Şimdi Ara

Sony Bravia 2020 XH9096 (X900H) [ANA KONU] (350. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16.847
Cevap
240
Favori
796.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
66 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 348349350351352
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cihan şekerci C kullanıcısına yanıt
    Yardımcı olacak kimse yokmu arkadaşa?
  • Merhabalar, ürünü almak isteyen ancak kullananlardan yorum bekleyen arkadaşlar için teknik detaya girmeden hissiyat ağırlıklı düşüncelerimi yazacağım.


    Cihazım 65XH9077.


    Evde aynı anda Samsung 4K ve LG 1080p TV olmak üzere iki adet daha TV kullanıyorum.


    Görüntü ve ses olayları kişiye göre değiştiği için değerlendirmem doğal olarak öznel olacaktır, farklı kullanıcılarda farklı etkiler bırakabilir, bunu hiç unutmayın, gördüğüm kadarıyla forumda birçok tartışma da bu öznel konular yüzünden çıkıyor, aslına bakarsanız bu tartışmaların birçoğu gereksiz, boşuna birbirinizi üzüyorsunuz.


    Bunun yanında cihazın renkleri, parlaklığı vs gibi konuları değerlendirirken şunu unutmamak gerekir ki, her içeriğin çekiminde kullanılan kameralar, lensler, filtreler, yönetmenin vermek istediği hissiyat, oluşturmak istediği atmosfer birbirinden farklı oluyor. Bu nedenle örneğin bir içerikte TV'nin renkleri ve parlaklığı tam zevkinize göreyken bazı içeriklerde farklı, hatta kötü gelebilir. Bunu mutlaka gözönünde bulundurun.


    XH90'nın genel olarak verdiği renkler çok iyi. Ayrıca ayarlardan ayrıntılı bir şekilde kişiselleştirebiliyorsunuz. Ben renkleri canlı seviyorum ve beklentimi karşılıyor.


    Parlaklık değerlendirmesi bulunduğunuz ortama göre değişmekle birlikte, benim kullandığım oturma odasında hem gündüz hem gece gayet iyi. Gece loş ışıkta film izlemeyi seviyorum, HDR ve Dolby Vision içerikler gayet başarılı ve yeterli.


    Aynı şekilde siyah seviyeleri çok başarılı. Daha fazla FALD alanı olsa daha iyi olurmuş ama bu şekilde de LED bir panele göre siyahları başarılı buldum.


    Ses için ayarlardan ekolayzırı düzgünce ayarlarsanız ve konuşmaya ilişkin ayarı yükseltirseniz günlük kullanım için yeterli. Film izleyeceğim zaman 5.1 ses sistemimi kullanıyorum. Onun dışında haber vs. için sesi yeterli. Evimdeki 3 TV'den sesi en başarısız olanı Sony ama abartılacak bir durum yok. Yani bu TV diğer kriterlerinize uyuyorsa TV'yi satın almamak için bir kriter değil ses. İçiniz rahat olsun.


    Android arayüzü çok iyi ve akıcı. Tizen'den daha çok beğendim. Google asistan entegrasyonu son derece başarılı.


    Kumandası akıllı kumanda (bir mesajda sanırım akıllı kumanda yok diye eleştirmişti bir arkadaş). Şekli şemali pek son teknoloji gibi değil ama bence başarılı. Bu konuda Samsung'un kumandası daha şık ancak Sony kumandası da güzel diyebilirim. Tepkileri ve kullanımı iyi. Konuşarak komutta ses algılaması çok iyi. Türkçe'yi destekliyor olması büyük artı.


    Streaming platformlarla entegrasyon iyi ve hızlı. Rahat kullanabiliyorsunuz.


    PS5'im yok, PS4 Pro ile gayet güzel, oyun deneyimini beğendim.


    Forumda bahsedilen sorunların birçoğunu yaşamadım, o da benim şansım sanırım. Genelde insanlar ya araştırma aşamasında ya da sorun yaşayınca forumlara dalıyorlar, o nedenle burada çok sorun varmış gibi görünse de aslında dışarıda kat ve kat fazla sayıda cihazını mutlu mesut kullanan kişiler olduğuna eminim. Sorun yaşayan arkadaşlarımın da inşallah sorunları bir an önce çözülür ve onlar da mutlu bir şekilde kullanırlar.


