Şimdi Ara

Skoda Octavia'ya Yeni Motor! (1.2 TSI 86 PS) (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
524
Cevap
14
Favori
69.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BLACKLIGHT

    yüksek devirlerde çekiş anlamında söyledim, yani megane ile yüksek devirde bu gücü elde edemiyorsun, aracı özellikle dolu iken ve rampada yüksek devirle kullanmak gerek

    Yüksek devir işinde daha iyi olan megane, 1.2 turbo araç maksimum torkun olduğu devirde en verimli şekilde gider, 3500 devire kadar yolu var, sonrası kuru gürültü olur octavia için, tabi megane'a göre. Zaten megane da max torku 4 bin devirde veriyor. Hadi diyelim daha yüksek devire çıktın, max beygiri almak için, orda da octavia 86 beygir sunarken megane 115 beygir sunuyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 19 Eylül 2017; 16:24:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    senin mantığına göre küçük motorlarda düşük devir, yüksek hacimli motorlarda yüksek devir kullanılmalı... pek mantıklı değil ama neyse,

    şunu da hatırlatmalıyım teorik ve fiili her zaman aynı olmuyor, ben bu araçta en yüksek verimi 3000 üzeri devirlerde alıyorum, araçta ekstra bir itiş oluyor, bundan önceki aracım 1.6 atmosferikti onda da tam tersi idi...
  • BLACKLIGHT kullanıcısına yanıt
    Ben yorumsal birşey demedim, teknik verilerle konuştum. 1.2 86 hp turbo motor bu, bütün espirisi düşük devirde maksimum verim ve olabildiğince tasarruf, sen bu motoru yüksek devirde kullanırsan hem bağırdığı kadar gitmez hem de çok yakar, 1.6 atmosferik motorun güç mantığı zaten yüksek devir olduğu için onda bir sıkıntı yok. Motor hacmine göre kullanım yok yani, motor özelliklerine göre kullanacaksın.

    Bunu anlamak çok zor olmamalı, şehir içinde düşük düşük devir torku sayesinde esnekliğin avantajını kullanın yani bu motorda, yüksek devir falan bu motora göre değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 19 Eylül 2017; 17:49:26 >
  • hiç koymasalarmış daha iyiymiş. zahmet edipte ne diye koymuşlar.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araç da cep roketi olmuş iyi mi

    Şöyle gidiyor böyle kaçıyor diyenler es kaza 150 beygir üzeri bi araca binse aklını kaybedecek demek ki

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BLACKLIGHT kullanıcısına yanıt
    En yüksek verimi 3000 devir üzeri alabilirsin ama kısa aralıkta alırsın, 4500'e kadar, maksimum 5000 devir gibi. Eski 1.6 atmosferik aracın neydi bilmiyorum ama 8 subaplı veya alt-orta devir için kalibre edilmiş bir motorsa yüksek devirlerde nefessiz kalan bir motor olduğu için sana böyle gelmiş olabilir, klasik bir dohc 16v bir motorda redline'a kadar çevirdiğin her devir yanına kârdır. 1.2 tsi 85lik motorda ise 5000 devir gibi vites büyütmen yeterli olur.



    Örneğin vitesi 4400 devir gibi atıyor 1.2 tsi 85lik motorla ve 0-100ü 12.5 saniye gibi çıkıyor, fabrika verisi ise 12sn. Yani üstte kalan o bir sürü devri çevirmesinin pek bir getirisi yok, maksimum 4800e kadar dönüp vites atsa fabrika verisi 0-100e ulaşmak için kâfi. 6000 devirlerin üzerini zorlasa zaman bile kaybedebilir, çünkü güç yok oralarda. 1.6 dohc 16v atmosferik bir motorda böyle düşük devirde vites atsan çok zaman kaybedersin ama sonuna kadar çevirtirsen de bunun yanından geçer gidersin gücün çok düşük (95-100hp gibi) olmadığı sürece. Tabi günlük kullanım için düşük-orta devirleri güçlü motor daha avantajlıdır orası ayrı konu.




