Şimdi Ara

Sizce Beygir Gücümu Daha Önemli Torkmu ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ülkedeki yol şartları (yokuş yolların fazlalılığı vb) ve hepimizin genel olarak araçlarımızı şehiriçinde kullanmamız gibi detaylar tork'u seçmeye itiyor. öyle ki engebeli arazisi olan bir ülkede yaşıyoruz nereye gidersek gidelim ufak bir km çapta bile yokuş var. tork bize yokuş sunar, torku düşük beygiri yüksek araçta da yüksek devir çevirmemiz lazım o yokuşlar için bu da ekstra yakıt tüketimi demek. bu yüzden ben de tercihimi torktan yana kullanırdım,kaldı ki araçlarda tork-hp uçurumu olmaz genelde birbirlerini tamamlayacak değerlerde yakın oranlarda sunuluyorlar...
  • TuVNeRa kullanıcısına yanıt
    toyota motorumu bu?,bence yeterli seviyedeki bir motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    toyota motorumu bu?,bence yeterli seviyedeki bir motor.

    Auris
    Birçoğu bu kiloya bu tork az diyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    hocam malesef biraz yanlış olmuş tork'u olan araba devir çeviremez asıl.
  • TuVNeRa kullanıcısına yanıt
    astra g kasa kullanıyorum,1230 kg civarı ağırlığı olması lazım 150nm tork üretiyor,

    bahsettiğiniz toyota auris2 oluyor galiba,1200 kg civarı ağırlığı olduğunu var sayar isek gayet yeterli tork'u var bence.
  • Tork un verdiği zevk anlıktır. Beygirin ise devamlıdır. Bence ikisininde birbirine orantılı olması gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikiside önemli ama ne kamyon kadar tork nede yarış arabası kadar son sürat. Ortalama binek bir araba için 150nm üstü tork ve 100hp üzeri beygir iyidir kararındadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirAtlı -- 30 Temmuz 2014; 12:59:18 >
  • 300 HP ve 450 N/m lük BMW nin v8 inde aldığım tadı henüz hiçbir araçtan alamadım. Anlık hızlanmalar ve drift gibi alanlarda tokun önemi fazlaca artıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • günlük yaşantı için önemli olan iyi hızlanan rampada bayılmayan arabadır. buda dizellerde var torku sayesinde yırtıyor yolu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    toyota motorumu bu?,bence yeterli seviyedeki bir motor.

    Auris
    Birçoğu bu kiloya bu tork az diyor

    Forumda tuvnera nikli arkadaşı eksileyerek maksadınızın ne olduğunu tahmin edeyim
    adamı troll yerine koymaya çalışıyorsunuz ancak bunu yaparak siz troll oluyorsunuz
    bırakın bu cocuk muhabbetlerini akıllı yetişkin biri olduğunuzu ergen olmadığınızı belli edin
    troll takımı.
  • Hızlı gideceksen beygir yük çekeceksen tork
  • TuVNeRa kullanıcısına yanıt
    Neden tuvnera nin hicbir yorumunu begenmiyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkisi de birlikte önemli. Ama daha önemlisi aracın güç ve tork değerlerini kaç devirde elde ettiği olmalı. Torkunu ne kadar düşük devirlerde verip uzun süre muhafaza edebiliyor, max gücünü de nekadar erkenden verebiliyorsa o motor iyi motordur. Misal 150bg der ama bakarsınız max gücünü 5500-6500 devir aralığında anca verebiliyor. Halbuki trafikte kullanılan devirler belli 2500-3500 arası, bu devirlerde o motr verse verse 60-70 bg güç veriyordur. Böyle motoru hızlandırmak için sürekli devirli sürmek gerekir. Hele bir de hacim olarak da küçük bir atmosferikse iyice işkence, alt devirlerde hep ölü olur, sürekli vitesle oynamayı gerektirir. Tork da aynı şekilde kimi araç torku çok erken verir ama çok erken de kaybeder. Böyle arabada çekiş gücü devir arttıkça zayıflar. Ama bazısı da erken verir fakat 1-2bin devir daha o torku vermeye devam edebilir. Sürekli iyi bir çekiş sağlar. Gücünü de erken veriyorsa değme keyfine. Piyasadaki normal araçların motor güç tork eğrilerine bakın çoğunun oldukça verimsiz vasat motorlar olduğunu görürsünüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    ikiside önemli ama ne kamyon kadar tork nede yarış arabası kadar son sürat. Ortalama binek bir araba için 150nm üstü tork ve 100hp üzeri beygir iyidir kararındadır.

