Şimdi Ara

★SONY XPERIA™ Z2 KULÜBÜ | FACEBOOK | ROOT | TR ROM FTF ★

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
38.650
Cevap
240
Favori
1.162.306
Tıklama
Tüm Forumlar >> Mobil Cihazlar >> Android Telefonlar >> Sony >> ★SONY XPERIA™ Z2 KULÜBÜ | FACEBOOK | ROOT | TR ROM FTF ★
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    254 Mesaj

    siz bayadır bu durumu araştırıyorsunuz galiba. durumu size açıklayım. bak şimdi bu dk31 (xperia z1'in docku):

    https://store.donanimhaber.com/53/3e/fc/533EFC6DB772FD2F9F90D8434D29C97D.jpg
    https://store.donanimhaber.com/bc/ba/2a/BCBA2AE2A3027AE0E0A605CE2AF363C5.jpg
    https://store.donanimhaber.com/83/cb/2a/83CB2AB1447BDA49273340FD4F38BE44.jpg
    https://store.donanimhaber.com/67/54/c1/6754C1AECA2251BC3471F790CB1182E1.jpg
    https://store.donanimhaber.com/16/b9/26/16B92698121CBF68B8F845BECAA1F797.jpg
    https://store.donanimhaber.com/b5/e8/a5/B5E8A5F9DE98DD18C0A88630BE4B2546.jpg
    https://store.donanimhaber.com/7d/1c/82/7D1C82F743DF1A4380E7900D6FC77688.jpg
    https://store.donanimhaber.com/bf/f1/17/BFF117137C45EF28912A645AE706C408.jpg
    https://store.donanimhaber.com/e9/7f/f2/E97FF2E5AD0BC4FF1DEBD359C186B995.jpg

    verdiğim linklerdeki resimlere sırasıyla tıkla. görmüş olduğun gibi z1'in docku(dk31)'i açtığın zaman içinden manyetik şarj kablosu çıkıyor ve bu aynı zamanda z2 ile de uyumlu. yani alıp kullanabilirsin. dk36 farkı nedir dersen bi de onun iç yapısını göstereyim:

    http://hizliresim.com/8mvrD1
    http://i.hizliresim.com/kZzDOr.jpg

    görmüş olduğun gibi dk36 biraz daha farklı. içine bikaç devre elemanı koymuşlar.

    okuduğu bölüm elektronik olan ve bu konulardan anlayan "pocemonmutlu" adlı üyenin bana yazdığı yazıyı buraya yazayım:

    """Dock'ın iç yapısının Manyetik kablo ile ne farkları var açıklığa kavuşturmak için herkes ile paylaşmaya ve bilgilendirmeye çalışıyorum. Dk31 iç yapısını paylaştım, ama DK36 aynı mantıkla çalışmasına rağmen ektra güvenlik önlemi almış ve ufak güzel bir koruma devresi tasarlamış.

    Bu devrenin Dock içine yerleştirilmesinin sebebi bilinçsiz kullanıcıların telefona zarar vermemelerini büyük ölçüde azaltmak için tasarlanmış ama Dock üzerinden!.

    Örnek vermek gerekirse, siz 80tl ödeyip Dock'u aldınız ve evde orjinal adaptörü ile kullanırken iş yerinde farklı bir adaptor ile kullanmaya çalıştınız, yada adaptörünüz bozuldu orjinal adaptor oldukça pahalı geldi sizde 15-25tl'ye satılan adaptor aldınız. Eğer adaptör Dock'a fazla voltaj gönderir ise Dock içindeki devre üzernindeki komponentler (zener diodlar vs.) kısadevre olacak ve telefonu korumaya alacaktır ama Dock üzerindeki devre bozulmuş ve kullanılmaz duruma gelecektir.

    Aynı olay kapağın altındaki mini usb için'de geçerli. Siz farklı marka yada model adaptor ile şarz ederken adaptor bozulur yada gereken değerin üzerinde voltaj gönderir ise, yada bilgisayara bağladığınız usb girişinde sorun var ise (kaçak vs.) kablo üzerinden yüksek voltaj gönderirse telefonu ne koruyacak?.

    Özet: 80tl verip Dock alanlar en azından extra koruma devresi ile istediği adaptörü kullanarak telefonun bozulma riskini azaltmış olacaktır ama Dock'un bozulma riskini arttıracaktır.

