Şimdi Ara

Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
2
Favori
6.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sağlık olsun.
    O bantan almak istedim. 30 tl fiyat verdiler. Bantdan edeceğim tasarruf gene banda gideceği için almadım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen daha önce aracında 0w30 Castrol kullanıyordum sanırsam, motor yağının ısınması 40°C olarak değerlendirmek lazım.

    Alternatör kapandığında 40-50°C motor yağı olduğu anda optimum verimli yağlanmaya başlıyor olmasi lazım.

    Yakıt tüketimi için motor yağı 100C'de ölçülse bile 100-105°C ve üzeri motor yaği elde ettiğinde yağın asidite olmasına neden oaya başlar.

    Kinematik viskozite artışı ile surtunmeden doğan kayıpları egale ediyor musun gerçekten?

    Bir düşünelim, yağın aktığı kanallardaki sürtünmeden dolayı olan kayıpları egale edersin, ancak yağın asli görevinde ise viskozitenin yüksek olması istenir.
    Elbette Viskozite (akmazlik) ne kadar yüksek olursa o kadar iyi denemez (çünkü yağ aşınır) ancak ince olmasida yakıt tüketimini azaltır ama yağ ömrünun uzun olması için serin kalması gerekir.


    Shell ect 2/C3 0w30 yağı bir araştırmanı isterim. Çok daha hızlı yağın çalışma sıcaklığına gelecektir.

    Ses olmasaydi keşke kayıtta..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 21 Ağustos 2020; 10:24:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cruze'un termostatının 105 derece de açması da bence büyük handikap. Aşırı sıcak çalışıyor araç. Hele LPG'de varsa yazın sıcaklarda trafikte 110 dereceleri görmek mümkün. Hangi akla hizmet termostatı 105'lik fan derecesini 108'lik ayarlamışlar anlamış değilim. Rusya'da makul olabilir ama Türkiye için uygun değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TahaKaradeniz

    Cruze'un termostatının 105 derece de açması da bence büyük handikap. Aşırı sıcak çalışıyor araç. Hele LPG'de varsa yazın sıcaklarda trafikte 110 dereceleri görmek mümkün. Hangi akla hizmet termostatı 105'lik fan derecesini 108'lik ayarlamışlar anlamış değilim. Rusya'da makul olabilir ama Türkiye için uygun değil.
    Ecotec motorların olayı bu, yüksek sıcaklıkta çalışıp verimi arttırmak. Vectra B 2.0 lar da böyleydi 98-99 derece optimum çalışma sıcaklığı vardı araçların.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Merhaba
    Kinomatik viscosite olayına yeni yeni başladım. Arabanın kendi taakati için kullandığı pompalamalar için harcanan enerji üretilen gücün %20 ile %25ni harcıyor. Bizim arabalarda yağ basıncı ile çalışan parçalar var. Önde geleni varyatörler. Varyatörler için yağ basıncı lazım. Hızlı akan bir yağ hem pompalamadan kaybı azaltıyor. Varyatör yeterince hızla tepki verirse benim için okadar iyi.

    Bu arabama 5w30 gm motor yağı koydum. Ama memnun değilim. Arabayı kasıyor.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Hocam Lukoil kutusunda kullandım ben de o yağı. Ama bir sonraki yağ değişiminde değiştim. Tavsiyem bir de mobil1 esp yi denemeniz motor daha pürüzsüz çalışıyor sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Hocam sıcaklık mutlaka güç ve az aşınma demek ama hortumlar, termostat, yağ soğutucu, contalar vs bu noktada çok sıkıntı yaşatıyor. Cruze'un yağ soğutucusunun kronik olmasının nedenlerinden biri de bu yüksek çalışma.
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    İki varyatörümde hasta. Yolda bırakmıyor. Araba rölanti ve performans sorunum yok.
    Ama marş anında takırtı sesi alıyorum. Sonra hayat normale dönüyor. Araba şu an a16xer kademesinden Z16XEP kademesine düştü. :)

    Motor yağı değişince ses arttı. Sebebinide az çok anlıyorum. Yeni motor yağından kaynaklanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Ecotec motorların olayı bu, yüksek sıcaklıkta çalışıp verimi arttırmak. Vectra B 2.0 lar da böyleydi 98-99 derece optimum çalışma sıcaklığı vardı araçların.

