Şimdi Ara

Silinsin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
4.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • siz cevap verin;
    hala 10.000 yıllık yöntemlerle tarla sürmekten sıkılmamışlar mı?

    abd deki çifçi kooperatiflerinin bundan 20 yıl öncesinde yağmur yağdırmak için uçak kiraladıklarını alakasız biri olarak ben biliyorum.
    tam o sıralarda bizim şimdiki yöneticilerin yağmur duasını da ne yazık ki hatırlıyorum :)

    bende aslında rahatsız olduğunuz durumu yüzleşmenizi istiyorum. (kasten ukalalık!)
    bizdeki kalite bu.
    öğretmendeki kalite de bu.
    yani tohum bu.
    ona buna suç atarken bir kez daha düşünülmesi gerektiğini öneriyorum.
    demirden altın yapmak hayli zordur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogh

    siz cevap verin;
    hala 10.000 yıllık yöntemlerle tarla sürmekten sıkılmamışlar mı?

    abd deki çifçi kooperatiflerinin bundan 20 yıl öncesinde yağmur yağdırmak için uçak kiraladıklarını alakasız biri olarak ben biliyorum.
    tam o sıralarda bizim şimdiki yöneticilerin yağmur duasını da ne yazık ki hatırlıyorum :)

    bende aslında rahatsız olduğunuz durumu yüzleşmenizi istiyorum. (kasten ukalalık!)
    bizdeki kalite bu.
    öğretmendeki kalite de bu.
    yani tohum bu.
    ona buna suç atarken bir kez daha düşünülmesi gerektiğini öneriyorum.
    demirden altın yapmak hayli zordur...

    Yerinde tespitler, devenin eğri boyunu gibi neremiz düz ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: ogh

    kıytırık bir tohum buluyoruz.
    uyduruk bir yere ekiyoruz.
    dandik ürün veriyor.
    sonra da dandik patates, dandik domatese laf söylüyor.
    körler sağırlar birbirini ağırlar :)

    burada atıp tutanlar bu toprakların değil de hollanda nın ürünü gibi konuşuyor. :)
    köyünüze bakın, ana babanıza bakın.
    kaliteliler mi? zekiler mi?
    mesela kaç yabancı dil biliyorlar? hangi sanatların uzmanı onlar? dünyada olup bitenden haberdarlar mı?
    ezberci eğitime karşılar mı? :)
    kaç kez sanat galerisine gitmişler? (tabi adam dövmek için değil!)
    ben söyleyeyim, avrupanın en cahili onlar, belgeli hem de!
    en az onlar okur. çocukları da okumaz, ancak izlerler, dedikodu yaparlar.
    ...
    kestane çıkmış, kirpisini beğenmemiş...

    öğretmenlerin %80 nini çöpe at demişler.
    aslında doğru norveç düzenini referans alırsak.
    mesela öğretmenlerin çoğu hükümet değiştiği an sendikasını değiştirebiliyor. bu kadar kaygan yani onlar!
    ama bu öğretmenler uzaydan gelmedi ya!
    aynı tarlanın mahsülü diğer ürünler ne olacak?
    onların %kaçı çöpe atılacak?
    polislerin ?
    hakimlerin?
    doktorların?
    ...
    vatandaşın?
    ya sizin?

    okusanız öğreneceksiniz ama ne yapalım cahil aileler değil mi!
    yazayım da belki bunu okur da öğrenirsiniz:
    karın doymadan ahlak olmaz...

    "kaç kez sanat galerisine gitmişler"

    merak ettim bu neyin ölçütü? kaliteli olduklarının mı? yoksa zeki olduklarının mı?

    mesela dedemin kardeşinin akrabaları (dedem memleketten göç etmiş kardeşi etmemiş) tarla sürmekte , bahçe işlerinde uzman olmuşlar doğduklarından beri yapıyorlar

    sanat galerisine gidip yollarını aşındırana göre

    daha kalitesiz ve az mı zekiler

    cidden merak ettim

    senin bakış açın bu mu?



    arkadaş zaten ''TEK'' başına sanat galerisine gitmekle aydın olunur falan dememiş...ya da sanat galerisine kesin gidilsin dememi..sadece örnek vermiş..sanata ilgimiz yok..bu bile geri kalmışlığın göstergesidir..söylediklerinde de haklı bence... şiir ,roman,müzik de sanattır..bunlardan kopuk olan toplum ne kadar gelişebilir.snata galerisine gitmemek bizi aptal yağmaz lakin sanat galerisine gitmek ,sanatla ilgilenmek bizi daha zeki ,kültürlü yapar..




