Şimdi Ara

Skodayı hala çarpık bacaklı zannedenler.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
87
Cevap
0
Favori
3.420
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Skodayı hala çarpık bacaklı zannedenler.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1416 Mesaj
    Çarpık bacak skoda aslında bir mühendislik harikasıdır. Çoğunuz hehehe çarpık bacak falan diyip geçiyorsunuz. Ama o tekerlerin birbirine bakmasının sebebi vardir.



    Otomotivle ilgili olanlar veya mesleği olanlara yabancı gelmeyecek ama kamber açısı denen bir olay.



    Çarpık bacak skodaya yük attığınız zaman tekerler düz basar. Buda yüklü iken maksimum yol tutuş ve fren performansı demektir. Eğer o tekerler yüksüz iken de düz olsaydı, bu sefer yük attığınızda, aynı basık araba gibi içeri gömülecekti. (örn. aşırı yüklenmiş şahin veya toros gibi)



    Ayrıca bu çarpık bacak sistemi, mersedes 190, 200 kasalarda da kullanılmıştır :)
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    480 Mesaj

    Üstad beğeniyorum yazılarını hepsini okudum, yaz sen ben okurum hep
    |
    |
    Huseyin-ZST kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    611 Mesaj
    skoda almayanlar/kullanmayanlar skoda yı savunmuş yada yerden yere vurmuş.



    Geçen sene skodarapid spaceback aracım vardı tipini beğenerek aldım ama aracı kullandıkça araçta hepbirşeyler eksikmiş gibi geldi. Mesela



    Birtürlü kesemediğim kapı fitillerinden gelen ses özellikle soğuk havalarda

    ön konsoldaki trim sesi

    Gündüz led farının olmayışı

    Soyulan Deri direksiyon ve vites topuzu (30,000 kmde)

    DAndik kolçak klipslerinden kaçkere kırıldı hatırlamıyorum.

    215/45/16 gibi saçma sapan lastik ölçüsü. Kesinlikle Bizim ülkemize özellikle karadenize uymayan lastik ölçüsü.

    abartılı servis fiyatı 30,000 km için 800 tl

    Değerini istememe rağmen 3 ayda zor sattım.



    Hakkını yiyemeyeceğim özellikleride mevcut tabiki.

    105 hp lik atik motorunun olması

    Arabaya göre iç hacminin geniş olması özellikle arka diz mesafesi

    Ön konsol şıklığı

    Yakıt Tüketimi



    Şimdiki aracım peugeot 308 tamamen birbirinin muadilleri olmasada benzer araçlar ve şimdiki aracımdan spacebacke göre daha memnunum tek sıkıntısı arka diz mesafesi biraz dar.



    Skoda alınırmı tabikide alınır ama aldığımız araç bir vw nin birebir aynısı değil biraz kırpılmış hali olarak düşünmek gerekir. En azından bende böyle bir intiba bıraktı hep sanki birşeyler eksik kalıyor gibi
    _____________________________




  • Yarbay
    6802 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hkinali52



    skoda almayanlar/kullanmayanlar skoda yı savunmuş yada yerden yere vurmuş.



    Geçen sene skodarapid spaceback aracım vardı tipini beğenerek aldım ama aracı kullandıkça araçta hepbirşeyler eksikmiş gibi geldi. Mesela



    Birtürlü kesemediğim kapı fitillerinden gelen ses özellikle soğuk havalarda

    ön konsoldaki trim sesi

    Gündüz led farının olmayışı

    Soyulan Deri direksiyon ve vites topuzu (30,000 kmde)

    DAndik kolçak klipslerinden kaçkere kırıldı hatırlamıyorum.

    215/45/16 gibi saçma sapan lastik ölçüsü. Kesinlikle Bizim ülkemize özellikle karadenize uymayan lastik ölçüsü.

    abartılı servis fiyatı 30,000 km için 800 tl

    Değerini istememe rağmen 3 ayda zor sattım.



