Şimdi Ara

SKODA YETI KULUBU (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.627
Cevap
77
Favori
550.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Skoda yeti 1.2 tsi dsg'nin comsumtion 2 ortalaması 8.5 civarında zaten fabrika verisi şehir içi 8.1 lt olarak belirtilmiş.
    Benim ölçümlerimde bu araç 50 tl benzin ile 125 ila 135 km arasında gidiyor. range 0 olarak gösteriliyor. aracı 7 lt gibi değerde tutmak için ya aracın trafiksiz düz yolda peygamber sabrı ile sürülmesi gerek...
    Ama yazın bu değerlerin biraz daha düşmesini bekliyorum en azından 7.7 - 8.2 gibi...
    Ayrıca gaz pedalından vites değişimi de önemli bir etken, dsg'nin özelliği olarak ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde vites yükseltmesi ve dolayısıyla da devrin düşerek ekonomi yapılması önemli bir etken, bu bakımdan en az yakıt tüketilen viteste 7 nci viteste yol almak yakıt tüketimini önemli oranda azaltıyor. fakat araç devirsiz olduğu için titreme oluyor.
  • evet arkadaşlar belki dizel daha ekonomik gelebilir ama ben konfordan yanayım 5-6 yıl sonra parasını çıkarmasını beklemektense o süre zarfında DSG nin tadını çıkarırım zaten o zamanada kadar çoğu kişi arabayı değiştiriyor yada ne olur ne olmaz. Zaten Türkiyede dizzeller için kaliteli mazot yok, büyük firmalar bile kaçak mazot kullanıyor. şimdiki motorlar çok hassas olduğu için 50-60 binde sesi eksozun rengi değişiyor. bir dizel enjekörün fiyatı 2000 tl benzinlinin 400 tl. kalitesiz benzinle motora pek bişey olmaz ama kalitesiz mazot motorun anasını ağlatır.
    birde böyle bir aracın 7-8 lt tüketmesi normal ben honda'nın formuna baktım 10-11 lt lerden bahsediyorlar sonuçta 1,2 motor ama koklamasıda beklenemez.
    oktavia formunda'ki arkadaşlar'da 5 lt pek yakalayamadıkları'nı yazmışlar yeti'nin 1,6 sı'da 5 lt yakacağını pek sanmam tabi kullanım tarzı ve trafik çok büyük etken




  • crossover segmentinde işler kızışıyor.
    Mitsubishi asx -ki standart donanımında stop and go, esp gibi donanımlar var.-
    Toyota urban cruiser
    nissan juke(qq bu sınıfa sokmuyorum o daha çok suva giriyor, yani captivaya denk)
    vw tiguan
    hyundai ix35
    peugeot 3008

    asxi inceleme fırsatı buldum. Görünüm itibariyle çok çekici. 2000liralık bir opsiyonu var, navigasyon ve müzik sistemli dokunmatik panel ve geri görüş kamerasını kapsayan bir donanım. Kesinlikle yaptırılmalı, araca değişik bir hava katıyor. Ama forumlarda okuduğuma göre camlarda tıkırtı varmış ve 2000lerde motordan acayip bir ses geliyormuş. (avans sesi gibi) kronik olarak, 60.000 liraya yakın para ver, camlardan ses gelsin.

    diğer modeller 60.000 civarında satılan modeller. Bunların içerisinde en iyisi tiguan. Ancak bu fiyata çıkmak her baba yiğidin harcı değil. O yüzden bu segmetin fiyatını hak eden 2 model kalıyor:
    1- nissan juke
    2- skoda yeti.
    Yeti fonksiyonelliği ve performansı ile öne çıkan bir araç. Tabi vw motoru kullanması ve vw bünyesinde apıldığı için kalite anlamında gözünüzün arkada kalmaacağı bir araç.
    juke ise bagajının çok yetersiz olduğu ve arka koltukların dar olduğu yönünde eleştiriler alan bir araç.
    Ben crossover alacak olsam ferahlığı ön plana çıkartırdım. Dolayısıla tercihim yetiden yana olurdu.