    Genel olarak bu TV'yi aldığım için memnunum. Almayı düşünenlere tavsiye ederim.





  • serkan1216 kullanıcısına yanıt

    Sizde ölü piksel mi yoksa başka bir sorun mu vardı?

  • sciende S kullanıcısına yanıt

    O arkadas tv nin kapanma seklini begenmiyor. Sony Bravia 2020 XH9096 (X900H) [ANA KONU] Atmasyon bi sorun yani. Servise verin baksin diyorlar. Ona da hayir vermiycem degistirin diyor. Kusura bakmasin ama durum bu. Yanlissa yanlis desin. Ayrica sanirim arkadastaki urun xh95. Onu da yanlissa duzeltsin. Burasi xh90 forumu diye biliyorum sony servis magdurlari degil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the duderino -- 31 Aralık 2020; 15:38:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheSanitarium T kullanıcısına yanıt

    Söylediğiniz nerdeyse herseye katiliyorum. Merak ettigjm tek bir konu var. Sizin gibi ayni seyi dile getiren birkac kisi daha oldu o yuzden soruyorum. Film izlemek icin 5 1 sisteme bağlıyorum diyorsunuz ya hani, film bitince söküyor musunuz ses sistemi anlamadim. Neden normal kullanimda ses sistemini kullanmaya devam etmiyorsunuz? Ayrica film demissiniz ama ps4 pro da kullaniyorsunuz ki ses sisteminin asil faydasini orda görürsünüz sanki. Müzik dinlemek isteseniz yine tv yle olmaz sifir bas. Kisacasi sis sadece haber izlerken ses sistemini devre disi birakiyorsunuz o zaman. Haberleri de ses sitemiyle izleyin niye ugrasiyorsunuz? Tamamen meraktan soruyorum. Kalan butun yorumlariniza da katiliyorum. Ama tv nin kendi sesi sanki yan oda dan geliyormus gibi normalde. Butun ayarlari herseyi degistirdim yok haber bile izlenmiz bununla. Tesekkur ederim simdiden.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the duderino -- 31 Aralık 2020; 15:48:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sciende

    Sizde ölü piksel mi yoksa başka bir sorun mu vardı?

    Evet Baska sorunda vardi ,ama artik ölü piksel de var,oda cikti,lanet olasi televizyonda.


    . Sony Musteri hizmetlerini ariyorum ,kanunsuz madde yi anlatiyor .kendini savunuyor .


    Yok 5 ölü piksel standardi varmis yoksa iade degisim. Vs hic bir islem yapilmazmis.bilmem ne


    Bu nedir arkadas ya Sony hic bir kanunu uygulamiyor . Defolu ayipli urunu sat cekil ne ala memleket.


    Sanki Teksas ta beyler kendi kendilerine kanun uydurmuslar .kendi calip kendileri soyluyorlar.


    Japonya bunlara nasil.sony i teslim etmis yahu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkan1216 kullanıcısına yanıt

    Ölü piksel varsa hakem heyetinden değişim kararı alırsınız. Ancak bulutlanma, kapanma sırasında ses yapması gibi bir sorunla tüketici hakem heyetince haksız görülürsünüz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sciende

    Ölü piksel varsa hakem heyetinden değişim kararı alırsınız. Ancak bulutlanma, kapanma sırasında ses yapması gibi bir sorunla tüketici hakem heyetince haksız görülürsünüz.

    Ne degisim hocam ,direk iade istiyorum acacagim davada bu yonde zaten,


    Birdaha sony urunu bedava olsa donup bakmam. Bu geri kafali satis sonrasi hizmetsizlikleri ile.


    Acilip kapama videosu da atiyrium


    Hdmi uydu aliciis ile


    Buda tv nin kendi uydu alcisi ile



    Acilip kapaninca tuplu tv gibi kapanan, mis gibi 2020 model sony xh serisi sony in gururu ,tv sinin durumu..en iyi lcd tv miz yaziyor sitelerinde.