    Senin yapman gerek ise satın aldığın manyetik kabloyu orjinal adaptoru ile kullanmaya, bozulur ise orjinal adaptorünü satın alıp kullanmaya özen göstermek olacaktır."""





    SONUÇ OLARAK: Telefonun kutusundan çıkan orjinal şarj adaptörünü kullandığın sürece sorun teşkil etmez, çünkü kaliteli adaptörler'de giriş ve çıkış katında yeterli seviyede güvenlik önlemi alınmış oluyor. ama yok ben takıntılıyım olur da şarj adaptörü bozulursa falan kafama takarım diyorsan dk36'yı alabilirsin. tabi bu durumda adaptör bozulursa muhtemelen dock bozulur ama telefon korunmuş olur. ama ben manyetik şarj kablosu kullanıyorum ve oldukça memnunum. zaten bir sürü insan normal usb ucuyla şarj ederken aslında ekstra güvenlik önlemi almamış oluyor çünkü usb girişli şarj aletlerinde adaptörden gelen güç dk36'nın yapısına benzer bir devreden geçmeden doğrudan telefona ulaşıyor. yani telefonu normal kutudan çıkan kablosu ile şarj etmenle manyetik kabloyla şarj etmen arasında güvenlik açısından bir fark yok. ama dediğim gibi yine de sen bilirsin. dk36 demin belirttiğim gibi ekstra güvenlik önlemli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akdelik -- 29 Ağustos 2014; 21:22:10 >
    |
    |
    blackhawk--- kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    602 Mesaj
    Beyler tuş kilidinde iken whatsapp twitter tarzı uygulamaların bildirimleri gelmiyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1412 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alfamanager

    Beyler tuş kilidinde iken whatsapp twitter tarzı uygulamaların bildirimleri gelmiyor

    stamina mod açıkken gelmiyorsa eğer ayarlar dan güç yönetiminden stamina modu yazan yere dokunun gelen pencereden beklemedeki aktif uygulamalardaki + işaretine basın whatsapp ı ekleyin
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    419 Mesaj

    ben aldım ve kullanıyorum
    sadece manyetik kablo
    ama orjinal şarja takıp öyle kullanıyorum
    şimdilik bir sorun yok
    toplamda telefonu aldığımdan beri 12 şarj yapmışım bunların ilk ikisi orjinal şarj aleti ve usb girişten
    yaptım
    şimdi değerleride yazacağım bilgi amaçlı

    1-orjinal şarj ve usb kablo 6 saatte şarj 3. gün tekrar şarj
    2-orjinal şarj ve usb kablo 7 saat 17 dk 2. gün şarj
    3-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 4 saat 9 dk 4. gün şarj
    4-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 56 dk 3. gün şarj
    5-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 48 dk 2. gün şarj
    6-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 3 saat 13 dk 2. gün şarj
    7-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 3 saat 11 dk 3. gün şarj
    8-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 43 dk 3. gün şarj
    9-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 48 dk 2. gün şarj
    10-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 20 dk 3. gün şarj
    11-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 59 dk 4. gün şarj
    12-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 3 saat 8 dk 2 gün oldu şarj % 81 de devam ediyor hala
    bu arada pil seviyesi %20 olduğunda mutlaka şarja koyarım
    işte orjinal şarj aleti ve manyetik kablo ile aldığım değerler bunlar..
    artık sen karar verirsin alıp almayacağına :)
    @blackhawk---
    |
    |
    blackhawk--- kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2,3 GHz Quad-Core İşlemci | Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 | 3 Gb Ram | LTE 150 Mbps | Android 4.4 Kit Kat | 3.200 Mah Battery |
    |Full HD 1920 x 1080 IPS LCD | 5.2 Inc | 4K 3840 x 2160 | 424 PPI | 16M Colors | RDS Radyo | 20.7 Mp G Lens Kamera |




  • Çavuş
    78 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nqs

    ben aldım ve kullanıyorum
    sadece manyetik kablo
    ama orjinal şarja takıp öyle kullanıyorum
    şimdilik bir sorun yok
    toplamda telefonu aldığımdan beri 12 şarj yapmışım bunların ilk ikisi orjinal şarj aleti ve usb girişten
    yaptım
    şimdi değerleride yazacağım bilgi amaçlı

