kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağı olma ihtimali yüksek,teşekkürler cevabınız için.
  • Aracınızın şanzıman yağı büyük ihtimal daha önce değişmiş olabilir. Örneğin orjinal yağı 75/90 ise ve 80/90 koyulduysa aynı sizinki gibi problem yaşatır. Orjinal yağ numarasını öğrenin. O yağdan koydurun büyük ihtimal problem çözülür. Sadece değişim değil, "önerilen" yağ ile değişim gerekir.

    Ek: Debriyajı 5-6 kez pompalayarak vitese takmayı denediniz mi hiç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canocan_07 -- 10 Aralık 2019; 2:13:51 >
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Debriyajı pompalayarak vites değiştirmeyi hiç denemedim, uygun yağ tavsiyesi fazlaca önerildi, dikkate alacağım teşekkürler.
  • Debriyaj merkezi ve hidroliğinize baktırın. Isı değişiminden en çok etkilenecek yer orası.
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Yok usta kesilmiyor diye hatırlıyorum
  • Sorun sizin dediğiniz gibi debriyaj hidroliğindeymiş, hidrolik sıvısı eklendi havası alındı, şimdilik bir problem yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelkeriş

    Sorun sizin dediğiniz gibi debriyaj hidroliğindeymiş, hidrolik sıvısı eklendi havası alındı, şimdilik bir problem yok.
    Geçmiş olsun, hava yaptıysa contalar gidici olma ihtimali yüksek. Tekrarlarsa conta tamir takımı değişimi ya da yeni merkez almayı gözden çıkarın.
  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, sorun tekrarlarsa tavsiyeniz aklımda bulunsun , baskı balata da yavaştan gidiyor gibi birde onun masrafı var, araba kullanmak masraflı malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 26 Aralık 2019; 11:32:25 >
  • kelkeriş K kullanıcısına yanıt
    Sorunun çözülmesine sevindim, geri dönüş yaptığın için teşekkürler.

    Baskı balatayı hızlanmalarda veya yokuslarda kaçırma yapana kadar kullanmanı tavsiye ederim, zamanı geldiğinde beni değiş der zaten, devir yükselir ama araba sabit gitmeye devam eder, hizlanmaz, kaçırır. Arkadaşım boş yere değiştirdi, bitmeden boş yere değiştiren çok insan da var. 1100 lira para çıktı cebinden, hiç gerek yoktu. Başka bir sorun varsa, kalkışlarda titreme sorunu veya aşırı debriyaj sertse kullanımı zorlaştırıyorsa tabiki değiştirin. Ama dediğim gibi zamanı geldiğinde o söyler. 🙂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakuza283

    Sorunun çözülmesine sevindim, geri dönüş yaptığın için teşekkürler.

    Baskı balatayı hızlanmalarda veya yokuslarda kaçırma yapana kadar kullanmanı tavsiye ederim, zamanı geldiğinde beni değiş der zaten, devir yükselir ama araba sabit gitmeye devam eder, hizlanmaz, kaçırır. Arkadaşım boş yere değiştirdi, bitmeden boş yere değiştiren çok insan da var. 1100 lira para çıktı cebinden, hiç gerek yoktu. Başka bir sorun varsa, kalkışlarda titreme sorunu veya aşırı debriyaj sertse kullanımı zorlaştırıyorsa tabiki değiştirin. Ama dediğim gibi zamanı geldiğinde o söyler. 🙂
    Baskı balatayı son raddesine kadar kullanıp, debriyajda kaçırma yaptırmanın sonucu olarak volanı çizdirebilirsiniz. Volan da en az balata kadar pahalı bir parça.
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Ben teşekkür ederim cevaplarınız için. Baskı balata konusuna gelince, değişim vakti geldimi tam bilmiyorum, bazen hız artmıyormuş gibi geliyor devir artarken bazen de hız devir ilişkisi normal geliyor, bir de alakası var mı bilmiyorum debriyaj biraz daha yukarıdan kavramaya başladı. El frenini çekip kalktığımda altı yere çökmeden yürümeye çalışıyor gibi geldi ama kalkışlarda bir kaçırma yaşamadım, ağırlıklı şehir içinde kullanıyorum bir rahatsızlık hissetmedim yine de dediğim gibi pek bilmiyorum. Mevcut aracımızı bir aksilik olmazsa uzun yıllar kullanacağız inşallah, baskı balata bitmese bile yaza doğru triger kayışı baskı balata değiştirelim içimiz rahat kullanalım diye planlıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kelkeriş -- 26 Aralık 2019; 21:43:6 >
  • kelkeriş K kullanıcısına yanıt
    Havası alındığı için daha yukarıdan kavrar, artık pedal hareketini direkt iletiyor. Kavrama noktası her araçta değişir, yukarı da kavraması bittiği anlamına gelmez, orijinali o şekilde olabilir. Sorun olmadan veya bitmeden değişimi tavsiye etmememin sebebi, usta diyemiyorum tamircilerin bir yeri yaparken başka sorunlar yaratması, gerekli özeni göstermemesi. O yüzden sorun olmadıkça kurcalatmamak daha mantıklı. Triger kayışı için bu dediklerim geçerli değil tabi. Bir de gerçekten güvendiğiniz bir ustanız varsa.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.