Şimdi Ara

sıralı sistem lpg ile ilgili tüm sorularınız cevap bulacak (44. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.390
Cevap
17
Favori
325.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın Ac öncel Daha önce aşağıdaki göndermiş olduğum mesaja buji kablosu olabilir demiştiniz değilmiş daha sonra arkadaşların 2005 ve 2006 Clio symbollerinede landi renzo taktırdık aynı sorunları onlarda yaşıyorlar hatta sabahları ilk benzine geçerken titreşimden dolayı araçlarımız bazen stop dahi ediyor bu arada lpg yi olgundan ayrılma usta ve elemanların kurmuş olduğu champion da taktırdık acaba bu sorun clio lardanmı kaynaklanıyor yoksa montaj hatasımı malzemede olsa en azından araçlardan biri sağlam olurdu diye düşünüyorum ecu beyin değişikliği falan yaptılar sonuç alınamadı sorunu çözemediler yakıt veya diğer hususlarda hiçbir sorun yok

    sayın ac öncel uzun süredir forumlarınızı takip etmekteyim. Aracım Clio symbol 1,4 2004 fransız grubu olduğu için tavsiyelerinizin mantıklı gelmesi dolayısıyla 1,5 ay önce kayseride landi renzo sıralı lpg sistemi taktırdım işçilikten oldukça memnun kaldım. takıldıktan 10 gün sonrasına kadar hiçbir sorun yoktu biraz çekiş düşüklüğü vardı onuda ekonomi için zaten göze almıştık. yalnız 10 günden sonra araba benzinden gaza geçerken aşırı bir şekilde yığılıyor gaza basmama rağmen. sonra bir anda tepki veriyordu. gazdan ayağımı çakmezsem sorun yok . Çekersem genellikle de vites değiştirirken mecburen gazdan ayağımı çekiyorum vitese atıp tekrar gaza basınca yığılmalar oluyorsonra düzeliyor her viteste böyle taki araba ısınana kadar ısındıktan sonra sorun yok her sabah bu sıkıntıyı yaşıyorum acemi sürücü gibi araba hareket ediyor. Ustamız bujiden olabilir dedi serviste bujileri değiştirdim hala devam ediyor çözüm üretemedik defalarca kalibrasyonmu deniyor programı yeniledi bilgisayarla. benzinde hiçbir sıkıntım yok. şimdiden teşekkür ediyorum




  • clio konusunda size çok net bir şekilde hiç bir sorun olmadığını söyleyebilirim.çünki bizim şirket aracımızda kango ve clio ile aynı motora sahip.bu aracımıza landi renzo yu takalı 48.000 km oldu.bu nedenle eminimki gözden kaçan bir sorun vardır ve bu sorunun çözümü için kayseride olgun oto ya gitmenizi tavsiye ederim.size mutlaka yardımcı olacaklardır ve sorununuzu çözeceklerdir.saygılarımla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcoskun38

    Sayın Ac öncel Daha önce aşağıdaki göndermiş olduğum mesaja buji kablosu olabilir demiştiniz değilmiş daha sonra arkadaşların 2005 ve 2006 Clio symbollerinede landi renzo taktırdık aynı sorunları onlarda yaşıyorlar hatta sabahları ilk benzine geçerken titreşimden dolayı araçlarımız bazen stop dahi ediyor bu arada lpg yi olgundan ayrılma usta ve elemanların kurmuş olduğu champion da taktırdık acaba bu sorun clio lardanmı kaynaklanıyor yoksa montaj hatasımı malzemede olsa en azından araçlardan biri sağlam olurdu diye düşünüyorum ecu beyin değişikliği falan yaptılar sonuç alınamadı sorunu çözemediler yakıt veya diğer hususlarda hiçbir sorun yok