    Hakkını yiyemeyeceğim özellikleride mevcut tabiki.

    105 hp lik atik motorunun olması

    Arabaya göre iç hacminin geniş olması özellikle arka diz mesafesi

    Ön konsol şıklığı

    Yakıt Tüketimi



    Şimdiki aracım peugeot 308 tamamen birbirinin muadilleri olmasada benzer araçlar ve şimdiki aracımdan spacebacke göre daha memnunum tek sıkıntısı arka diz mesafesi biraz dar.



    Skoda alınırmı tabikide alınır ama aldığımız araç bir vw nin birebir aynısı değil biraz kırpılmış hali olarak düşünmek gerekir. En azından bende böyle bir intiba bıraktı hep sanki birşeyler eksik kalıyor gibi



    Skoda Rapid'i Clio Symbol, Pug 301 ile kıyaslamak daha insaflı olur. Türkiye ve benzeri gelişmekte olan ülkelerin filo ihtiyacını karşılamak için geliştirilmiş arabalar bunlar. Fena kısılmış olmaları normaldir.



    Ben de Bosna'da Skoda Fabia kiralamıştım. Ne rezil bir arabaydı!! Ben küçük ve üst model bir araba istemiştim. Öyle bir şey olmadığı için, daha büyük ve alt model ayarlamışlar... Adama "Bu ne oğlum, Fiesta falan olsaydı bari" dediğimde "bu daha büyük" dedi lan.



    Sonuçta araba Polo'dan büyük ve daha ucuz. Bu ihtiyacı karşılamak için yapmış adam. Oraya yerleştirmiş. "Polo'ya sığamıyorsan, Golf alamıyorsan, git Fabia al" diyor. Üretilen her arabanın bir hedef kitlesi var. Bunu unutmamak lazım.



    Rapid, Symbol, 301 grubu size, Fabia tarzı arabalar da bana hitap etmiyormuş demek ki. Ancak bu Fabia'nın, Rapid'in veya 301'in kötü olduğu anlamına gelmiyor. Kendi alternatifleri içinde karşılaştırmak en doğrusu. 308 ile Rapid'i karşılaştırmak da insafsızca. 308 tabii ki içinden geçer. 301 ile 308 karşılaştırıyor musunuz?
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    611 Mesaj

    Hocam farkındaysanız ''Şimdiki aracım peugeot 308 tamamen birbirinin muadilleri olmasada benzer araçlar '' dedim.



    symbol, 301 vs hiçbirzaman Skoda rapid in muadili olamazlar rapid o segmentteki araçların hepsinden çok daha kalitelidir. bu açık ve net.
    |
    |
    Huseyin-ZST kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    10117 Mesaj
    Hiçbir şey üretmeyen insanlar gelmiş, araba üreten ülkelerin markasını eleştiriyorlar. Adamlar iyi kötü araba üretip dünyaya satıyorlar, sizde gelmiş yok skoda yok vw diye bir birinizi yiyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 7 Aralık 2016; 10:19:48 >
    |
    |
    _____________________________




    The Storm is Coming
  • Yüzbaşı
    467 Mesaj
    Superb Nedense Passattan daha yakışıklı ve kaliteli görünüyor
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3187 Mesaj
    skoda vw nin bir alt kalite arabasıdır. buna görede fiyatı daha alttadır. çok satması bir şey kanıtlamaz. öyle olsa türkiyenin en iyi aracı sümbül ya da egea olurdu.



    ama türkiyede bizim milletin yarım akıllı olmasını çok iyi kullanıyor skoda. mesela fabia polo ile, superb ise passat ile aynı fiyat nerdeyse
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    551 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hkinali52

    skoda almayanlar/kullanmayanlar skoda yı savunmuş yada yerden yere vurmuş.