  • 1950lerde Turkiye'de egitim reformu yapmak amaciyla Amerikali uzmanlar getirildi (o donemlerde Amerika ila bayagi yakinmisiz masallah). 80'den sonra da benzer sekilde Amerikali ve Ingiliz "uzman" danismanlar egitim sistemini bu son rezil haline getirdiler (mufredattan bahsediyorum, 8+4, 4+4+4 gibi seyler ayri).
    Kendi egitim sistemin icin yabanci getirirsen olacagi budur. Amerika bile su anda kendi egitim sistemini sorguluyor, biz hangi kafayla gidip bu adamlari getirmisiz.
    Dikkat ederseniz son egitim reformunu hazirlayan meclis grubunda (tartisan degil, hazirlayan) egitmen veya pedagog yok. Yani gene siyasi kararlarla egitim sistemi kokten degisiyor. Bu sadece son hukumete ozel birsey degil, hemen hepsi boyle yapti.
    Egitimi egitmenler degil siyasiler yonetince boyle oluyor.
  • madem bazi arkadaslar bu konuda hevesli
    o zaman irdelemeye
    taa alfabenin neden ne icin degistigini soyleyerek baslayalim
    olmaz mi?
    ogrenmek cok zordu degil mi
    yazmasi falan? ondan mi?
    beyler kendi dilimizde egitim yapmiyoruz
    muhendislik terimleri almanca agirlikli
    tip terimleri baska
    digerleri baska
    hocalarla bunu universitede cok tartisma firsatimiz oldu
    eger kendi dilimizde egitim ogretim yapmaz isek birsey gelmiyor sonundan, uretici olamiyoruz hep taklitci
    100 sene onceki kaynaklari alip okuyamiyoruz bile
    anca yabanci olanini alip okuyoruz
    ne kadar yazik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    madem bazi arkadaslar bu konuda hevesli
    o zaman irdelemeye
    taa alfabenin neden ne icin degistigini soyleyerek baslayalim
    olmaz mi?
    ogrenmek cok zordu degil mi
    yazmasi falan? ondan mi?
    beyler kendi dilimizde egitim yapmiyoruz
    muhendislik terimleri almanca agirlikli
    tip terimleri baska
    digerleri baska
    hocalarla bunu universitede cok tartisma firsatimiz oldu
    eger kendi dilimizde egitim ogretim yapmaz isek birsey gelmiyor sonundan, uretici olamiyoruz hep taklitci
    100 sene onceki kaynaklari alip okuyamiyoruz bile
    anca yabanci olanini alip okuyoruz
    ne kadar yazik

    Ben Fransızca'ya ve İngilizce'ye ihtiyaç duyduğum ve bana gerekeceği için öğrendim. Az çok Almanca da bilirim, yani Almanya'da derdimi anlatabilirim. Arapların arasında doğduğum ve ilk bakıcım Türkçe bilmediği için hala konuşulanların büyük bir kısmını anlarım.

    Şimdiki hedefim Rusça ya da Çince. Bunun için çeşitli yöntemler var ve eğer vaktim olursa, bu dillerden birini öğrenmek istiyorum.

    Ama bu dillerin hiçbirine çok da muhtaç değilim, en azından Osmanlıca ya da Arapça dillerini her fırsatta dillerine dolayıp ama bir türlü bu dilleri kendi imkanları ile öğrenmeye çalışmayanlar kadar. Dürüst olmak gerek bir yerde; Tamam, cumhuriyet ya da Atatürk sizi fena halde rahatsız ediyor olabilir ve Osmanlı hayranlığı tavan yapmış olabilir, kendinizi birinin kulu olarak görmek istiyor da olabilir ve yeni yüzyılda hayalinizdeki padişahı seçmiş de olabilirsiniz. Ama ben herhangi bir dilin eksikliğini bu kadar duysam, tüm derdim eski kaynaklara ulaşmak, eski edebi eserleri okumak olsa ve bugünkü çeviriler yetersiz olsa, emin olun ki o dili öğrenirim. Rusça'yı öğrenmeyi istememin tek nedeni, Rus Edebiyatı'nı bir de orjinal diliyle okumak istiyor olmamdır. Ama bu, yaşadığım sisteme isyan edecek, geri kalmamızın nedeni olarak görecek kadar baskın bir duygu değil. Öyle olsaydı, çoktan öğrenirdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    madem bazi arkadaslar bu konuda hevesli
    o zaman irdelemeye
    taa alfabenin neden ne icin degistigini soyleyerek baslayalim
    olmaz mi?
    ogrenmek cok zordu degil mi
    yazmasi falan? ondan mi?
    beyler kendi dilimizde egitim yapmiyoruz
    muhendislik terimleri almanca agirlikli
    tip terimleri baska
    digerleri baska
    hocalarla bunu universitede cok tartisma firsatimiz oldu
    eger kendi dilimizde egitim ogretim yapmaz isek birsey gelmiyor sonundan, uretici olamiyoruz hep taklitci
    100 sene onceki kaynaklari alip okuyamiyoruz bile
    anca yabanci olanini alip okuyoruz
    ne kadar yazik