  • Arabaya motor koymayı unutmuşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bu araç da cep roketi olmuş iyi mi

    Şöyle gidiyor böyle kaçıyor diyenler es kaza 150 beygir üzeri bi araca binse aklını kaybedecek demek ki

    Bunda turbo var, bi' basıyon; piuuuuuvvv...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    "Bu araba bana yetiyor, işimi görüyor." diyen varsa eyvallah, sonuna kadar haklıdır ve mantıklıdır.

    Ama millet turbonun düşük devir torkunu tadınca bi gaza geliyor, "Ooo çok iyi yürüyor, şunu harcar, buna selektör atar, performans on numara" diye yardırıyor.

    Sonra oturup gülüyoruz işte

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 19 sayfada araçla ilgili dişe dokunur bir bilgi bulamadım.
    araç gitmez diyenleri dışarı alalım da insan kirliliği oluşmasın. (malum skoda mühendisinden fazlasını bilmeniz biraz zor)
    alacak olanlara yardımcı olabilecek kişilerin konuda kalması dileğiyle...
  • ya millet neyin peşinde anlam veremiyorum. yani cidden şurda insanların gerçek yaşını görmek isterdim. çünkü yaşını gördüğüm zaman yorumunu dikkate bile almayacagım. yok bastın mı uçacak, yok ateş çıkacak, yok takla atacak vs vs.

    ülkende şehirler arası max yapabileceğin hız 120, şehir içinde ise max 80.

    aile arabası alıyorsun ve bugün en kötü araba max hız en az 170 yapabiliyor. yani bu hız senin neyine yetmiyor anlam veremiyorum.

    çok hız seviyorsan yorum yapacağın konu c sınıfı aile arabası konusu olmamalı.

    konuya araç alacaklar ya da alanların yorum yapması, diğerlerinin de fikir ve tecrübe sahibi olmadan konuşmamaları rica olunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antrepocu -- 20 Eylül 2017; 8:38:54 >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Ben yorumsal bişey söyledin demedim ki, teknik kitap verileri ile konuşuyorsun dedim... ben uygulamadan söz ettim, bu araçta en iyi performansı 3000 ve üzeri devride alıyorum ben.. yani teknik bilgi o yönde değil diye inkar mı edeyim :) neyse uzatmaya gerek yok, verdiğin bilgiler için teşekkürler...
  • Gerçekten bu araç gitmez çekmez diyenler lütfen sayfayı terk etsin, burada amacımız insanlara doğru bilgi vermek, arkadaşlar aracı 1 aydır kullanıyorum, performans anlamında bir sıkıntı yaşamadım, tabi ki beklenti önemli; ama şunu söyleyeyim size;

    Gaziantep'ten adana yönüne gidenler bilir, nurdağı tünellerine varmadan önce dik bir rampa vardır, aracımla o rampayı 4 kişi ve klima açık, 120 km hızla çok rahat tırmandım , gerisini siz düşünün...

    Aracı almayı düşünen arkadaşlar; performans ve çekiş yönünden endişeniz olmasın, ama isterdim ki bu araçta bir üst donanım olsaydı, kapaklı jant, direksiyondan radyo kontrolü olmayışı, sis farı olmayışı aracın eksileri... onun dışında bir eksik görmedim araçta ben...
  • Buna bir yazılım 115 HP 200 Tork al sana 1.0 EcoTSI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Bu araç da cep roketi olmuş iyi mi

    Şöyle gidiyor böyle kaçıyor diyenler es kaza 150 beygir üzeri bi araca binse aklını kaybedecek demek ki

    Adam skoda alanları yerin dibine sokmak için sayfaya gelmiş belli ki :)
    birisi bu arkadaşa bu araçta 300 tork ve 190 beygir olmadığını söyleyiversin..
  • muddamg M kullanıcısına yanıt
    Sonraki mesajımda belirttim, aracın kendisine yettiğini belirtene saygım sonsuz. Herkesin beklentisi farklıdır, bilmem kaç beygir altı çöptür gibi bir iddiam yok kesinlikle. Kimse kimsenin ihtiyaç ve tercihlerini sorgulayamaz.

