Şimdi Ara

...::Solenza Klübü::... (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.635
Cevap
34
Favori
276.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BEN ARACI ALDIĞIMDA ÜZERİNDE BAKIM VE KULLANIM KİTAPÇIĞI YOKTU
    MERAK ETTİĞİM KİTAPÇIĞINDA ARACIN YAĞ MARKASI OLARAK NE KULLANILMIŞ VE 10W40 20W50 GİBİ HANGİ YAĞ KULLANILMASI GEREKTİĞİNE BAKARSANIZ SEVİNİRİM

    KİTAPÇIĞI OLAN ARKADAŞLAR BAKARDA YAZARSA SEVİNİRİM
    BİRDE KİTAPÇIKTA BELİRTİLEN HER 10 BİN VEYA DİĞER KİLOMETRELERDE NE GİBİ
    BAKIM VE DEĞİŞİKLİKLER YAPILMASI GEREKTİĞİ GİBİ BİLGİLERİ YAZARSANIZ SEVİNİRİM

    SORULARIMA CEVAP YAZAN YAZMAYAN TÜM SOLENZACILARA SAYGILAR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fise10 -- 15 Ağustos 2009; 17:51:29 >

  • SOLENZA 'CI ARKADAŞLAR CANLANIN
    BİLGİ PAYLAŞTIKÇA GÜZELDİR
    HENKES BİLDİKLERİNİ TECRÜBELERİNİ PAYLAŞSIN LÜTFEN
    FORUMU CANLANDIRALIM HAYDI
  • aga bende kitapcık var ama arabada şimdi yarın akşam unutmazsam sana yardımcı olurum:D
  • merhaba arkadaşlar!
    benim -bana göre ilginç- bir sorum var.sorun değil sanırım bu,ama merak ediyorum.
    benim 2004 solenzam var.arabada bir ses var.şu takografların uyarı sinyalleri gibi.ama tonu daha az.bu ses;ya 90-100 km/s hızla giderken veya yol yine bu hızda ve yol bozuksa ötüyor.sebebini tam anlayamadım.kısa sürüyor.dikkat etmezseniz duyamıyorsunuz bile.malum bizim yavrular asfalt sesini olduğu gibi içeri alıyor.
    sesin ne olduğunu bilen ,açıklayacak biri varsa ona müteşekkir kalırım.
  • Ses üfleme sesi gibi mi? Tam anlayamadım. Eğer anladığım gibi rüzgar sebebiyle meydana gelen üfleme sesi ise, muhtemelen filitrelerden kaynaklanan bir sestir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScalaEmre

    Ses üfleme sesi gibi mi? Tam anlayamadım. Eğer anladığım gibi rüzgar sebebiyle meydana gelen üfleme sesi ise, muhtemelen filitrelerden kaynaklanan bir sestir.

    hayır kardeş.bip sesi şeklinde.biip biiip...gibi ama tonu hafif.bilmediğimiz bi özelliği varsa,öğrenelim svinelim
  • bende dün aldım solenzayı daha önce aynı arabayı 4 gün kadar kullanmıştım,memnun kaldığım için de aldım;araba 2004 solenza prima diye geçiyor,hidrolik direksiyon,kliması yok(dertte değil);araç çok temiz,sağolsun aldığım arkadaşta her türlü bakımna özen göstermiş,8.500 ytlye aldım ve araç 116binde fiyat hakkında görüşlerinizi almak istiyorum;dünden beri bu foruma yazan arkadaşların mesajlarını okudum sağolsunlar faydasını göreceğimide biliyorum;görüşleriniz için şimdiden teşekkür ediyorum
  • ve artı ol heyecanla sizlere merhaba demeyi unutarak bodoslama daldım olaya kusuruma bakmayı;MERHABA ARKADAŞLAR.
  • şimdi dersiniz ki haklı olarak yahu aldığın arabadan haberin yok mu?solenza mı solenza dedik aldık;araç solenza-rapsodie arkadaşlar,ve yukarıda da yazdım fiyast hakkında görüşlerinizi rica ediyorum.Bu arada solenzanın ürün çeşitliliğini de akşam sizlerin yazdıklarından sonra öğrendğimi de belirteyim,yine de gülmek serbest,selamlar,saygılar...
  • Öncelikle hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Ve klübümüze hoşgeldiniz .
    Aracı almışsınız artık, fiyat konusunda bir yorum yapıp kafanızı karıştırmak kötü olur. Ama ısrarla bir bilgi istemişsiniz. 116bin km olan bir solenza rapsodie, 8500'den daha az bir ücrete alınabilirdi . Hidrolik direksiyonu yok demişsiniz sanırım. Rapsodie'lerde hidrolik direksiyon standart olmalı, bildiğim kadarıyla. Önemli olan sizin aldığınız aracın içinize sinmesi, onu sevmenizdir. Sizde de bu olduğuna göre, gerisi önemli değil bence. Tekrar hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
  • öncelikle hoş geldin, fiyat gayet normal 8500 tl nedirki, bisiklet parası, bu para bu arabaya az bile, bence daha pahalı olmalı arabalarımız, çünkü maşallah hiç sorun çıkarmıyor, şeytan kulağına kurşun, çok memnun kalacaksın solenzadan, ben nerelere gittim, hiç en ufak arıza yapmadı,
    sonuçta 50.000tl değil 8500 tl çok çok ucuz bu arabaya göre, bence iyi bir fiyata almışsın.
  • merhaba...bi sorunum var benim.2 ay önce sıralı taktırdım.ve bir sorun baş gösterdi.özellikle sabahları ilk çalıştırmada rölanti dengesiz ve motor tekliyor,atlıyor,zıplıyor,yerinde duramıyor
    bazende gaz(yani benzin) verince stop ediyor.araç malum enjeksiyonlu.karbüratör temizliği,jikle ayarı filan olamaz.çünkü yoklar.benzin en az yarım depo olmalı lafı da pek kafama yatmıyor.
    normalde ;çekişte,yakıtında bir sorun yok!ne olur derdime b ir çare
    araç dacia solenza 2004 mpi-80 0000 km-atiker sıralı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meterel