    Katılmıyorum. 100beygirin biraz üstü ve 150nmlik araçların çoğu elastikiyet ve hızlanma olarak oldukça vasatlar, ayrıca rampalarda kilimalı, kalabalık seyehatlerde çekişleri de kötü oluyor. Bence keyif alınacak motor 2 litreden başlar, 130bg ve üzeri güç 200nm ve üzeri tork ile ancak keyif almaya başlarsınız. Asıl keyif turbolularda falan değil büyük hacim atmosferiklerde çıkıyor 3litre ve üzeri. Onlar da yalan oldu bu ülkede.
  • altımda 2.0TDI 220 hp 450 tork araç var gayet güzel tokat manyağı yapıyorum milleti :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çetooooo

    Sorum Gayet Açık Arkadaşlar Sizce Hangisi (Genel Olarak Sadece Ticari Yada Sadece Binek Değil Genel Olarak)


    Öyle bir genelleme yapılamaz

    Kamyon ile binek aracı aynı kefeye koymak olur mu?


    "Beygir gücü araba sattırır, tork yarış kazandırır." Enzo Ferrari

    edit: Bu demek değildir ki tork daha önemlidir. Tork olmadıktan sonra yüksek süratlere çıkılamaz muhtemelen o yüzden demiştir. Tekrar ediyorum tork olmadan beygir gücü olmaz.

    Beygir gücü = (tork * RpM) / 5252



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eAkman -- 30 Temmuz 2014; 20:18:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tesla gibi arabalar piyasaya çıktıkça ikisi de önemsiz kalacak.
    Gelecek nesiller bu günleri gülerek anacak.

    Ne alaka ?

    Elektrik motoru bu iki terimi ret mi ediyor?

    Onların da bir momentumu (tork) ve hızlanma (beygir gücü) gücü var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kesheyma

    (Yanlış biliyor olabilirim) bildiğim kadarıyla beygir gücü maksimum hıza, tork ise hızlanmaya etki ediyor. Buna göre cevaplayacak olursak; bir aracın 300 km/h hıza ulaşabilmesi ama o hıza 4 dakikada ulaşması bir işe yaramaz, öte yandan baska bir aracın 0-100 km/h hızlanma süresi 6 saniye iken maksimum hızının 160 km/h olması da bir işe yaramaz.
    Gerçi hiç bir motorda beygir ile tork arasındaki fark bu kadar açık olmaz ben örnekler açıklayıcı olsun diye öyle söyledim.
    Sonuçta, bence tork ve beygir birbirini tamamlar ve ikisinin orantılı olması gerekir. Ikisi ee önemlidir.

    Yanlış biliyorsun.

    Beygir gücü hızlanmaya

    Tork maksimum hıza etki eder.


    Tork olmadan beygir gücü de üretilmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarx

    tokmu beygirmi konusu vol 562652582

    Lütfen konu açmadanhttp://forum.donanimhaber.com/search.asp kullanınız.daha önce defalarca tartışıldı.

    Valla Hocam Daha Önce Açılmış Olabileceği Hiç Aklıma Gelmedi O Yüzden Bakmadım Kusura Bakmayın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    ikiside önemli ama ne kamyon kadar tork nede yarış arabası kadar son sürat. Ortalama binek bir araba için 150nm üstü tork ve 100hp üzeri beygir iyidir kararındadır.

    Katılmıyorum. 100beygirin biraz üstü ve 150nmlik araçların çoğu elastikiyet ve hızlanma olarak oldukça vasatlar, ayrıca rampalarda kilimalı, kalabalık seyehatlerde çekişleri de kötü oluyor. Bence keyif alınacak motor 2 litreden başlar, 130bg ve üzeri güç 200nm ve üzeri tork ile ancak keyif almaya başlarsınız. Asıl keyif turbolularda falan değil büyük hacim atmosferiklerde çıkıyor 3litre ve üzeri. Onlar da yalan oldu bu ülkede.

    Olabilir katılmak zorunda değilsiniz. Keyiflenme konusunda farklı beklentileriniz olabilir.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.