    Alıntıları Göster
    Çokda abartılacak bir durum yok. Epi topu 5 derece fazla sıcak çalışıyor. Sakin kullanımda 100 derece kolay kolay aşılmıyor. Aşılsada asınç kapağı var. Bir kere kayış gergimiz çıktı yerinden. Tüm basınç kapaktan atıldı. su boşalttı. SIkıntı olmadı.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Tamam o yakıt tüketimine katılıyorum, ama yağın asli görevinde akmazlik ile(viskozite) tutunarak parçaların üzerinde oluşan yağ filminin korunması var.

    1borudan bir koşulda 1 miktar suyun geçerken aldığı zaman 1cst olarak alalım.
    Aynı borudan aynı koşulda Aynı miktar yağın geçerken aldığı zaman 10cst olsun.

    Bu durumda siz o yağın üzerine bastığınızda yere temasiniz suya göre 10kat daha yavaş olacaktır

    Pompa suyu daha kolay pompalar ve yağı daha fazla zorlanarak pompalar. Ama yağın asli görevi zaten bu akmazligi sağlamaktır.


    Bu dinamik viskoziteyi gösterir,


    Kinematik viskozitenin kısmı ise tüpte birimi ise (uzunluk)mm²/time




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 21 Ağustos 2020; 15:58:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Şimdi merak ettim.
    CST azaldıkca sürtünme artıyor mu. bunu researchgatede bir araştırmamız lazım.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Yağda viskozitenin optimum seviyede olması lazım çok fazla ya da az değil, basit triboloji dersi var İTÜ de bakabilirsiniz ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Yağda viskozitenin optimum seviyede olması lazım çok fazla ya da az değil, basit triboloji dersi var İTÜ de bakabilirsiniz ;)
    Merhaba
    Bazı triboloji araştırmaları inceledim. Motor yağı ısındıkca friction yani sürtünme azalıyor.https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/oil-film-thickness

    Burda 2,5 litre ecotec motorun Bsfc ve motor yağ sıcaklığı var. Motor yağının 110 derece olduğu bölümde, özgül tüketim en verimli noktaya geliyor.

    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresiSoğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 21 Ağustos 2020; 21:5:22 >




  • Bence arabanız çok geç ısınıyor, aynı araca sahibim, yarı OBD ile test edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihm

    Bence arabanız çok geç ısınıyor, aynı araca sahibim, yarı OBD ile test edeceğim.
    Aracı benzinli kullanıyorum, Ayrıca çok sakin sürüş yaparım. Yolumda açık ve trafiğe fazla girmiyorum. Önden fazlasıyla hava alıyor. Gaz pedalına ne kadar bastığımı görüyorsunuz. Okşaya okşaya araba sürüyorum. Isınma süresini etkiliyor olabilir.





  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Attığınız linkte nerede bahsettiğini anlamadım.

    Motorun ısınması ile friction azalması başka bir konu, metal alaşım motorda elbette motor ısınınca yağlama artacaktır.

    Yakıt verimliliği değil, yağlanma senin grafiklerinde de yeşil ile iletiliyor değil mi ?

    quote:

    Turbulence creates more power absorption, thus increasing oil temperature that can lead to severe erosion and fretting problems in bearings. It is desirable to keep the oil discharge temperature below 170°F (77°C), but with high-speed bearings, this ideal may not be possible. In those cases, it is better to monitor the temperature difference between the oil entering and leaving as shown in
    Türbülans, daha fazla güç emilimi yaratır, dolayısıyla yağ sıcaklığını artırarak yataklarda ciddi erozyon ve aşınma sorunlarına yol açabilir. Yağ boşaltma sıcaklığının 77 ° C'nin (170 ° F) altında tutulması arzu edilir, ancak yüksek hızlı yataklarda bu ideal mümkün olmayabilir. Bu durumlarda, 'da gösterildiği gibi giren ve çıkan yağ arasındaki sıcaklık farkını izlemek daha iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Attığınız linkte nerede bahsettiğini anlamadım.