    Hahaha.2020 yilinda tuplu tv gibi kapanan en.iyi 4k lcd leri.🤣🤣

    Sony Bravia 2020 XH9096 (X900H) [ANA KONU]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan1216 -- 31 Aralık 2020; 16:22:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • serkan1216 kullanıcısına yanıt

    Siz alali kac ay oldu. Su an ölü piksel olusmus olsa bile o yüzden degisim isteyemesiniz zaten artik. Kutu aciliminda 1 piksel bile olsa onu da geri verebilirsiniz. Sizin ölü pikselin photosunu atar misiniz bi bakalim lac tanedir nedir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the duderino

    Siz alali kac ay oldu. Su an ölü piksel olusmus olsa bile o yüzden degisim isteyemesiniz zaten artik. Kutu aciliminda 1 piksel bile olsa onu da geri verebilirsiniz. Sizin ölü pikselin photosunu atar misiniz bi bakalim lac tanedir nedir.

    Ölü pikselin 1 tane olmasi yeterli . Sayisinin hic bir onemi yok .


    Bilir kisi de,bu yonde karar.veriyor .


    Servisin ve Sony eurasia Turkiyenin ne dediginin hic bir hükmü yok. Kanun acik her T.C vatandasi tuketici icin esittir..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dediğim gibi, satınalma tarihinden itibaren 6 ay içerisinde ölü piksel oluşur ise, bu kapsamda ücret iadesi ya da değişim talep etme hakkınız mevcut. Ancak videolarda izlediğim sorun ile lehinize karar çıkması kolay değil. Hatta bana sorarsanız mümkün değil.

  • sciende S kullanıcısına yanıt

    Onu bilemem gerci belli de olmaz ama olu piksel den de yureyecegim bu konuda ustlerine, hıc sansları kalmadı artık


    . Sony sacma salak 5 ölü piksel diye hikaye anlatip durmaya bos konusmaya devam etsin.


    Adalet er yada gec yerını bulacak


    Kotu mal sahıbıne donecek er yada gec


    Oysaki sony hakimizi .verebilirdi,kanunun emrettigi gibi ,bizi hic uzmeden ,fakat kendi istiyor . Rezil olmayi . Bizde ederiz ..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan1216 -- 31 Aralık 2020; 16:37:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkan1216 kullanıcısına yanıt

    Tabi ki, ölü piksel var ise kesinlikle davayı kazanırsınız. Ancak sadece videodaki görüntü ile giderseniz Sony sizden tüm dava masraflarını alır, üstüne marka değerine zarar verildiği gerekçesi ile maddi tazminat da talep edebilir.

  • serkan1216 kullanıcısına yanıt

    Ne zaman acacaksiniz davayi? Hani baya oldu o yuzden soruyorum. Bir de ölü piksellerin photosunu atacaktiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Seenone kullanıcısına yanıt

    55" ve üstü panellerin duvara asılmasının kasa-panel arası açıklığa sebep olabileceği, bunun da ışık sızması vs gibi sorunlara sebep olabileceğini okumuştum. Doğruluğunu bilmiyorum, test etmek de istemem. Ben 651 TV'mi tv ünitesi üzerinde kendi ayağıyla kullanıyorum bu nedenle.

  • cihan şekerci C kullanıcısına yanıt

    hocam bu motion ayarları ile ilgili. İZldiğiniz içeriğin frame rate'i ile panelinki uygun olmuyor. TV'nin görüntü işleme işlemcisi bunu bir dereceye kadar tolere edebiliyor, tolere edemediği durumlarda da bahsettiğiniz sorunlar oluşuyor. tüplü tvlerde olmayan bir kusur :) düşük çözünürlü içeriklerde daha da belli oluyor. motion ayarlarından set edilmiş modları tek tek deneyerek, motionu tamamen kapatarak ya da kullanıcı ayarlarına girip kendiniz tek tek değerler verip deneyerek çözmeye çalışmalısınız. bazen güncellemelerle durum iyileşebiliyor, bazı güncellemeler daha da kötü yapıyor...

