Şimdi Ara

Sony, Playstation VR Oyunlarının 60 fps'nin Altına Düşmesine İzin Vermiyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •     Bildiğiniz gibi konsol firmaları bir oyun piyasaya çıkmadan önce test edip onay veriyor. Eğer geliştiriciler bu test aşamasından geçemezlerse oyunları konsollarda piyasaya çıkamıyor. Yani durum PC oyunculuğundan biraz farklı.
     
        Sony Computer Entertainment Amerika'da çalışan kıdemli geliştirici destek mühendisi Chris Norden'ın açıklamasına göre eğer Playstation VR için geliştirilen oyunlar 60 fps'nin altına düşerlerse Sony bu oyunları muhtemelen reddedecek. Yani 55 fps bile kabul görmeyebilirmiş.
     
        Cihaz için minimum fps'nin 60hz olduğunu söyleyen Chris Norden geliştiricilerin işini çok kolay olacağını düşünmediğini de belirtiyor. 60 fps'nin altında sanal gerçeklik konusunda önemli sıkıntılar baş gösterdiği için Sony böyle bir karar almış görünüyor.
     




  • Fps ne kadar yuksekse bas donmesi o kadar minimum foluyor. Aslinda 60 da yeterli degil sinirda bu rakamin 90 olmasi lazim. İdeali zaten herkesce malum 120 dir.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • İyide zamanında bunlar en az 90 fps olmalı demiyor muydu?

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • eğer 60 fps olacaksa oyunlar çoğu kişi oynayamaz baş dönmeleri,kusma gibi olaylar yaşanacaktır

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Aynısını normal oyunlar içinde söyleseydi. Geliştiriciler bozuk oyun piyasaya sürmeseler . Hatta, Sony 1080p için direttiği için yapımcılar da buna uyuyordu . ( konsolda bu durum PC'ye nazaran az olsada)

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ReflexAction

    eğer 60 fps olacaksa oyunlar çoğu kişi oynayamaz baş dönmeleri,kusma gibi olaylar yaşanacaktır


    Saçmalama sanatçıları olarak bir grup kurun.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Neyse ki "insan gözü 24 FPS'nin üstünü göremez"cilerle "sinematik etki"ciler daha gelmemiş konuya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 17 Mart 2016; 14:48:54 >
  • Nintendo neden ilgilenmiyor bu VR işiyle acaba. eskiden fail oldukları için bi bildikleri var sanırım.
  • Pc de sanki oyunlar 60 fps çalışıyor ha evet doğru 3 sene önceki oyun çalışıyor 120 fps ama geçen sene çıkan witcher 3 ü konsoldan daha iyi bir grafik kalitesinde 60 fps oynamak için gtx 980 ti ye ihtiyacınız var insan kullanınca öğreniyor pc fanlarıda konsol fanlarıda kendi cihazlarını olduğundan fazla abartma konusunda uzmanlaşmışlar diyebilirim

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Konsollara karşı algı operasyonu yapılıyor bu sitede :)

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rambocuk

    Pc de sanki oyunlar 60 fps çalışıyor ha evet doğru 3 sene önceki oyun çalışıyor 120 fps ama geçen sene çıkan witcher 3 ü konsoldan daha iyi bir grafik kalitesinde 60 fps oynamak için gtx 980 ti ye ihtiyacınız var insan kullanınca öğreniyor pc fanlarıda konsol fanlarıda kendi cihazlarını olduğundan fazla abartma konusunda uzmanlaşmışlar diyebilirim


    gtx 970 ile 60 fps daha iyi grafiklerle oynuyorum.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MadSlinger

    quote:

    Orjinalden alıntı: rambocuk

    Pc de sanki oyunlar 60 fps çalışıyor ha evet doğru 3 sene önceki oyun çalışıyor 120 fps ama geçen sene çıkan witcher 3 ü konsoldan daha iyi bir grafik kalitesinde 60 fps oynamak için gtx 980 ti ye ihtiyacınız var insan kullanınca öğreniyor pc fanlarıda konsol fanlarıda kendi cihazlarını olduğundan fazla abartma konusunda uzmanlaşmışlar diyebilirim


    gtx 970 ile 60 fps daha iyi grafiklerle oynuyorum.