    Geçen sene skodarapid spaceback aracım vardı tipini beğenerek aldım ama aracı kullandıkça araçta hepbirşeyler eksikmiş gibi geldi. Mesela

    Birtürlü kesemediğim kapı fitillerinden gelen ses özellikle soğuk havalarda
    ön konsoldaki trim sesi
    Gündüz led farının olmayışı
    Soyulan Deri direksiyon ve vites topuzu (30,000 kmde)
    DAndik kolçak klipslerinden kaçkere kırıldı hatırlamıyorum.
    215/45/16 gibi saçma sapan lastik ölçüsü. Kesinlikle Bizim ülkemize özellikle karadenize uymayan lastik ölçüsü.
    abartılı servis fiyatı 30,000 km için 800 tl
    Değerini istememe rağmen 3 ayda zor sattım.

    Hakkını yiyemeyeceğim özellikleride mevcut tabiki.
    105 hp lik atik motorunun olması
    Arabaya göre iç hacminin geniş olması özellikle arka diz mesafesi
    Ön konsol şıklığı
    Yakıt Tüketimi

    Şimdiki aracım peugeot 308 tamamen birbirinin muadilleri olmasada benzer araçlar ve şimdiki aracımdan spacebacke göre daha memnunum tek sıkıntısı arka diz mesafesi biraz dar.

    Skoda alınırmı tabikide alınır ama aldığımız araç bir vw nin birebir aynısı değil biraz kırpılmış hali olarak düşünmek gerekir. En azından bende böyle bir intiba bıraktı hep sanki birşeyler eksik kalıyor gibi

    ben de aynı aracı kullanıyorum ancak eksik dediğin şeylerin hemen hepsine katılmıyorum zira tekil araç kısmetsizliğine bağlı sorunlar yaşamışsın ki benim araçta o eksik dediğin sıkıntıların şükür hiçbiri yok ve 2 yaşını geçti araç.

    Birtürlü kesemediğim kapı fitillerinden gelen ses özellikle soğuk havalarda --> Tekil bir sorun, ben yaşamıyorum.

    ön konsoldaki trim sesi --> Nispeten daha çok sayıda rastlanan bir sorun ancak verdiğin fiyatı ve sert malzeme tipini kabul ederek aracı aldığını dikkate alırsan kabul edilebilir.

    Gündüz led farının olmayışı --> LED saplantısı yüzünden yoksa bir eksiklik değil.

    Soyulan Deri direksiyon ve vites topuzu (30,000 kmde) --> Tekil bir sorun, ben yaşamıyorum.

    DAndik kolçak klipslerinden kaçkere kırıldı hatırlamıyorum. --> Tekil bir sorun, kullanıcı kullanım sıkıntısı daha doğrusu.

    215/45/16 gibi saçma sapan lastik ölçüsü. kesinlikle Bizim ülkemize özellikle karadenize uymayan lastik ölçüsü. --> Hem fikirim bu ölçü konusunda. En yakın muadil ölçülü olan ve sık bulunan bir jant tipi ile değiştirebiliyorsun.

    abartılı servis fiyatı 30,000 km için 800 tl --> Benzinli araç için 30K km bakımı 564 TL ve bu ay yapıldı. Sizin rakamda başka bir şeyler olmasın?

    Değerini istememe rağmen 3 ayda zor sattım. --> Kısmet işi bu ancak rapid spaceback için normal bir süre.

    Son bahsi geçen 308 konusu ile olmamış zira en boş modelleri bile kıyasladığımızda araçlar arasında 10.000 TL fark var. Tabii ki bu fark bazı özellikler olarak geri dönsün pejoda...