    sayın ac öncel uzun süredir forumlarınızı takip etmekteyim. Aracım Clio symbol 1,4 2004 fransız grubu olduğu için tavsiyelerinizin mantıklı gelmesi dolayısıyla 1,5 ay önce kayseride landi renzo sıralı lpg sistemi taktırdım işçilikten oldukça memnun kaldım. takıldıktan 10 gün sonrasına kadar hiçbir sorun yoktu biraz çekiş düşüklüğü vardı onuda ekonomi için zaten göze almıştık. yalnız 10 günden sonra araba benzinden gaza geçerken aşırı bir şekilde yığılıyor gaza basmama rağmen. sonra bir anda tepki veriyordu. gazdan ayağımı çakmezsem sorun yok . Çekersem genellikle de vites değiştirirken mecburen gazdan ayağımı çekiyorum vitese atıp tekrar gaza basınca yığılmalar oluyorsonra düzeliyor her viteste böyle taki araba ısınana kadar ısındıktan sonra sorun yok her sabah bu sıkıntıyı yaşıyorum acemi sürücü gibi araba hareket ediyor. Ustamız bujiden olabilir dedi serviste bujileri değiştirdim hala devam ediyor çözüm üretemedik defalarca kalibrasyonmu deniyor programı yeniledi bilgisayarla. benzinde hiçbir sıkıntım yok. şimdiden teşekkür ediyorum




  • esasında daha önce olgun 'a 4 tane aracın lpg sini taktırmıştım (karbüratörlü) hiçbir sorun olmadı. Bu sefer fiyattaki avantajdan dolayı (yine olgundan tanışıyoruz) diğer bayide taktırdım nasıl olsa aynı yerin ustası diye şimdi olguna gitsem biz takmadık nerede taktırdıysan oraya git demezlermi bildiğim kadarıyla garanti hususunda atiker gibi bütün bayilerden baktıramıyoruz yanılmıyorum değilmi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ac öncel

    PRİNS SADECE TARTARİNİDFEN DEĞİL TÜM İTALYAN CİHAZLARDAN ÇOK FARKLI VE ÜSTÜN BİR MARKA.PRİNS DİĞER İTALYAN CİHAZLAR GİBİ MOTORDAN BAĞIMSIZ AYRI BİR SİSTEM GİB İ ÇALIŞMAZ.PRİNS ARACIN ECU BEYNİNİN BİR KÖLESİ GİBİ ONA BAĞIMLI ÇALIŞIR.BU NEDENLEDE SİSTEM İÇİN NE DEVİR UCUNA NE DE MANİFOLT BASINCINA GEREK YOKTUR.ANA BEYİN VERİLERİ DOĞRULTUSUNA GÖRE LPG DE ÇALIŞMAYI AYARLAR BUDA PERFORMANS TASARRUF VE GÜVENİLİRLİK BAKIMINDAN BÜYÜK BİR ÜSTÜNLÜK SAĞLAR.SAYGILARIMLA.


    Ben bu yukarıda yazmış olduğunuz ifadeden Prins'in ECU sunun piggy-back gibi çalıştığını algılamalımıyım? Eğer öyleyse aşağıdaki ifadeyi açıklarmısınız?

    VSI sistemini kontrol eden VSI-ECU şunlardan oluşmaktadır:
    · Motor sınyalini, benzin ejektörlerini, rpm, MAP,ECT gibi motor bileşenlerini ölçer

    Kaynak: prinslpg.com.tr

    Bunu geçtim, aşağıdaki resim prinsin global websitesinden
     sıralı sistem lpg ile ilgili tüm sorularınız cevap bulacak


    Bu resimden de anlaşılacağı üzere prinsin ECU su ateşleme sisteminden (krang pozisyon sensöründen) veri alıp arabanın ECU sundan tümüyle bağımsız çalışıyor. En azından VSI da böyle.

