Şimdi Ara

Sizce Pc overclock için uygun mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
12
Cevap
0
Favori
576
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    Ekran kartı: Ati HD4670
    Ram: 2 gb 533 mhz ddr2
    Power supply: 350w Asus
    Anakart:Asus p5ld2-se
    işlemci:İntel pentium D çift çekirdek 3.0

    Kısacası profildeki gibi bir sisteme sahibim, bazı oyunlarda kasma yaşadığım için işlemciye oc yapmak istiyorum. Mevcut fan ile oc denemelerim sonucunda pc nin daha fazla kasıldığını hissediyorum sanki (hızı 3.6 ya getirmiştim). İşlemcinin oc siz boşta hali 41-42 derece falan,sanırım adamakıllı oc için soğutucu almayalım. Önerebileceğin bir işlemci soğutucu var mı? Bir de power supply sorun çıkartır mı oc yaparken?



    |
    |
    _____________________________
    Steam : Dreamcream1905
    Origin : Dreamcream1905
  • Binbaşı
    1023 Mesaj
    işlemcinin stok soğutucu ve mevcut psu ile 3,6 çalıştırılmasının çok doğru
    olmayacağı kanısındayım bu işlemci için yüksek fiyatlı bir soğutucu
    almanı öneremeyeceğim sana ama ben şimdi alır ileridede başka sistemlere
    geçtiğimde yine kullanırım dersen o başka bu durumda Soket AM3-I7-I5 VE tabiki
    senin işlemcini destekleyebilecek gerekli aparatları kutusnda mevcut olan soğutucuları
    tercih etmeni öneririm.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    Vazgeçtiğim oc sevdasına tekrar tutuldum, dolayısıyla başlığı hortlatıyorum.

    http://www.hepsiburada.com/ocz-gladiator-max-120mm-intelamd-islemci-sogutucu-ocztgladm/ProductDetails.aspx?productId=bd999970&categoryId=1125

    Yukarıdaki soğutucuyu alacağım büyük ihtimal, şimdilik işimi görür heralde. Mediamarktten alacağım için pek fazla seçeneği yok açıkçası. Daha öncede yazdığım gibi AMI biostan biraz oc denemem oldu, yalnız direk orada OC profile diye bir kısım vardı, oradan %20'ye getirdim ve bilgisayarı açıp masaüstüne geldiğimde işlemci hızı 3.6 idi. Fakat dediğim gibi kasılmalar oldu,bu kasılmaların nedeni nedir acaba? İşlemcinin zorlanması mı yoksa ram frekanslarını falan hiç ellemem mi yada güç kaynağının yetersiz olması mı? Eğer ramden dolayıysa, tekrar oc yapmak istiyorum normal fan ile, baktım kasılma falan yok oyunlar da az olsa biraz performans var, o zaman gidip soğutucuyu alacağım.

    Şöyle ağız tadıyla bir Prototype oynamadım, 16-17 fps'yi geçemiyorum bir türlü hangi ayarlarda olursa olsun, bu yüzden oc'ye muhtacım,yardımlarınızı bekliyorum...
    |
    |
    _____________________________
    Steam : Dreamcream1905
    Origin : Dreamcream1905




  • Er
    5 Mesaj
    İşin doğrusu, ne kadar iyi soğutma kullanırsanız kullanın, RAM'lere takılacaksınız... RAM'leri aştıktan sonra anakartta takılacaksınız...

    3.0'dan max. 3.6 GHz olarak yapabilirsiniz. Günlük olarak kullanacağınız max. 3.35 Ghz.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    Vazgeçmeli mi yani bu işten ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkanboz -- 12 Mart 2010; 23:49:45 >
    |
    |
    _____________________________
    Steam : Dreamcream1905
    Origin : Dreamcream1905
  • Yarbay
    2918 Mesaj
    bence sen bu sevdadan vazgec dostum sat elındekılerı bırazda para koy kendıne yenı pc al.he sımdı pc alamam para yok buna o.c yapıcam dıosanda aldıgın fanda 1156/1366 AM2/AM3 platformlarına uygun olsunkı ılerde yenı sıstem alınca yenı fan almana gerek kalmasın
    |
    |
    _____________________________
  • Er
    5 Mesaj
    Bak FSB'yi ufak ufak 5'er 5'er arttır...

