Şimdi Ara

SKODA FABİA YI NASIL BİLİRSİNİZ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
4
Favori
187.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar skoda fabıa teknik olsun ekonomik acıdan olsun nasıl bir aractır.parca fiyatları ucuzmudur?işçiliği nasıldır?memur arabası olurmu?cok masraf cıkarırmı? gibi sorularıma bu aracı kullanan arkadaslar cevap verebilirlerse sevinirim.su anda lada samara kullanıyorum ekonomisinden ve kullanımından son derece memnunum ama biraz daha fazla konfor ve donanım istemeye basladım.bu yüzden bilgi istiyorum.yardımcı olacak arkadaslara simdiden teşekkürler.



  • skodacılar nerdesiniz
  • Yeni olan mı eski olan mı?
    Yeni kasayı soruyorsanız, iyi biliriz (bayram öncesi sıfır yeni fabia classic aldık); eskiyi soruyorsanız fikrim yoktur.
  • Geçen ayındı sanırım automotospor dergisinde fabia, corsa,clio, 207, jazz, ibiza, mazda2, fiesta, polo, punto karşılaştırmalı testi vardı fabia testin birincisi olmuştu sonuncu ise jazz dı. Gerçekten kaliteli bir araç.Kardeşi poloyu geride bıraktı tıpkı yeni super B gibi.
  • O testin çok taraflı olmadığını düşünsem de araç kategorileri ve lastik ölçüleri aynı değildi.
    Skoda Volkswagen alt yapısı altında neredeyse Volkswagen'i geçecek. Bu testte birinci olmaları arabanın iyi olduğunu göstergesi.
    Jazz sonuncu değildi. Tekrar bakın.
  • Nasil bilelim ?

    hic camide görmedik ki arkadasi !


    genc ken isim var , yasliyken prostatim var cisim var diyip camiye gelmedi ..
    o yüzden fabia yi pek iyi bilmeyiz :-)))
  • 2006 modeli ile uzun yola çıktım dizeldi araç yakıt olarak performans olarak beğendim tavsiye ederim...
  • bende 2004 model 1.4 101 bg choice modeli var. En başta şunu söyliyeyim o araçla ankaraya giderken bir kere deneme yaptım 195 gördü dahada gidermiydi bilmiyorum ama sert bir viraj geldi, birdahada o sürati denemdim ama 160-180 çok bastım. Aracın en çok sevdiğim yanı yokuş çıkarken bile 3000 devirin altına düşmez ve gazı köklersen sürekli hızın artıyor, vites küçültmek zorunda kalmıyorsun, ancak klima açıkken 101 beygir de bile ayağımı gazdan çekince sanki frene basmış gibi ani hız düşmesi ve kasılması beni uyuz ediyor. 5 yıldır aracın senelik bakımları haricinde hiç arza vermemesi ve bugüne kadar en soğuk havalarda bile aracı çalıştırmak için 2 kez marş a basmamış olmam aracın kalitesini gösterir. İç döşemeleri ve kokpit kaliteli. arka diz mesafesi bana göre pek iyi değil, bagaj sınıfına göre daha geniş deniyor, eğer gerçekten öyle ise diğer araçların sahiplarine acıyorum, ben bagaja bir büyük bavul koyuyorum hepsi o, geçen parka çocuğun bisikletini götüreyim dedim bagaja sığmadı bildiğiniz 4 yaş yandan denge tekerleği olan küçücük bisiklet!!!
    vay diğer araçların haline :),
    yakışına gelirsem, şehir içi (istanbul) kısa mesafede ortalama 8lt yakıyor ama şehir dışında 90-110 arası gidersen manyak az yakıyor defalarca ist-akçay, ist-ankara, ist-edirne gittim 5- 5.5 lt ki çoğunlukla klima açık yaktı.
    Ama 130 un üstüne çıkarsan o zaman 7 lt yi buluyor yakış. Birde uzun süredir şehir içinde sakin kullanım ile spor kullanım farkına bakıyorum inanmıyacaksınız ama devirli ve spor kullanırsanız sakin kullanıma göre 0.5lt daha az yakıyor, sakin kullanımda ev-iş 6 km de ortalama 8.3, 8.4 lt yakan araba devirli spor da 7.8-7.9 yakıyor ki bunu çok kez test ettim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @p4p800se

