Şimdi Ara

Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
2.241
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu soruları bilerek yapan arkadaşlar nasıl yaptılar? Sınava on kez girsem yine yapamam, merak ettim.

    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu
    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu



    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • alttaki 2.soruyu inzibatiye yaptım yutup da bir yerde duymuştum ama yanlış oldu tabi.,


    İlk soruyu ise tamamen halit ziya uşaklıgil yaparken aşk-ı memnu geldi aklıma onlar köşklerde falan yaşıyordular dedim zengin derken aklıma hatta şu video geldi öyle yaptım :D Herkes şinasi demiş ama asla işaretlemeyeceğim şık oydu :D


    _____________________________




  • İlk paragrafın sonunda hülyalı şairden bahsediyor. Hülyalı şair deyince aklıma Mai ve Siyah'tan Ahmet karakteri aklıma geldi. Bunun dışında paragraf buram buram servet-i fünun kokuyor zaten. Boğaziçi sıkıntı yaratabilir ama bildiğim kadarıyla Abdülhak sadece Boğaziçi hakkında yazıyor, Beyoğlu ve Adalar onun romanlarında geçen yerler mi emin değilim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EB3FB489A -- 28 Haziran 2021; 15:40:50 >
    _____________________________
  • halit ziya yapilirdi ama merkez ordusu tamamdn sans isi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Halit ziya sorusu hülyalı şair karakteri Ahmet Cemil’den rahatlıkla yapılabilirdi bence ama ordu sorusunu yapamadım. Ramazan Yetgin anlatmadıysa kimse anlatmamıştır…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Merkez Ordusu sorusunda Merkez Ordusu ve Kuva-yı Seyyare arasında kalıp salladım ama tutmadı. Evet zor bir soruydu ama şık elenerek 50-50’ye rahat düşüyordu. Bazıları Tapo Kağan sorusuna benzetmiş ama o soruda şık eleme durumu çok daha zordu. Yine bir detaydı. Kuva-yı İnzibatiye bilinen bir isyan ordusu zaten. Keza İslam’ın yeşilinden ismini alan Yeşil Ordu da kolayca bağdaştırılabilir. Teşkilat-ı Mahsusa tamamen alakasız bir şık zaten İttihatçılar dönemine gidiyor kuruluşu. 50-50 zor bir 50-50 ama 50-50 sonuçta :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penanggalan

    alttaki 2.soruyu inzibatiye yaptım yutup da bir yerde duymuştum ama yanlış oldu tabi.,


    İlk soruyu ise tamamen halit ziya uşaklıgil yaparken aşk-ı memnu geldi aklıma onlar köşklerde falan yaşıyordular dedim zengin derken aklıma hatta şu video geldi öyle yaptım :D Herkes şinasi demiş ama asla işaretlemeyeceğim şık oydu :D


    Sevindim hocam adınıza, Hisar'ın en karakteristik özelliği Boğaziçi medeniyetinden bahsetmesiydi ondan dolayı direkt atladım ben :D

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    tarihin en zor matematik sorusu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Konuya çok hakimsiniz hocam tebrik ederim, karakter Ahmet Cemil olacaktı bu arada yanlış hatırlamıyorsam. Beyoğlu ve Adalar geçince acaba Abdülhak değil mi dedim ama fazla bilgim yoktu maalesef

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • GuVenNCB G kullanıcısına yanıt

    Ben de bu mantıkla gittim hem eski hem yeni meb kitabını birleştirip anlatıyordu çünkü Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu 

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • steepstone kullanıcısına yanıt

    Evet hocam haklısınız. Aşk-ı Memnu ile Mai ve Siyah'ı çok karıştırıyorum ben D:

    _____________________________
  • JusteMilieu kullanıcısına yanıt

    Ben de 50-50 kaldım hocam, salladım tutmadı :D

    Belki tutturanlar olmuştur, Tapo Kağan sorusunda şık elemek zordu ama Tapo Kağan derslerde yüzeysel de olsa anlatılan bir hükümdardı, benim lisede olduğum dönemde Kuvay-ı Seyyare ve Merkez Ordusu müfredatta yoktu maalesef

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • Ben de hocam, Kırık Hayatlar'ı da ekleyeyim oraya Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu 

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • MEB kitabı:

    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu
    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu
    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu
    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.




  • 32. Soruyu yanlış yaptım, kuvay-ı seyyare, yani seyyar birlikler olarak düşündüm. Dedim bunlar seyyar zaten her yerde savaşmışlardır onu işaretledim. Merkez ordusu nr alaka onu anlayamadım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    bros need to stop giving these bches all the attention
  • quote:

    Orijinalden alıntı: steepstone

    MEB kitabı:

    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu
    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu
    Sınavda gelen birkaç edebiyat ve tarih sorusu

    Vay anasını sayın seyirciler...

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.




  • Agopunkazı kullanıcısına yanıt

    Ben de anlayamadım ordu olmaz diye düşündüm Kuvay-ı Seyyare çok daha mantıklı duruyordu.

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • hocam selam. benimki tamamen şans. edebiyata pek iyi calisamamistim. denemelerde elde ettiğim sonuc ve beklediğim sonuc da 10-15 dogru idi edebiyatta. 22 dogru 1 yanlis yaptim. görseldeki soruyu da su sekil cozdum. Halit Ziya uşaklıgil hakkinda hicbir sey bilmiyordum. aşkı memnu dışında bir eserini de bilmiyorum. yalnızca paragraftaki özellikleri aşkı memnu dizisiyle bagdastirdigim icin o oldugunu dusundum. ayrica Abdülhak Şinasi diye birini tanımadığım için bogazici kelimesi de bana bir sey cagristirmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • jusufk kullanıcısına yanıt

    Hocam soruyu yapanların çoğu aslında bilmedikleri için yaptılar , Abdülhak Şinasi'yi bilselerdi onlar da Abdülhakı işaretlerdi.

    _____________________________
    Zor bir yolda yürümek mecburiyetinde olan insanlar, yolda yürümeye başlamadan önce gönüllerinde ve zihinlerinde yürümek ve yol almak zorundadırlar. Evvela, bu yolu ben nasıl aşarım, korkusundan kurtularak yola çıktıklarında görürler ki, yol zor da olsa bir müddet sonra aşılmış yürünmüş ve hedeflenen yere gidilmiştir. İşte o zaman, insanların yüreklerinde, aslında yolun zannedildiği kadar zahmetli olmadığına ve bütün sıkıntılı yolların aşılabileceğine dair bir iman doğar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.