    Şu ana kadar vw golf(şu anki aracım, seneye değiştirmeyi düşünüyorum) , fluence, megane sedan, ford focus sedan, toyota corolla kullanmış veya yolculuk etmiş biriyim. açıkçası gofteki yol tutuş hiçbir sedan da yok. ama Türkiye yolları için altı yere yakın aracın sıkıntısını çok çekiyorum. çoğu kez altını vuruyorum. Kasislere çok dikkatli ve yavaş giriyorum. Bu yüzden altı yüksek ve yol tutuşu iyi olan bir araç istiyorum. Beni en az 5 yıl sorunsuzca götürecek, servis bakım maliyetleri fazla olmayan bir araç benim için idealdir.

    Bir de YAĞMURDA BUĞU PROBLEMİ OLMYAYAN! BU KONU BENİM İÇİN ÖNEMLİ. YAĞMURDA YETİLERİNİZDE BUĞU PROBLEMİ YAŞIYOR MUSUNUZ? fluencede çok sıcağa ayarlayıp kavrulmayı göze alırsanız buğu problemi yaşamazsınız. ford focus ve megane rezalet zaten. corollada uzun ayarlamalar sonucu buğuyu bir nebze kesebiliyorunuz. BU konuda en başarılı golf olmuştur. tek bir düğme ile buğu problemini anında gideriyorsunuz.

    Bütçem elverirse tiguanı gözüm kapalı alırım. ama tiguan olmazsa yeti düşünüyorum. Ne dersiniz?




  • yabancı bir sitede tiguanla yetiyi karşılaştırmışlar yeti daha yüksek puan almış. Kalite neredeyse aynı sadece kasa farkına para vermiş olursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bana o testin linkinı gönderir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    bana o testin linkinı gönderir misiniz?

    http://www.carbuyer.co.uk/search/reviews/vw%20tiguan
    http://www.carbuyer.co.uk/reviews/nissan/juke/sports-utility-vehicle/review

    Vw tiguan : 4.3 puan
    Hyundai ix35 SUV : 4.4
    Nissan Juke SUV : 4.0 (bence yeri burası değil ama dahil edilmiş)
    Suzuki SX4 hatchback : 4.1
    Nissan QASHQAI : 4.4
    Kia Sportage SUV : 4.8
    Skoda yeti Suv : 4.7

    Sportage bu durumda birinci yeti ise ikinci fakat puanlama kategorilerinde;

    Yetide : Sürüş 4.8 puan ve konfor 4.8 puan
    Sportage: Sürüş 4.4 puan, konfor 4.6
    Practicality : yeti 4.8 puan, sportage 4.0 puan
    Fiyat performans: yeti 4.8 puan, soprtage 4.9 puan
    Running costs (ucuz servis vs) puanlamasında sportage 4.7 yeti ise 4.5 puan. Yani sportage ı birinci yapan kriterler bence daha geri planda kalanlardır. Sürüş ve konfor da her türlü yeti öndedir.


    Bir başka değerlendirme (autobild); 2010 ocak 1 sayısına ulaşırsanız ve Almancanız var ise yapılan kış testinde
    Skoda yeti ; karda yol tutuş, genel ısıtma, koltuk ısıtma, soğukta yakıt ekonomisi branşlarında mercedes e serisini geçmiştir. (genel ısıtma mevzusunda tecrübeye dayalı olarak test yapan kuruluşa yerden göğe kadar hak veriyorum)

    whatcar'a göre de 15.000 pound altında alınabilecek en iyi crossover

    Auto express : yılın otomobili seçildi
    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/255460/skoda_yeti_is_our_car_of_the_year.html

    Best ofroads kategorisinde yetinin 4x4 versiyonu ; freelander 2 ve honda crv den fazla puan alarak birinci olmuştur
    http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/driver_power/265645/best_offroaders.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 19 Aralık 2011; 14:42:00 >




  • Çoğu forum sitesinde 1.2 tsı motor bu araba için yeterli denmiş. Ancak 1.4 tsı motor alternatifi de var. acaba aradaki farka değer mi, yoksa 1.2 alıp, o farkı donanım versiyonunu yükseltmede mi kullanmalıyım.
    Otohaber dergisinin yanında verilen araç fiyatları kataloğunda yeti,
    1.4 tsı ambition; 51.800 TL
    1.2 tsı ambition 48.800 TL
    skodanın sitesinde 3.000 liralık güzel bir opsiyon donanaım paketi var, onu eklediğimde 1.4 tsi ile kafa kafaya geliyor ama donanım açısından çok daha iyi bir araç oluyor.

