Şimdi Ara

Soğutma suyuna motor yağı karışması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
6
Favori
271.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba. ben 2 hafta önce 1997 honda LS euro civic 1.6 araç aldım. bakımlarını yaptırdıktan sonra yokuşta araba çekmedi ve öndeki kamyonu sollamak için biraz gaza bastım ve araç 4500-5000 devire çıktı. daha sonra hararet çizgisi uyarı bölümüne kadar yükselince motoru rölantide çalıştırıp soğumasını bekledim. daha sonra hararet göstergesine dikkat ettim ilk çalıştığında motor belli bi ısıya geldiği zaman hararet göstergesi yarıya kadar yükselip orda kalıyodu.20-30 km gittikten sonra rampada yükselmeye başlıyodu. ustaya gittiğimde önce radyatörün çift sıralı olanından taktı(bizim arabanın üzerindeki tek sıralıydı ama bu seride orijinalinde tek ve çift sıralı olmak üzere iki çeşit radyatör varmış.). bu problemi çözmeyince sıfır termostat alıp termostat taktık. olmadı fan müşürünü değiştirdik. usta en son devirdaim pompası olabilir dedi ona baktı ama onda da problem yoktu.en son ihtimal olarak üst kapak contasını deiştirdik. usta bu işlemden sonra bunu alın,ankaradan istanbula gidin hiçbi şey olmaz dedi. sonra ustayla test sürüşüne çıktığımızda hararet yine yükseldi ama sonradan düşüyodu.usta da düşerse problem yok dedi.aracı 2 gün böyle kullandıktan sonra (sanayiye gittiğimizi saymazsak toplam 50-60 km) bu gün hararet düşmedi ve tekrar en üstteki beyaz uyarı çizgisine kadar yükseldi. sonra araba zor çalışmaya başladı. en son çalıştıktan sonra çok titreme yapmaya ve beyaz duman atmaya başlamıştı. contanın tekrar yandığını düşünüyoruz.arabanın 2 günde sıfır contayı tekrar yakma sebepleri ne olabilir yardımcı olur musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrtkbk -- 21 Temmuz 2014; 15:43:49 >




  • Bugün benim opel corsa da aynı sorunu yaptı. Servise götürdük adam daha bakar bakmaz yağ radyatörü patlamış dedi. Başka bir şeyden olmuş olamaz mı diye sordum hayır kesinlikle bundan yapar dedi. Dediği gibi de değiştirdik ve sorun çözüldü gerçekten. Yani sonuç olarak motor yağının eksilerek radyatör suyuna karışması sorununu böyle çözdük. Benim aracımda da hiçbir belirti yoktu. Sadece yağ kaynayarak fışkırmış yere akıtmıştı radyatör suyunu koyduğum yerden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    silindir üst kapak contanız büyük olasılıkla yanmış...


    conta yanığı ille de "şu şekilde kendini belli eder" denemez. contanın nereden kaçırmaya başladığına göre değişir belirtiler.


    o contanın işi, yağ kanalları ile su kanallarını birbirinden ayrımak ve aynı zamanda silindirlerdeki sıkıştırmayı (kompresyonu) da başka bir yere kaçmadan silindirlerde tutmaktır.

    bu durumda conta ;

    * yağ ile su kanalları arasındaki bir yerden (tabiri caizse) "patlarsa" ya yağ, su tarafına geçip suya karışır, ya su yağ tarafına geçip yağa karışır ya da her ikisi de birbirinin tarafına geçip birbirine karışabilir. bu durumda bazen yağınız temiz kalır ancak su yağlanır, bazen su temiz kalır ancak yağa su karışır ya da her ikisinnde de karışma görülebilir. ancak bu karışımlar olurken contanın kompresyonu tutan kısımları sağlam kalmışsa kompresyon laçağı olmayıp çekiş aynen devam da edebilir.