    Ben Fransızca'ya ve İngilizce'ye ihtiyaç duyduğum ve bana gerekeceği için öğrendim. Az çok Almanca da bilirim, yani Almanya'da derdimi anlatabilirim. Arapların arasında doğduğum ve ilk bakıcım Türkçe bilmediği için hala konuşulanların büyük bir kısmını anlarım.

    Şimdiki hedefim Rusça ya da Çince. Bunun için çeşitli yöntemler var ve eğer vaktim olursa, bu dillerden birini öğrenmek istiyorum.

    Ama bu dillerin hiçbirine çok da muhtaç değilim, en azından Osmanlıca ya da Arapça dillerini her fırsatta dillerine dolayıp ama bir türlü bu dilleri kendi imkanları ile öğrenmeye çalışmayanlar kadar. Dürüst olmak gerek bir yerde; Tamam, cumhuriyet ya da Atatürk sizi fena halde rahatsız ediyor olabilir ve Osmanlı hayranlığı tavan yapmış olabilir, kendinizi birinin kulu olarak görmek istiyor da olabilir ve yeni yüzyılda hayalinizdeki padişahı seçmiş de olabilirsiniz. Ama ben herhangi bir dilin eksikliğini bu kadar duysam, tüm derdim eski kaynaklara ulaşmak, eski edebi eserleri okumak olsa ve bugünkü çeviriler yetersiz olsa, emin olun ki o dili öğrenirim. Rusça'yı öğrenmeyi istememin tek nedeni, Rus Edebiyatı'nı bir de orjinal diliyle okumak istiyor olmamdır. Ama bu, yaşadığım sisteme isyan edecek, geri kalmamızın nedeni olarak görecek kadar baskın bir duygu değil. Öyle olsaydı, çoktan öğrenirdim.

    sen istediğin kadar almanca bil

    anadilin gibi bil

    ama bir alman mühendis gibi motor yapamayacaksın sonuç olarak oto sektöründe asla onun gibi olamayacaksın

    onun gibi üretici değişik farklı şeyler ortaya koyabilmen için kendini o terimlere boğacaksın çünkü ve taklit edeceksin

    ortaya yeni birşey çıkaramayacaksın

    bunu anlatmak çok zor



    matematiğin dili evrenseldir lakin uygulamada öyle olmuyor.

    vay efendim

    "Tamam, cumhuriyet ya da Atatürk sizi fena halde rahatsız ediyor olabilir"

    laflarına siyası sataşmalarına, ideolojik kışkırtmalarına kimse gelmesin bu arkadaşın ya da başka arkadaşların




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt



    sen istediğin kadar almanca bil

    anadilin gibi bil

    ama bir alman mühendis gibi motor yapamayacaksın sonuç olarak oto sektöründe asla onun gibi olamayacaksın

    onun gibi üretici değişik farklı şeyler ortaya koyabilmen için kendini o terimlere boğacaksın çünkü ve taklit edeceksin

    ortaya yeni birşey çıkaramayacaksın

    bunu anlatmak çok zor



    matematiğin dili evrenseldir lakin uygulamada öyle olmuyor.

    vay efendim

    "Tamam, cumhuriyet ya da Atatürk sizi fena halde rahatsız ediyor olabilir"

    laflarına siyası sataşmalarına, ideolojik kışkırtmalarına kimse gelmesin bu arkadaşın ya da başka arkadaşların



    Sizi biraz üzeyim o zaman;

    Dünyanın en sağlam motorlarını Almanlar değil, Japonlar yapar. Dünya genelindeki istatistiklerde, motor sorunsuzluğu konusunda en iyi 3 marka Japon'dur. Aynı zamanda, en iyi arazi araçlarını da Japonlar yapar. Dünyanın en hızlı otomobillerini ise İtalyanlar yapar. Dünyanın en ucuz otomobillerini Çinliler yapar. Dünyanın en lüks otomobillerini İngilizler yapar. Almanlar ise, genel olarak optimal araçlar üretirler ve hiçbir zaman "en" olan bir otomobil üretmemişlerdir.