    1-orjinal şarj ve usb kablo 6 saatte şarj 3. gün tekrar şarj
    2-orjinal şarj ve usb kablo 7 saat 17 dk 2. gün şarj
    3-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 4 saat 9 dk 4. gün şarj
    4-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 56 dk 3. gün şarj
    5-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 48 dk 2. gün şarj
    6-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 3 saat 13 dk 2. gün şarj
    7-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 3 saat 11 dk 3. gün şarj
    8-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 43 dk 3. gün şarj
    9-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 48 dk 2. gün şarj
    10-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 20 dk 3. gün şarj
    11-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 2 saat 59 dk 4. gün şarj
    12-orjinal şarj ve MANYETİK kablo 3 saat 8 dk 2 gün oldu şarj % 81 de devam ediyor hala
    bu arada pil seviyesi %20 olduğunda mutlaka şarja koyarım
    işte orjinal şarj aleti ve manyetik kablo ile aldığım değerler bunlar..
    artık sen karar verirsin alıp almayacağına :)
    @blackhawk---

    Hocam değerler güzel de manyetik şarjda neden böyle farkediyor ki ? Mesela daha hızlı şarj edip daha uzun süre gidiyor bunun bataryaya bir zararı olur mu ? Malum batarya sabit olduğundan değişmesi çok sıkıntı olur. Birde hocam telefonu sadece aramak için kullanıyorsunuz yani yoğun birisiniz sanırım öyle 2 gün filan gittiğine göre. Ben bir gece tam şarj yaparım birde eve geldiğimde akşama kadar götürmesi için ufak bir besleyici şarj. Gerçi ben stajda olduğum için çok kullanıyorum.
    _____________________________
    ''Korkarız yalnızlıktan.. Ama bil ki yalnızsan yalancı arkadaşların, ikiyüzlü dostların ve çekip gidicek bir sevgilin olmaz.''

    *Douglas Noel




  • Yarbay
    25925 Mesaj
    Uzun zamandır beri alıcı gözüylü telefonlara bakmamıştım ama Note 2 artık emeklilik vaktim geldi evlat dediği için alıcı gözüyle bakındım. Tasarım olarak Z2 ve M8 dışında gözüme hoş gelen bir telefon olmadı. Samsung'u zaten eledim belki Note 4 ile gönlümü kazanırlarsa bilemem.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    419 Mesaj

    ilk iki şarj sanırım pilin kalibre olması yüzünden uzun sürdü bir de o zaman güncelleme yapmamıştım
    artı battery doctor programını yüklememiştim belki o da etken olabilir
    oyun işine pek girmem
    çoğunluk arama, sonrasında internet mesajlaşma falan ama aşırı olmuyor bunlar
    o yüzden şarjım çok gidiyor benim

    şunuda ekleyeyim battery doctor programı 3 aşamalı şarj ediyor
    ilk ikisi hızlı sonucusu ise oldukça yavaş
    ama pili bozacak bir olay yok hem orjinal şarj kullanıyorum hemde telefon şarj bitimine yakın sanırım voltajı düşürüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nqs -- 29 Ağustos 2014; 23:42:31 >
    |
    |
    blackhawk--- kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2,3 GHz Quad-Core İşlemci | Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 | 3 Gb Ram | LTE 150 Mbps | Android 4.4 Kit Kat | 3.200 Mah Battery |
    |Full HD 1920 x 1080 IPS LCD | 5.2 Inc | 4K 3840 x 2160 | 424 PPI | 16M Colors | RDS Radyo | 20.7 Mp G Lens Kamera |
  • Yüzbaşı
    602 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cedric2323

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfamanager

    Beyler tuş kilidinde iken whatsapp twitter tarzı uygulamaların bildirimleri gelmiyor

    stamina mod açıkken gelmiyorsa eğer ayarlar dan güç yönetiminden stamina modu yazan yere dokunun gelen pencereden beklemedeki aktif uygulamalardaki + işaretine basın whatsapp ı ekleyin

    Onu yaptımda genede olmadı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1412 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alfamanager


    quote:

    Orijinalden alıntı: cedric2323

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfamanager

    Beyler tuş kilidinde iken whatsapp twitter tarzı uygulamaların bildirimleri gelmiyor

    stamina mod açıkken gelmiyorsa eğer ayarlar dan güç yönetiminden stamina modu yazan yere dokunun gelen pencereden beklemedeki aktif uygulamalardaki + işaretine basın whatsapp ı ekleyin