    * kompresyonu tutan bir yerden kaçırmaya başlarsa da araç çekişten düşer ancak kanalların araları sağlamsa da bu sefer su-yağ karışımı olmazken çekişten düşme oluşabilir. kompresyon kaçağı da yine contanın hasar yerine göre blok dışına kaçabileceği gibi su haznesine kaçıp su devresinin hava yapmasına sebep olabilir ya da yağ haznesine (kartere) kaçıp orada da yağlamayı bozabilir.


    yani anlatmak istediğim, conta yanıklarının kontrol kalemleri olan;

    * suya yağ karışması
    * yağa su karışması
    * çekişten düşme

    olaylarının tamamı hep birden görünmeyebilir.


    contanın ilk hasar zamanlarında bu kalemlerden sadece tek biri de görünebilir. ancak bir defa hasar almış bir contadaki hasar, çoraptaki sökük gibi zaman içinde ilerler ve ileri seviyede tüm belirtiler birden görünecektir.

    bence contanızı bir an önce yenileyin. eğer conta hasarının daha başındaysanız (ki belirtiler bunu gösteriyor) çok daha düşük bir maliyetle hasardan kurtulabilirsiniz. ancak bu şekilde kullanmaya devam edecek olursanız şüphesiz ki hasar durumu ve işin faturası da büyüyecektir.

    unutmayın ki erken teşhis hayat kurtarır...



    conta yanığına rağmen kullanıma devam edilirse, bu işin sonu, yağa karışan suyun yağı ve yağlayıcılığı bozması ve bu nedenle parçalarda aşırı derecede aşınma ve yatak sarmaya kadar gidebilir... ileri derecede yanık conta durumunda hararet de kontrol altında tutulamayacağı için silindir kapağının "taşlanma ile kurtulamayacak" duruma gelmesi riski de doğar...




    Doğru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar 2008 1.4 tdı aracımız var su haznesinin içi yağ dolu motor yağı azalmıştı ustaya götürdük yağ soğutucunun içindeki primlerinin bozulması sonucu olduğunu söyledi yağ soğutucusu değişti ilaçlı su ile 2-3defa motora devirdaim yaptırıldı su kanallarındaki yağ temizlensin diye olay çözüldü radyatör suyuna yağ karışan araçlarda genelde ilk sorun yag sogutucudaymı Polo ve boralarda bu soruna rastlanıyormuş bilginize

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • her motorda yap soğutucusu yok. yağ soğutucusu olanlarda soğutucuya elbette bakılabilir. ancak zaten, yukarıda bir çok kısımda da anlattığımız gibi, conta yanığına tek bir belirtiye bakıp karar vermemek lazım. birden çok belirtisi olabilir conta yanığının, hepsine bakıp öyle değerlendirme yapmak gerekiyor...
  • kopukucurtmaxxx K kullanıcısına yanıt
    hocam ben de 99 model megane aldım bi kaç gün önce sanayiye gitme fırsatını bugün buldum ve motoru açar açmaz usta soğutma suyunun kapağını açtı ve motor yağının suya karıştığını gördük blok çatlamış dedi başka bir ustaya daha gösterdim aynı şekilde blok çatlak dedi sonra arabayı aldığım adamı aradım arabayı alırken ordaki suyu boşalt ilacı koy ve bi kaç gün sonra suyu tekrar boşaltıp doldur sorun geçer demişti şimdilik suyu boşalttık ilacı koyduk seviye maximumdayken 12 saat içerisinde minimuma düştü yarın bir daha gösterecez olmadı o masrafın altına girmeden arabayı geri vermeyi düşünüyorum, blok çatlaması çok zor bir durum ve özellikle clio-megane hastalığıymış motorun indirilmesi söz konusu ve yeni motor 4400+kdv fiyatıyla..
  • Merhabalar bizde benzinli getz var genelde annem kullaniyor. gecen yil kışın yedekten radyatore su ceken boru yarilmis radyatorde gram su olmadığı için hararet yapti. Su koydum soguttum on km kadar devam ettim ertesi gun tamirciye gittim conta yakmis dedi. bin liraya Yaptirdik. Aradan bes ay geçti yakıtı artmaya ve yag azaltmaya başladı. Tamire götürdüm. 80 liraya bloğun sag tarafindan bi conta degisti. Ayni gün hararet yaptı. Aynı tamirciye götürdüm ve bunun contasi yanmis daha once yaptirdik dedim degismemis ayni contaya sivi conta sıkılmış üst kapakta planya ya gitmemis dedi. Bi bin lira daha verdik aradan uc ay gecti ve kışın normal kullanimda bi gün hararet yaptı. Baktik yaga su karismis ama cekiste bi sorun yok. Bi bin lira daha vericez heralde bunun bi caresi yok mu yardım edin lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar bizde benzinli getz var genelde annem kullaniyor. gecen yil kışın yedekten radyatore su ceken boru yarilmis radyatorde gram su olmadığı için hararet yapti. Su koydum soguttum on km kadar devam ettim ertesi gun tamirciye gittim conta yakmis dedi. bin liraya Yaptirdik. Aradan bes ay geçti yakıtı artmaya ve yag azaltmaya başladı. Tamire götürdüm. 80 liraya bloğun sag tarafindan bi conta degisti. Ayni gün hararet yaptı. Aynı tamirciye götürdüm ve bunun contasi yanmis daha once yaptirdik dedim degismemis ayni contaya sivi conta sıkılmış üst kapakta planya ya gitmemis dedi. Bi bin lira daha verdik aradan uc ay gecti ve kışın normal kullanimda bi gün hararet yaptı. Baktik yaga su karismis ama cekiste bi sorun yok. Bi bin lira daha vericez heralde bunun bi caresi yok mu yardım edin lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilkoken07

