Şimdi Ara

ŞOK!!! Focus 1.6 TDCI 109 HP dizel partikül filtresii 4000 TL (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
152
Cevap
2
Favori
33.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Dizel ekonomisi yalan oldu benzine devam :)

    Harbiden durum böyleyse vay halimize!

    Bu arada bu meret başka hangi Marka ve Modellerde bulunuyor konuya hakim bir arkadaş yazıversin bir zahmet!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Dizel ekonomisi yalan oldu benzine devam :)

    Dizelin bakımı ağır olur diyordukta inanmıyordunuz

    Şaka bir yana Focus'tan baya bir soğudum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dranov

    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    Dizel ekonomisi yalan oldu benzine devam :)

    Dizelin bakımı ağır olur diyordukta inanmıyordunuz

    Şaka bir yana Focus'tan baya bir soğudum..

    Alıntıları Göster
    turotoyu aradım açmadılar,başeri aradım faxa bağlamışlar en son tanotoya ulaştım dedim 109 dizel focusum var partikül filtresi değişmesi gerekiyor dedim hiç utanmadan abi 4000 tl civarında bi rakam dedi.Eminmisiniz dedim geçen hafta mondeoda değiştirdim filtreleri aynı onunki 4000 civarı bişey tuttu dedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıq06

    turotoyu aradım açmadılar,başeri aradım faxa bağlamışlar en son tanotoya ulaştım dedim 109 dizel focusum var partikül filtresi değişmesi gerekiyor dedim hiç utanmadan abi 4000 tl civarında bi rakam dedi.Eminmisiniz dedim geçen hafta mondeoda değiştirdim filtreleri aynı onunki 4000 civarı bişey tuttu dedi.

    Alıntıları Göster
    İptal yöntemi bulununcaya kadar, garantili FORD FOCUS yakılır.

    Bu memlekette 5 gaymelik 10 gaymelik mazot alıp Focusa binen varken, bu 4.000 gaymelik filtre işi yaş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cıvıq06

    turotoyu aradım açmadılar,başeri aradım faxa bağlamışlar en son tanotoya ulaştım dedim 109 dizel focusum var partikül filtresi değişmesi gerekiyor dedim hiç utanmadan abi 4000 tl civarında bi rakam dedi.Eminmisiniz dedim geçen hafta mondeoda değiştirdim filtreleri aynı onunki 4000 civarı bişey tuttu dedi.

    Alıntıları Göster
    Partikül filtresiyle ilgili buradan bilgi edinebilirsiniz:
    http://iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_07-01_1061.pdf

    Partikül filtresi iptal edilip beyinden ilgili bölüme işlem yapılıyor ama sanırım arıza lambası sönmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 21 Ağustos 2010; 19:23:52 >




  • ne işe yarar bu partikül filtresi? zehirli gaz salınımı mı azaltıyor
    benzinlideki katalizör gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk

    ne işe yarar bu partikül filtresi? zehirli gaz salınımı mı azaltıyor
    benzinlideki katalizör gibi


    Dizellerde de katalik egzos var, bunu bonus niyetine koymuşlar, gavurluk olsun diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Semih Öztürk

    ne işe yarar bu partikül filtresi? zehirli gaz salınımı mı azaltıyor
    benzinlideki katalizör gibi


    Dizellerde de katalik egzos var, bunu bonus niyetine koymuşlar, gavurluk olsun diye.

    Alıntıları Göster
    tamamını söktür at gitsin biz mi kurtaracaz memleketi mondeo gözünü kırpmadan değiştirtmiş demek, başıma böyle bir olay gelse satar kurtulurum, lpgli bi makine alırım. 4 bin tl'ye de 40 depo lpg parası mis.




  • Gayet güzel bir haber zaten dizelin bakımı ağırdı bir de bu mu çıktı?

    Acaba DPF Vw grubunda da var mı, varsa onun bakım maliyeti ne ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Arkadaşlar Focus, Astra ve Renault dizel araçlarını inelerken enteresan bir bilgiye ulaştım.

    Yeni Focus TDCI 1.6 109 beygir olanlarda ki sadece titanyumlarda var yeni EURO V benzin normlarını tutturmak için yeni tip
    dizel partikül filtresi DPF konmuş. Aktif ve sıvı ile çalışan bu filtrenin amacı malum kirli dizel partiküllerini tutmak ve yakmak.
    Ancak sistem sıvı bir sistem. Deponun yanında kendine ait özel sıvısı için bir deposu ve enjektörü var. Bildiğiniz ayrı bir sistem.

    Esas önemli nokta bu sistemin 90-100 bin gibi km lerde değişmesi gerektiği ve fiyatının 4000 lira civarında olduğu. Ayrıca bu istem motora bağlı
    sensörler ile desteklendiğinden iptal edilmesi gibi bir durum söz konusu değil.

    Alacak arkadaşların bunu dikkate alması iyi olur diye düşündüm.

    Bu arada TDCI 1.6 90 beygirlik Focus dizeller bu norma göre üretildiğinden filtre konulmasına gerek yokmuş.


    Peki bu sadece 2010 modelleri mi kapsıyor yoksa şuan ki güncel makyaflı makyajsız bütün 109 beygir olanları mı kapsıyor?