    Trafikte sollamalarda motor gücü önem taşır. Karşıdan aniden gelen bir araç gördüğünüzde veya riskli durumdan hemen kurtulabilmek için gazı köklediğinizde araç sizi koltuğa yapıştırıyor mu veya en azından gazdan hemen tepki alıyor musunuz ve araç bu tepkiyle orantılı olarak hemen hızlanmaya başlıyor mu?

    1.4te performans anlamında sorun yaşayacağımı düşünmüyorum, ama 1.2 ile aralarında sadece 17 beygirlik bir fark var. Max. torkta da sadece 7 tork fark var. Yani kağıt üzerinde 1.4 ile 1.2 arasında aman aman bir fark yok. Günlük kullanımda bu fark hissedilir mi?

    Bu söylediklerime cevap, git kardeşim bir test sürüşü yap olacaktır. Ancak ben kısa mesafede yüksek donanımlı test araçlarınını bana verdiği izlenimin yanı sıra, sizin günlük yaşantınızdaki tecrübelerinizi duymak isterim.




  • 1,2 yetinin 100 km hızlanması 11 sn herhangi başka 1,6 aracın 10 sn nin altında 100 km değeri pek yoktur mesela honda civic'e bakın çok seri denir 10,3 sn de 100 km yapıyor.
    1,2 de dsg yi tercih ederseniz daha iyi verim alırsınız.
  • Yetilere tüp taktıranınız oldu mu? Yakıtta % kaçlık bir avantaj getiriyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koppa

    Yetilere tüp taktıranınız oldu mu? Yakıtta % kaçlık bir avantaj getiriyor?

    tsi motorlara lpg olmuyor....olsada çakma sistemler...

    LPDİ dıye bır sıstem var avrupada ancak tr uygulayan yok.........

    şubat gibi 1.6 tdi gelecek....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trakyatrakya -- 20 Aralık 2011; 13:28:08 >
  • Uygun fiyatlı 1.6 dizeli çıkarsa ve birazda makyaj görürse kasası durduran olmaz gibi Yeti yi ...
  • tüm tsi lere yok belli modellere var. Tartarini markasında görmüştüm yeti için 2000 motor'du galiba
  • Araç üzerindeki tekstil paspaslar kış mevsimi sebebiyle yetersiz kalmaya başlamıştı. Aşağıda resmi bulunan üç boyutlu havuz paspasları gittigidiyordan aldım, kullanmaktayım . İhtiyaç duyabilecek arkadaşlar için kısaca;

    -Bire bir yetiye uyumlu,
    -Koku vs yapmıyor, kaliteli görünüyor
    -Tekstil paspastan çok daha şık duruyor
    -Havuz yapısı sayesinde sıvı veya ayakkabı tabanından eriyen kar-buz suyundan koruyor
    -Satıcı ilanda belirtmemiş fakat ufak bir poşet içerisinde plastik montaj halkaları çıkıyor, paspasa sabitleniyor. Bu sayede ön paspas araç tabanında bulunan pimlere orjinal tekstik paspaslardaki gibi kaymayacak şekilde oturuyor. (aşağıdaki resimde de yok)
    -120 liraya almıştım şu an 110 diyende var

     SKODA YETI KULUBU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 20 Aralık 2011; 14:42:17 >