    Şimdi asıl soru;

    Yukarıdaki bilgiler ışığında Prins'in ECU su sizin yukarıda yazdığınız üzere benzin ECU su ile embedded yani gibi piggy back tarzı çalışıyor anlamını taşırmı? yoksa Prins in ECU su standalone çalışan bir ECU olup benzin enjektörlerine giden sinyali kesen interface e mi sahiptir? Bu bağlamda yukarıdaki verdiğiniz bilgiler hatalımıdır değilmidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merruse -- 11 Ekim 2007; 10:08:27 >




  • Bu mesajı yazmamdaki amacım sadece bir yanlış bilgiyi düzeltmektir. Prinsin kalitesini tartışmak değildir saygılar
     sıralı sistem lpg ile ilgili tüm sorularınız cevap bulacak

    Orjinalden alıntı: ac öncel

    PRİNS SADECE TARTARİNİDFEN DEĞİL TÜM İTALYAN CİHAZLARDAN ÇOK FARKLI VE ÜSTÜN BİR MARKA.PRİNS DİĞER İTALYAN CİHAZLAR GİBİ MOTORDAN BAĞIMSIZ AYRI BİR SİSTEM GİB İ ÇALIŞMAZ.PRİNS ARACIN ECU BEYNİNİN BİR KÖLESİ GİBİ ONA BAĞIMLI ÇALIŞIR.BU NEDENLEDE SİSTEM İÇİN NE DEVİR UCUNA NE DE MANİFOLT BASINCINA GEREK YOKTUR.ANA BEYİN VERİLERİ DOĞRULTUSUNA GÖRE LPG DE ÇALIŞMAYI AYARLAR BUDA PERFORMANS TASARRUF VE GÜVENİLİRLİK BAKIMINDAN BÜYÜK BİR ÜSTÜNLÜK SAĞLAR.SAYGILARIMLA.
    Orjinalden alıntı: Powershot S2

    prinsin tartariniye göre teknik olarak çok farkı var mı?

    aradaki fiyat farkına değer mi?

    prinste sanırım depo ve borular değişince doğalgaza uyumlu oluyor

    tartarinide?

    teşekkürler


    [/quote



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhannn -- 10 Ekim 2007; 19:50:40 >




  • Merhabalar Arnıza yenı katıldım bugun 2003 model 77 binde megan I SW 1, 16 v bir araç satın aldım aracıma sıralı sitem gaz taktırmak istiyorum herzamanki tamircime gittim bazen sıralı sistemlerde motor arızası verdiğii ve bununda cok paahalıya patladığı gibi bir ifade kullandıı meganlarda hangi tip sıralı sitem önerirsiniz lpg li sistemlerde renolar iin uyum sorumu varmı ben bu arabayı Allah ömür verise en az 150 bine kadar kullanmak istiyorum ne tavsiye edersiniz ayrıca bursada bu işi yapan varmı ? teşekürler....
  • Selamlar...

    Ufak bir sorum var benim,
    0 kilometre lacetti 1.6 lacetti aldık lpg li..
    Şimdi bu araç rodajını alana kadar benzinde mi kullanılmalı? YOksa gazla kullanılsada olur mu?

    Edit: Bir de performans kaybı ne dereceye kadar normaldir? Ankara-cinnah yokuşunu çıkarken, 2vites 4500 rpm lerde benzine geçtiğim anda arkadan tekme yemiş gibi oluyorum, bazende düz yolda giderken, sanki gaz bir geliyor-bir gelmiyor gibi hissettiriyor. İlk defa lpg li araç kullandığım için böyle geliyor belki bana ama performans kaybı baya var :( brc ssitem var arabada bu arada..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b_Lu_E -- 15 Ekim 2007; 11:16:29 >
  • sayın ac öncel bir başka forumda size ait şu yazılar dikkatimi çekti.