    Sen onları arttırdıkça zaten ramler de artacak. ama belirli bir noktada ramler tıkanacak. işte o tıkandığın nokta, senin sınır noktandır.

    Tıkanana kadar tam gaz devam ;)
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bugra34

    bence sen bu sevdadan vazgec dostum sat elındekılerı bırazda para koy kendıne yenı pc al.he sımdı pc alamam para yok buna o.c yapıcam dıosanda aldıgın fanda 1156/1366 AM2/AM3 platformlarına uygun olsunkı ılerde yenı sıstem alınca yenı fan almana gerek kalmasın

    Şu an itibariyle yeni bir pc almayı düşünmüyorum,aslında almaya alırımda istediğim pc olmaz. PC aldım mı en iyisini almak istiyorum genelde. Şimdiki bilgisayarımı ekran kartı hariç 5 sene önce aldım, o zaman millet 1 gb rami çok görüyolardı, 2'yi duyduklarında ise çok şaşırıyorlardı. Şu an pc alsam en az core i7 930 falan almak isteyeceğim, diğer parçalarda ona uygun olsun falan derken fiyat baya yükselecek yani. Kısacası beni biraz daha idare etse yeter bu pc.
    |
    |
    _____________________________
    Steam : Dreamcream1905
    Origin : Dreamcream1905




  • Yarbay
    2918 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: furkanboz


    quote:

    Orijinalden alıntı: bugra34

    bence sen bu sevdadan vazgec dostum sat elındekılerı bırazda para koy kendıne yenı pc al.he sımdı pc alamam para yok buna o.c yapıcam dıosanda aldıgın fanda 1156/1366 AM2/AM3 platformlarına uygun olsunkı ılerde yenı sıstem alınca yenı fan almana gerek kalmasın

    Şu an itibariyle yeni bir pc almayı düşünmüyorum,aslında almaya alırımda istediğim pc olmaz. PC aldım mı en iyisini almak istiyorum genelde. Şimdiki bilgisayarımı ekran kartı hariç 5 sene önce aldım, o zaman millet 1 gb rami çok görüyolardı, 2'yi duyduklarında ise çok şaşırıyorlardı. Şu an pc alsam en az core i7 930 falan almak isteyeceğim, diğer parçalarda ona uygun olsun falan derken fiyat baya yükselecek yani. Kısacası beni biraz daha idare etse yeter bu pc.

    herkes en iyisini almayı ister tabiki yanlız askere gıtcem demıssın sımdı son sıstem alsana askerden gelınce bır bakıcaksın eyvahh benım pcnın ustune neler neler cıkmıs(15ay yapcagını dusunerek konusuorum) hd7xxx serisi ekran kartları tek modul 4gb 2600mhz ramler 6 cekırdeklı masaustu işlemciler falan :D şimdi bu pcye bitane fan alıp o.c yapsan ınan degmez nei dersen 3,0dan işlmeciyi 4,0 yapsan ne olur bir oyunda artısı cok az olur.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2027 Mesaj
    Bence deneme doğacak sonuçlardan üzülebilirsin.
    |
    |
    _____________________________


    Massachusetts Institute of Technology - Electrical Engineering and Computer Science
    Living in AMERICA
    Artık profesyonel boksör
  • Binbaşı
    1851 Mesaj
    Tamam vazgeçtim oc yapmaktan o zaman, biraz daha sabredelim.

    Bu arada @bugra34 askere gideceğimi nerden çıkardın, ben öyle birşey yazmadım ki. Başka tarafa bakarken karıştı heralde.
    |
    |
    _____________________________
    Steam : Dreamcream1905
    Origin : Dreamcream1905
  • Yarbay
    2918 Mesaj
    harbiden ya ben onu baska konuyla karıstırmısım :D:D:D kafada var bıton sıkıntı kardes k.b
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
üniversite
haberler
SEO
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,375
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.