    Ama araç için "Uçuyor, kaçıyor, 115'lik Megane'dan iyi gidiyor, canavar gibi" minvalinde yorumlar gelince ben de gülerim, kimse kusura bakmasın. 90 beygirlik Polo'ya roket diyen bir üye gördü bu forum.

    Skoda alanları yerin dibine sokmak benim haddime değil, piresini deve yapan insanlar garip geliyor sadece :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yaw arkadaş nasıl birbirinizi yemişsiniz anlamadım.

    Üşenip de verilere bakmıyorsunuz ondan sonra boş yazıyorsunuz.

    Megan hızlanması 0-100 km 11.8 sn

    Octavia ise 12 sn.

    Demek ki neymiş aralarında kayda değer fark yok.

    Peki o kadar beygir farkına rağmen megan niye uçmuyor?

    Cevap önce ağırlık sonra şanzıman.

    Megan 1325 kg ilken Octavia sadece 1225 kg.

    Arada 100 kg gibi çok önemli bir fark var.

    Makyajsız kasa 1300 kg civarı idi.

    Araba roket vs değil ama vasatın altı da değil.

    Daha önce de ben olsam almam dedim ama alana da güle güle kullanın demek düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tarila

    1.6 Atmosferik Megane 68.000 ₺

    1.2 tsi Octavia 69.100 ₺

    İddaa ediyorum Octavia en az 2,5-3 litre az yakar benzinde buda ayda 1000 km yol yapan birisi için 25-30 litre benzin yapar yani ortalama 150 ₺ ayda daha az benzin parası verirsiniz senede 1800 ₺ yapar . Gelelim MTV'ye megane senede 517.5*2 Octavia 323*2 yani ortalama senede 389 ₺ daha az vergi verirsiniz Octavia için .

    Ne yaptı ? Octavia senede 2189 ₺ sizin cebinize fazladan para koydu , daha doğrusu bu kadar parayı cebinizden çıkarttırmadı .



    Gelelim performansa ;

    Octavia 0-100 12.0 Saniye

    Megane 0-100 11.8 Saniye

    Octavia Son Hız 181 Km

    Megane Son Hız 190 Km



    Şimdi 0-100'de 0.2 Saniye için ve Son Hız'da 9 Km/s için tercih edecekseniz buyurun edin Megane sizin olsun , 0.2 Saniye benim için çok önemli değil ufak bir fark peki ya Son Hız ? Bu memlekette kim o hızlarda sürekli sürebiliyorki aracı ? Genel Hız aralığı 90-130 olan bir yollarımız ve kurallarımız var yani sonuç olarak Son Hızında bir önemi kalmadı . Peki ya başka karşılaştırılacak birşey varmı ? Malzeme kalitesi , Donanım ? Bunlarda benim için kesinlikle kalitesi ile üstünlük kuran Octavia'dır .



    Bu karşılaştırmayı sadece Megane için değil C segmentindeki 1.6 atmosferik focus , astra gibi araçlardada yapabilirsiniz. 1.4 Egea 1.33 Corolla( Biraz ucuz bunlar satış fiyatı) fakat bunlarada yine 1.6 MTV ödediğinizi unutmayın .



    Son olarak Octavia yepyeni güncel bir kasa rakiplerine göre ayrıca bagajı cam ile birlikte açıldığından ötürü yükleme ağızı mükemmel derecede , bagajı ise verilerle anlayalım kimin üstün olduğunu megane ( 503 lt ) Octavia ( 568 lt ) .



    Yaklaşık 40 gün önceki yazımı tekrarlamam gerekiyor sanırım , vag düşmanları okursanız sevinirim . (Lpgciler dahil olmazsa daha iyi olur. )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayrıca Megane 750 ₺ zam yemiş 40 gün önceki liste fiyatına göre .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.