    Witcher 3'ü PS4 ile aynı kalitede oynayabilmek için i3 işlemci ve 750Ti gibi bir kart yetiyor zaten. İşlemciyi geçtim, GTX970 ile 750Ti arasında yaklaşık 2.5 kat performans farkı var. Yani teorik olarak PS4 ayarlarında GTX970 ile 75 FPS'ye yakın bir performans alınabiliyor. Testlerde i3'ün Witcher3'te 84 FPS verdiği yerde i7 100 FPS veriyor. Onu da katarsan i7 + 970 ile alacağın FPS 90 civarı eder.



    Benim bu PS4'ün 60 FPS sabit zorunluluğu biraz gözümü korkutmaya başladı. Evet gerekli ama nasıl gerçekleşecek merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 17 Mart 2016; 21:26:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: MadSlinger

    quote:

    Orjinalden alıntı: rambocuk

    Pc de sanki oyunlar 60 fps çalışıyor ha evet doğru 3 sene önceki oyun çalışıyor 120 fps ama geçen sene çıkan witcher 3 ü konsoldan daha iyi bir grafik kalitesinde 60 fps oynamak için gtx 980 ti ye ihtiyacınız var insan kullanınca öğreniyor pc fanlarıda konsol fanlarıda kendi cihazlarını olduğundan fazla abartma konusunda uzmanlaşmışlar diyebilirim


    gtx 970 ile 60 fps daha iyi grafiklerle oynuyorum.

    Witcher 3'ü PS4 ile aynı kalitede oynayabilmek için i3 işlemci ve 750Ti gibi bir kart yetiyor zaten. İşlemciyi geçtim, GTX970 ile 750Ti arasında yaklaşık 2.5 kat performans farkı var. Yani teorik olarak PS4 ayarlarında GTX970 ile 75 FPS'ye yakın bir performans alınabiliyor (ki işlemciyi halen işin içerisine katmıyorum).



    Benim bu PS4'ün 60 FPS sabit zorunluluğu biraz gözümü korkutmaya başladı. Evet gerekli ama nasıl gerçekleşecek merak ediyorum.

    PS2, bilemedin 5 yıllık PS3 grafiklerine dönecekler sanırım. PC ye çıkacaklar neyse de konsola çıkacak olan VR oyunları bence hiçbir zaman grafik odaklı olmayacak. Başarmaları bayağı zor.
  • Konsolda oynayacak,bu aleti kullanacak adam grafikleri uber olsun diye almayacak zaten.

    Kaldıki aleti denemeden keseden sallıyorsunuz final sürümünü deneyen insanlar baş agrisiymis,mide bulantısıymis hiç yaşamamış.Böyle bir şey olsa bu SONY aptal mi bu aleti çıkarsin? Yada sız firmanin muhendislerden dahamı zekisiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PHO3N1X -- 17 Mart 2016; 21:36:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 milyar defa dendi harici bir ünitesi var Wii kadar ... Gücün ihtiyaç duyulan kısmını oradan alacak diye !

    Hala "nasıl yapacak, nasıl edecek" gibi saçma sapan sorular ve yorumlar dolanabiliyor şu PS Vr konusu altında yahu !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freshmind -- 17 Mart 2016; 21:40:28 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Neyse ki "insan gözü 24 FPS'nin üstünü göremez"cilerle "sinematik etki"ciler daha gelmemiş konuya.

    "sinematik etki" ciler degilde , "Benchmark" 'cilar toplanmis.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mementopolis -- 17 Mart 2016; 21:51:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mementopolis

    quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Neyse ki "insan gözü 24 FPS'nin üstünü göremez"cilerle "sinematik etki"ciler daha gelmemiş konuya.

    "sinematik etki" ciler degilde , "Benchmark" 'cilar toplanmis.

    FPS muhabbetine giren ben değildim, bilimsel açıklama yaptım sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freshmind

    1 milyar defa dendi harici bir ünitesi var Wii kadar ... Gücün ihtiyaç duyulan kısmını oradan alacak diye !

    Hala "nasıl yapacak, nasıl edecek" gibi saçma sapan sorular ve yorumlar dolanabiliyor şu PS Vr konusu altında yahu !

    Makinayı kullandın sanırım, gayet bilgili gördüm seni...

    Biz de onu soruyoruz zaten, merak ediyoruz. Güzelse biz de alırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 17 Mart 2016; 22:09:19 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: freshmind

    1 milyar defa dendi harici bir ünitesi var Wii kadar ... Gücün ihtiyaç duyulan kısmını oradan alacak diye !