    TÜM PEJO VE FRANSIZ ÜRETİMLİ ARAÇ SAHİBLERİNİN DİKKATİNE!
    BAHSEDİLEN SORUNLARIN NEDENİ FRANSIZ ARAÇLARDA ATEŞLEME TERSTEN BAŞLAR VE ENJEKTÖR HIZLARI EMSALLERİNE GÖRE ÇOK DAHA HIZLIDIR.BU YÜZDEN LPG TAKILDIĞINDA PERFORMANSATA VE TASARRUFTA SIKINTI YAŞANIRDI.ANCAK LANDİ RENZOYLA BU SIKINTILAR ORTADAN KALKMIŞTIRBAHSEDİLEN KALİBRASYON SIKINTILARI TAMAMEN YANLIŞTIR.HATA LPG ENJEKTÖR HIZININ BENZİN ENJEKTÖRLERİNE GÖRE ÇOK YAVAŞ KALMASINDAN KAYNAKLANIYOR.VE NE YAPARSANIZ YAPIN SORUN ORTADAN KALKMAYACAKTIR.TABİ LANDİRENZO TAKTIRIRSANIZ BU PROBLEMLERLE HİÇ KARŞILAŞMAZSINIZ ÇÜNKİ LANDİRENZONUN KULLANDIĞI ENJEKTÖRLER TÜM ARAÇLARDA 8000 DEVRE KADAR DAHİ İHTİYACI TAM OLARAK KARŞILAMAKTADIR....

    sevgili meslektaşım öncelikle hiç bir şekilde sinirlenecek bir durum söz konusu değil.anlatmaya çalıştığım daha önceki montajını yapmış olduğum markalarda da pejo gurubunda sizin bahsetmiş olduğunuz sorunlarla bizde karşılaştık ve çözmek içinde bir hayli uğraştık.bu gurup araçlarda tasarruf çok daha az oluyordu araştırmalarımız neticesinde sorunun sadece enjektörlerden kaynaklandığını tespit ettik.hatta daha önceden montajını yapıp sökmek durumunda kaldığımız pejo araçlarda LANDİ RENZO yu denedik ve sonuç harika.bunu karşılaştırma yapmak için değil bilgi olarak aktarmak istedim.bu söylediklerimi dikkate alır ve araştırırsanız söylediklerimin ne kadar doğru olduğunu göreceksiniz.doğru olmasaydı müşterilere performans vede tasarruf garantisi verebilirmiydim.sizde bilirsinizki fransız araçlarda enjektör hızları emsallerine göre çok fazla ve diğer markaların kullandığı lpg enjektörleri bu hızlara erişemediği için özellikle yüksekdevirlerde açma kapama işlemini yapamıyor ve sürekli açık durumda motora gaz gönderiyor.motordaki bu ihtiyaç fazlası gaz yanmadan dışarıya atılıyor ve sensörler yakıt tüketimini fazla algıladığından arıza lambasını yakabiliyor.bu yüzden hem araç beklenen performansı veremediği gibi hemde yakıt tüketimide fazla oluyor.yazdıklarımı dikkate alır ve araştırmaya değer görürseniz haklı olduğumu göreceksiniz.saygılarımla



    Şİmdi bendeki araç MEGAN 1,6 16 valf SW 2003 model tartarini brc arasında gidip geilyorum landi renzo da bursada yok sanırım ne yapacagız yardım edin. :) KAFAMIZ KARISFTI VALLA


    quote:

    Orjinalden alıntı: mehatir

    Merhabalar Arnıza yenı katıldım bugun 2003 model 77 binde megan I SW 1, 16 v bir araç satın aldım aracıma sıralı sitem gaz taktırmak istiyorum herzamanki tamircime gittim bazen sıralı sistemlerde motor arızası verdiğii ve bununda cok paahalıya patladığı gibi bir ifade kullandıı meganlarda hangi tip sıralı sitem önerirsiniz lpg li sistemlerde renolar iin uyum sorumu varmı ben bu arabayı Allah ömür verise en az 150 bine kadar kullanmak istiyorum ne tavsiye edersiniz ayrıca bursada bu işi yapan varmı ? teşekürler....