    Konu teknoloji geliştirmekse, Almanlar dizel motoru bulmuştur ama Japonlar da hibrit motorda ve atmosferik motorda dünya lideridirler. Yine aynı zamanda İtalyanlar atmosferik konusunda bir Japon markası olan Honda ile birlikte en çok güç üretebilen otomobilleri üretirler.

    Siz benden daha iyi bilirsiniz, sonuçta ODTÜ ve Avustralya görmüş adamsınız; gelişmiş ülkelerdeki firmaların AR-GE bölümlerinde din-dil ya da ırk ayrımı yapılmaksızın, her milletten başarılı mühendisler çalışır. Her ne kadar anadilleri olmasa da, büyük işler başarırlar.

    Tabii siz daha iyi bilirsiniz yine de...




  • Harf devrimi oldugu gun okuma yazma orani kacti?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt



    sen istediğin kadar almanca bil

    anadilin gibi bil

    ama bir alman mühendis gibi motor yapamayacaksın sonuç olarak oto sektöründe asla onun gibi olamayacaksın

    onun gibi üretici değişik farklı şeyler ortaya koyabilmen için kendini o terimlere boğacaksın çünkü ve taklit edeceksin

    ortaya yeni birşey çıkaramayacaksın

    bunu anlatmak çok zor



    matematiğin dili evrenseldir lakin uygulamada öyle olmuyor.

    vay efendim

    "Tamam, cumhuriyet ya da Atatürk sizi fena halde rahatsız ediyor olabilir"

    laflarına siyası sataşmalarına, ideolojik kışkırtmalarına kimse gelmesin bu arkadaşın ya da başka arkadaşların



    Sizi biraz üzeyim o zaman;

    Dünyanın en sağlam motorlarını Almanlar değil, Japonlar yapar. Dünya genelindeki istatistiklerde, motor sorunsuzluğu konusunda en iyi 3 marka Japon'dur. Aynı zamanda, en iyi arazi araçlarını da Japonlar yapar. Dünyanın en hızlı otomobillerini ise İtalyanlar yapar. Dünyanın en ucuz otomobillerini Çinliler yapar. Dünyanın en lüks otomobillerini İngilizler yapar. Almanlar ise, genel olarak optimal araçlar üretirler ve hiçbir zaman "en" olan bir otomobil üretmemişlerdir.

    Konu teknoloji geliştirmekse, Almanlar dizel motoru bulmuştur ama Japonlar da hibrit motorda ve atmosferik motorda dünya lideridirler. Yine aynı zamanda İtalyanlar atmosferik konusunda bir Japon markası olan Honda ile birlikte en çok güç üretebilen otomobilleri üretirler.

    Siz benden daha iyi bilirsiniz, sonuçta ODTÜ ve Avustralya görmüş adamsınız; gelişmiş ülkelerdeki firmaların AR-GE bölümlerinde din-dil ya da ırk ayrımı yapılmaksızın, her milletten başarılı mühendisler çalışır. Her ne kadar anadilleri olmasa da, büyük işler başarırlar.

    Tabii siz daha iyi bilirsiniz yine de...

    senin yazdıklarını biliyorum da

    bana şunu açıkla lütfen

    neden dünyanın en ünlü yöneticilerini geçtim, başkanları , kralları, devlet başkanları, başbakanları , cumhurbaşkanları

    neden mercedes, bmw, audi ye biniyor

    farklı segmentlerle farklı şeyleri karıştırma

    oturup burada motoru, dizel motoru tartışacak değiliz.

    bir marka var

    mercedes.

    sağ serbest, sol mercedes.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Fuego

    Harf devrimi oldugu gun okuma yazma orani kacti?

    bunun istatistiğini kim tutuyor, ya da tutabilir?

    tutulmuş mu merak ettim, hadi günümüz de cok rahat tutulur kesine yakın tahmin edilir. ama senin 1700-1900 arası mesela kim nasıl bir istatistik tutmuş?

    tuttuysa bunun standart sapması heralde sample dan 1000 kat daha coktur :)
  • Kademeli eğitim şu anda kullanılan ve askerler tarafından dayatılan sistemden bin kat iyidir.
  • Ahmet forumdaşım, bilgi kirliliğinde sınır tanımıyorsunuz; Hemen aklımdaki yöneticileri ve araçlarını yazayım ve isterseniz, üşenmeden size resimlerini bulayım;

