Şimdi Ara

Sıralı Sistem Araç Soğutma Suyu Eksiltir mi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
0
Favori
66.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: komador

    Bizde herhalde arabayı alırken gözü kapalı almıyoruz üstelik kontrol için özel servisinden baktırarak alıyoruz.Servisi insanları kandırıyorsa bişey diyemem.LPG ile 1000 km de 1 litre yağ eksiltiyor ise Benzinde kullanımdada bence 1000 km de 0,5 litre yağ eksiltir.LPG ucuzdur iyidir hastır ama yan etkileride vardır.


    Hocam bana niye kızıyorsunuz? Bir soru sordunuz, iyi niyetle cevap veriyorum.

    Burada yalnız size değil, konuyu okuyan tüm arkadaşlara bilgi vermeye çalışıyorum -tecrübem dahilinde-. Yoksa siz arabanızdan memnunsanız güle güle kullanın. Bir şey diyemem.

    1000 kmde 1 litre yağ eksilten araç, 4000 kmde yağı tamamen bitirir. Sizce normal mi bu?

    Buna normal diyen usta, tekrar üstüne basa basa söylüyorum (Ustanın yüzüne de söylerim. Beni, klavye şövalyeleriyle karıştırmayın); Usta DE-ĞİL-DİR.

    Bencelerle, sencelerle bir yere varamayız. Aracınızı benzinde kullanıp, sonuçları bizimle ve ustanızla paylaşırsanız bence tartışmaya da nokta koymuş olacaksınız.

    Selamlar.



    Size neden kızayım ancak sizin buradan ısrarla lpg de yağ eksiltmez demenize bir anlam veremiyorum. LPG yi suçsuz ilan edip bana Bir de, bundan sonra alacağın aracın motorunu işten anlayan birine gösterip ondan sonra almanı tavsiye ederim. diyorsunuz. Birde yağ firmalarının lpg li araçlar için ürettiği yağlara ne dersiniz bunlarıda çeşni olsun diyemi yapıyorlar acaba. Fırsatım olursa benzin ile belli bir km yapıp yağ durumuna bakacağım.Buradan tartışma yapmak için de yazı yazmış değilim bende yaşadığım olayları yazmaktayım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: talfar

    Hocam bence de yağ eksiltmenin lpg ile ilgisi yok ama şu olabilir.Her iki aracım da lpg montajından sonra yağ eksiltmeye başladı demişsiniz.Motor yıpranmştır lpg geçince motordaki kurumlar falan temizlenince yağ eksiltme artımış olabilir.



    Şu noktaya dikkat:

    Arkadaşımız araçları benzinde uzun süre kullanıp sonra LPG ye geçmemiş.

    Araçları alır almaz LPG taktırmış.

    Yani benzinli kullanmada yağ eksiltip eksiltmediğini ölçtüğünü zannetmiyorum.

    Bu yüzden farazi bilgiler üzerine yorum yapıyoruz sanırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: komador


    Size neden kızayım ancak sizin buradan ısrarla lpg de yağ eksiltmez demenize bir anlam veremiyorum. LPG yi suçsuz ilan edip bana Bir de, bundan sonra alacağın aracın motorunu işten anlayan birine gösterip ondan sonra almanı tavsiye ederim. diyorsunuz. Birde yağ firmalarının lpg li araçlar için ürettiği yağlara ne dersiniz bunlarıda çeşni olsun diyemi yapıyorlar acaba. Fırsatım olursa benzin ile belli bir km yapıp yağ durumuna bakacağım.Buradan tartışma yapmak için de yazı yazmış değilim bende yaşadığım olayları yazmaktayım.



    Ben yanlış anladım herhalde. Kusura bakmayın.

    Israrla yağ eksiltmez dememin sebebi benim yaşadığım tecrübeler.

    Sizce de, LPG ve benzinli kullanıp ondan sonra aradaki farka bakmak daha mantıklı değil midir?

    Bu farka bakın diyorum sadece.

    Firmalar ürün çıkarır, onlara bakmayın.
    Aynı ürünün ambalajını değiştirip satmıyorlar mı?

    Edit: Ekleme

    Şunu ekleyeyim: Aracınız çok fazla yağ yakıyor. Kesinlikle işten anlayan birine gösterin. Ya da daha iyisi bence elden çıkarın.

    Selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ogün® -- 4 Ekim 2008; 21:23:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: talfar

    Hocam bence de yağ eksiltmenin lpg ile ilgisi yok ama şu olabilir.Her iki aracım da lpg montajından sonra yağ eksiltmeye başladı demişsiniz.Motor yıpranmştır lpg geçince motordaki kurumlar falan temizlenince yağ eksiltme artımış olabilir.



    Şu noktaya dikkat:

    Arkadaşımız araçları benzinde uzun süre kullanıp sonra LPG ye geçmemiş.

    Araçları alır almaz LPG taktırmış.

    Yani benzinli kullanmada yağ eksiltip eksiltmediğini ölçtüğünü zannetmiyorum.

    Bu yüzden farazi bilgiler üzerine yorum yapıyoruz sanırım.

    Evet benzinde yağ eksiltip eksiltmediğini bilmiyorum.her iki aracımıda aldığımdan 1 ay gibi bir zaman içerisinde lpg taktırdım.Dediğim gibi fırsat bulunca benzinde en az 250 km yol yapıp eksilen yağ miktarına bakacağım lpg ile aynımı değilmi bir bakacağım.Lpg de daha fazla yağ eksiltir dememdeki neden işte bu iki aracımdada yap eksiltmesi ve sonunda ilk aracımda sekman attırmak durumunda kalmam bana lpg hakkında bu düşüncenin gelişmesine sebep oldu.internetten araştırmalarımdada böyle söyleyenler olduğundan LPG yağ eksilmesine olumsuz katkı yapar dedim.
    selamlar




  • LPG de fazla yag eksilebilir. Bunun nedeni LPG nin kurumsuz yanmasidir. Benzinin yanmasi sonucu olusan kurumun bir bolumu segman-gomlek arasinda birikerek sizdirmazlik gorevi yapmaktadir. Motor LPG ye gecince bu faydali kurum atildigi icin motor fazla yag eksiltmeye baslayabilir. Ozellikle km.si fazla olan araclarda bu fark belirgindir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    LPG de fazla yag eksilebilir. Bunun nedeni LPG nin kurumsuz yanmasidir. Benzinin yanmasi sonucu olusan kurumun bir bolumu segman-gomlek arasinda birikerek sizdirmazlik gorevi yapmaktadir. Motor LPG ye gecince bu faydali kurum atildigi icin motor fazla yag eksiltmeye baslayabilir. Ozellikle km.si fazla olan araclarda bu fark belirgindir.


    Hocam ağzınıza sağlık.

    Yani olayın LPG ile doğrudan alakalı olmadığını da söyleyebilir miyiz?

    Çünkü kurum, benzinde dahi olsa zamanla atılabilir veya boşluklar olabilir. Neticede motorun ana parçası değil.

    Yani motorun eskimesi ile ilgili yağ eksiltme, doğru mu?

    Bu arada LPGnin kurum yaptığı hurafesini de çürütebilir miyiz sizin katkınızla?

    Selamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    LPG de fazla yag eksilebilir. Bunun nedeni LPG nin kurumsuz yanmasidir. Benzinin yanmasi sonucu olusan kurumun bir bolumu segman-gomlek arasinda birikerek sizdirmazlik gorevi yapmaktadir. Motor LPG ye gecince bu faydali kurum atildigi icin motor fazla yag eksiltmeye baslayabilir. Ozellikle km.si fazla olan araclarda bu fark belirgindir.

    LPG ile ilgili olarak çok güzel bir açıklama yapmışsunız teşekkürler.LPG nin çok temiz bir yakıt olmasının yan etkiside olumsuz olarak çıkabiliyor.Buda demek oluyorki lpg km yüksek araçlarda yağ eksiltmesine olumsuz etki yapar.
  • Aşağıdaki yazıyıwww.arabamotorlari.com adresinden alıntılanmıştır.
    "Değişik çalışma koşulları için her bir patlamada yanma odasına ulaşacak yağın miktarı motor üretimi sırasında tasarlanır. Dolayısıyla bir motorun ideal yağ eksiltme miktarı ancak motor üreticisi firma tarafından açıklanabilir.