    308 ACCESS 1.2 PureTech 82hp -- 68.900 TL
    Rapid Spaceback 1.2 TSI Green Tec Manuel 90 PS -- 58.600 TL

    308 ACTIVE 1.2 PureTech 130hp -- 77.900 TL
    Rapid Spaceback 1.2 TSI Green Tec Manuel 110 PS -- 65.900 TL

    308 ACCESS 1.6 HDi 92hp -- 78.900 TL
    Rapid Spaceback 1.4 TDI Green Tec 90 PS -- 67.500 TL

    308 ALLURE 1.6 BlueHDi 120 hp EAT6 S&S -- 102.900 TL
    Rapid Spaceback 1.4 TDI CR Green Tec DSG 90 PS -- 89.900
    Rapid Spaceback 1.6 TDI CR Green Tec Manuel 115 PS -- 77.200 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi black exodus -- 7 Aralık 2016; 14:3:54 >
    |
    |
    _____________________________
    elektrikli ev aletleri konusunda hatrı sayılır bilgili...




  • Çavuş
    68 Mesaj
    Bende bir hikaye paylaşmak isterim.



    Yaklaşık 3 hafta kadar önce kendimize araç bakıyoruz. Bir haftasonu baba ile birlikte showroomları gezerken babama skoda yada girelim dedim. Oda direk antipatik bir tepki ile ne yapacan çarpık bacaklı markayı dedi. Ben ısrar ettim girdik baktık. Sonrasında ne oldu dersiniz? Baba ötv siz kur etkilenmesiz çok güzel bir Superb prestige sahibi oldu. Bizim arabayı sorarsanız hala alamadık. Baba "ne oldu çarpık bacak" dedim, oğlum bizim zamanımızda skoda ya bir antipati oluştu ama şimdi çok güzel iş çıkartmışlar dedi. Ama hala logo konusunda takıntı var 😀😀😀



    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi since75 -- 7 Aralık 2016; 15:22:33 >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1635 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST



    Siz burada bik bik konuşurken Skoda aldı yürüdü. Üstelik yıllar önce. Siz tabi yeni farkediyorsunuz, orası ayrı. Hayatımda bizim pazar kadar taş kafa bir tüketici kitlesi görmedim.

    Çok değil, 100 yıl önce Peugeot bisiklet üretiyordu. Ondan önce de dikiş makinesi. Yıllar geçti, dikiş makinesine geri döndüler. Arkadaşın 206 1.4 feline'nin kaputunu ilk açtığımda, yanımda duran ustanın "Peheh... Dikiş makinesi..." dediğine şahit olmuş biriyim. Bunu deme sebebi arabada bit kadar bir motor olmasından ziyade, bujilerden birinin ateşleme yapmıyor olmasından ötürü motorun "çak tıkı tıkı, çak tıkı tıkı" diye çalışıyor olmasıydı...

    Çok değil, Saab 50 yıl önce sadece uçak üretiyordu. Sonra garip şekilli arabalar üretmeye başladılar. Sonra rallileri kazandılar. Sonra GM ortaklığı, sonra 900 efsanesi, sonra GM kalan hisseleri aldı. Sonra NG 900 efsanesi falan... "Garip arabalar üreten garip marka" imajı 35 yıl geride kalmıştı.

    BMW uçak motoru üretiyordu.

    Hyundai tekstilciydi. Sonra tekstil makineleri üretimine başladı. Sonra iş makineleri üretmeye başladı. Sonra gemi inşaa'ya başladı. Sonra otomobile de girdi. İlk başta kepaze otomobiller üretti. Şu anda gayet rekabetçi, iddialı arabalar üretiyor. ABD'de çok iddialı bir filo arabası markası kendisi.

    Honda da keza, bir pis garajın içinde, Japonya'da çokça bulunan bir motoru tahriği için kullanan bir motosiklet üreterek başladı, geldi bu günlere.