    bende 2004 model 1.4 101 bg choice modeli var. En başta şunu söyliyeyim o araçla ankaraya giderken bir kere deneme yaptım 195 gördü dahada gidermiydi bilmiyorum ama sert bir viraj geldi, birdahada o sürati denemdim ama 160-180 çok bastım. Aracın en çok sevdiğim yanı yokuş çıkarken bile 3000 devirin altına düşmez ve gazı köklersen sürekli hızın artıyor, vites küçültmek zorunda kalmıyorsun, ancak klima açıkken 101 beygir de bile ayağımı gazdan çekince sanki frene basmış gibi ani hız düşmesi ve kasılması beni uyuz ediyor. 5 yıldır aracın senelik bakımları haricinde hiç arza vermemesi ve bugüne kadar en soğuk havalarda bile aracı çalıştırmak için 2 kez marş a basmamış olmam aracın kalitesini gösterir. İç döşemeleri ve kokpit kaliteli. arka diz mesafesi bana göre pek iyi değil, bagaj sınıfına göre daha geniş deniyor, eğer gerçekten öyle ise diğer araçların sahiplarine acıyorum, ben bagaja bir büyük bavul koyuyorum hepsi o, geçen parka çocuğun bisikletini götüreyim dedim bagaja sığmadı bildiğiniz 4 yaş yandan denge tekerleği olan küçücük bisiklet!!!
    vay diğer araçların haline :),
    yakışına gelirsem, şehir içi (istanbul) kısa mesafede ortalama 8lt yakıyor ama şehir dışında 90-110 arası gidersen manyak az yakıyor defalarca ist-akçay, ist-ankara, ist-edirne gittim 5- 5.5 lt ki çoğunlukla klima açık yaktı.
    Ama 130 un üstüne çıkarsan o zaman 7 lt yi buluyor yakış. Birde uzun süredir şehir içinde sakin kullanım ile spor kullanım farkına bakıyorum inanmıyacaksınız ama devirli ve spor kullanırsanız sakin kullanıma göre 0.5lt daha az yakıyor, sakin kullanımda ev-iş 6 km de ortalama 8.3, 8.4 lt yakan araba devirli spor da 7.8-7.9 yakıyor ki bunu çok kez test ettim.


    verdiğiniz bilgiler için cok tesekkür ederim.yanlız ilk bastada yazmıstım onada cevap verirseniz sevinirim.ben memurum ve sonuçta ülkemiz şartlarında memurların durumuda belli.karsta ikamet ediyorum gecenlerde sanayiye gittim aracımdaki problemden dolayı arabayı goturdugum ustaya bi ögretmen arkadasta ford focus marka aracını getirmişti adam arabasını yaptıramadan gitmek durumunda kaldı cünkü parcalar cok pahalıydı.bende simdi bi ögretmenden daha az kazanan bi memur olarak skodayla aynı duruma düsermiyim parcaları cok pahalımıdır?avrupa araç almaktan sırf bu yüzden korkuyorum acıkcası.bilgilendirirseniz sevinirim cok tesekkürler.




  • o konuda bildiklerimi aktarayım, aracıma arkadan çarptılar tampon değişti 300 ytl + işçilik , triger kayışı (komple) fiyatı aldım 350 ytl, baskı balata değiştirsem dedim, 400-450 ytl arası dediler, bakımları en fazla 350 ytl tuttu, ama önceki 2001 fabia mpv de beyin arızası verdi 2004 senesi fiyatı ile bana 600 ytl çıkartılar, sağ cam otomatiği bozulmuştu komple değiştiremeye o zaman 350 ytl dediler, ama bunların çıkmaları çok çok daha ucuz. bunların yanında normal olarak , hava filt. yağ filt, benzin filt. gibi şeyler çok çok ucuz, bence parçaları şahin,doğan, toros a göre pahalı ama megane, clio, focus, corsa gibi araçlara göre çok çok ucuz. Tek sorun iyi usta meselesi, bir örnek daha verirsem önceki 2001 modelde klimada öndeki araçdan gelen taş sonucu gaz kaçağı oluşmuştu, servis komple değişteceğiz 650 ytl demişti, ben kartalda çok iyi bir usta buldum 30 ytl işçilik 5 ytl çıraklara bahşis ile işi hallettim adamın kartı hala durur ben öyle bir usta daha tanımadım. Gerisini siz düşünün ve araştırın artık.
    şunuda belirteyim aracın bazı özelliklerine hala hastayım;
    1. Isı 4 derecenin altına düşerse sesli görüntülü ikaz verip dikkat don olabilir dikkatli sür diyor,
    2. Dikiz aynalarında ısıtma özelliği var yağmurlu ve puslu havalarda orda nokta nokta su birikince arkayı görmek nerdeyse imkansızken, bu özellik sayesinde 1-2 dk.da arkayı çok net görebiliyorsunki bu sistemin her araçta standart olması gerek bence.
    3. benzin kırmızı çizginin altına düştüğünde her kontak çevirmede sesli şekilde uyarı verip "artık al" diyor unutmanıza izin vermiyor.
    4. el freni tam inmemişse (son birinci dişilide kalsa kesin hissetmezsiniz) hemen sesli uyarı veriyor.
    5. torpido gözü klima veya kalorifer açıkken soğutuyor veya ısıtyor ki yazın meşrubatınızın ısınmasını engelleyen güzel birşey.