    Bununla birlikte birçok benzinli ve dizel motor için yağ eksiltme miktarının üst limiti 1 lt/1.000 km olarak kabul edilmektedir."
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    LPG de fazla yag eksilebilir. Bunun nedeni LPG nin kurumsuz yanmasidir. Benzinin yanmasi sonucu olusan kurumun bir bolumu segman-gomlek arasinda birikerek sizdirmazlik gorevi yapmaktadir. Motor LPG ye gecince bu faydali kurum atildigi icin motor fazla yag eksiltmeye baslayabilir. Ozellikle km.si fazla olan araclarda bu fark belirgindir.


    Hocam ağzınıza sağlık.

    Yani olayın LPG ile doğrudan alakalı olmadığını da söyleyebilir miyiz?

    Çünkü kurum, benzinde dahi olsa zamanla atılabilir veya boşluklar olabilir. Neticede motorun ana parçası değil.

    Yani motorun eskimesi ile ilgili yağ eksiltme, doğru mu?

    Bu arada LPGnin kurum yaptığı hurafesini de çürütebilir miyiz sizin katkınızla?

    Selamlar.

    Ben LPG nin kurum yaptığını hiç bir yerde duymadım, burdan sizin söylediğiniz hariç.LPG nin yağ yaktığı hurafesini mi demek istediniz. Selamlar




  • Evet, olay dogrudan LPG nedeniyle kaynaklanmiyor. Siz ayni motora carbon clean yaptirarak kurumlarini temizletseniz yine ayni oranda yag yakacak ve belirli bir sure sonra kurumlar yeniden olusmaya basladikca yag eksiltme azalabilecektir.

    Dikkat ederseniz cok fazla km. yapmis araclara carbon clean bu nedenle onerilmez, uygulandiginda ayni sekilde fazla yag eksitltmeye neden olur.

    Ayni marka model sifir km. iki aracta benzinlede lpg ile de yag eksiltme orani kafa kafayadir.

    Yag yakma olayi motor tasarimiyla da ilgilidir. Ikiside ayni km. de(100,000) ve benzer sekilde(hatta bizimkisi daha ozenli)kullanilmis dayima ait ilk kasa renault megane ustelik LPG li 15,000 km sonunda yag cubugunda min. seviyesine bile yaklasmayacak oranda az yag eksiltirken bizdeki benzinli f kasa opel astra neredeyse 7,000 km de motor yaginin tamamini tuketiyordu. Iki aracta da ne cekis dusuklugu, ne mavi duman atma, ne bujileri yaglama nede damlatarak yag eksiltme v.s. hicbirsey yoktu. Yani tasarimdan tasarima yag eksiltme farklidir.


    LPG nin kurum yaptigi tamamen uydurmadir,aksine olan kurumu soker. Soguk havalarda benzinli motorun calismasi icin zengin karisima ihtiyac varken lpg li araclarda normal karisimla da motor duzgun calisir. Bu fazla yakit ozellikle araba dogru durust isinmadan stop ediliyor yani kisa mesafede kullaniliyorsa silindirlerde ve bujilerde ciddi kurumlanmaya neden olur ve yine gaz fazina gecemeyen benzinin kartere inmesi nedeniyle motor yagi cabuk bozulur. LPG li araclardan(ki ozellikle karburatorlu araclarin cunku karburator sisteminde her rejimde ideal karisim orani tutturmak imkansiz sayilir hele ki eski araclarda)benzinlilerinin bujileri 10,000 km de simsiyah cikarken LPG li aracin tertemiz cikar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    LPG de fazla yag eksilebilir. Bunun nedeni LPG nin kurumsuz yanmasidir. Benzinin yanmasi sonucu olusan kurumun bir bolumu segman-gomlek arasinda birikerek sizdirmazlik gorevi yapmaktadir. Motor LPG ye gecince bu faydali kurum atildigi icin motor fazla yag eksiltmeye baslayabilir. Ozellikle km.si fazla olan araclarda bu fark belirgindir.


    Hocam ağzınıza sağlık.

    Yani olayın LPG ile doğrudan alakalı olmadığını da söyleyebilir miyiz?

    Çünkü kurum, benzinde dahi olsa zamanla atılabilir veya boşluklar olabilir. Neticede motorun ana parçası değil.