    Skoda da siz ister bilin, ister bilmeyin, çok ciddi ve büyük bir üreticiydi. Batı'nın karmaşık teknolojileri ile çözdüğü sorunlara, Doğu'nun hep bir basit cevabı olurdu. Bu cevaplar da sıklıkla Skoda'dan çıkardı. Sizin başarısız, dandik gördüğünüz Skoda'ların çoğu, aslen üretim dehası arabalardı. Yokluk içinde, yokluk içindekilere, minimum maliyetle iş gördürmek üzerine kurulu idi, üstelik bunu yaparken Batı ile de olabildiğince mücadele etmeye çalışıyordu. Eski Skoda'ların sinyal sistemleri mesela. Al onu müzeye koy. Bir çubuk. İki mıknatıs. Çubuk bir bir tarafa vuruyor, bir öbür tarafa... Tabi sizde bunlardan anlayacak görgü nerdee? Çarpık bacak Skoda dediğiniz araç da bir mühendislik harikasıydı. Aynı dönemlerde Skodanın çeşitli Ralli şampiyonlukları da mevcuttur. Elemanlar Scirocco'ya karşı yarışıp ara sıra kupa kaldırıyordu.

    Tüm bu süreçte babanız hep yattığı yerden geviş getirerek onu bunu kötüledi. Datsun çöp. Hyundai çöp. Skoda çöp. Ne oldu? Datsun oldu Nissan. Hyundai yürüdü. Skoda yürüdü. Baban emekli oldu, sen geçtin babanın yerine, aldın eline sazı, sen başladın aynı saçmalığa... Sen ne yaptın tüm bunlar olurken? Fıssss... Fiat'ın 20 yıllık platformunu ve motorunu aldım ürettim. Halkıma dönemin BMW'sinden sadece %25 ucuza sattım. Başka? Fordun 25 yıllık platformunu aldım, fiber kupa yaptım. Sattım. Başka? Bir güzel araba üretecek oldum. 255 tane ürettim. Sattım. Talep az diye rafa kaldırdım. (Anadol STC-16) Ki onun da motoru ve altyapısı 20 yıllık bir Ford idi. Sen Datsun ol, sana kötü diyen top olsun lan!?

    Ehem. Neyse, sonra Skoda VAG'ın segmentasyon planının bir parçası oldu. Çok da güzel oldu. Bir dolu hıyarı aynı araba ile kandırabiliyorsan, hıyarı neden soymayasın? Bunu aynı arabanın en afillisine sahip olan biri olarak söylüyorum. A3'üm var evet. Aynı platform, aynı motor, aynı şanzıman, aynı aktarım organları = aynı araba. Arabayı nasıl paketlediğin, göğsü, içi falan ıvır zıvırdır. Bunu kabul edin. Gene Golf alacaksan Golf al, A3 alacaksan A3 al. Ama hepsinin aynı olduğunu önce bir kabul edin. Bak ben baştan kabul ettim. Mutluyum.



    Hocam uzun zamandır forumda gördüğüm en mantıklı yazı, ellerinize sağlık. Bizim millette sizdeki vizyonun yarısı olsa zaten bu günlerde olmazdık
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    5044 Mesaj

    Tabi Octavia mesela Meksika üretimi jetta dan daha kalitesiz değil mi?



    Binmediğin kullanmadığın arabalara atış serbest tabi...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ilhdmr kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3187 Mesaj

    Su bilmedigin kullanmadigin araç laflarina uyuzum. Gecen yıl arkadaş aldı 124.000 e 7-8 aydır bildiğim araç merak etme. Resmen passat fiyatına aldı ve bir alt kalite. Bunu Skoda bile kabul ediyorken sana ne oluyor?



    Jetta olayında haklisin berbat bi araba o fiyata octavia daha alinasi daha kaliteli. Yiğidi öldürsemde hakkını yemem



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    trust06 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    11440 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: krenz



    Skoda ile VW aynı seviye araba markalarıdır. Bu fikri kabul etmeyenler Almanya'ya gidip araştırabilir. VW Almanya'da işçi kesiminin arabasıdır. Bakmayın bizim burada VW'yi zengin malı zannedipte 1.0 Polo'ya binip Skodaya sallayan üstadlara ;)



    4 hava yastıklı polo ile 4 hava yastıklı fabia arasında hava yastığı sensörü sayısına varana kadar fark var. bunun gibi bir çok fark var mesela kullanılan ses yalıtım malzemesinin miktarı ve markası farklı.