    Onu yaptımda genede olmadı

    eğer cihazınız rootluysa ve clean master gibi uygulamalara root yetkisi verdiyseniz onlarda engelliyor
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    602 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cedric2323

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfamanager


    quote:

    Orijinalden alıntı: cedric2323

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfamanager

    Beyler tuş kilidinde iken whatsapp twitter tarzı uygulamaların bildirimleri gelmiyor

    stamina mod açıkken gelmiyorsa eğer ayarlar dan güç yönetiminden stamina modu yazan yere dokunun gelen pencereden beklemedeki aktif uygulamalardaki + işaretine basın whatsapp ı ekleyin

    Onu yaptımda genede olmadı

    eğer cihazınız rootluysa ve clean master gibi uygulamalara root yetkisi verdiyseniz onlarda engelliyor

    Onu nasıl kaldırabilirim evet rootlu ve Clean master var



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    254 Mesaj
    arkadaşlar rootlayınca xperianın arayüzü gidiyo mu
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    602 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: akdelik

    arkadaşlar rootlayınca xperianın arayüzü gidiyo mu

    Yok kardeş gitmiyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1570 Mesaj
    Bir şey rica etsem deneyebilir misiniz ona göre telefonu garantiye yollayacağım ?
    Telefonun ekran ayarlarından "uyandırmak için çift dokun" ve yine ayarlar erişebilirlik bölümünden "güç tuşu aramayı sonlandırır" ayarını aktif seçin ve bir yeri arayıp telefonu kenara bırakın ve (ha birde ekran ayarlarından kararmayı/uyku ayarını 15 saniye yapın ki aramada çabucak ekran kapansın) ekran kapanınca çift dokunuşla ekranı açmayı deneyin
    Eğer ekranı açmadan aramayı direk sonlandırıyorsa aynı sorun bende de mevcut yazılımsal bir sorun diyeceğim. Yok ama bunu yapanlarda olmazsa bende sorun vardır garantiye yollayacağım.
    Şimdiden teşekkürler
    _____________________________

    Asus N56VZ S4037V - Intel® Core™ i7-3610QM - NVIDIA® GeForce® GT 650M 2GB - 8GB DDR3 1600MHz - 15,6" FHD LED
    750GB 7200RPM HDD - Bluray - Audio by Bang & Olufsen ICEpower - Windows 7 Home Premium 64Bit

  • Yüzbaşı
    254 Mesaj
    Arkadaşlar aptoide diye bir şey indirdim. Google play storda güncel görünen uygulamalar bunda güncel değil görünüyor ve güncelleme yolluyor. Sizce bunlar güvenli midir



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    254 Mesaj

    Tamam teşekkürler



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    alfamanager kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Er
    4 Mesaj
    merhaba arkadaşlar,bu telefonu beğendim almak istiyorum ancak internette hatta sorun olabiliyormuş.Forumda bu konu hakkında açılmış başlıklar var.Google'a Z2 3g sorun olarak aratın çıkıyor zaten.Çok büyül bir sorun.Seri hata falan olmasın.Arkadaşlar birde vodafone tarifeye ek ücret ile alacağım sizce vodafonedan almak mantıklı mı? Teşekkürler
    _____________________________
    paranın satın alamayacakları vardır geri kalan herşey için aziz yıldırım
  • Yüzbaşı
    602 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: corek

    merhaba arkadaşlar,bu telefonu beğendim almak istiyorum ancak internette hatta sorun olabiliyormuş.Forumda bu konu hakkında açılmış başlıklar var.Google'a Z2 3g sorun olarak aratın çıkıyor zaten.Çok büyül bir sorun.Seri hata falan olmasın.Arkadaşlar birde vodafone tarifeye ek ücret ile alacağım sizce vodafonedan almak mantıklı mı? Teşekkürler

    Biraz daha tuzlu olur sadece :)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Onbaşı
    24 Mesaj
    beyler kamera ayarlarınız nasıl? Oto mu yoksa manuel mi?
    _____________________________
    Dik dur. Su iç.
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.

    Ben Manual 15,5 mp yaptım hocam daha iyi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    mucgs kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    7986 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mucgs

    beyler kamera ayarlarınız nasıl? Oto mu yoksa manuel mi?

    Gündüz oto mod,akşam floresan ışıkta manuel 20 mp iso 100,gece dışarda 8 mp scn den gece çekimi veya gece portresi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
kolayoto.com
Media Sözlük
emek server
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,734
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.