    Merhabalar bizde benzinli getz var genelde annem kullaniyor. gecen yil kışın yedekten radyatore su ceken boru yarilmis radyatorde gram su olmadığı için hararet yapti. Su koydum soguttum on km kadar devam ettim ertesi gun tamirciye gittim conta yakmis dedi. bin liraya Yaptirdik. Aradan bes ay geçti yakıtı artmaya ve yag azaltmaya başladı. Tamire götürdüm. 80 liraya bloğun sag tarafindan bi conta degisti. Ayni gün hararet yaptı. Aynı tamirciye götürdüm ve bunun contasi yanmis daha once yaptirdik dedim degismemis ayni contaya sivi conta sıkılmış üst kapakta planya ya gitmemis dedi. Bi bin lira daha verdik aradan uc ay gecti ve kışın normal kullanimda bi gün hararet yaptı. Baktik yaga su karismis ama cekiste bi sorun yok. Bi bin lira daha vericez heralde bunun bi caresi yok mu yardım edin lütfen

    Geçmiş olsun. Sorunun bir daha yaşanmasını istemiyorsanız motorun açılmasını göze alacaksanız. Blok ve kapak gibi yağ ve suyun içinden geçtiği parçalarda sorun olabilir.




  • Selamlar ayni sorun bende de cereyan etti. Arac alirken radyator kapagini acip bi parmaklayin. Eger suyun icinde kapakta vs kaygan beyaz macunumsu bisi varsa arabadan kosarak kacin. Ust kapak contasi yanmis ya da bozulmus olabilir. Bu da size 400 500 tl ye malolur. Ne yazik ki ici disi motoru heryeri temiz km dusuk araclarda bile oluyor. Herkes aracını ayni ozenle kullanmiyor malesef. Aracim bugun hararet lambasini yakti, hemen kenara cektim ve baktimki altindan su akiyor. Rafyatorde sorun var dedim. Usta cagirdm, usta radyatore bakti ve yag karisms buna dedi. Su ilave edip servise cektik. Durumu izah etti. Tabiki semsiye acilacak baska yolu yok. Masraflari henuz belli degil. Yine yqzicam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iyi aksamlar foruma yeni uye oldum acil yardiminizi bekliyorum albea 1.2 16v benzinli arac aldim aracta su eksiltme sorunu vardi baktik kalerufer patlamis arac icine su geliyor yaptirdik simdi tekrar patladi ustune arba bi kac saat yattiginda calismamaya basladi 8 10 marsta anca calisiyor yedek su deposuna baktim actim kapagi bildiginiz benzin kokusu geliyor ustaya goturdum conta kesin yanik ama kapakta catlamis olabilir dedi arabayi biraktim mecbur hararet buzamana kadar hic yukselmedi bunuda belirtmek isterim egzozdanda normalden fazla beyaz duman cikiyor ilk calismada kisa sure sarsintili calisma sonrasi kendini toparliyor acil yardiminizi bekliyorum contami yanik kapakmi catlak simdiden tesekurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevap verebilecek kimse yokmu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende de palio 1.2 active 2005 var. soğukta antifiriz koymadık. blok çatlattı. motorun altındaki tıpaları patlatmış motor suu oradan boşalıyordu.
