Şimdi Ara

Sizce Türkiye elektrikli araçlara teşvikler uygulamalı mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Şu anda tabii ki normal araçlara bile sahip olmadığımız güzel ülkemizde sizce elektrikli araçlara teşvik edilmeli mi insanlar? Avrupa Birliğindeki ülkelere baktığımda bazıları nakit yardımda bulunurken bir çoğu motorlu taşıtlar vergisi vb. vergileri almıyor. İskoçya'da şuan ikinci ellerinde bile sıfır faiz uygulaması başladı.
    https://www.arabam.com/blog/genel/iskocyada-ikinci-el-elektrikli-otomobiller-faizsiz-kredi-donemi/



  • Üreticiden önce tüketiciye destek verilmeli ki ancak o zaman sayıları artabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diger araclardan yuzde 71 ile yuzde 276 arasi toplam vergi var.
    Elektrikli araclarda ise yuzde 21 ve yuzde 36 arasi vergi var.
    Yani aslinda diger araclara gore minimum yuzde 40-50 bir tesvik var.

    Mesela Audi A6ta yuzde 200 vergi var.
    Tesla Model Ste sadece yuzde 36.

    Mesela Audi Q8 ulkemizde 2 milyon Tlye satiliyor.
    Audi E-tron direk yurtdisindaki fiyati ile gelse ve ustune vergi eklesek 816 bin TL olacak. Yani ciddi derecede ucuz olacak benzinliye gore.

    Ama sorun su. Elektrikli araclarin fiyatlari zaten pahali. Turkiyede hala alt sinif arabalar cok satiliyor. 400-500 bin TLlik arabalara ancak ust gelir grubu binebiliyor. O yuzden yayginlasmasi su an icin zor.

    O tesvik veren bahsettiginiz ulkelerde zaten o elektrikli araci alabilecek ya da benzer fiyatta ki benzinli araci alabilecek maddi durum var. TEsvik vererek benzinliden elektrikliye kaydiriyorlar. Ulasilamayacak maliyeti olan bir urune siz ne kadar tesvik verseniz de yine satmayacaktir Turkiyede ise durum bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 22 Eylül 2020; 16:9:33 >
  • Var zaten, ama distribütörler getirmiyor. 2.0 d segmenti passatla f segmenti taycan aynı fiyat nerdeyse.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Malum sitede

    Kona niro 515k
    Mb eqc 1m
    Audi e tron 1.1m

    Sadece mini se 350k civarı ve en ucuzlarından biri. Menzili de bence çok düşük.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sero B kullanıcısına yanıt
    O araclar galeriden ve gray market oldugu icin tabiiki normalde olmasi gerekenden pahali ama yine de bakarsaniz

    Q8 2 milyon
    Q7 1.7 milyon
    Q5 1 milyon

    Bunlara gore ucuz fiyati e-tronun.


    GLE ve GLS gelmiyor bile ama 2 milyona yakin olurdu gelse.
    GLC 900 bin
    EQC bunlara gore yine ucuz.

    Kona ve Niro full elektrik olmadigi icin onlarda o kadar dusuk vergi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    O araclar galeriden ve gray market oldugu icin tabiiki normalde olmasi gerekenden pahali ama yine de bakarsaniz

    Q8 2 milyon
    Q7 1.7 milyon
    Q5 1 milyon

    Bunlara gore ucuz fiyati e-tronun.


    GLE ve GLS gelmiyor bile ama 2 milyona yakin olurdu gelse.
    GLC 900 bin
    EQC bunlara gore yine ucuz.

    Kona ve Niro full elektrik olmadigi icin onlarda o kadar dusuk vergi yok.
    Kona ve niro tam elektrikli var. Bizede gelecek. Grey market fiyatları bunlar.

    Şu an mini se dışında f p elektrikli araç yok. O da çift kapılı malesef.

    Firmaların saçma sapan araçlara koyduğu elektrikli araçlar bir şey ifade etmiyor.

    Tr de en çok satan modellere elektrikli motor koyarsalar bence rekabet hızlanır ve tr de tam elektrikli satılan araç sayısı artar.

    Golfü passatı 3008 i tam elektrikli %15 ötv ile almak %80 ötv ile almak arasında fiyat farkı olmayabilir. Çünkü yurt dışında satılan araçların elektrikli fiyatları arasında 3 te 2 i oranı var.

    Misal 24 bin euro olan passat 36 bin euro civarı. Ancak devletlerin verdiği teşvikleri de eklersek asıl fiyatı 40 bin euro civarı. Yani yaklaşık %62 lik ötv var gibiymiş gibi düşünülebilir. Kısaca tutulan modellerin elektriklileri gelirse aynı paraya benzin dizel alınana kadar elektrikli alınabilir.

    Ancak menzil hala sorun. Mesela niro da 410km civarı öenzil var. Teslalarda ki gibi 600 km ve üstü olmazsa insanımız bu şarj altyapısı ile almak istemeyebilir. Bence önümüzde ki 2 3 sene içersinde hem menzil hem maliyet hem araç çeşitliliği açısından bize fırsat sunacak. Ancak elektrikli araçlara ötv uygulaması değişmezse...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sero B kullanıcısına yanıt
    Hocam bataryalarin fiyatlari pahali hala o yuzden luks araclara koyuyorlar. Simdi siz C hb bir araca elektrikli motor koyarsaniz batarlayaliryla birlikte fiyati ucar gider.
    O yuzden ustten basliyor degisim. Tum diger teknolojiler gibi. Luksten baslayip asagi gelir tum yeni teknolojiler.

    Olacaktir o da ama zamanla.

    Kona ya baktim haklisiniz full elektrik Amerikada cikmis satisa. 37 bin dolar demisler. Direk uzerine vergiyi eklersek 376 ediyor. Tabi Turkiyeye iyi ihtimalle 400 e falan gelir. KI daha bile pahali gelebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 22 Eylül 2020; 20:0:50 >
  • Vergi almasın yeter. KDV, ötv gereksiz elektriklide.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.