  • the duderino T kullanıcısına yanıt
    Aslında dedikleriniz doğru ve mantıklı. Mesajım çok uzun olmasın diye ayrıntıya girmemiştim. Film izleme ve haberi örnek olsun diye yazdım. Daha bir sürü kullanım alanım ve ona göre izlenimlerim ve farklılıklar var. Ses sistemim 13 yıllık LG marka DVD playerlı eski ama 5.1 olan bir ses sistemi. Optik kabloyla TVye bağladım. Ancak DVD oynatıcısı bozuk ve sadece ses sistemi olarak kullanıyorum. Çalışırken ince bir vızıltı gibi ses çıkarıyor. Yüksek sesli film izlediğim zaman veya PS4 oynarken rahatsız etmiyor ama örneğin TVyi kapattığımda otomatik kapanmıyor ve vızıltı sesi sessiz odada beni rahatsız ediyor. O nedenle kapatıyorum. Sonra diyelim haber izlemek için açtım TVyi ayrıca ses sisteminin kumandasını alıp ses sistemini açmıyorum. Bazen de örneğin PS4 oynadım ve ses sistemini kullandım sonra PS4ü kapatıp normal uydu yayınına geçtim, o zaman sesi ses sisteminden almaya devam ediyorum ve doğal olarak daha iyi oluyor tabi. Ses sistemim daha modern örneğin Arc bağlantılı olsa ve TV ile açılıp kapanabilse kesinlike sürekli ses sistemini kullanırım. Film izlerken, PS4 oynarken, müzik dinleyeceksem mutlaka ses sistemini açıyorum. Size katılıyorum, ses sistemi varken veya soundbarınız varken ve zaten bağlıyken sürekli ses sistemini kullanmak en mantıklısı ve güzeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheSanitarium -- 31 Aralık 2020; 22:21:47 >




  • TheSanitarium T kullanıcısına yanıt
    O nalet vızıltı sesi benim Sony ses sisteminde de çıkıyor. Açtım içini baktım 3x3 cm ebatlarında fan var ondan geliyor.Temizledim taktım yine aynı. İptal etsem mi diye düşündüm ama yanar manar diye vazgeçtim. bende sizin gibi sadece film izlerken devreye alıyorum.
  • Bazı arkadaşlar kurulumda ölü pixel çıkması halinde değişim yapılır demiş. Öyle bir şey de yok arkadaşlar. Ben ölü pixeli Sony yetkili servisi eve gelip TV yi kurduğunda farkettim. Adama gösterdim teknolojiden bir haberdi. Toz tanesi sandı silmeye çalıştı :) sonra anlattım ikna oldu ve tutanağa yazdı. Tutanakta ölü pixel görülmüştür yazmasına rağmen ne Sony ne teknosa ürünü değişmiyor. Tek çare tüketici hakem heyeti. Lehime sonuçlanacağından şüphem yok. Geçen sürede kullanmak zorunda kaldığım ayıplı ürünün hesabını da alacağım!
    Üründe aşırı derecede bulutlanma da var. Hele sol köşede bir görüntü geçince aydınlanıyor geç sönüyor. Sorunlu bir panele denk geldiğim bariz ortada benim için. Ölü pixelin görüntüsünü bırakıyorum. 3 pixel gitmiş durumda. 2 pixeli de teğet geçiyor. Ayrı ayrı yerlerde olsa içim yanmaz böyle sıralı olunca daha büyük gözüküyor.
    Sony Bravia 2020 XH9096 (X900H) [ANA KONU]




  • merfarkav M kullanıcısına yanıt

    Haklisiniz sorunlu bir panel belli ama bu photodaki goruntu ölü piksel degil. Ölü piksel de ölü olan bolum tamamen siyah olur. Dikkat ederseniz sizin ölü dediginiz piksellerin hepsinin bir bolumu isikli. Tama emin olmamakla birlikte sizin durum toz olmasi. Orada gördüğünüz piksellerin üstünde o kararti gibi gorunen bir toz parçası. Hatali kisacasi ama ölü piksel degil. Degistirmek icin hakkiniza arayin sonuna kadar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the duderino -- 31 Aralık 2020; 20:9:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 348349350351352
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.