Şimdi Ara

ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
3.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mazot çakmakla bile yanmaz arkadaşım. basınçtan dolayı silindirde patlayabilir hale gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    hezerfen hocam otobuste istediği kadar elektrikli donanım olsun bu yanmaya mazeret degildir. yangına neden olabilecek donanımların en olumsuz sartta bile yangına sebebıyet vermemesını saglamak arac imal edenlerin baslıca vazıfelerinden bırı degılmısır zaten? ben mazot deposunun yanından kabloları gecıreyım, en ufak bır kısa devrede mazot deposu alev alsın ve aracın bakımları yapılmadığından yandı diyip işin içinden sıyralayım.

    uçaklarda kilometrelerce uzunlugunda kablo ve otobusten daha cok donanım var ama yanan ucak duymadık daha...

    FAİL

     ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI

     ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI

     ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MESUT52_34


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    hezerfen hocam otobuste istediği kadar elektrikli donanım olsun bu yanmaya mazeret degildir. yangına neden olabilecek donanımların en olumsuz sartta bile yangına sebebıyet vermemesını saglamak arac imal edenlerin baslıca vazıfelerinden bırı degılmısır zaten? ben mazot deposunun yanından kabloları gecıreyım, en ufak bır kısa devrede mazot deposu alev alsın ve aracın bakımları yapılmadığından yandı diyip işin içinden sıyralayım.

    uçaklarda kilometrelerce uzunlugunda kablo ve otobusten daha cok donanım var ama yanan ucak duymadık daha...

    FAİL

     ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI

     ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI

     ŞOFÖR YANAN OTOBÜSÜ 200 METRE İLERİ ALDI



    he fail kardeşim fail. o ucaklarda super yanıcı ucak benzini var ve alev alan ucakların bır coguda motorlarından alev almıs. yukarda arkadasın dedıgı gıbı cakmakla bıle yanmayan mazotla calısan otobusler yanıyor. neden yanıyor cunku elektrık tesısatı yanıcı ızole malzemesının cok yakınından gecıyor ve kısa deverede ızole malzemesı tutusarak koca otobus alev alıyor.

    ben bu zamana kadar yanan ucak duymamıstım. sen resımleri koyunca soyle bır arastırdım yınede yanma olayı tek tuk olmus. ,
    kendine sunu sor. son 1 senede Turkıyede kac tane yanan otobus haberı gordun, hayatın boyunca kac tane yanan ucak haberı gordun?

    Ülkemizde otobusler durduk yerde yanıp içindeki masum insanlar ölüyor. burda laf sokmaya calısacagımıza ufacıkda olsa tepkimizi dile getirmeliyiz. bir sonraki yanan otobuste senin veya benim olmayacağımın ne garantisi var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    Mercedes Otobüs Fabrikasında uzun süre çalışmış olan bir mühendis arkadaşım, sorunun kendilerinin üretiminden değil, otobüs sahiplerinin para harcamamak için için bakımdan kaçınmaları ve uyduruk, düşük kalite yan sanayi parçalar kullanmaları sebebi ile olduğunu söyledi.





    Araç konusunda Almanlara müthiş bir güven duyuyorum,araçta alman teknoloji de japon derim hep arada istisnalar olur.Fazla para kazanmak uğruna insanların hayatıyla oynuyorlar şu otobüs şirketleri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    Mercedes Otobüs Fabrikasında uzun süre çalışmış olan bir mühendis arkadaşım, sorunun kendilerinin üretiminden değil, otobüs sahiplerinin para harcamamak için için bakımdan kaçınmaları ve uyduruk, düşük kalite yan sanayi parçalar kullanmaları sebebi ile olduğunu söyledi.



    Bu laf tamamen gittiğimiz birçok servis elemanı tarafından söylenen beylik laflardan birine benziyor.Diğer firmalardan otobüs alanlar bakımdan kaçınmıyorlar mı? Yan sanayi parça kullanmıyorlar mı? Belki bu araçlardan daha fazla kullanılıyor.Fiyatları daha düşük diğerlerinin.Adamın parası olsa zaten daha kalitelisini alır.10 numara yağda son zamanların bahanesi oldu.Eskiden de bu araçlar yanıyorlardı.O zamanda mı 10 numara vardı?Bu haberi yapan internet gazetlerinin altındaki yorumlara bakıyorum herkes 10 numara diye tutturmuş.Milletimiz gerçekten balık hafızalı eskiden niye yanıyorlardı peki? Veya nerden biliyorsunuz 10 numaradan olduğunu hemen.Ben şahsen bilmiyorum örneğin otomobillerle uğraştığım halde.