    Angela Merkel; Merecedes S Classe
    Sarkozy Peugeot 607 (2007 model)
    Hu Jin Tao; Hongqi (2009 model)
    Danimarka Kraliçesi; Rolls Royce Silver Wraith (1958 model)
    Berlusconi; Maserati Quattroporte
    Japon İmparatoru; Toyota Century Royal
    Norveç Kralı; Lexus LS 600
    İsveç Kralı; Volvo S80
    Britanya Kraliçesi; Bentley State
    Obama; Cadillac One
    Hugo Chavez; IKCO Samand


    Bunların dışında, birçok ülke kendi ülkelerinde otomobil üretilmediği için ya Japon, Alman ya da Amerikan üretimi araçlar kullanmaktadırlar. Ki, bir ürünün çok tercih edilmesi onu en iyi yaparsa, yine hataya düşmüş olursunuz, çünkü dünyanın en çok tercih edilen otomobili Toyota Corolla'dır.

    Sizden ricam, herhangi bir cümle kurmadan önce lütfen biraz düşünerek, tartarak ortaya çıkın. Mahalle kahvesinden hallice olan forumun durumu bu yüzden daha da kötüye gidiyor.

    Özetle; Ortaya bir iddia atıyorsunuz ve bu iddianın temelsiz olduğunu biliyoruz ama bilmeyenlerin doğruyu görebilmesi için, bu iddiayı belgeli şekilde çürütmek gerekiyor ve bu da zaman alıyor.

    Ayrıca, tam olarak okuduysanız, ben Alman arabalarının kötü olduğunu hiçbir cümlemde ima bile etmedim; sadece dünyanın en iyileri değil, en optimal olanları olduğunu söyledim.

    Eğer otomobillerle biraz daha ilgili olsaydınız ya da araştırmış olsaydınız, Japonların motor teknolojisinde Almanlardan daha kötü olmadığını; Amerikalıların da kötü olmadığını, Korelilerin çok hızlı bir şekilde Alman ve Japonları yakalamakta olduğunu bilirdiniz. Ama onun yerine, aklınıza gelen cümleyi söylediniz.

    Herzamanki gibi, düzeltmek zorunda kaldık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Ahmet forumdaşım, bilgi kirliliğinde sınır tanımıyorsunuz; Hemen aklımdaki yöneticileri ve araçlarını yazayım ve isterseniz, üşenmeden size resimlerini bulayım;

    Angela Merkel; Merecedes S Classe
    Sarkozy Peugeot 607 (2007 model)
    Hu Jin Tao; Hongqi (2009 model)
    Danimarka Kraliçesi; Rolls Royce Silver Wraith (1958 model)
    Berlusconi; Maserati Quattroporte
    Japon İmparatoru; Toyota Century Royal
    Norveç Kralı; Lexus LS 600
    İsveç Kralı; Volvo S80
    Britanya Kraliçesi; Bentley State
    Obama; Cadillac One
    Hugo Chavez; IKCO Samand


    Bunların dışında, birçok ülke kendi ülkelerinde otomobil üretilmediği için ya Japon, Alman ya da Amerikan üretimi araçlar kullanmaktadırlar. Ki, bir ürünün çok tercih edilmesi onu en iyi yaparsa, yine hataya düşmüş olursunuz, çünkü dünyanın en çok tercih edilen otomobili Toyota Corolla'dır.



    Ayrıca, tam olarak okuduysanız, ben Alman arabalarının kötü olduğunu hiçbir cümlemde ima bile etmedim; sadece dünyanın en iyileri değil, en optimal olanları olduğunu söyledim.

    Eğer otomobillerle biraz daha ilgili olsaydınız ya da araştırmış olsaydınız, Japonların motor teknolojisinde Almanlardan daha kötü olmadığını; Amerikalıların da kötü olmadığını, Korelilerin çok hızlı bir şekilde Alman ve Japonları yakalamakta olduğunu bilirdiniz. Ama onun yerine, aklınıza gelen cümleyi söylediniz.

    Herzamanki gibi, düzeltmek zorunda kaldık...

    arkadaşım kendi sahip oldukları , zevklerine göre aldıkları arabaları kastetmiyorum

    ben devletin tahsis ettiği, onların kullanıma sunduğu arabalardan bahsediyorum.

    yoksa berlusconi maseratisine istediği yerde binemez , obama da oyle.

    kaldı ki sarkozy i fransanın pejosunu destekleyeceğim diye dünyada kaç küsür devlet başkanın yanında saydıkların 100 de 1 bile değil....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Official_state_car

    bak cntrl+ f yap

    mercedes de

    100 den fazla eşleşme bulacaksın :)

    yani senin verdiğin ististanlar geneli değiştirmiyor

    bu işler de mercedes dir gerisi traş makinesidir.