    Yani motorun eskimesi ile ilgili yağ eksiltme, doğru mu?

    Bu arada LPGnin kurum yaptığı hurafesini de çürütebilir miyiz sizin katkınızla?

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Evet, olay dogrudan LPG nedeniyle kaynaklanmiyor. Siz ayni motora carbon clean yaptirarak kurumlarini temizletseniz yine ayni oranda yag yakacak ve belirli bir sure sonra kurumlar yeniden olusmaya basladikca yag eksiltme azalabilecektir.

    Dikkat ederseniz cok fazla km. yapmis araclara carbon clean bu nedenle onerilmez, uygulandiginda ayni sekilde fazla yag eksitltmeye neden olur.

    Ayni marka model sifir km. iki aracta benzinlede lpg ile de yag eksiltme orani kafa kafayadir.

    Yag yakma olayi motor tasarimiyla da ilgilidir. Ikiside ayni km. de(100,000) ve benzer sekilde(hatta bizimkisi daha ozenli)kullanilmis dayima ait ilk kasa renault megane ustelik LPG li 15,000 km sonunda yag cubugunda min. seviyesine bile yaklasmayacak oranda az yag eksiltirken bizdeki benzinli f kasa opel astra neredeyse 7,000 km de motor yaginin tamamini tuketiyordu. Iki aracta da ne cekis dusuklugu, ne mavi duman atma, ne bujileri yaglama nede damlatarak yag eksiltme v.s. hicbirsey yoktu. Yani tasarimdan tasarima yag eksiltme farklidir.


    LPG nin kurum yaptigi tamamen uydurmadir,aksine olan kurumu soker. Soguk havalarda benzinli motorun calismasi icin zengin karisima ihtiyac varken lpg li araclarda normal karisimla da motor duzgun calisir. Bu fazla yakit ozellikle araba dogru durust isinmadan stop ediliyor yani kisa mesafede kullaniliyorsa silindirlerde ve bujilerde ciddi kurumlanmaya neden olur ve yine gaz fazina gecemeyen benzinin kartere inmesi nedeniyle motor yagi cabuk bozulur. LPG li araclardan(ki ozellikle karburatorlu araclarin cunku karburator sisteminde her rejimde ideal karisim orani tutturmak imkansiz sayilir hele ki eski araclarda)benzinlilerinin bujileri 10,000 km de simsiyah cikarken LPG li aracin tertemiz cikar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: bossbee


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    LPG de fazla yag eksilebilir. Bunun nedeni LPG nin kurumsuz yanmasidir. Benzinin yanmasi sonucu olusan kurumun bir bolumu segman-gomlek arasinda birikerek sizdirmazlik gorevi yapmaktadir. Motor LPG ye gecince bu faydali kurum atildigi icin motor fazla yag eksiltmeye baslayabilir. Ozellikle km.si fazla olan araclarda bu fark belirgindir.


    Hocam ağzınıza sağlık.

    Yani olayın LPG ile doğrudan alakalı olmadığını da söyleyebilir miyiz?

    Çünkü kurum, benzinde dahi olsa zamanla atılabilir veya boşluklar olabilir. Neticede motorun ana parçası değil.

    Yani motorun eskimesi ile ilgili yağ eksiltme, doğru mu?

    Bu arada LPGnin kurum yaptığı hurafesini de çürütebilir miyiz sizin katkınızla?

    Selamlar.




    Hocam siz daha önce neredeydiniz ?

    Ağzınıza, parmkalarınıza sağlık.

    Aklı başında, işinin ehli, anlayışlı, bilen, bildiğini "düzgünce", evirip çevirmeden anlatan birisiniz.

    İltifat etmem yanlış anlaşılmasın. Objektif olarak gördüğümü söylüyorum.

    Daha önce defalarca LPG ile ilgili yaptığımız ve dilimde tüy bitmesine rağmen bir türlü anlatamadığım konuları öyle güzel özetlemişsiniz ki...

    Artık bu yazılanları okuyup da hala anlamamakta direnen "çok bilmiş" arkadaşların da gözlerinden öperim.