    Peki nasıl aydınlanaca bu iş veya biz nasıl inanacağız.İlk olarak yabancı ülkelerde olduğu gibi kaza güvenlik birimi türünde bir birim kurulmalı ülkemizde.Ondan sonra çeşitli kurumlardan gelen ( otobüsün,o parçaların üreticileri,uzun yıllar bu işlerde çalışmış mühendisler,MMO vs gibi) bir heyet toplanacak bu tür durumlarda.Ondan sonra kaza araştırılıp bir rapor olarak sunulacak.Yoksa bu işler çözülmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    Mercedes Otobüs Fabrikasında uzun süre çalışmış olan bir mühendis arkadaşım, sorunun kendilerinin üretiminden değil, otobüs sahiplerinin para harcamamak için için bakımdan kaçınmaları ve uyduruk, düşük kalite yan sanayi parçalar kullanmaları sebebi ile olduğunu söyledi.



    Bu laf tamamen gittiğimiz birçok servis elemanı tarafından söylenen beylik laflardan birine benziyor.Diğer firmalardan otobüs alanlar bakımdan kaçınmıyorlar mı? Yan sanayi parça kullanmıyorlar mı? Belki bu araçlardan daha fazla kullanılıyor.Fiyatları daha düşük diğerlerinin.Adamın parası olsa zaten daha kalitelisini alır.10 numara yağda son zamanların bahanesi oldu.Eskiden de bu araçlar yanıyorlardı.O zamanda mı 10 numara vardı?Bu haberi yapan internet gazetlerinin altındaki yorumlara bakıyorum herkes 10 numara diye tutturmuş.Milletimiz gerçekten balık hafızalı eskiden niye yanıyorlardı peki? Veya nerden biliyorsunuz 10 numaradan olduğunu hemen.Ben şahsen bilmiyorum örneğin otomobillerle uğraştığım halde.

    Peki nasıl aydınlanaca bu iş veya biz nasıl inanacağız.İlk olarak yabancı ülkelerde olduğu gibi kaza güvenlik birimi türünde bir birim kurulmalı ülkemizde.Ondan sonra çeşitli kurumlardan gelen ( otobüsün,o parçaların üreticileri,uzun yıllar bu işlerde çalışmış mühendisler,MMO vs gibi) bir heyet toplanacak bu tür durumlarda.Ondan sonra kaza araştırılıp bir rapor olarak sunulacak.Yoksa bu işler çözülmez.

    hocam yanlış hatırlamıyorsam ipek turizmin 403 model otobusunun 40 kusur kısının yanarak oldugu kazasından sonra bilirkişi inceleme yapmış ve yangına sebeb olacak bir tasarım hatası (yada kusur) bulmustu. ilk mahkemede mercedes suclu bulunmustu fakat ust mahkemede sanırım bu karar bozulmustu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Otobüse binmeye korkar oldu insanımız... Bakanlığın bu işe acil bir çözüm üretmesi gerekiyor...

    Yada alternatif yol; daima uçak kullanmak...



    Uçak benden uzak, göğe yakın olsun. Üste para verseler bile uçağa binmem. Hayatımda binmedim. Binmeyecem. Binmeme sebebim biraz uzun. Ama işin özünde protesto var. Ulaştırma bakanlığını protesto ediyorum.

    ULAŞTIRMA KANLIĞI
  • MB'i hemen suçlamak yerine bu otobüslerin yoğun olarak kullanıldığı Avrupa ülkelerine de bakmak lazım.. Sonuçta bu otobüsler burada üretiliyorlar ve tüm Avrupaya satılıyorlar. buralarda hiç MB otobüsü yanmış mı? istatistikler nelerdir? Eğer oralarda böyle bir durum yoksa sorunu kendimizde aramalı kullanım ve bakım koşullarını sorgulamalıyız..
  • ee gene yanmıştır o...ileri alınca bişey mi değişiyo
  • arkadaşlar merhabalar, aranızda otobuste çalışanınız varmıdır bilmem ama öğrencilikten dolayı bu yazda çalışsaydım 4 yıl olacaktı 3 yıl peşpeşe uzun yolda host ' luk yaptım. öncelikle bir otobus neden yanar?
    o403 ler için kahve makinası kusurlu bulunmuştu, kusurlu bulnanlar hafızam beni yanıltmıyorsa 2000 öncesi modellerdi ve bir yangından sonra toplanmıştı. ardından incelenen birkaç yangında maalsef kahve makinasının orjinal olmadığı ve bu yüzden yangına sebebiyet verdiği anlaşıldı. yani bozulan kahve makinasını yan sanayi ile değiştirince ortaya çıkı bu durum. orjinal kahve makinesinde içerisinde su bulunduğu takdirde sabah akşam çalışsın hiçbir sorun olmaz, içinde su biterse çok uç bir durum olmazsa makine kendini kapatır. ancak yan sanayide içinde su da olsabelli bir ısıdan sonra yangın ihtimali doğuyor. kahve makinası olayı budur. 403 lerde yaygın olmasının nedeni ise zaten 403 leirn döneminde 10 otobusten 9 u 403 tü.. yan sanayisi bol olduğu için diğer markalara göre kullanımıda boldu.