    "Sizden ricam, herhangi bir cümle kurmadan önce lütfen biraz düşünerek, tartarak ortaya çıkın. Mahalle kahvesinden hallice olan forumun durumu bu yüzden daha da kötüye gidiyor.

    Özetle; Ortaya bir iddia atıyorsunuz ve bu iddianın temelsiz olduğunu biliyoruz ama bilmeyenlerin doğruyu görebilmesi için, bu iddiayı belgeli şekilde çürütmek gerekiyor ve bu da zaman alıyor. "

    derken bu laflarını tekrar gözden geçirmenzi de gerekecek

    asıl ben sizi düzeltmekten baya bir vakit kaybediyorum bakın konuyu nereden nereye cektiniz ama yılmadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ahm3tt -- 28 Mart 2012; 13:24:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Ahmet forumdaşım, bilgi kirliliğinde sınır tanımıyorsunuz; Hemen aklımdaki yöneticileri ve araçlarını yazayım ve isterseniz, üşenmeden size resimlerini bulayım;

    Angela Merkel; Merecedes S Classe
    Sarkozy Peugeot 607 (2007 model)
    Hu Jin Tao; Hongqi (2009 model)
    Danimarka Kraliçesi; Rolls Royce Silver Wraith (1958 model)
    Berlusconi; Maserati Quattroporte
    Japon İmparatoru; Toyota Century Royal
    Norveç Kralı; Lexus LS 600
    İsveç Kralı; Volvo S80
    Britanya Kraliçesi; Bentley State
    Obama; Cadillac One
    Hugo Chavez; IKCO Samand


    Bunların dışında, birçok ülke kendi ülkelerinde otomobil üretilmediği için ya Japon, Alman ya da Amerikan üretimi araçlar kullanmaktadırlar. Ki, bir ürünün çok tercih edilmesi onu en iyi yaparsa, yine hataya düşmüş olursunuz, çünkü dünyanın en çok tercih edilen otomobili Toyota Corolla'dır.

    Sizden ricam, herhangi bir cümle kurmadan önce lütfen biraz düşünerek, tartarak ortaya çıkın. Mahalle kahvesinden hallice olan forumun durumu bu yüzden daha da kötüye gidiyor.

    Özetle; Ortaya bir iddia atıyorsunuz ve bu iddianın temelsiz olduğunu biliyoruz ama bilmeyenlerin doğruyu görebilmesi için, bu iddiayı belgeli şekilde çürütmek gerekiyor ve bu da zaman alıyor.

    Ayrıca, tam olarak okuduysanız, ben Alman arabalarının kötü olduğunu hiçbir cümlemde ima bile etmedim; sadece dünyanın en iyileri değil, en optimal olanları olduğunu söyledim.

    Eğer otomobillerle biraz daha ilgili olsaydınız ya da araştırmış olsaydınız, Japonların motor teknolojisinde Almanlardan daha kötü olmadığını; Amerikalıların da kötü olmadığını, Korelilerin çok hızlı bir şekilde Alman ve Japonları yakalamakta olduğunu bilirdiniz. Ama onun yerine, aklınıza gelen cümleyi söylediniz.

    Herzamanki gibi, düzeltmek zorunda kaldık...

    arkadaşım kendi sahip oldukları , zevklerine göre aldıkları arabaları kastetmiyorum

    ben devletin tahsis ettiği, onların kullanıma sunduğu arabalardan bahsediyorum.

    yoksa berlusconi maseratisine istediği yerde binemez , obama da oyle.

    kaldı ki sarkozy i fransanın pejosunu destekleyeceğim diye dünyada kaç küsür devlet başkanın yanında saydıkların 100 de 1 bile değil....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Official_state_car

    bak cntrl+ f yap

    mercedes de

    100 den fazla eşleşme bulacaksın :)

    Doğru sayfaya bakıp yanlış bilgi almayı nasıl sağladınız?

    Siz ki ODTÜ mezunu ve Avustralya görmüş adamsınız ama bahsi geçen araçların "Official Cars" olarak beyan edildiğini yani devlet tarafından tahsis edilen resmi araçlar olduğunu nasıl anlamazsınız?