    Motorun ısınması ile friction azalması başka bir konu, metal alaşım motorda elbette motor ısınınca yağlama artacaktır.

    Yakıt verimliliği değil, yağlanma senin grafiklerinde de yeşil ile iletiliyor değil mi ?

    quote:

    Turbulence creates more power absorption, thus increasing oil temperature that can lead to severe erosion and fretting problems in bearings. It is desirable to keep the oil discharge temperature below 170°F (77°C), but with high-speed bearings, this ideal may not be possible. In those cases, it is better to monitor the temperature difference between the oil entering and leaving as shown in
    Türbülans, daha fazla güç emilimi yaratır, dolayısıyla yağ sıcaklığını artırarak yataklarda ciddi erozyon ve aşınma sorunlarına yol açabilir. Yağ boşaltma sıcaklığının 77 ° C'nin (170 ° F) altında tutulması arzu edilir, ancak yüksek hızlı yataklarda bu ideal mümkün olmayabilir. Bu durumlarda, 'da gösterildiği gibi giren ve çıkan yağ arasındaki sıcaklık farkını izlemek daha iyidir.
    Chevrolet modelleri yüksek ısıda çalışıyor.
    Buna özel dexos 2 motor yağı kullanıyor.
    Bu motor yağı standartlarında neler yazıyor hiç okumadım.
    Ama merak ettim şimdi .

    Üst külbitör contası değişimi için sökmüşken şöyle bir resim çekmiştim. Canlı canlı gördüğümde anormal bir bir şey görmedim.
    Bu arabanın mühendisliği 110 derece uygun bulmuş, bişey diyemiyorum.

    Soğuk Çalıştırmadan itibaren Motorun ısınma süresi




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Dexos2 sıcak çalışma uygunluğu sizin belirttiğiniz üzere HTHS>3.5 olsa bile noAck değerleri 13 den küçük olması gerektiği belirtiliyor mesela bunların dışında Acea C3 onayına oldukça benzer olsa da yag buharlaşması nedeniyle yağ kaybı PCV ya da egzo sisteminde bu sıcak çalışma sonucu 150-200.000 km civarlarında egzoz problemleri olabilir.

    Ben 229.52 MB Onayına dikkat ederim siz de seçtiğiniz yağda dexos2 olsa bile 229.52 onayı olmasına da dikkat etmenizi öneririm.

    GM orijinal yağından daha iyi yağlar bulmak piyasada mümkündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 21 Ağustos 2020; 23:26:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Dexos2 sıcak çalışma uygunluğu sizin belirttiğiniz üzere HTHS>3.5 olsa bile noAck değerleri 13 den küçük olması gerektiği belirtiliyor mesela bunların dışında Acea C3 onayına oldukça benzer olsa da yag buharlaşması nedeniyle yağ kaybı PCV ya da egzo sisteminde bu sıcak çalışma sonucu 150-200.000 km civarlarında egzoz problemleri olabilir.

    Ben 229.52 MB Onayına dikkat ederim siz de seçtiğiniz yağda dexos2 olsa bile 229.52 onayı olmasına da dikkat etmenizi öneririm.

    GM orijinal yağından daha iyi yağlar bulmak piyasada mümkündür.
    Biraz daha para biriktirip, şu motor yağını satın alacağım. Sahip olduğu onaylar videoda var.





    Birde bu yağ var.https://www.hepsiburada.com/mobil-1-0w20-motor-yagi-5-lt-p-HBV00000U37L7




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Üreticinin onay verdiği SAE değerlerinde olması önemli. Az tüketmek isterken motordan olmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.