    yeni nesil araçlarda (travego- starliner2-400 serisi fortuna vs. ) kahve makinasından ziyada hepinizin bahsettiği 10 numara yap işi bozmakta.

    ben bulgaristana çalışan ufak bir firmada dahi dizel kullanıldığını bilirim. ancak türkiyenin en büyük 3 firmasından birisinde çalıştım ve onda yağ+ inceltici kullanılıyordu büyük ölçüde. firma ismini isteyen olursa pm atabilir, burdan karalamak gibi olur.

    yanma riskini bile bile bu yağlar kullanılıyor halen, setrada mercedeste... yangınların büyük bir sebebi budur. kahve makinesi ile sorunlar azda olsa devam etmektedir, onun dışında aşırı fazla kullınaılan bu araçların bakımı aksatıldığında , belli deformasyonlara uğramış parçalar değişmediğinde yine bu tip sorunlar ortaya çıkabilmekte.

    97 model 403 te hiçbir sorun yaşamadan kullanıma devam ediliyor, günde yaklaşık 2.000 km yapıyor bu araç. halada yolda. ancak 2008 model travegolarda yangına kadar giden sorunlar ortaya çıkabiliyor.

    nedeni: %90 kullanıcı.




  • ben hayatımda böyle bir saçmalık ne gördüm ne duydum 10 numara yağ yüzünden yanıyormuş. yahu araba zaten yakamıyor ki 10 numarayı durup duruken niye alev alsın. nakliye piyasasında fiyatlar artık 10 numara yağ üzerinden hesaplanıyor mazot alan kamyoncu tırcı zarar ediyor neden bahsediyorsunuz arkadaşlar. kulaktan dolma bilgilerle gelip her yangında 10 numara yağ yazanlar beni gerçekten kızdırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    ben hayatımda böyle bir saçmalık ne gördüm ne duydum 10 numara yağ yüzünden yanıyormuş. yahu araba zaten yakamıyor ki 10 numarayı durup duruken niye alev alsın. nakliye piyasasında fiyatlar artık 10 numara yağ üzerinden hesaplanıyor mazot alan kamyoncu tırcı zarar ediyor neden bahsediyorsunuz arkadaşlar. kulaktan dolma bilgilerle gelip her yangında 10 numara yağ yazanlar beni gerçekten kızdırıyor.


    hayırdır 10numara yağ bayiniz mi var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli


    quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    ben hayatımda böyle bir saçmalık ne gördüm ne duydum 10 numara yağ yüzünden yanıyormuş. yahu araba zaten yakamıyor ki 10 numarayı durup duruken niye alev alsın. nakliye piyasasında fiyatlar artık 10 numara yağ üzerinden hesaplanıyor mazot alan kamyoncu tırcı zarar ediyor neden bahsediyorsunuz arkadaşlar. kulaktan dolma bilgilerle gelip her yangında 10 numara yağ yazanlar beni gerçekten kızdırıyor.


    hayırdır 10numara yağ bayiniz mi var?

    hayır işi bilmeden atıp tutanlar belki okur diye yazdım..




  • mercedeslerin yakıt deposu ön iki tekerin arasına konumlandırıldığı için önden çarpışmada böyle sonuçlar veriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza_007

    mercedeslerin yakıt deposu ön iki tekerin arasına konumlandırıldığı için önden çarpışmada böyle sonuçlar veriyor


    Başka otobüslerinki nerede. Gerçekten ciddi soruyorum. Kinaye yok. Çünkü motor en arkada. Motordan itibaren öne doğru geniş bir bagaj. Bagajdan sonra 525 litrelik yakıt deposu var. Yerleşim tüm otobüslerde aynı diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza_007

    mercedeslerin yakıt deposu ön iki tekerin arasına konumlandırıldığı için önden çarpışmada böyle sonuçlar veriyor



    yukarıda da bi kere daha yazdım keşke okusaydınız.mazot çakmakla bile yanmaz depo önde olsa ne arkada olsa ne.
  • Söz konusu üzücü olayların meydana geldiği ülke malum olunca, yanana değil yakana bakmak lazım..Mercedes otobüsler, başarılı motorları ile yıllar yılı Türkiye şartlarına en iyi uyum sağlayan ve tercih edilen otobüsler oldular.