    Hala aynı şeyi tekrar ediyorsunuz ve ben de hala aynı şeyi tekrar ediyorum; Mercedes, BMW ya da Audi kötü değildir; optimaldir. Gerçekten lüks araba istiyorsanız ben sizi Rolls Royce ya da Bentley reyonuna alayım. Gerçekten dayanıklı araç istiyorsanız Toyota ve Mazda reyonuna; gerçekten hızlı araç istiyorsanız da İtalya'da bir hafta tatil kazanırsınız. Eğer hepsinden biraz isterseniz, Arbeit Macht Frei! diyerek uğurlarım.

    Ayrıca konuyu açtığınızda "Motor teknolojisi" dediniz, şimdi ise "Bakın kimler Alman aracı kullanıyor" konusuna girdik. Tamam, ben kabul ediyorum; dünyada en çok kullanılan makam aracı Alman ürünüdür. Peki ya siz hatanızı kabul edip, motor endüstrisinin anadili Almanca olmayanlar kadar iyi olabileceğini kabul ediyor musunuz?




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalpan -- 28 Mart 2012; 14:07:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Ahmet forumdaşım, bilgi kirliliğinde sınır tanımıyorsunuz; Hemen aklımdaki yöneticileri ve araçlarını yazayım ve isterseniz, üşenmeden size resimlerini bulayım;

    Angela Merkel; Merecedes S Classe
    Sarkozy Peugeot 607 (2007 model)
    Hu Jin Tao; Hongqi (2009 model)
    Danimarka Kraliçesi; Rolls Royce Silver Wraith (1958 model)
    Berlusconi; Maserati Quattroporte
    Japon İmparatoru; Toyota Century Royal
    Norveç Kralı; Lexus LS 600
    İsveç Kralı; Volvo S80
    Britanya Kraliçesi; Bentley State
    Obama; Cadillac One
    Hugo Chavez; IKCO Samand


    Bunların dışında, birçok ülke kendi ülkelerinde otomobil üretilmediği için ya Japon, Alman ya da Amerikan üretimi araçlar kullanmaktadırlar. Ki, bir ürünün çok tercih edilmesi onu en iyi yaparsa, yine hataya düşmüş olursunuz, çünkü dünyanın en çok tercih edilen otomobili Toyota Corolla'dır.

    Sizden ricam, herhangi bir cümle kurmadan önce lütfen biraz düşünerek, tartarak ortaya çıkın. Mahalle kahvesinden hallice olan forumun durumu bu yüzden daha da kötüye gidiyor.

    Özetle; Ortaya bir iddia atıyorsunuz ve bu iddianın temelsiz olduğunu biliyoruz ama bilmeyenlerin doğruyu görebilmesi için, bu iddiayı belgeli şekilde çürütmek gerekiyor ve bu da zaman alıyor.

    Ayrıca, tam olarak okuduysanız, ben Alman arabalarının kötü olduğunu hiçbir cümlemde ima bile etmedim; sadece dünyanın en iyileri değil, en optimal olanları olduğunu söyledim.

    Eğer otomobillerle biraz daha ilgili olsaydınız ya da araştırmış olsaydınız, Japonların motor teknolojisinde Almanlardan daha kötü olmadığını; Amerikalıların da kötü olmadığını, Korelilerin çok hızlı bir şekilde Alman ve Japonları yakalamakta olduğunu bilirdiniz. Ama onun yerine, aklınıza gelen cümleyi söylediniz.

    Herzamanki gibi, düzeltmek zorunda kaldık...

    arkadaşım kendi sahip oldukları , zevklerine göre aldıkları arabaları kastetmiyorum

    ben devletin tahsis ettiği, onların kullanıma sunduğu arabalardan bahsediyorum.

    yoksa berlusconi maseratisine istediği yerde binemez , obama da oyle.

    kaldı ki sarkozy i fransanın pejosunu destekleyeceğim diye dünyada kaç küsür devlet başkanın yanında saydıkların 100 de 1 bile değil....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Official_state_car

    bak cntrl+ f yap

    mercedes de

    100 den fazla eşleşme bulacaksın :)

    Doğru sayfaya bakıp yanlış bilgi almayı nasıl sağladınız?

    Siz ki ODTÜ mezunu ve Avustralya görmüş adamsınız ama bahsi geçen araçların "Official Cars" olarak beyan edildiğini yani devlet tarafından tahsis edilen resmi araçlar olduğunu nasıl anlamazsınız?

    Hala aynı şeyi tekrar ediyorsunuz ve ben de hala aynı şeyi tekrar ediyorum; Mercedes, BMW ya da Audi kötü değildir; optimaldir. Gerçekten lüks araba istiyorsanız ben sizi Rolls Royce ya da Bentley reyonuna alayım. Gerçekten dayanıklı araç istiyorsanız Toyota ve Mazda reyonuna; gerçekten hızlı araç istiyorsanız da İtalya'da bir hafta tatil kazanırsınız. Eğer hepsinden biraz isterseniz, Arbeit Macht Frei! diyerek uğurlarım.

