Şimdi Ara

Sizce Beygir Gücümu Daha Önemli Torkmu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorum Gayet Açık Arkadaşlar Sizce Hangisi (Genel Olarak Sadece Ticari Yada Sadece Binek Değil Genel Olarak)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Benim bildigim beygir uzun mesafede tork kisa mesafede iyi

    Bence ikiside onemli
  • Beygirsiz tork istemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 side belli bi seviyeye kadar lazım , ama öncelik tork diyorum ben rampada vites düşüreceksem düşmemesi için pedala abanacaksam yemişim beygiri ..
  • ikisi de önemli beygir gücünün tek başına yetmedigini atmosferik motorlarda görüyoruz yokuşta çekiş düşüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tork değeri mümkün olduğunca bg gücünden yüksek olan ve mümkün olduğunca geniş devir aralığında max bg'ini ve torkunu sağlayan atmosferik motorlu araç en güzelidir diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 30 Temmuz 2014; 4:16:28 >
  • tokmu beygirmi konusu vol 562652582

    Lütfen konu açmadanhttp://forum.donanimhaber.com/search.asp kullanınız.daha önce defalarca tartışıldı.
  • Yeter artık şu konuyu açmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • düzlükte beygir yokuşta tork tork olmadan araba devir çeviremez zaten ikiside olmazsa olmaz
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=91483085&p=1#91483085

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla gibi arabalar piyasaya çıktıkça ikisi de önemsiz kalacak.
    Gelecek nesiller bu günleri gülerek anacak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzetme şöyle olsun; beygir gücü, bir kuyudan çekilen suyun yukarıya çekilme süresini etkilerken, tork ise o kuyudan ne kadar ağırlıkta su çekebileceğinizi belirler. Bu yüzden düz yolda tork pek hissedilmez belki, ama yokuş çıkarken ve ağır yükte torkun yaptığı işi hissedersiniz. Karar sizin artık:)
  • beygir ve tork

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir duvarı yıkmak istiyorsunuz ve sonra o duvardan çıkacak molozları da uzakta bir yere taşımanız lazım.

    Beygir duvarın yıkılmasını sağlar yani ne kadar güçlü o kadar rahat duvarı yıkar.

    Tork ise duvarı ne kadar uzağa fırlattığınızdır.

    Bunu bir yerde okudum ya forum ya da Oto-park.com du.

    Seçim sizin bence Tork işçiliği daha az.

    Şehiriçinde beygiri kullanamazsın ama torkun zevkine varabilirsin.

    Uzun yolsa beygir,şehiriçi tork deyip ne kadar cahil olduğum belli edeyim.
  • Ben beygire beygir demem, beygir benim olmadıkça. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silindir adedi 4 silindir sıralı
    Supap mekanizması DOHC Dual VVT-i ve Valvematic, 16 supap
    Motor hacmi 1598 cc
    Maksimum Güç (PS) 132
    Maksimum güç 97/6400 KW/dd
    Maksimum tork 160/4400-4400 Nm/dd

    Peki bu değerlere sahip bir araç için ne düşünürsünüz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • (Yanlış biliyor olabilirim) bildiğim kadarıyla beygir gücü maksimum hıza, tork ise hızlanmaya etki ediyor. Buna göre cevaplayacak olursak; bir aracın 300 km/h hıza ulaşabilmesi ama o hıza 4 dakikada ulaşması bir işe yaramaz, öte yandan baska bir aracın 0-100 km/h hızlanma süresi 6 saniye iken maksimum hızının 160 km/h olması da bir işe yaramaz.
    Gerçi hiç bir motorda beygir ile tork arasındaki fark bu kadar açık olmaz ben örnekler açıklayıcı olsun diye öyle söyledim.
    Sonuçta, bence tork ve beygir birbirini tamamlar ve ikisinin orantılı olması gerekir. Ikisi ee önemlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beygiri yüksek fakat tork fakiri motorlu aracım var.

    1-2-3-4-5 vites hızlanmaları iyi güzel geride bırakmaz amma

    4. vites 60-100 hızlanması olsun atağa kalkma ve yokuş çıkma kesinlikle vites düşürme istiyor.
    araç atmosferik ve tork az olunca mecbur tek dayanacağın yüksek devir ve beygir oluyor.

    ama araba dizel veya turbolu olsaydı, fazla devir çevirmeden ve vites düşürmeden uzayacaktın yada yokuş çıkacaktın.

    yukarı da gördüm onu da söyleyim;
    tork hızlanmaya tek başına etki etmez
    beygir gücü son hıza etkisi bulunmaz, nasıl bulunmaz son hızı belirleyen vites oranları ve son dişli oranıdır

    eğer bir arabaya aynı şanzımanı tak biri 70 biri 500hp olsun ikiside son hıza ulaşır
    biri 1dakika sürer diğeri 10km dümdüz yol boyunca ama ulaşır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 30 Temmuz 2014; 12:32:12 >
  • ikiside önemli ama ben teknik verilere bakarken kağıt üstünde ilk baktığım her zaman tork olmuştur,algıda seçicilik
  • tralles üstadın geniş kapsamlı bir konusu vardı.

    TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/key_tork/tm.htm
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.