    Hala "nasıl yapacak, nasıl edecek" gibi saçma sapan sorular ve yorumlar dolanabiliyor şu PS Vr konusu altında yahu !


    Bak kardeşim; o sanal gerçeklik kaskının Wii kadar parçası PS4 ile birebir aynı güçte olsa dahi 60 FPS bir Uncharted veya Last of Us göremezsin. En azından sli veya crossfire yapılan bilgisayar donanımlarından biraz anlaman gerekiyor. Çıkmadan önce PS Vita içinde Sony yeri göğü sarsıyordu şimdi kendi oyunlarını bile çıkarma tenezzülü göstermiyor. Aynı şekilde bu sanal gerçeklik kaskları da dağa tırmanma, markette gezme veya mobil çerezlik oyunları içerecek, en azından ilk modellere bakarak bunları söylemek mümkün, aradan 1 sene sonra daha gelişmiş modelleri çıkacak ama hevesle ilk modelleri alanlar oyun desteğinin rezilliğini de gördükten sonra yoğurdu üfleyerek yiyeceklerdir.
    Madem 230 oyun firması bu kasklara oyun geliştiriyor, göstersinler bana God of War, Tomb Raider, Legend of Zelda ayarında oyun? Hiç mi geliştirilme aşamasında oyunları yok? Konsollara ve bilgisayara çıkan oyunlar E3 fuarında duyuruluyor ve ertesi yıl filan piyasaya çıkıyorlar. Ubisoft gibi her yıl birkaç tane AC oyunu çıkaran veya her yıl en az 1 tane Call of Duty ve Battlefield oyunu çıkaran firmalar neden sessizler hiç düşündün mü? Sonuçta geliştirici kitleri en az 1-2 yıldır ellerinde ve neden oynanış videosu yok bir düşün bakalım. Yada şöyle diyeyim 30 FPS'yi sinematik etki için tercih ediyoruz diyen 1. parti oyun firmaları 60 FPS minumumu nasıl ve hangi oyunlarla sağlayacaklar. Konsolları geçtim en pahalı ekran kartlarıyla bile oyunların kalitesi belli ve çoğu oyun optimize özürlü çıkıyor, daha güçlü donanım için yeni grafik motorları hazırlanıyor ve o motorlara oyun yapmaya şimdi başlansa kaliteli bir oyun en az 2 sene emek istiyor. İlk model kaskların yeni grafik motorlarını neyleriyle destekleyecekler acaba, biraz beyin fırtınası yapmanı öneririm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PHO3N1X

    Konsolda oynayacak,bu aleti kullanacak adam grafikleri uber olsun diye almayacak zaten.

    Kaldıki aleti denemeden keseden sallıyorsunuz final sürümünü deneyen insanlar baş agrisiymis,mide bulantısıymis hiç yaşamamış.Böyle bir şey olsa bu SONY aptal mi bu aleti çıkarsin? Yada sız firmanin muhendislerden dahamı zekisiniz?


    Konsol normalde zaten orta ayar grafik veriyor ve sanal gerçeklik kaskı ile verebilecekleri o orta ayar grafik bile olamaz. İnternet üzerinde bu kaskları denedikten sonra olumsuz etkilenen pek çok insanın yorumu var, öyle bol keseden sorunsuz deyip kestirip atamazsın. Kaldı ki bu cihazları etkinliklerde deneyen kişilerin kullanım süreleri taş çatlasa 10 dk olsun, satın alan kişi her takmaya 1-2 saat kullanmayı düşünüyordur.
    Ayrıca bakıyorumda normalde bilgisayar, PS4 ve Xbox One'a çıkan oyunları çözünürlük ve FPS değerleri nedeniyle kıyaslama videolarında başka platformlara birkaç FPS ve 50 inç ekranda belli olacak 1080-900p arasındaki fark yüzünden bile demediklerini bırakmayan bazı kişiler bu teknoloji geliştiren mühendislerden bile daha tecrübeli ve çokta umutlu.
    İlk çıkan kask modelleriyle adam gibi bir oyun desteği veremeyeceklerini anlamak için illa satın alıp 2 sene bekleyip daha gelişmiş kask modellerinin duyurusunu mu görmek gerekiyor yoksa?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.