  • verdiğiniz bilgiler için tesekkurler.bu bilgiler ısıgında benim o arabalara binmem biraz daha zaman alır heralde memur başıma
  • Hmmm bu gidişle ben 14 civarına bir skoda alıcam gibi
    ama şehir içi 240 gibi yakıor lpg lemek mi mantıklı olur yoksa direk dizelini mi almak

    skodayı bir ara cok araştırmısdım ama aptallık edip pejo aldım :(
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pc0576

    Hmmm bu gidişle ben 14 civarına bir skoda alıcam gibi
    ama şehir içi 240 gibi yakıor lpg lemek mi mantıklı olur yoksa direk dizelini mi almak

    skodayı bir ara cok araştırmısdım ama aptallık edip pejo aldım :(

    Şehir içi olarak neyi kastediyorsunuz? eğer sıkışık trafikde benim gibi daha motor ısınmadan 6 km gidiyorsanız evet değerler yukarda yazdığım gibi, ama kış şartlarınıda hesaba katmak lazım benim kalorifer sürekli açık. Geçen sene diğer işimde hergün 10 km yol yapıyordum, bu yolun 8 km sini e-5 de geçiriyordum, yazki veriler 6,5-7,5 lt. arasında idi (klima açık veya e-5 yoğunluğuna bağlı), dizeli 75 bg ve donanımı daha az benimki 101 beygir, arada ciddi fark var bunuda unutmayın , az yol yapıyorsanız benzinli daha iyidir




  • vw yi nasıl bilirsek onuda öyle biliriz
  • 2001 model 68 beygirliği var bende, çok fazla basmayınca 8-9 litre arası yakıyor şehir içinde tabi gaza asılınca çok yakabiliyor, 101 beygirliği bildiğim kadarıyla 210 görebiliyorki ben bunla zorladığımda hafif eğimli yolda 195 i gördü ama yokuşlarda zayıf kalıyor tabi güç olarak, parçaları uygun fiyata kolay bulunamıyor, çıkmacılarda aramak lazım servis vw parçası diye giydirmeye kalkabiliyor, çok da ekonomik bir araç değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaSaTuRa. -- 13 Mart 2011; 16:22:49 >
  • 2002 yılından beri fabia kullanan biri olarak fabiayama güveniyorum ilk arabam 2002 model fabiadı. 2004 yıllında bir kaza sonucu pert olduk kazadan gercekten saglam cıkmak imkansızdı bodoslama dolmus on tarafı biçip geçtigi halde konsolun on tarafından itibaren arkaya kadar saglm kaldı. 2004 yıllından beri yine fabia elegance 101bg kullanıyorum Sadece size onerim 68bg ve 1.2 motor seceneklerinden uzak durmanız cunku bu arabanın kasası heleki 4 kişi ve yük olunca 68bg ve 1.2 motorlar hantallaştıryor. Onun haricindeki bg secenekleri ve 1.4 motorlar cok iyi ayrıca aile olarak sedan alternatif olabilir. Bakım masraflarıda oyle soylendigi gibi astronomik degil ben yetkili servisinde bazı orjinal parcaları(yan sanayi degil) dısardaki servislerinden daha ucuza yaptırabiliyorum. Bu birazcık araştırma ve uygun fiyata neyi nerede yaptırabileceginizle alakalı bazı işlerinizi yetkili servisindeki bunlar hassas parcalar olan fren balta rot işlemleri yetkili servisine gitmenizde önem vardır.

    Ayrıca dedigim bg güclerinde otobanda ve ısıklarda arabanın cok rahat hızlandıgını (lpg veya benzin) yakıs acısından benzinliğe veya lpg istasyonlara ugramayı unutugunuzu parca bakımından ve servis bakımından sorun yasamıyacagınızı soylemek isterim. Ayrıca iddaa ediyorumki yerli sanayinin otomobilin parca kalitesiyle bu arabanın parca kalitesinde dunya kadar fark vardır. Sizi cok uzmez.




  • Fabia benim dedem ve amcamda var.Dizeli az yakar(lpgye gerek yoktur dizelde)parçası vw grubunda olduğundan pahalıdır.Aracın fiyatıda diğer araçlara göre biraz pahalıdır.Ama çok sorun çıkartmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blue_brownie

    Sadece size onerim 68bg ve 1.2 motor seceneklerinden uzak durmanız cunku bu arabanın kasası heleki 4 kişi ve yük olunca 68bg ve 1.2 motorlar hantallaştıryor.



    hem hantallaşıyor hem de yakıt tüketimi daha da artıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaSaTuRa. -- 13 Mart 2011; 16:27:54 >
  • 2-3 ay içinde araba almayı planlıyorum ve arabalar hakkında araştırma yapıyordum
    ama artık araştırmama son verdim çünkü 2001 veya 2002 1.4 fabia nın en iyi tercih olduğunu düşünüyorum
    fiyat uygun, güvenilir marka, donanım ve konfor fiyata göre çok etkileyici bence
  • arabamı çok sevmeme rağmen satmak zorunda kaldım. 2001model 1,4 68hp aldesa sıralı sistem lpg var yakıt gerçekten çok iyi şehiriçi 50 tl.lik gazla 300km. yapıyor. 2009 vergisi yatmıştır. fiyat olarak son 14,000tl istiyorum. inanın satacağım için çok üzülüyorum
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.