Merhaba Arkadaşlar, Burada Sony Firmasına arkasında durmadığı cihazları nasıl iade verebiliriz onu anlatıcağım.
22.01.2016 Vatan Computer'dan 2.499 TL ye aldığım sony xperia z5 telefonum 1 yıl sorunsuz kullanmama rağmen bu su geçirmiyordu diyip ilk defa havuzda çekim yapmak için soktuğumda 10 sn içinde su alarak kullanılmaz hale geldi. Su aldıktan sonra prince koydum olmadı 3 gün açmadan şarja takmadan beklettim olmadı. 3 gün sonra Şarja taktığımda ise şarj bölümü aşırı derecede ısınıyordu, açma tuşuna bastığımda ise ufak bi titreme yapıp kapanıyordu (ekran hiç bir şekilde gelmiyordu). Bunun üzerine 21.01.2017 Tarihinde KVK Kartal Teknik servisine cihazımı götürdüm ve ya ücret iadesi yada cihazımın sıfırı ile değiştirmesini talep ettim. Cihazı bırakıp çıktıktan 2 saat sonra yapılan incelemede kullanıcı hatası olduğunu ve tarafımdan 2552 lira onarım ücreti istendi. :) 23.01.2017 tarihinde gidip cihazımı teslim aldım. KVK teknisyeni cihaza basınç testi yaptık sorun yoktu muhtemelen kapağı açıktı ondan su girdi diyip geçiştirdi. 23.01.2017 tarihinde İstanbul İl Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulundum. Bu arada şunu belirtmek isterim ki; 2380 tl üzeri fatura tutarlarında İl tüketici hakem heyetine 2380 tl altındaki fatura tutarları için İlçe hakem heyetine başvuruda bulunabilirsiniz.
İstanbul Sirkecide bulunan İl hakem heyetine aynen şu şekilde bir dilekçe verdim ;
ŞİKAYETİN ÖZETİ: 'SONY MARKA XPERİA Z5 MODELİ TELEFONUM SONY MARKASININ REKLAMLARINA VE IP65 VE IP68 SERTİFİKALARINA GÜVENEREK HAVUZDA ÇEKİM YAPAR İKEN CİHAZIM SU ALMIŞTIR.10 SN ÇEKİM YAPTIKTAN SONRA CİHAZIM KULLANILMAZ HALE GELDİ.GARANTİDEN DEĞİŞİM TALEBİNDE BULUNMAK ÜZERE 21.01.2017 TARİHİNDE KVK TEKNİK SERVİSİNE CİHAZIMI BIRAKTIM. KULLANICI HATASI DENİLEREK TARAFIMDAN ONARIM İÇİN 2552 TL ÜCRET İSTENMİŞTİR.KABUL ETMEYİP CİHAZIMI TESLİM ALMAK DURUMUNDA KALDIM.TARAFINIZA BAŞVURUDA BULUNDUM.'
TALEP: FATURADA YAZAN TUTARIN TARAFIMA İADESİNİ TALEP EDİYORUM.
Bu dilekçe üzerine bekleme sürecine girmiş bulunmuştum. Ve 22.03.2017 tarihinde cep telefonuma şöyle bir mesaj geldi;
MESAJ : '' Sayın xxxxxxx, İSTANBUL TÜKETİCİ İL HAKEM HEYETİNE YAPMIŞ OLDUĞUNUZ ŞİKAYETTE BİLİRKİŞİ OLARAK TAYİN EDİLDİM. LÜTFEN 3 GÜN İÇERİSİNDE ŞİKAYETLİ CİHAZI BANA ULAŞTIRINIZ.AKSİ HALDE İNCELEME YAPILAMADIĞINDAN DOSYANIZI İADE ETMEM GEREKMEKTEDİR. İYİ GÜNLER. ŞİŞLİ ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ HABERLEŞME SİSTEMLERİ BÖLÜM ŞEFİ xxxxxxx''
Aynı gün cihazımı bilir kişi olarak tayin edilen memura götürdüm. Oradaki bölüm şefi basınç testi yapıldığını söylemişler bir de biz alalım yapalım bakalım ne sonuç alıcaz dedi. Ben ön yargı olarak kendi kendime bunlarda KVK kafasında kesin dedim çıktım :) 2 hafta sonra İlgili memur beni arayıp cihazını teslim alabilirsiniz raporu yazıp gönderdim ben dedi. Cihazımı teslim almaya gittim kararınız nedir? dedim Memur arkadaş Sony cihazların bu şikayette geldiğini bilmeyen yok zaten sizin tarafınıza görüşümü bildirdim. Zaten cihazın sim kart yuvasına su testi etiketi koyup suya attık su geçirdi. Kararı İl Hakem Heyeti Kurulu verip size bildiricek dedi. Ön yargılarım orada kalktı :) Yine bir bekleme sürecine girdik tabi.
13.04.2017 tarihinde Ptt ile karar elime ulaşmış bulundu. Uzun uzun yazmıcam kararda Başvuru sahibinin talebinin kabulüne ayıplı cep telefonunun geri alınarak bedeli olan 2.499 Tl'nin firma tarafından tüketiciye iade edilmesine vs. vs. yazıyordu.
Aldığım yer olan Vatan Computer'a hemen aynı gün götürdüm. Karar bize ulaşmış fakat bizim tarafımızda henüz cevap verilmemiş 15 gün içerisinde cevap gelmez ise ilgili icra dairesine gidip iade alabilirsiniz dediler. yine bekleyişe devam ettik. 4-5 gün sonra Vatan Computer cihazı iade almak için mesaj attı. Cihazı iade ettim. Ücret iadesini hesabıma havale yoluyla 15 gün içerisinde yapıcaklarını söylediler. Şu anda yeniden bekleme sürecine girdim 14 günleri kaldı :) İade ücreti hesaba geçince yine buraya yazıcağım.
Umarım mağdur arkadaşlara biraz yardımım dokunuz. Sormak istediğiniz sorular var ise konu altına yazabilirsiniz. Biraz sabır ile istediğiniz sonuca ulaşıcağınızdan şüpheniz olmasın. Yeterki haklı durumda olun. İyi Günler...