  • kaç gün olmuş konuya cevap yazan yok. Araçta herhalde hiç problem veya paylaşılacak bir şey yok :)
    Buğu ile ilgili bir soru sormuştum. Malum kış aylarındayız, arabanın iç sıcaklığı ile dışarıdaki scaklık çok farklı değerlede olabiliyor. Bir de üzerine yağış olursa camlarda buğu meydana geliyor. Renault fluence bu konuda başarısız. Bütün ayarları yapıp sıcaklığı cama verdiğinizde bile camda yağlı bir tabaka oluşuyor, üstelik klima ile birlikte çalışıyor. Vw golf aracımda buğu ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar tek bir düğmeye basarak buğuyukısa sürede kesiyorsunuz.
    Skoda da buğu problemi var mı? Bu konu benim için araç seçimimi etkileyen nedenlerin başında gelir. Motor performansı ve konfor. Kofor değince de buğunun çözülme performansı benim için mühimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0173FC748 -- 26 Aralık 2011; 0:40:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    kaç gün olmuş konuya cevap yazan yok. Araçta herhalde hiç problem veya paylaşılacak bir şey yok :)
    Buğu ile ilgili bir soru sormuştum. Malum kış aylarındayız, arabanın iç sıcaklığı ile dışarıdaki scaklık çok farklı değerlede olabiliyor. Bir de üzerine yağış olursa camlarda buğu meydana geliyor. Renault fluence bu konuda başarısız. Bütün ayarları yapıp sıcaklığı cama verdiğinizde bile camda yağlı bir tabaka oluşuyor, üstelik klima ile birlikte çalışıyor. Vw golf aracımda buğu ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar tek bir düğmeye basarak buğuyukısa sürede kesiyorsunuz.
    Skoda da buğu problemi var mı? Bu konu benim için araç seçimimi etkileyen nedenlerin başında gelir. Motor performansı ve konfor. Kofor değince de buğunun çözülme performansı benim için mühimdir.

    Vw gof aracınızda bulunan fan sisteminin aynısı var zaten, farklı bir sonuç olmayacak. Fanı açıp cama verdiğinizde bir kaç saniyede durum normale döner.




  • içimi rahatlattınız. Sağolun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    kaç gün olmuş konuya cevap yazan yok. Araçta herhalde hiç problem veya paylaşılacak bir şey yok :)
    Buğu ile ilgili bir soru sormuştum. Malum kış aylarındayız, arabanın iç sıcaklığı ile dışarıdaki scaklık çok farklı değerlede olabiliyor. Bir de üzerine yağış olursa camlarda buğu meydana geliyor. Renault fluence bu konuda başarısız. Bütün ayarları yapıp sıcaklığı cama verdiğinizde bile camda yağlı bir tabaka oluşuyor, üstelik klima ile birlikte çalışıyor. Vw golf aracımda buğu ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar tek bir düğmeye basarak buğuyukısa sürede kesiyorsunuz.
    Skoda da buğu problemi var mı? Bu konu benim için araç seçimimi etkileyen nedenlerin başında gelir. Motor performansı ve konfor. Kofor değince de buğunun çözülme performansı benim için mühimdir.

    Vw gof aracınızda bulunan fan sisteminin aynısı var zaten, farklı bir sonuç olmayacak. Fanı açıp cama verdiğinizde bir kaç saniyede durum normale döner.

    Skoda yeti, klima sistemi olarak oldukça güçlü bir araç... Bunun sonucu olarak da manuel klima en üst kademede sesli çalışıyor.

    Ayrıca Arkadaşlar, buğu çözmek için AC'nin de devrede olmasının bir avantajı varmı? Çünkü en üst kademe seçilince otomatik olarak AC fonksiyonu da devreye giriyor.




  • buğuyu çözmek için ac açık olması gerek fan düşük kademede bile olsa buğuyu hemen çözer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    buğuyu çözmek için ac açık olması gerek fan düşük kademede bile olsa buğuyu hemen çözer

    ben ac'yi kapatıyordum, motor gücünü düşürüp, yakıt tüketimini artırır diye. artık kapatmıyacaz anlaşılan.
    teşekkürler
  • tabi motor gücüne ve tüketime etkisi var ama buğu çözmek için'de malesef başka çağre yok.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.