Şimdi Ara

Sonlu Durum Makinesi (Finite-State-Machine) Örnek, Kodlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
1.297
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Yaptığımız oyunlarda, programlarla, kısacası neredeyse her yerde kullanmamız gerektiği, kontrol etmemiz gereken bazı durumlar vardır. State-Machine diye tabir ettiğimiz sistem ise bizim için bu işi yapıyor. Birçok AAA yapım oyunlarda kullanılan bu teknik, her seferinde tekerleği baştan keşfetmenizi ve kod tekrarlamarını önleyerek, daha akıcı ve temiz bir kod dizaynına sahip bir akış diyagramı yani formal ve otomat bir dil kullanabilmemizi sağlıyor.

    Örnek olarak;
    -Oyunların sahneleri; Yükleme sahnesi, menü sahnesi, oyun sahnesi vs.
    -Karakter animasyonu; Zıplama, koşma, çömelme vs.

    Daha fazla bilgiye ulaşmak için Wikipedia linkini inceleyebilirsiniz:https://en.wikipedia.org/wiki/Finite-state_machine
    Türkçe kaynak olarak :http://bilgisayarkavramlari.sadievrenseker.com/2007/12/25/sonlu-durum-makinasi-finite-state-machine-finite-state-automaton/

    Bende bunun için C# ile .NET Core kullanarak geliştirilmiş çok amaçlı ve entegrasyonu kolay bir kütüphane yaptım. Detaylarına buradan ulaşabilirsiniz;

    Beğenirseniz lütfen Yıldız vermeyi unutmayın.

    GitHub Repo:https://goo.gl/3JBngn
    GitHub Repo:https://goo.gl/3JBngn
    GitHub Repo:https://goo.gl/3JBngn

    Teşekkürler, iyi çalışmalar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dentrax -- 12 Şubat 2018; 0:41:36 >



  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.