    merhaba...bi sorunum var benim.2 ay önce sıralı taktırdım.ve bir sorun baş gösterdi.özellikle sabahları ilk çalıştırmada rölanti dengesiz ve motor tekliyor,atlıyor,zıplıyor,yerinde duramıyor
    bazende gaz(yani benzin) verince stop ediyor.araç malum enjeksiyonlu.karbüratör temizliği,jikle ayarı filan olamaz.çünkü yoklar.benzin en az yarım depo olmalı lafı da pek kafama yatmıyor.
    normalde ;çekişte,yakıtında bir sorun yok!ne olur derdime b ir çare
    araç dacia solenza 2004 mpi-80 0000 km-atiker sıralı var.


    tüpün ayarlarında bir sorun olabilir ya da tüp motorla uyum sağlamamıştır. solenzada aynı marka tüp kullananlara sormak gerek aynı problemi yaşıyorlarmı diye. ama benim görüşüm düzgün ayarlanmamış olması büyük ihtimalle. yoksa solenza tüple uyumsuzluk çıkaran bir araba değil. ha rolanti sabit durmaz normalde, arada 7590nin altına iner, arada 1000de çalışır. eğer rolantideki oynama o kadarsa sorun değil.
    yarım depo olması gerekir meselesine gelince: yok öyle birşey. yarım depoyla da çok az kalınca da sorunsuz çalışıyor benimki. benim tüpün markası fema bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tural.i -- 7 Eylül 2009; 20:33:28 >
  • bendede atiker sıralı var ilk başta bendede rolanti ayarı felan bozuldu sonra araba yolun ortasında stop felan adiyordu sonra servise getirdim yeni beyin yüklediler lpgye düzeldi sonra gecen gün aygaz dan lpg aldım aynı sorunu yine yaşadım artık aygazdan lpg almıyacam cok dandik içinde pislikmi var nedir aracın performası cok kötü araba tekliyerek gitmeye başladı sana tavsiyem önce yetkili servisine getir yeni bir gaz ayarı yapsınlar sonra bide lpg yi dandik şirketlerden alma bildiğin kaliteli lpg satan yerden al
  • cevaplar için teşekkürler...gün içinde rölanti aynı dengesizliği yapmıyor.bugün biraz daha inceledim.motor nisbeten sıcakken(gün içinde) çalışınca rölanti ve çalışması düzgün.ama geceden sabaha ne oluyorsa sabah çalışınca rölanti 100-200 e kadar düşüyor ve birden 2000 e çıkıyor(ECU den komut geliyor demekki)yakıt gönderiyor.
    az sonra ,1-2 dakikada ,rölanti düzeliyor.2000 i hiç geçmedi.ya rölantide bekleyip ısıtıcam;ki bu da yakıt masrafı
    ya da sarsıntıyla biraz gidicem(stop etmezse) ısınıp düzelecek.
    buna göre sorun ne ki şimdi?biraz saçma geldi bana.çözüm gibi görünen şeylerde arabaya ve bana zarar getiriyor(motor vuruntusu,yakıt israfı vb..)
    beni esas düşündüren kış.burda sabah soğuk olur.okula da sabah gidiyorum.bilmiyorum neylerim?..
    tekrar söyleyim tüpün çekişinden yakıtından memnunum..11-12 krş yakıyor(çoğu şehiriçi-kısa mesafe)daha ne yapsın araba?
    bugün bişey daha keşfettim!hayır amerikayı değilgülmeyin ama debriyajdan çekince ,gaz vermeden ve 1. viteste ,düz yolda araba ilerledi.torkla alakalı filan dediler.ama hoşuma gitti bu iş.keşfimi ise stop etmesin diye gaz vermeye korkarken gerçekleştirdim...
    yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
    selam ve dua ile...
  • Sabah çalışma problemi malesef çok yaygın. Ben sabah beklememek için benzine geçiriyorum, 100-200 metre gidip gaza geçiyorum, bu titreme, stop etme problemi olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScalaEmre

    Sabah çalışma problemi malesef çok yaygın. Ben sabah beklememek için benzine geçiriyorum, 100-200 metre gidip gaza geçiyorum, bu titreme, stop etme problemi olmuyor.


    emre bey:araba sıralı sistem. zaten önce benzinde çalışıp 100-200 metre sonra gaza geçiyor.ayrıca sorun çalışmama değil,çalıştıktan sonra titreme,sarsılma.
  • Benim solenza'da brc var. 12 bin km yol yaptım. 2. ayında çalışırken zorlanmaya başladı. Bir hafta içinde sorun iyice arttı ve ve nihayetinde giderken stop etmeye başladı. Sorun bobinmiş Değiştirdim ve şimdi kusursuz çalışmakta. Aygaz euro lp plus alıyorum sadece. Lpg nin yağ filitresi bakım sırasında sökülünce tertemiz olduğunu gördüm. Aygaza devam yani. Arabam 106 binde. Ön kapıların içinden ufak tefek sesler geliyor. Kriko civarında. Birde bir yıldır ne olduğunu çözemediğim, çay kaşığı ile bardağa vurduğunuzda çıkan sese benzer bir ses geliyor. 35 tl ye 320 km yol yapıyor. Sabahları benim arabamda biraz nazlı ama çabuk geçiyor. Bu yazdıklarım sorunmu? Elbette değil. Arabamı çok seviyorum ve kuş serisi yerine bu arabayı aldığıma dua ediyorum. Babam her fırsatta focus'unu bana zorla verip uzun yola gidiyor. Günde 42 km yol yapıyorum ve neredeyse dolmuş fiyatına arabaya biniyorum. Tamam rampalarda güçsüz kalıyor ama yinede arabamı çok seviyorum...
  • arkadaşlar sorunumu hallettim gibi.tavsiye eden arkadaşların sözünü dinledim ve akşam benzinde kapattım arabayı.yani yanma odasında(vardır değil mi böyle bir yer:))) benzin kalıyor.tekrar çalışınca da benzinde.bu da sorunu çözmüş gibi.çünkü en son gaz kalıyor,sabah hava benzin girince motor cozutuyor.çözüm değil aslında kendimizi kandırmaca.zira nerde kaldı bunun sıralı olma esprisi.karbüratörlü,manuel;) mantığıyla çalışıyor...
    derseniz ki başka markalar yapmıyor,onada bişey diyemem dacianın da o kadar kusuru olsun.kadı kızı bile değil roman(ya) oğlu malum...
    bir de neden gün içinde olmuyor da akşamdan kalınca oluyor?..

    ama benimde dinamoda birşeyler olabilir.çünkü bazende marş hiç basmadığı oluyo.bunun sıcaklıkla ve aküyle ilgisi yok.biraz sonra çalışıyor.ve belli bir periyodu yok.

    sayın muzunman bobin değişimi ne kadar maloldu.ankaradaysanız yol gösterir misiniz?

    yardımcı olmak isteyen ve olan tüm arkadaşlara teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meterel -- 26 Eylül 2009; 1:26:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meterel

    arkadaşlar sorunumu hallettim gibi.tavsiye eden arkadaşların sözünü dinledim ve akşam benzinde kapattım arabayı.yani yanma odasında(vardır değil mi böyle bir yer:))) benzin kalıyor.tekrar çalışınca da benzinde.bu da sorunu çözmüş gibi.çünkü en son gaz kalıyor,sabah hava benzin girince motor cozutuyor.çözüm değil aslında kendimizi kandırmaca.zira nerde kaldı bunun sıralı olma esprisi.karbüratörlü,manuel;) mantığıyla çalışıyor...
    derseniz ki başka markalar yapmıyor,onada bişey diyemem dacianın da o kadar kusuru olsun.kadı kızı bile değil roman(ya) oğlu malum...
    bir de neden gün içinde olmuyor da akşamdan kalınca oluyor?..

    ama benimde dinamoda birşeyler olabilir.çünkü bazende marş hiç basmadığı oluyo.bunun sıcaklıkla ve aküyle ilgisi yok.biraz sonra çalışıyor.ve belli bir periyodu yok.

    sayın muzunman bobin değişimi ne kadar maloldu.ankaradaysanız yol gösterir misiniz?

    yardımcı olmak isteyen ve olan tüm arkadaşlara teşekkürler...


    Bobin değiştireli epey oldu rakamı tam hatırlamıyorum ama bujiler dahil 100 lirayı geçmiyor. Bobin her yedek parçacıda var. İstersen benim ustanın adresini ve telefonunu özelden atabilirim. Ostimde. İşlem en fazla yarım saat sürüyor. Şayet sorun bobinde ise kısa zamanda yolda kalırsın. Benimki bir hafta boyunca sinyal verdi ama aldırmayınca yolda kaldım...
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.