  • iyi günler kafam çok karışış 2004 model focus marka araçıma tüp taktırmak istiyorum sizlerin önerebileceği araca uygun bir marka varmı sizce atiker nasıl biliyosunuz fiyatı uygun ..... sagolun
  • herkese merhabalar
    2001 Opel Zafira Comfort aracıma hangi markayı önerirsiniz
    taktırıp memnun kalanlar veya kalmayanlarda bilgi verebilirse memnun olurum
    ayrıca forum ustalarınında görüşlerini beklityorum
    şimdiden teşekkür ederim.
  • ac öncel bey merhaba,

    yaklaşık 6 ay önce aracıma landirenzo sıralı sistem taktırdım, aracım peugeot 307, 2004 model,
    bazı problemler yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum, bunları sizinle paylaşmak istiyorum;


    1. landirenzo bosch marka enjektör kullanıyor diye söyleniyor, fakat araştırdığımda enjektörlerin med marka, sadece üzerindeki basınç ve sıcaklık sensörünün bosch marka olduğunu gördüm ,doğru mudur ?

    2. arabamda lpg gaz filitresinin motor kulakçıklarının birine sürtünüp aşınmasından dolayı önemli bir tehlike atlattım, gaz filtresi delinmesine rağmen farkedene kadar yaklaşık 300 km yol yapmış oldum, farkettiğim sırada gazın yarısı delikten dışarıya ,yarısı silindirlere gidiyordu ama arabam normal çalışmaktaydı , bu nasıl olabilir ?
    basınç sensörü ve diğer güvenlik önlemleri !!! neden arabayı durdurmadı, servise gittiğimde ( adana olgun )bu konuda hiçbir açıklama yapamadılar, sadece gaz filtresi daha güvenli bir yere monte edildi,

    3. ilk çalıştırmada arabamda boğulma meydana gelmektede 5- 6 defa ayarlatmama rağmen ayar yapıldıktan 1-2 hafta içinde yeniden sorun yaratıyor, arabayı benzine alıp benzinle çalışırken bir problem yok ,zaten aracım yetkili servisten bakımlı, sebebi ne olabilir ?

    4. lpg enjektör dediklerimiz 12 yada 24 dc voltla çalışan on-off valfler midir? bir oransal ayarlama yapmamakta sadece aç-kapa işlemini yapmaktadır, enjektör dememizin başka bir sebebi mi var?

    5. sistem ilk takıldığında 0,120-0,135ytl/km yakarken şu anda 0,150 ytl/km den az yakmamakta, arabamda yetkili servis bakımlı olmasına rağmen tüketimi arttı, olgun tarafından defalarca ayarı yapıldı, gaz kaçakları giderildi ama değişen birşey olmadı, neden olabilir ?


    cevaplarınız için şimdiden tşk ederim

    iyi çalışmalar




  • Selamlar,
    Opel astra 1.6 hb 2003 model bir arabam var..Sıralı sistem'e geçmeyi düşünüyorum..Ankara'da ikamet etmekteyim...
    Sıralı sisteme geçmeyi düşünüyorum birkaç araştırma yaptım landirenzo lpg-dogalgaz sistemli bi model söyledirler..Nasıldır bunu almamda fayda varmı yada başka bi marka mı bulmalıyım..Bu konuda pek bi fikrim yok..Ama sorunsuzluk ekonomi ve performans arıyorum...Önerileriniz nelerdir acaba..Sehir içinde kullanıyorum...
    Cevaplarınız için smdiden teşekkurler
  • HERKESE MERHABALAR....

    LPG ile ilgili olduğunu düşündüğüm bir sorunum var, yardımcı olabilecek arkadaşa şimdiden teşekkür ederim...