    önce tıpalar yapıldı. torna falan derken 150 masraf dedi usta. sonra tıpalar takıldı ve çalıştırınca motorun manifoltun yanındaki kısımdan elma yaprağı büyüklüğünde parça koptu ve motorda delik açıldı. dediler bunun motoru inecek kaynak yapılacak contalar değişecek tekrar takılacak. arabaya biraz saydıktan sonra suç bizde arabaya soğukta antifiriz koymazsan böle olur hiç arabaya sövme dedim kendime. sonra araç kaldı usta yapmış etmiş kaynak taşlama conta ne varsa değiştirmiş. suya antifiriz koymuş. sonra aldım arabayı.
    araçla biraz yol yaptım 100km yolda açtığı sorunlar.
    yokuş çıkarken hararet göstergesi yükseliyor. ve gazı kesince boşta gidersem hemen normal seviyeye geliyor. belli süre sonra kalorifer ısıtmamaya başladı. boşta moşta geldik iyi kötü.
    şu anda aracın suyu tahin gibi. çok koyu. motor yağı normal renkte. bilenlere sorduk. antifiriz aracın içindeki pası pisliği söktürmüştür odur dediler. kaloriferin ısıtmaması da koyu renkli su kaloriferde devirdaim yapmadığı için olabilir dediler. içindeki suyu boşalt tekrar antifiriz koy koyulaşırsa tekrar boşalt suyu. tekrar koy su temizleninceye kadar devam et. dediler. ben suyu nereden boşaltacağımı bilemediğim için mecburen ustaya götüreceğim.

    ya da şöyle yapsam sorun olurmu.? su deposuna 2 tane boru bağlı. biri üstte biri altta. üsttekini çıkarsam ve dışarıya versem ucunu. musluktan hortum çeksem ve su deposunun kapağından yada üstteki çıkardığım hortum yerine musluktan gelen hortumu bağlasam. sonra musluğu açsam basınçla motorun içindeki suyu dışarıya atıp acaba yerine temiz su gitmiş olurmu. ya da bu işlemleri yaparken araba çalıştımak iyi olurmu?




  • geçtiğimi yaz bende de böyle bir sorun vardı. soğutma suyu tahin kıvamındaydı. araç otomatik vw bora. şanzıman yağ soğutucusu değişti ve sorun düzeldi. 130 tl parça 20 tl borulardaki yağı sökmesi için ilaç 50 tl de işçilikle 200 liraya patladı.
  • aracım 92 doğan l conta yanıktı 2-3 ay oyle kullandım maddi durumdan dolayı yaptıramadım eksozdan aşırı beyaz duman gelmesı ve damla damla su atması yag su karıstırması ve su eksılmesı gıbı durumlar vardı 2-3 usta conta yanık demıstı bugun ıtıbarıyle contayı yaptırdım eksozdan asırı duman gelmıyor artık ama damla damla su atması devam edıyor ve motor kapagını actıgımda su ve kopuklenme yıne vardı acaba bunların gecmesı ıcın bır kac gun beklemelımıyım yoksa baska bı sorunmu var
  • Slm arkadaslar sizden bi ricam var bmc megastar 2005 model arabanin arizasi sicaklik gostergesinin sigortasi surekli patliyor yeni sigorta takip arada 5 dk gecmiyor patliyor tamirciye goturduk tesisat yakmis dedi degistirdi de olmadi burda bilgisayar olmadigi icin ariza tespiti yapamadik bilgisi olan varmi simdiden tskler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar

    2008 Corsa 1.2 benzin otomatik aracımın soğutma suyunda yağ keşfeden bir usta, direk yağ soğutucusu arızalı değiştirelim diyerek beni büyük bir çıkmaza soktu...