    öyle motoru açıp 2-3 parçada vw audi logosu göstermekle aynı olsaydı mercedes'le renault, citroen ile peugeot da aynı olurdu



    bunu skoda'ya sallama amaçlı yazmıyorum ama doğruya doğru
    |
    |
    _____________________________
    Acer AS5740G-434G50Bi
    CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
    Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
  • Binbaşı
    1130 Mesaj

    İlk arabamızda Skoda. O zamanlar da çarpık bacaklı Skoda derlerdi. 742 kasa kodlu arkasında 120L yazan fakat 105S kasasına sahip muhteşem bir araçtı. Türkiye'de 2- veya 3 tane görebildim. İllaki başka da vardır fakat ben denk gelmedim. 1980 model tam bir çek arabası çil çil malzeme ve işçilik kalitesi on numaraydı. Koltuk kumaşlarının kalitesi bu yıl aldığımız 2016 model araçtan daha kaliteliydi desem yeri var. Kaporta taş gibi nerelere çarpıldı araba bana mısın demezdi şimdinin volvosu misali.

    Tam 11 yıl bindik. Millet broadway, şahin doğan binip bizim arabayı hor görürlerdi.

    Neyse çok uzatmak istemiyorum. İnsanların bazı şeyleri yaşaması gerekiyor öyle konuşmayla olmuyor.



    Not: bahsi geçen arabamızdan örnek;








    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Huseyin-ZST kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Yarbay
    6802 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    Skoda nedir ya baska bi isim mi bulamamislar. Logosu desen ayri bi rezalet. Horoz mu kus mu ne idugu belirsiz birsey koymuslar. Bu isimle bu logoyla isterse mercedes parcasi kullansinlar insanlarin kafasindaki skoda ismini duzeltemezler. Seat ayni grup olmasina ragmen kulaga daha karizmatik geliyor.

    "Skoda ismi nereden geliyor?" Sorusunun cevabı: Kurucusundan geliyor. Emil Škoda Öncesinde Laurin&Klement adı altında üretim yapan güzide bir otomobil markası, askeri makine üreticisi olan Emil Skoda'nın firması ile birleşince yeni firmanın adı Skoda oluyor.

    "Şıkoda" diye okunur bu arada. Biz Sıkoda diyoruz. Çoğumuzun Porşe'ye Porş demesi, "Folksvagın"a "vosvogen" dememiz gibi...

    Kurucusunun soyadı olduğunu düşününce, aslında bir Alfa-Romeo (Romeo ailesi), Ferrari, Porsche, Toyota (Toyoda ailesi), Honda, Tata, Opel gibi. Mercedes-Benz neden Mercedes? DMG'nin (Daimler Motoren Gesellschaft) kurucusu Emil Jellinek'in kızının adı Mercedes. DMG'nin çıkardığı ilk tutan modelin adı Mercedes. Yıllar içinde isim değiştirip Mercedes-Benz oluyor firma. Firmanın kurucusu adından da anlaşılabileceği gibi kendisi bir Macar-Çek Yahudisidir...

    Ben otomobil üretsem markası ZST olacak mesela. "Zet Es Ti" diye okuyanın da ağzına kürekle vuracağım. "Ze Se Te"... Neden? Çünkü ben Türküm. Türkçe'de böyle okunur. Bu harfler de soyadımın sessiz harfleri. O yüzden Türkçe okunmalıdır. Çekemeyen anten taksındır. İtalyan, Japon veya Alman soyadını koyunca sıkıntı olmuyor, Çekostovak koyunca mı suç?

    Skoda'nın ikinci dünya savaşı öncesi ürettiği arabalar incelenmelidir. İddialı arabalardır. Sonra araya savaş girmiş ve savaş sonrası Doğu Bloğunda kalan Çekostovakya içinde Skoda farklı şekilde evrimleşmiştir.