    Aracım 2001 1.4 clio, 1 ay önce sıralı taktırdım...
    Normalde düşük devirlerde gaza basıldığında sarsıntı olmadan araç devrini alana kadar biraz yavaş hızlanır... Ancak bende düşük devirlerde (1300, 1500 veya 1700) iken gaza bastığımda 2000 devire gelene kadar araba da 2 veya 3 kez sanki gazı yakamıyormuş gibi sarsıntı (tekleme gibi) oluyor ancak 2000 devirden sonra böyle bir problem olmuyor. Bunu 1. vites hariç hangi viteste olursa olsun yapıyor... (örneğin 4. viteste 1500 devir ve 60 la giderken hızlanmak için gaza bastığımda 2 veya 3 kez tekleme, sarsıntı gibi oluyor ve 2000 devire ulaştıktan sonra ise olmuyor) Benzine geçtiğimde ise başlangıçta yine yapıyor, ancak biraz gittikten sonra denediğimde ise yapmıyor...

    bunun nedeni ne olabilir? teşekkürler, kolay gelsin...




  • 1990 model 16 valf 1.6 karbüratörlü daihatsu applause otomobilimin lpg deki emisyon değerleri için ne söylenebilir. (maalesef ayar yapan yer çıkış almadan önce lambda değer çıkışını iptal etti) Bu değerler rölanti değerleri

    co: 0.16
    co2:10.0
    hc: 98
    o2 5.0
    cocorr:0.24
  • sıralıs sistem lpg taktırmak istiyorum.
    aracım 97 astra
    araştırmalarıma göre hem fiyat hemde kullanıcı görüşlerine göre (çevremden hiç denecek kadar az) şikayet çıkartmayan atiker taktırmayı düşünüyorum.
    cumartesi günü tam kararımı verdim derken arkadaşım ustasına son kez danıştım
    oda atiker yerine stefanelli takalım dedi.
    tabi ki kşimse malını kötülemez ama stafenelli atikere göre çok daha iyidir ve fiyat farkıda +50 ytl dedi.
    şuan ikisi arasında tereddütlerim var.
    eğer kullanan ve bilgisi olan varsa lütfen yazsın.


    Şehitlerimize Allah'tan rahmet milletimize başsağlığı dilerim.
  • ARACIMIZ HYUNDAİ GETZ 1.3 GLS OTOMATİK VİTES BRC MARKA LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPTIRMAK İSTİYORUZ FAKAT İSTANBUL'DA BU KONUDA HANGİ FİRMANIN EN İYİ MONTAJI YAPABİLECEĞİNİ BİLEMİYORUZ YARDIMCI OLAN BİRİ OLURSA SEVİNİRİZ.
  • Oksijen sensörünün sürekli yanması ve arızalı olması lpg tüketimini olumsuz yönde etkilermi?Lovato marka lpg sistemim,araç volvo s40 2.0t otomatik 99 model.
  • lpg enjektörlerine takılan hortumların boyları nasıl olmalı teşekkürler
  • mümkün oldukça birbirleriyle eş uzunlukta olmalıdırlar ve fazla uzun olmamalıdır.tabi bu enjektör tipine göre de önem kazanıyor.bazı enjektör tiplerinde sınırlların dışına çıkılması sorun yaratmazken bazılarında problemlere sebebiyet verebiliyor..saygılarımla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ekek

    lpg enjektörlerine takılan hortumların boyları nasıl olmalı teşekkürler
  • oksijen sensörü yakıt tüketiminde etkili bir unsur.bu sensörden gelen veriler yardımı ile hava yakıt dengesi sağlanıyor.ve sensörün arızalı olmasıda yakıt tüketimini olumsuz etkiler.sorun giderilmezse ilerleyen zamanlarda daha başka arızaların oluşmasında sebebiyet verebilir.saygılarımla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: staars

    Oksijen sensörünün sürekli yanması ve arızalı olması lpg tüketimini olumsuz yönde etkilermi?Lovato marka lpg sistemim,araç volvo s40 2.0t otomatik 99 model.
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.