    Size de ilginiz için tekrar teşekkür ederim.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Evet, olay dogrudan LPG nedeniyle kaynaklanmiyor. Siz ayni motora carbon clean yaptirarak kurumlarini temizletseniz yine ayni oranda yag yakacak ve belirli bir sure sonra kurumlar yeniden olusmaya basladikca yag eksiltme azalabilecektir.

    Dikkat ederseniz cok fazla km. yapmis araclara carbon clean bu nedenle onerilmez, uygulandiginda ayni sekilde fazla yag eksitltmeye neden olur.

    Ayni marka model sifir km. iki aracta benzinlede lpg ile de yag eksiltme orani kafa kafayadir.

    Yag yakma olayi motor tasarimiyla da ilgilidir. Ikiside ayni km. de(100,000) ve benzer sekilde(hatta bizimkisi daha ozenli)kullanilmis dayima ait ilk kasa renault megane ustelik LPG li 15,000 km sonunda yag cubugunda min. seviyesine bile yaklasmayacak oranda az yag eksiltirken bizdeki benzinli f kasa opel astra neredeyse 7,000 km de motor yaginin tamamini tuketiyordu. Iki aracta da ne cekis dusuklugu, ne mavi duman atma, ne bujileri yaglama nede damlatarak yag eksiltme v.s. hicbirsey yoktu. Yani tasarimdan tasarima yag eksiltme farklidir.


    LPG nin kurum yaptigi tamamen uydurmadir,aksine olan kurumu soker. Soguk havalarda benzinli motorun calismasi icin zengin karisima ihtiyac varken lpg li araclarda normal karisimla da motor duzgun calisir. Bu fazla yakit ozellikle araba dogru durust isinmadan stop ediliyor yani kisa mesafede kullaniliyorsa silindirlerde ve bujilerde ciddi kurumlanmaya neden olur ve yine gaz fazina gecemeyen benzinin kartere inmesi nedeniyle motor yagi cabuk bozulur. LPG li araclardan(ki ozellikle karburatorlu araclarin cunku karburator sisteminde her rejimde ideal karisim orani tutturmak imkansiz sayilir hele ki eski araclarda)benzinlilerinin bujileri 10,000 km de simsiyah cikarken LPG li aracin tertemiz cikar.




    Yazılanlara dikkat. Ben yazmadım, otomobil mühendisi arkadaşımız yazmış.

    Şimdi hala LPG li araç yağ yakar diye iddia edecekler mi arkadaşlar ?

    Olayın LPG ile değil, motorun yıpranmasıyla ilgisi var.

    Bu arada Opelin isminin geçmesi ilginç. Opellerin genel problemi mi acaba?

    Opel motorlarını öven arkadaşların da kulaklarını çınlatalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Evet, olay dogrudan LPG nedeniyle kaynaklanmiyor. Siz ayni motora carbon clean yaptirarak kurumlarini temizletseniz yine ayni oranda yag yakacak ve belirli bir sure sonra kurumlar yeniden olusmaya basladikca yag eksiltme azalabilecektir.

    Dikkat ederseniz cok fazla km. yapmis araclara carbon clean bu nedenle onerilmez, uygulandiginda ayni sekilde fazla yag eksitltmeye neden olur.

    Ayni marka model sifir km. iki aracta benzinlede lpg ile de yag eksiltme orani kafa kafayadir.

    Yag yakma olayi motor tasarimiyla da ilgilidir. Ikiside ayni km. de(100,000) ve benzer sekilde(hatta bizimkisi daha ozenli)kullanilmis dayima ait ilk kasa renault megane ustelik LPG li 15,000 km sonunda yag cubugunda min. seviyesine bile yaklasmayacak oranda az yag eksiltirken bizdeki benzinli f kasa opel astra neredeyse 7,000 km de motor yaginin tamamini tuketiyordu. Iki aracta da ne cekis dusuklugu, ne mavi duman atma, ne bujileri yaglama nede damlatarak yag eksiltme v.s. hicbirsey yoktu. Yani tasarimdan tasarima yag eksiltme farklidir.


