Şimdi Ara

Sirke ile radyatör temizliği (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
55.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arkadaşlar yapmayın bunu, gözünüzü seveyim... yukarıda da yazmıştım, tamam, soğutma sisteminde sirke kullanılmaz, bunda zaten hem fikiriz. ama bunu anlatmak ve savunmak için sirkenin asidik olması üzerinden gitmeyin. orası yanlış yol. "sirke asidik de, antifiriz ne peki" diye sorarlarsa cevap bulamazsınız çünkü... antifiriz dediğiniz soğutma sıvısı da, sonuçta sirkeden daha az asidik değil. antifiriz dediğimiz nane, bir çok araçta durduk yere gelişen silindir üst kapak contası hasarlarının baş müsebbibidir sonuçta... ama ne yazık ki, yerine kullanılabilecek daha iyi başka bir ürün yok, o nedenle tüm dünyada soğutma sistemlerinde antifiriz kullanılır ve kullanılmak zorunda da...


    haaa, sirkenin soğutma sisteminde kullanılmaması gerektiğini anlatmak mı istiyorsunuz, o zaman "kardeşim, işkembe çorbasına, turşuya, salataya antifiriz koyuyor musun ki arabanın soğutma sistemine sirke koyacaksın" diyin mesela...

    Antifiriz asidik olabilir ama PH derecesi nedir bilmiyorum. Burada bilinmesi gereken durum antifiriz içerisinde, ısı iletimini artıran, korozyonu önleyen kimyasallar bulunur. Otomotiv alanında gerekli ihtiyaçlara göre antifiriz geliştirilir. Siz bunun yerine basit bir kimya öngörüsü ile elma sirkesi koyalım gitsin diyorsunuz. Elma sirkesi diye satılan üründe içeriğinde belirtilmemiş birçok maddeye rastlanabilir. Bu maddelerin soğutma yolunda ve parçalarda ne tür bir etkiye yolaçabileceğine dair elinizde yeterli veri yok.

    Antifirizin amacı sadece donmaya karşı koruma değildir. Antifiriz motor parçalarının korozyon ve paslanmasını engellemek üzere kullanılır, yazın etkili soğutma için önemlidir.

    Pardon, ben mi "sirke koyalım" diyorum? Yanlış alıntılama mı yaptınız, yoksa okumadan mı cevapladınız anlamadım...

    Antifiriz de asidik bunu açıklayamazsınız şeklinde yorum yaptığınız için alıntıladım.




  • Sirkeyi bilmem ama ben evde çaydanlık tabanında oluşan kireci limon tuzu ile çözerdim. Sonradan porçöz çıkınca bıraktım. Limontuzu porçöze oranla daha zayıf etkili. Ancak sıcaklığın büyük faydası var.

    Benim aracım 2000 model. 2 defa radyatör temizlettim. Makinenin filtrsinde çok koyu bir çökelti oluşuyor ama halen çözülmüş değil sorunu. Tıkanıklık gitmedi. Hava kanallarından ılık hava üflüyor. Cumartesi porçöz koymayı deneyecem. Faydası olursa burada paylaşırım. Asıl sorun kireçlenme değil, pas artığı. Bunu kimyasal yolla nasıl çözeriz, asıl kafamı meşgul eden bu benim de.

    Benden önce kullanan şahıs, çok az antifrizle bol su koymuş, radyatör pas içinde, görebildiğim kadarıyla. Tabi yaz aylarında pas oluşup birikmiş. Asıl bunu çözmem gerekiyor. Pası nasıl atabilirim, tortusuyla birlikte....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arkadaşlar yapmayın bunu, gözünüzü seveyim... yukarıda da yazmıştım, tamam, soğutma sisteminde sirke kullanılmaz, bunda zaten hem fikiriz. ama bunu anlatmak ve savunmak için sirkenin asidik olması üzerinden gitmeyin. orası yanlış yol. "sirke asidik de, antifiriz ne peki" diye sorarlarsa cevap bulamazsınız çünkü... antifiriz dediğiniz soğutma sıvısı da, sonuçta sirkeden daha az asidik değil. antifiriz dediğimiz nane, bir çok araçta durduk yere gelişen silindir üst kapak contası hasarlarının baş müsebbibidir sonuçta... ama ne yazık ki, yerine kullanılabilecek daha iyi başka bir ürün yok, o nedenle tüm dünyada soğutma sistemlerinde antifiriz kullanılır ve kullanılmak zorunda da...