    Amblem de ne horozdur, ne kuş. Kanatlı bir oktur. Geleceğe duyulan merak (daha çok özlem gibi bir merak, "bir an önce gelse" gibi) ve ilericiliği sembolize edermiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 8 Aralık 2016; 0:59:1 >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    476 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hkinali52



    skoda almayanlar/kullanmayanlar skoda yı savunmuş yada yerden yere vurmuş.



    Geçen sene skodarapid spaceback aracım vardı tipini beğenerek aldım ama aracı kullandıkça araçta hepbirşeyler eksikmiş gibi geldi. Mesela



    Birtürlü kesemediğim kapı fitillerinden gelen ses özellikle soğuk havalarda

    ön konsoldaki trim sesi

    Gündüz led farının olmayışı

    Soyulan Deri direksiyon ve vites topuzu (30,000 kmde)

    DAndik kolçak klipslerinden kaçkere kırıldı hatırlamıyorum.

    215/45/16 gibi saçma sapan lastik ölçüsü. Kesinlikle Bizim ülkemize özellikle karadenize uymayan lastik ölçüsü.

    abartılı servis fiyatı 30,000 km için 800 tl

    Değerini istememe rağmen 3 ayda zor sattım.



    Hakkını yiyemeyeceğim özellikleride mevcut tabiki.

    105 hp lik atik motorunun olması

    Arabaya göre iç hacminin geniş olması özellikle arka diz mesafesi

    Ön konsol şıklığı

    Yakıt Tüketimi



    Şimdiki aracım peugeot 308 tamamen birbirinin muadilleri olmasada benzer araçlar ve şimdiki aracımdan spacebacke göre daha memnunum tek sıkıntısı arka diz mesafesi biraz dar.



    Skoda alınırmı tabikide alınır ama aldığımız araç bir vw nin birebir aynısı değil biraz kırpılmış hali olarak düşünmek gerekir. En azından bende böyle bir intiba bıraktı hep sanki birşeyler eksik kalıyor gibi



    vw nin birebir aynısı değil kırpılmış hali derken!

    Bu aracın vw'de eş değeri var mı? Neyle kıyasladınız?
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3351 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST




    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    Skoda nedir ya baska bi isim mi bulamamislar. Logosu desen ayri bi rezalet. Horoz mu kus mu ne idugu belirsiz birsey koymuslar. Bu isimle bu logoyla isterse mercedes parcasi kullansinlar insanlarin kafasindaki skoda ismini duzeltemezler. Seat ayni grup olmasina ragmen kulaga daha karizmatik geliyor.

    "Skoda ismi nereden geliyor?" Sorusunun cevabı: Kurucusundan geliyor. Emil Škoda Öncesinde Laurin&Klement adı altında üretim yapan güzide bir otomobil markası, askeri makine üreticisi olan Emil Skoda'nın firması ile birleşince yeni firmanın adı Skoda oluyor.

    "Şıkoda" diye okunur bu arada. Biz Sıkoda diyoruz. Çoğumuzun Porşe'ye Porş demesi, "Folksvagın"a "vosvogen" dememiz gibi...

    Kurucusunun soyadı olduğunu düşününce, aslında bir Alfa-Romeo (Romeo ailesi), Ferrari, Porsche, Toyota (Toyoda ailesi), Honda, Tata, Opel gibi. Mercedes-Benz neden Mercedes? DMG'nin (Daimler Motoren Gesellschaft) kurucusu Emil Jellinek'in kızının adı Mercedes. DMG'nin çıkardığı ilk tutan modelin adı Mercedes. Yıllar içinde isim değiştirip Mercedes-Benz oluyor firma. Firmanın kurucusu adından da anlaşılabileceği gibi kendisi bir Macar-Çek Yahudisidir...

