Şimdi Ara

Soğuktan Donmuş Qashqai Nasıl Çalıştırılır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ağrı'da başıma gelen ve ayrıntılı anlatacağım olay...
    Kar beklenmedik şekilde erken yağınca bu sene kışa hazırlıksız yakalandık aslında. Sadece ben değil petrol istasyonları da yakalanmış olacak ki mazot donması çok sık başımıza geldi. Aracım yarım dolu depoda iken kar yağdıktan ve gece -20 dereceleri gördükten sonra 2 gün boyunca çalıştıramadım. Sonra lazım oldu sabah çalıştıralım dedim 3. gün ve boom. araç çalışmadı. Marş alıyor ancak mazot gelmediği için araç çalışmıyordu.
    Burda en büyük hatam defalarca bu işi denemek oldu ve bu yüzden aküyü büyük miktarda harcadım. Siz lütfen böyle yapmayın!!!

    Cuma akşamı hava biraz daha yumuşaktı. Akşamdan kaputun içinden motor bloğunu komple kapatacak şekilde polar battaniyeye sardım.
    C.tesi sabahı başladım faaliyete. Tüm faaliyet boyunca polar battaniye motorun üstündeydi.
    1.Elimde saç kurutma (fön) makineleri ile öncelikle motora giden yakıt kanallarını ısıttım.
    2.Kanallar iyice ısınınca bir tanesini sol tarafta silindir şeklinde olan yakıt filtresine diğerini de akü ile motor arasında kalan metal bölüme gelecek şekilde bıraktım.
    3.Bu ısıtma işlemini hızlandırmak için bir de ufo getirttim.
    4.Süreç yaklaşık 2 saat sürdü. Ufo ön tarafı ısıtırken arabanın altına yattım ve fön makineleri ile depodan çıkan kanalları da ısıttım.
    5.Arada bir tamamdır diyip marşı denedim ama hep nafileydi.
    6.Artık altın vuruşu yapma zamanı geldi.
    7. Kettle da suyu kaynattım. Akü takviyesi için bi araç getirttim ve püf noktası "deodorant" getirdim.
    8. Önce takviye bağlantısını yaptım. Sonra kaynar suyu önce yakıt filtresine sonra motorun ateşleme bujilerine yakın metal kısımlarına dökdüm.
    9. hava kanalına marşa bastıktan hemen sonra deodorant sıktık ve 4ncü denemeden sonra bingoo!!!
    10. araç çalıştı.

    Böyle bir süreç sonunda arkadaşlarımın da çabaları ile bu işi hallettik. Tavsiyem şudur ki:
    1. Sürekli marş basmayınız aküyü soğuk havada çabuk bitiriyorsunuz. Araba gerçekten iyice hatta gereğinden fazla ısındıktan sonra deneyiniz.
    2. Soğuk havada özellikle geceleri mutlaka en az yarım saat çalıştırın
    3. Bu çalışmadan sonra kaput içine battaniye sarın ki o sıcak hava sabaha kadar içeride kalsın mazotu dondurmasın.
    4. Hep aynı yerden mazot alın. Donarsa gidin adamların kafasının etini yiyin.
    5. Würthün kışlık mazot katkısını kullanın

    6. Doğu anadoluda dizel araba kullanmayın ya da kapalı ısıtmalı garaja sahip olun...







  • Baya ugrasmissiniz geçmiş olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel anlatmışsınız. Ağzınıza sağlık. Bende Ardahan da görev yapıyorum ve burası sanırım bir tık daha soğuk. Dün benim duster dondu. Usta çağırmak zorunda kaldım. Elinde birde derece vardı. Önce ne yapacak diye yorum yaparken dışarıyı ölçtü - 22 derece, kapalı garajı ölçtü - 31 derece. Yani hiç güneş ☀ görmeyen kapalı garaj daha soğuktu. Sizin dediğiniz gibi motorun solunda bulunan yakıt ⛽ borusuna ketıl ile su kaynatıp döktü ve araba çalıştı. Bundan sonra arabayı sadece tipi olunca rüzgarda garaja koyacağım. En ufak güneş ☀ bile ısıtıyor arabayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu 3 yıl sonra hortlamış yeni gördüm :) size de geçmiş olsun. Ben o zaman çok aramıştım bi çözüm yolu. Paylaşılan birşey bulamayınca da kendim yazmıştım. Referans olsun diye :) deodorant-ketıl ikilisinden şaşmayın, akü takviyesiyle de herşey mümkün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.