    haaa, sirkenin soğutma sisteminde kullanılmaması gerektiğini anlatmak mı istiyorsunuz, o zaman "kardeşim, işkembe çorbasına, turşuya, salataya antifiriz koyuyor musun ki arabanın soğutma sistemine sirke koyacaksın" diyin mesela...

    Antifiriz asidik olabilir ama PH derecesi nedir bilmiyorum. Burada bilinmesi gereken durum antifiriz içerisinde, ısı iletimini artıran, korozyonu önleyen kimyasallar bulunur. Otomotiv alanında gerekli ihtiyaçlara göre antifiriz geliştirilir. Siz bunun yerine basit bir kimya öngörüsü ile elma sirkesi koyalım gitsin diyorsunuz. Elma sirkesi diye satılan üründe içeriğinde belirtilmemiş birçok maddeye rastlanabilir. Bu maddelerin soğutma yolunda ve parçalarda ne tür bir etkiye yolaçabileceğine dair elinizde yeterli veri yok.

    Antifirizin amacı sadece donmaya karşı koruma değildir. Antifiriz motor parçalarının korozyon ve paslanmasını engellemek üzere kullanılır, yazın etkili soğutma için önemlidir.

    Pardon, ben mi "sirke koyalım" diyorum? Yanlış alıntılama mı yaptınız, yoksa okumadan mı cevapladınız anlamadım...

    Antifiriz de asidik bunu açıklayamazsınız şeklinde yorum yaptığınız için alıntıladım.

    Mesajlarımı dönüp tekrar okumayacalsınız anlaşılan. Bir kez daha özetliyorum;

    "Soğutma sisteminde elbette sirke kullanılmaz ama bunun sebebi sirkenin asidik olması değildir. Çünkü sirke asidik olduğu gibi antifiriz de asidiktir. Soğutma sisteminde antifriz kullanılır çünkü o bu iş için yapılmıştır. Sirke kullanılmamasını sirkenin asidik OLMASINA bağlarsanız o zaman birilerine çıkıp 'sirke asidik de antifiriz de asidik. Onu kullanıp bunu niye kullanamıyoruz' diye sorma Hakk'ını verirsiniz ve buna cevap da veremezsiniz. Adam HAKLI duruma geçer. O nedenle sirkenin kullanılmamasını asidik olmasıyla değil, başka nedenlerle açıklamak durumundasınız".

    Yazdıklarım bu kadar basitti aslında. Niye beni bunu bir kez daha anlatmak zorunda bıraktınız anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam sizi gayet güzel anladım, her ikisi de asidik diyen birine antifirizin asidik olmasına rağmen içerdiği kimyasallardan ötürü zarar vermeyeceğini açıklamak istedim.
  • E iyi ya, ikimiz de hemen hemen aynı şeyleri söylüyoruz sayılır da bunu bana niye anlatıyorsunuz? Sirke kullanacak olanlara anlatın ama "asit" üzerinden değil, diğer Özellikleri üzerinden anlatın diyorum ben de ki, bununla birlikte antifiriz sirkeye göre daha az Zararlı ama tamamen masum da değil. Silindir kapak contalarının ömründen yiyorlar, bunu da önceki mesajlarımda yazmıştım yine. Sadece yerine kullanılabilecek daha az Zararlı bir başka koruyucu yok şimdilik. O nedenle antifirize devam anlayacağınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 18 Şubat 2015; 1:59:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bazen yazarak kendimizi tam ifade edemiyoruz ve yanlış anlaşılma olabiliyor. Ben sizi alıntılayarak hatalısınız şeklinde bir açıklama yapmadım, sadece örneğinizdeki soruya cevap olarak ne veriliri kendimce açıkladım.