  • Arkadaşlar bu durum multijet motorlarda , accent era dizel bu modellerdede aynımı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: concorde99

    Arkadaşlar bu durum multijet motorlarda , accent era dizel bu modellerdede aynımı?
    sistem SCR diye geçmekte ve o resimde görülen mavi tankına içinde UREA adı verilen özel bir sıvı bulunmakta...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: met.nar

    sistem SCR diye geçmekte ve o resimde görülen mavi tankına içinde UREA adı verilen özel bir sıvı bulunmakta...



    Alıntıları Göster
    Bu başlık çok kısa zamanda ziyaretçi rekoru kıracak sanırım. Özellikle benim gibi Dizel mi ekonomik (TSI) benzin mi diye karar veremeyenler epey soru soracaktır diye düşünüyorum ve sorularımı soruyorum

    1. Bu filtrenin değişmesi gerektiğini gösteren bir uyarı lambası filan var mı?
    2. 2. el bir aracı ekspertiz testine soktuğumuzda bu filtrenin durumu anlaşılır mı. Yani sorunsuz diye aldığımız 2. el aracta 4,000 TL lık bir şok masraf yaşarmıyız?
    3. Bu filtre değiştirilmezse motora etkileri zararı ne olur?
    4. Bu tür filtre kullanan marka ve modellerin listesini temin edebileceğimiz bir kaynak var mı?

    Son olarak, bu forumda benim takip ettiğim kadarı ile hemen her konuda birileri dizelin masrafı çoktur diye yazar. Ancak enjektörlerden sonra ilk defa bu kadar net olarak dizele ait bir parça ismi ve yüklü masrafı olacağı ifade ediliyor. Bu parça yeni mi kullanılmaya başlandı yoksa yeni mi farkına varıldı böyle bir sorunun?

    Cevaplar ve yorumlarınız şimdiden teşekkürler,

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: met.nar

    sistem SCR diye geçmekte ve o resimde görülen mavi tankına içinde UREA adı verilen özel bir sıvı bulunmakta...



    Alıntıları Göster
    Bence gerekli.

    Ama fiyatlar da düşmeli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    Bence gerekli.

    Ama fiyatlar da düşmeli

    Alıntıları Göster
    Yeni dizellerde DPF( diesel particul filter) diye belirtir. Dizellern masraflı olduğunu bütün uzmanlar zaten söyler, az km yapanlar için zaten mantıksızdır. Onno usta derdi ki : dizel motorun yenilenme maliyeti benzinlilerin yaklaşık 3 katıdır. Her şeye rağmen çok yol yapılıyorsa dizel vazgeçilmezdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmertoglu

    Bence gerekli.

    Ama fiyatlar da düşmeli

    Alıntıları Göster
    Her zamanki gibi TOYOTA diyorum arkadaşlar.Dizeli en masrafsız araç olarak nitelersek yanlış olmaz heralde?(servise götürürseniz tabii 20000 bakımına 320 lira alabilir)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alamre

    Her zamanki gibi TOYOTA diyorum arkadaşlar.Dizeli en masrafsız araç olarak nitelersek yanlış olmaz heralde?(servise götürürseniz tabii 20000 bakımına 320 lira alabilir)

    Alıntıları Göster
    Gereksiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alamre

    Her zamanki gibi TOYOTA diyorum arkadaşlar.Dizeli en masrafsız araç olarak nitelersek yanlış olmaz heralde?(servise götürürseniz tabii 20000 bakımına 320 lira alabilir)

    Periyodik bakımlar sineğin yağı kadar düşük bir mebla oluyor, diğer masraflar yanında. Turbo 2-3 bin, enjektörler 3-4 bin, pompa2-3 bin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora


    quote:

    Orijinalden alıntı: alamre

    Her zamanki gibi TOYOTA diyorum arkadaşlar.Dizeli en masrafsız araç olarak nitelersek yanlış olmaz heralde?(servise götürürseniz tabii 20000 bakımına 320 lira alabilir)

    Periyodik bakımlar sineğin yağı kadar düşük bir meblağ oluyor, diğer masraflar yanında. Turbo 2-3 bin, enjektörler 3-4 bin, pompa2-3 bin


    Bozgunculuğun lüzumu yok.

    Turbo, enjektör, pompa derken ''Milletin aklına, karpuz kabuğu düşürdünüz.''




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora


    quote:

    Orijinalden alıntı: alamre

    Her zamanki gibi TOYOTA diyorum arkadaşlar.Dizeli en masrafsız araç olarak nitelersek yanlış olmaz heralde?(servise götürürseniz tabii 20000 bakımına 320 lira alabilir)

    Periyodik bakımlar sineğin yağı kadar düşük bir mebla oluyor, diğer masraflar yanında. Turbo 2-3 bin, enjektörler 3-4 bin, pompa2-3 bin



    Öyle tabii ki ancak yağ değişimi ve bir kaç ufak değişime 320 lira fazla duruyor.Düzeltiyorum arkadaşlar dizel araçta turbo olmazmı.Aklım gitmiş bir an için benzinli atmosferik motoruna.Kusura bakmayın lütfen..Enjektörler sağlam yerden yakıt aldıkça gayet uzun süreli(her araç için).Piyasadaki dizelleri düşünürseniz en masrafsızı diye düşünüyorum..

    Ayrıca triger kayışı yok,zinciri var.Sadece bu özellği bile alınası yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alamre -- 22 Ağustos 2010; 10:49:07 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.