    LPG nin kurum yaptigi tamamen uydurmadir,aksine olan kurumu soker. Soguk havalarda benzinli motorun calismasi icin zengin karisima ihtiyac varken lpg li araclarda normal karisimla da motor duzgun calisir. Bu fazla yakit ozellikle araba dogru durust isinmadan stop ediliyor yani kisa mesafede kullaniliyorsa silindirlerde ve bujilerde ciddi kurumlanmaya neden olur ve yine gaz fazina gecemeyen benzinin kartere inmesi nedeniyle motor yagi cabuk bozulur. LPG li araclardan(ki ozellikle karburatorlu araclarin cunku karburator sisteminde her rejimde ideal karisim orani tutturmak imkansiz sayilir hele ki eski araclarda)benzinlilerinin bujileri 10,000 km de simsiyah cikarken LPG li aracin tertemiz cikar.




    Bu konuda değil ama başka bir konuda LPG nin kurum yaptığını iddia eden arkadaşlara ithaf olunur.

    Hiç, bilenle bilmeyen bir olur mu?

    PCDATA arkadaşımıza alakasından dolayı içten teşekkürler ederim.

    Herkese selamlar, saygılar.




  • HASTA OLDUĞUMUZDA NASILKİ TEDAVİ İÇİN İLAÇ ALDIĞIMIZDA İLACIN PROSPEKTÜRÜNDE FAYDALARI VE YAN ETKİLERİ OLDUĞU GİBİ LPG NİNDE FAYDALARININ YANINDA YAN ETKİLERİDE VARDIR BUNLARDAN BİRİDE SİLİNDİRDE OLUŞAN FAYDALI KARBON ATIKLARINI TEMİZLEYEREK YAĞ YAKMA DURUMU MEYDANA GETİRMEKTEDİR.BUNU ŞU ŞEKİLDE ÖRNEKLEYEBİLİRİZ. BİR BÜNYEDE KANSER VAR İSE BU KANSERE NEŞTER VURARAK DURUMU KÖTÜLEŞTİRMEKMİ YOKSA HİÇ DOKUNMAMAKMI GEREK.LPG DE NEŞTER GİBİDİR, NEŞTER HER ZAMAN FAYDA VERMEYEBİLİR. KANSER OLMUŞ MOTORA NEŞTER(LPG) VURURSAN YARAYI DAHADA AĞIRLAŞTIRIRSIN.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Evet, olay dogrudan LPG nedeniyle kaynaklanmiyor. Siz ayni motora carbon clean yaptirarak kurumlarini temizletseniz yine ayni oranda yag yakacak ve belirli bir sure sonra kurumlar yeniden olusmaya basladikca yag eksiltme azalabilecektir.

    Dikkat ederseniz cok fazla km. yapmis araclara carbon clean bu nedenle onerilmez, uygulandiginda ayni sekilde fazla yag eksitltmeye neden olur.

    Ayni marka model sifir km. iki aracta benzinlede lpg ile de yag eksiltme orani kafa kafayadir.

    Yag yakma olayi motor tasarimiyla da ilgilidir. Ikiside ayni km. de(100,000) ve benzer sekilde(hatta bizimkisi daha ozenli)kullanilmis dayima ait ilk kasa renault megane ustelik LPG li 15,000 km sonunda yag cubugunda min. seviyesine bile yaklasmayacak oranda az yag eksiltirken bizdeki benzinli f kasa opel astra neredeyse 7,000 km de motor yaginin tamamini tuketiyordu. Iki aracta da ne cekis dusuklugu, ne mavi duman atma, ne bujileri yaglama nede damlatarak yag eksiltme v.s. hicbirsey yoktu. Yani tasarimdan tasarima yag eksiltme farklidir.


    LPG nin kurum yaptigi tamamen uydurmadir,aksine olan kurumu soker. Soguk havalarda benzinli motorun calismasi icin zengin karisima ihtiyac varken lpg li araclarda normal karisimla da motor duzgun calisir. Bu fazla yakit ozellikle araba dogru durust isinmadan stop ediliyor yani kisa mesafede kullaniliyorsa silindirlerde ve bujilerde ciddi kurumlanmaya neden olur ve yine gaz fazina gecemeyen benzinin kartere inmesi nedeniyle motor yagi cabuk bozulur. LPG li araclardan(ki ozellikle karburatorlu araclarin cunku karburator sisteminde her rejimde ideal karisim orani tutturmak imkansiz sayilir hele ki eski araclarda)benzinlilerinin bujileri 10,000 km de simsiyah cikarken LPG li aracin tertemiz cikar.