    Ben otomobil üretsem markası ZST olacak mesela. "Zet Es Ti" diye okuyanın da ağzına kürekle vuracağım. "Ze Se Te"... Neden? Çünkü ben Türküm. Türkçe'de böyle okunur. Bu harfler de soyadımın sessiz harfleri. O yüzden Türkçe okunmalıdır. Çekemeyen anten taksındır. İtalyan, Japon veya Alman soyadını koyunca sıkıntı olmuyor, Çekostovak koyunca mı suç?

    Skoda'nın ikinci dünya savaşı öncesi ürettiği arabalar incelenmelidir. İddialı arabalardır. Sonra araya savaş girmiş ve savaş sonrası Doğu Bloğunda kalan Çekostovakya içinde Skoda farklı şekilde evrimleşmiştir.

    Amblem de ne horozdur, ne kuş. Kanatlı bir oktur. Geleceğe duyulan merak (daha çok özlem gibi bir merak, "bir an önce gelse" gibi) ve ilericiliği sembolize edermiş.



    Adamin soyadi olabilir sonucta skoda isminin karizmatik bir marka olmadigini degistirmez. Yerli tank uretiyorsun bunun adini bir Ökkeş koymak var birde altay koymak var. Yerli araba uretince de kulaga hos gelecek karizmatik bir isim koymak gerekir. Tutupta ismimim veya soyismim kazim diye arabaya kazim ismi verilmez.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    374 Mesaj

    Ağzı olan konuşuyor fabia ile golfün segmentleri farklı bir kere.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    karahancer2 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    6802 Mesaj

    Slovakça'da Skoda'nın karizmatik olup olmadığını nereden biliyoruz? Ben bilmiyorum da? Belki Çekoslovakya'da çok karizmatik bir isim bu?

    Bir de Porsche çok mu karizmatik allasen? Striptizci ismi. Üstelik arabadan kaynaklı da değil. Önceden de öyle. Onu karizmatik yapan ne? Arabalar. Arabaların güzelliği ile Porsche'yi beynin birleştirdi. "Porsche iyi bir isim" diyorsun.

    Mercedes? Brezilya dizisi baş rolü. Maria-Mercedes... Maria-Mercedes... İspanya ve dolayısı ile Güney Amerika'da sıklıkla kullanılan bir kız ismi. Koyu katoliklikle alakalı. İngilizcedeki "Mercies", yani merhamet eden anlamına geliyor. Mercedes deyince neden karizmatik geliyor? Çünkü arabalar iyi. Yoksa bizdeki karşılığı Fatma. Hz. Fatma'dan geliyor. Şimdi bizdeki Ayşe gibi de demeyelim. Onlarda Meryem (miriam, merry) var. Bizdeki Ayşe'nin karşılığı o.

    911'leri Skoda üretiyor olsa, Skoda çok iyi bir isim gibi gelirdi sana inan bana.

    Spyker çok mu karizmatik? Bana andırdığı: Bir Marvel filminde filmin yarısında ölen kötü süper kahraman ismi... Lame yani, yarıda ölüyor.

    Koenigsegg... Birazdan sabun olacaz. Faşist nefretimden ötürü köşeli köşeli telafuz edilen kelimelere alerjim var. İsveçli de olsa, tüyüm bir tersine dönüyor.

    Şahsi fikrim kısaltma markaların en iyisi olduğu yönünde. Alfa, BMW, Fiat, Tofaş, Saab gibi.
    Tek tük hayvan ismi, markanın çıkış coğrafyasının adı falan var bir de güzel. Jaguar, Dacia, Anadol gibi
    -----------------

    Söyle şimdi bana, Porsche = Okşan iken, Mercedes = Fatma iken bunların karizmatik olduğuna nereden kanaat getirdin? Veya Okşan ve Fatma daha mı az karizmatiktir? Gerek yok böyle şeylere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 8 Aralık 2016; 10:53:43 >
    |
    |
    A380 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
son dakika
üniversite
haberler
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,266
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.