    Kusura bakmayın iyi geceler...

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    Sadece antifiriz koyup mu kullandın yoksa suyla karıştırdın mı ?

    arabanın soğutma suyu 7.7 litre alıyor diye biliyordum. 3 litre pembe antifirizi kova içerisinde 5 litre saf suyla karıştırdım. toplam 8 litre olmuş oluyor. kattım havasını alayım derken 8,5 litre gitti. yani 3 litre antifiri + 5,5 litre su
  • Caydanliktaki kireci sirke kaynatarak sokulebikiyor. Demek ki radyatör icinide temizleye bilir ancak plastik boruya ne yapar bilemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 çorba kaşığı koyunca zararı olmaz
    ben sirkeli suyla kullandım faydasınj gördüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • srke zayıf asit.

    antifiriz etilen glikol yani asit değil .

    kireç sökücü kullanıp kalorifer peteği değişmek zorunda kalmıştıım ladamda. onu yapmayın işte.

    bir zihnisinir yapam antirfizle temizleyip çıkan antifrizi filtreleyip tekrar kullanabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bytradm -- 25 Temmuz 2015; 23:11:35 >
  • aytekutku A kullanıcısına yanıt
    Öburunde sıcaklığın yanında basınç var ve kapalı devre.
  • Komple soğutma sistemi temizliği için bulaşık makinası deterjanı kullanmayı düşünüyorum. Toz veya tablet olabilir.
    6-7 litre su için bir çorba kaşığı yeterli olur herhalde. Birka gün kalsın, pas, kir antifriz kalıntısı ne varsa söksün.
    Bu tür deterjalar fazla köpürme yapmıyor, kireç için tuzu da var. Plastiklere de zarar vereceğini de zannetmiyorum.
    Hatta kayınpederin silcek suyu haznesine bir çay kaşığı kadar attım, fıskiyelerden biri tıkalı idi arada bir tam püskürtmeye başladı.
  • Konuyu hortlatacağım ama ben 2 gün önce 1 Lt üzüm sirkesini radyatöre döktüm çünkü motor içi pas ve kireç tutmuştu radyatör de de kaçak vardı. Herşeyi göze aldım girdim bi işe bu akşam söküp temizliği yapıcam inşallah ne pas ne kir nede kireç kalmıştır sistemde. Ayrıca birde kola yöntemi duydum ben bu gibi durumlar için.

     Sirke ile radyatör temizliği

     Sirke ile radyatör temizliği

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • abi deterjan falan da için vucuttaki mikropları kırar. ayrıca sirke yerine ben porçöz öneriyorum. daha etkili. araç zamanla sorun çıkaracağı yerde anında cortlar. uğraşmak zorunda kalmassınız ne oluyor arabaya diye.
  • Bence direk Tuz Ruhu dökün daha etkili olur. Ne o sirke, Cola falan??? Böylelikle sıfırdan yeni Motor yaptırırsınız, ayrıca Radyatörü de yenilersiniz mis gibi binersiniz
  • Sirkeli suyla 2 gün bindim elma sirkesi kullandım ama pek faydasını görmedim porçöz gibi keskin kimyasallar bence contalara zarar verir devirdaim contası hortumlar gibi elemanların sertleşip çatlamalarına yol açar radyatöre de zarar verir o yüzden onu uygulamadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Onlar sert kimyasallar araçlarda kauçuk sistemlerde kullanmak hiç akıl karı değil 😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sirkeyi bilmem ben radyatörü söküp sulandırılmış porçöz pas-kireç sökücü ile temizlemiştim baya pislik çıkmıştı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • VETERINARY kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde sadece radyatörü temizleyebiliyorsunuz. Motor içi maalesefki temizlenmiyor buda su dolaşımının kötü olmasını yine etkiliyor. Hernekadar radyatör içi önemliyse bi o kadar da motor içi de önemlidir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.