    10 numara yağ meselesi, ülkemizde akaryakıt dağıtımı yapan firmaların en önemli sorunu haline gelmiş durumda..Her geçen gün sayıları katlanarak artan dizel otomobil ve ticari araçlara karşın, firmaların dizel satışlarında son 4-5 yılda çok büyük gerileme yaşanmış.Kuşkusuz böyle bir tablonun oluşmasında, artan akaryakıt fiyatları ile birlikte 10 numara yağ kullanımı artışının da büyük katkısı var.Şehiriçi ulaşımda; her yıl filosuna yeni otobüsler ekleyen IETT bile; hala 20-25 yaşındaki Ikarus otobüsleri, motor-kaporta yapıp ısrarla kullanmaya devam ediyorsa oturup düşünmek lazım.

    Yeni muayene sistemi ile, eski model araçların trafikte yaşamasını iyice zorlaştıran devlet, çevre ve insan sağlığını direkt olarak etkileyen bu gibi konulara nedense hep ilgisiz kalıyor.Bekle bizi Avrupa Birliği...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    hezerfen hocam otobuste istediği kadar elektrikli donanım olsun bu yanmaya mazeret degildir. yangına neden olabilecek donanımların en olumsuz sartta bile yangına sebebıyet vermemesını saglamak arac imal edenlerin baslıca vazıfelerinden bırı degılmısır zaten? ben mazot deposunun yanından kabloları gecıreyım, en ufak bır kısa devrede mazot deposu alev alsın ve aracın bakımları yapılmadığından yandı diyip işin içinden sıyralayım.

    uçaklarda kilometrelerce uzunlugunda kablo ve otobusten daha cok donanım var ama yanan ucak duymadık daha...

    kısa birkaç şey:motorin(diesel yakıt çok zor tutuşur.benzinle karıştırmayın....otobüs alev almış şöför hayli zaman sonra otobüsü çalıştırıp ileri almış...bu hiç birşey ifade etmiyormu.....
    ben firmaların yapım hatalarını savunmuyorum savunmamda çünkü benimde canım malım o araçlara ve yapımcının titizliğine emanet....
    birde uçaklarda kullanılan yakıtı irdeleyin.motornden daha kalın yakıt kullanırlar(jet motorları).amma yapımcılar gerekli hassasiyeti göstermiyor tesisatına bağlanan herhangi cihaz ve ekipman yangına neden oluyorsa bunuda yapımcı firma araştırıp suçlunun suçunu teslim etmesi gerekir....
    araçlar niye geri çağrılıyor...cevap:üreticilerin sorumluluğu gereği...
    hiçbir dieselle çalışan araç yakıttan alev almaz bu böyle biline..arkadaşımızın resimlerini yüklediği uçaklardaki durum başkadır..sağolsun bir durumu açıklamak için o resimleri ekledi.kendisine teşekkür ediyorum...
    ed:havada alev alan uçağa çok rastlanmıştır......hemde tesisat kaynaklı....benim bindiklerimde hiç olmadı olmamasıda temennimdir...
    *********
    son: 10 numara yağ düşmanlığı farklı birşeydir(ben hiç kullanmadım-kendi aracımda kullanmam kullandırtmam).....o işleri kurcalamak irdelemek bana düşmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 25 Haziran 2011; 17:11:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: hamza_007

    mercedeslerin yakıt deposu ön iki tekerin arasına konumlandırıldığı için önden çarpışmada böyle sonuçlar veriyor


    Başka otobüslerinki nerede. Gerçekten ciddi soruyorum. Kinaye yok. Çünkü motor en arkada. Motordan itibaren öne doğru geniş bir bagaj. Bagajdan sonra 525 litrelik yakıt deposu var. Yerleşim tüm otobüslerde aynı diye biliyorum.

    "öğrenmek herkesin en doğal hakkıdır kısıtlanamaz engellenemez"....motorin kışın çabucak donan(katılaşan) bir yapıya sahiptir...onun için depolar EN MUHAFAZALI YERLERDE OLUR.hatta çok soğuklarda artı ısı gönderilir...
    kamyonlarda ekzostan bir boru ilave ile depo ısıtılır....ben çok yapmışım....




  • """he fail kardeşim fail. o ucaklarda super yanıcı ucak benzini var ve alev alan ucakların bır coguda motorlarından alev almıs"""
    ******************************
    -----------------------
    uçak yakıtlarını yukarıda alıntı yaptığım ifade için irdeleyin dedim....(jet motorları)
    jet motorları BENZİNLE ÇALIŞMAZ....benzinle ancak infilak ettirilir.
    jet yakıtı başka birşeydir.motorinden daha kalındır.....
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.