    Açıklamalar güzel olmuş.Yalnız cümle eksikliğinden doğan hatalar var ( farklılaştırdım alıntıda). Aynı marka,model ve sıfır km iki araçtan birini benzinli olarak kullanmaya devam eder,diğerini LPG ye çevirirsen ve yağ olarakta BENZİNLİ araçta kullandığın yağı kullanmaya devam edersen LPG li araç daha fazla yağ eksiltecektir.Çünkü yukarıda da belirttiğin gibi yararlı kurum hiçbir zaman yeterli oluşmayacaktır. LPG nin yağı ayrıdır. ALPET satıyor örneğin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Evet, olay dogrudan LPG nedeniyle kaynaklanmiyor. Siz ayni motora carbon clean yaptirarak kurumlarini temizletseniz yine ayni oranda yag yakacak ve belirli bir sure sonra kurumlar yeniden olusmaya basladikca yag eksiltme azalabilecektir.

    Dikkat ederseniz cok fazla km. yapmis araclara carbon clean bu nedenle onerilmez, uygulandiginda ayni sekilde fazla yag eksitltmeye neden olur.

    Ayni marka model sifir km. iki aracta benzinlede lpg ile de yag eksiltme orani kafa kafayadir.

    Yag yakma olayi motor tasarimiyla da ilgilidir. Ikiside ayni km. de(100,000) ve benzer sekilde(hatta bizimkisi daha ozenli)kullanilmis dayima ait ilk kasa renault megane ustelik LPG li 15,000 km sonunda yag cubugunda min. seviyesine bile yaklasmayacak oranda az yag eksiltirken bizdeki benzinli f kasa opel astra neredeyse 7,000 km de motor yaginin tamamini tuketiyordu. Iki aracta da ne cekis dusuklugu, ne mavi duman atma, ne bujileri yaglama nede damlatarak yag eksiltme v.s. hicbirsey yoktu. Yani tasarimdan tasarima yag eksiltme farklidir.


    LPG nin kurum yaptigi tamamen uydurmadir,aksine olan kurumu soker. Soguk havalarda benzinli motorun calismasi icin zengin karisima ihtiyac varken lpg li araclarda normal karisimla da motor duzgun calisir. Bu fazla yakit ozellikle araba dogru durust isinmadan stop ediliyor yani kisa mesafede kullaniliyorsa silindirlerde ve bujilerde ciddi kurumlanmaya neden olur ve yine gaz fazina gecemeyen benzinin kartere inmesi nedeniyle motor yagi cabuk bozulur. LPG li araclardan(ki ozellikle karburatorlu araclarin cunku karburator sisteminde her rejimde ideal karisim orani tutturmak imkansiz sayilir hele ki eski araclarda)benzinlilerinin bujileri 10,000 km de simsiyah cikarken LPG li aracin tertemiz cikar.



    Açıklamalar güzel olmuş.Yalnız cümle eksikliğinden doğan hatalar var ( farklılaştırdım alıntıda). Aynı marka,model ve sıfır km iki araçtan birini benzinli olarak kullanmaya devam eder,diğerini LPG ye çevirirsen ve yağ olarakta BENZİNLİ araçta kullandığın yağı kullanmaya devam edersen LPG li araç daha fazla yağ eksiltecektir.Çünkü yukarıda da belirttiğin gibi yararlı kurum hiçbir zaman yeterli oluşmayacaktır. LPG nin yağı ayrıdır. ALPET satıyor örneğin.


    Bossbee nin dediğine göre LPG ye göre üretilen yağlar normal yağlarmış,sadece ambalajını değiştirip piyasaya sürüyorlarmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi komador -- 8 Ekim 2008; 16:40:05 >




  • Konu su eksiltme ama yağ eksiltmeye dönmüş...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu

    Açıklamalar güzel olmuş.Yalnız cümle eksikliğinden doğan hatalar var ( farklılaştırdım alıntıda). Aynı marka,model ve sıfır km iki araçtan birini benzinli olarak kullanmaya devam eder,diğerini LPG ye çevirirsen ve yağ olarakta BENZİNLİ araçta kullandığın yağı kullanmaya devam edersen LPG li araç daha fazla yağ eksiltecektir.Çünkü yukarıda da belirttiğin gibi yararlı kurum hiçbir zaman yeterli oluşmayacaktır. LPG nin yağı ayrıdır. ALPET satıyor örneğin.