    Akabinde daha 2 yere daha giderek, buralardan aldığım cevap bu araçta yağ soğutucusu yok, conta arızalıdır onun değişmesi lazım oldu...

    Benim araçta yağ soğutucusu var mı? Bu ilk sorum...

    Su boşaltıldı, içi güzelce temizlendi. Borular güzelce temizlendi, kırmızı antifrz koyduk, 40km falan yok yaptım. Suya bakıyorum herhangi bir yağlanma yok...

    Bu şekilde aracı kullanmam başıma daha büyük şeyler açar mı? Ya da kime inanayım artık biri conta diyor biri soğutucu... İnternettede araçta yağ soğutucusu var mı yok mu diye bir resmi opelin dökümanını da bulamadım.

    Arabayı koydum kapıya bekliyorum bir yerden vahiy insin bana diye...

    Lütfen yardım yaa...
  • Lütfen cevap...
  • Aynısı benim başıma geldi,

    Aracı yeni almıştım, benzincide suyunu kontrol ederken benzincide çalışan biri abi yağ var dedi suda. Karşı dükkanda da oto servis vardı. çağırdı yağ var dedi ustada. bana kafayı sıyırttı o an.

    Çok araştırdım, eğer suda yağ varsa yağdada suyun olması gerekiyor. Yağ çubuğunu çektiğinde patır patır su akması lazım.

    Güvendiğim ustama gittim, Suda yağ mağ yok. Zamanla borulardan geçen su, pas ve kiri ata ata balçık kıvamına gelmiş. Yeni Genleşme kavanozu aldım, yeni antifirizide koymadan önce bütün hattı temizledi. sonra 1 hafta kontrol ettim. birşey çıkmadı. direk conta yakmış dememek lazım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attrayant

    Merhabalar

    2008 Corsa 1.2 benzin otomatik aracımın soğutma suyunda yağ keşfeden bir usta, direk yağ soğutucusu arızalı değiştirelim diyerek beni büyük bir çıkmaza soktu...

    Akabinde daha 2 yere daha giderek, buralardan aldığım cevap bu araçta yağ soğutucusu yok, conta arızalıdır onun değişmesi lazım oldu...

    Benim araçta yağ soğutucusu var mı? Bu ilk sorum...

    Su boşaltıldı, içi güzelce temizlendi. Borular güzelce temizlendi, kırmızı antifrz koyduk, 40km falan yok yaptım. Suya bakıyorum herhangi bir yağlanma yok...

    Bu şekilde aracı kullanmam başıma daha büyük şeyler açar mı? Ya da kime inanayım artık biri conta diyor biri soğutucu... İnternettede araçta yağ soğutucusu var mı yok mu diye bir resmi opelin dökümanını da bulamadım.

    Arabayı koydum kapıya bekliyorum bir yerden vahiy insin bana diye...

    Lütfen yardım yaa...

    Sanırım o termostat arızası. Benimde problemliydi. yağ var dediler. araç ısındıktan sonra arabayı parkediyordum. Eğilip izliyordum damlıyormu diye. bazen sık damlıyordu, bazen hiç damlamıyordu. damlayan suyu tattım baktım antifiriz. yağ falan değildi. termostatı bir önceki sahibi meğer sıcak silikon sıkıp geri takmışlar. şeref....z

    birde o bölmenin bir kısmından yağ akışıda var, diğer bölümden su akışı var, düzgün montaj olmadığı için birbirine karışma durumu olma ihtimalini düşünmüştüm ben.

     Soğutma suyuna motor yağı karışması Soğutma suyuna motor yağı karışması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi staidmcgun -- 16 Ağustos 2016; 11:37:11 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.