    BP nin sitesinden aldım:


    CleanGuard Motor Koruma Teknolojisi sahip LPG’li Araçlar için Mineral Motor Yağı
    Kullanma Yeri
    BP Visco 2000 LPG 20W-50,yakıt olarak LPG'yi (Liquefied Petroleum Gas) tercih eden araçlar için formüle edilmiş,kaliteli baz yağlar ve modern katık kompozisyonu ile oluşturulan yüksek performanslı mineral motor yağıdır. Özellikle şehir içi kullanımındaki yoğun trafik koşullarında optimum koruma sağlar.

    BP Visco 2000 LPG 20W-50’nin sahip olduğu Cleanguard Motor Koruma Teknolojisi motorunuzu %30'a varan oranda daha temiz* tutmakla kalmayıp, cilalanmaya sebep olan kurum, tortu ve hatta motorun can damarları olan yağ kanallarında oluşabilecek çamurlaşmaya karşı savaşır. BP Visco 2000 20W-50 tortu oluşumunu yavaşlatır, ve tortu zerreciklerinin etrafını sararak hassas motor parçalarına yapışmasını engeller.

    * API SL performans seviyesi, ASTM Sequence III Piston Temizlik Testi'ne göre

    * Kanıtlanmış motor temizliği
    * Düşük yağ tüketimi sağlar.
    * Normal sürüş koşullarında güvenilir motor koruması sağlar.
    * LPG ile çalışan araçlara uygundur.

    Onay ve Şartnameler

    * API SL/CF standartlarını karşılar.




    LPG de zaten kurumlar kaybolmuyor muydu? Niye tortu ve kurumlara karşı savaşıyor?

    Kurum yapmaya çalışması gerekmiyor mu ?

    Yağın formülasyonu ile ilgili en ufak bir ayrıntı var mı? Yok.

    Benzinli motorlar için kullanılandan hiç bir farkı yok çünkü.

    Yağın görevi yağlamak ve sürtünmeyi azaltmaktır.

    Kurum yapma görevi olan yağ ! (Böyle bir yağ yoktur); Parçalar arasında sürtünmeyi arttırır ve motorun anasını beller !

    Böyle bir yağ kullanmak isteyen var mı?

    Motordaki sürtünmeyi azaltıcı yani kurumlanmayı azaltıcı önde üretilir motor yağları. Yağın başka bir fonksiyonu yoktur.

    Daha kalın yağ kullanın mesela. Daha fazla kurum olsun da sekmanlar birbirine yapışsın, öyle mi ?

    Sekmanları, pistonları kırmadan gezebilirseniz şanslısınız.

    Arkadaşlar bırakın şakayı. Firmalar ambalaj değiştirip aynı ürünü yıllardır piyasaya sürüyorlar.

    Bu bir pazarlama tekniğidir. Her üründe var bu hokkabazlık.

    Teknik olmayan verileri tartışamayız.

    Selamlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Konu su eksiltme ama yağ eksiltmeye dönmüş...


    Ne önemi var?

    Konu konuyu açar.

    Arkadaşlar hangi konuyu merak ederlerse onun hakkında sorular soruyor, yorumlar yapıyorlar.

    Bırakın serbestçe tartışsın insanlar. Herkes fikrini belirtsin, kimseye zarar gelmez.

    Abidik gubidik, incir çekirdeğini doldurmayan bir sürü tartışma yapılıyor zaten forumda. "Nano Fan Kulüp" diye bir konu var, bir girin bakın. Tam kahve geyiği... Kime ne faydası var? Ama neredeyse 10 sayfaya ulaştı. Bence üst konu yapsınlar.

    Ona kimse bir şey demiyor ama.

    Ancak yararlı tartışmalar hepimizin bir şeyler öğrenmesine katkıda bulunuyor.

    Zaten forumun mantığı da budur.

    Haksız mıyım?




  • Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına gelir. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.Buda demek oluyorki motor yağının görevi sadece aşınmayı önlemek değildir.Motor yağları kurum yapmak üzere formüle edilmezler.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.