    Ayrıca konuyu açtığınızda "Motor teknolojisi" dediniz, şimdi ise "Bakın kimler Alman aracı kullanıyor" konusuna girdik. Tamam, ben kabul ediyorum; dünyada en çok kullanılan makam aracı Alman ürünüdür. Peki ya siz hatanızı kabul edip, motor endüstrisinin anadili Almanca olmayanlar kadar iyi olabileceğini kabul ediyor musunuz?

    peki neden dunyada en cok kullanılan makam aracı alman markaları?

    bu arada dunyanın en hızlı arabası bugatti veyron gene alman teknoloji ile yapılmıştır.

    makina muhendisliği okuyan birine sorunuz terimleriniz hangi dil ağırlıklı diye...

    başa döneriz, alman ekolüdür bu iş, buhar ile çalışan ilk arabaları saymaz isek

    bu iş benzinle başladığından beri patenti almanlar da

    neyin tartışmasını yapiyoruz

    halen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ahm3tt

    quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Ahmet forumdaşım, bilgi kirliliğinde sınır tanımıyorsunuz; Hemen aklımdaki yöneticileri ve araçlarını yazayım ve isterseniz, üşenmeden size resimlerini bulayım;

    Angela Merkel; Merecedes S Classe
    Sarkozy Peugeot 607 (2007 model)
    Hu Jin Tao; Hongqi (2009 model)
    Danimarka Kraliçesi; Rolls Royce Silver Wraith (1958 model)
    Berlusconi; Maserati Quattroporte
    Japon İmparatoru; Toyota Century Royal
    Norveç Kralı; Lexus LS 600
    İsveç Kralı; Volvo S80
    Britanya Kraliçesi; Bentley State
    Obama; Cadillac One
    Hugo Chavez; IKCO Samand


    Bunların dışında, birçok ülke kendi ülkelerinde otomobil üretilmediği için ya Japon, Alman ya da Amerikan üretimi araçlar kullanmaktadırlar. Ki, bir ürünün çok tercih edilmesi onu en iyi yaparsa, yine hataya düşmüş olursunuz, çünkü dünyanın en çok tercih edilen otomobili Toyota Corolla'dır.

    Sizden ricam, herhangi bir cümle kurmadan önce lütfen biraz düşünerek, tartarak ortaya çıkın. Mahalle kahvesinden hallice olan forumun durumu bu yüzden daha da kötüye gidiyor.

    Özetle; Ortaya bir iddia atıyorsunuz ve bu iddianın temelsiz olduğunu biliyoruz ama bilmeyenlerin doğruyu görebilmesi için, bu iddiayı belgeli şekilde çürütmek gerekiyor ve bu da zaman alıyor.

    Ayrıca, tam olarak okuduysanız, ben Alman arabalarının kötü olduğunu hiçbir cümlemde ima bile etmedim; sadece dünyanın en iyileri değil, en optimal olanları olduğunu söyledim.

    Eğer otomobillerle biraz daha ilgili olsaydınız ya da araştırmış olsaydınız, Japonların motor teknolojisinde Almanlardan daha kötü olmadığını; Amerikalıların da kötü olmadığını, Korelilerin çok hızlı bir şekilde Alman ve Japonları yakalamakta olduğunu bilirdiniz. Ama onun yerine, aklınıza gelen cümleyi söylediniz.

    Herzamanki gibi, düzeltmek zorunda kaldık...

    arkadaşım kendi sahip oldukları , zevklerine göre aldıkları arabaları kastetmiyorum

    ben devletin tahsis ettiği, onların kullanıma sunduğu arabalardan bahsediyorum.

    yoksa berlusconi maseratisine istediği yerde binemez , obama da oyle.

    kaldı ki sarkozy i fransanın pejosunu destekleyeceğim diye dünyada kaç küsür devlet başkanın yanında saydıkların 100 de 1 bile değil....

    http://en.wikipedia.org/wiki/Official_state_car

    bak cntrl+ f yap

    mercedes de

    100 den fazla eşleşme bulacaksın :)

    Doğru sayfaya bakıp yanlış bilgi almayı nasıl sağladınız?

    Siz ki ODTÜ mezunu ve Avustralya görmüş adamsınız ama bahsi geçen araçların "Official Cars" olarak beyan edildiğini yani devlet tarafından tahsis edilen resmi araçlar olduğunu nasıl anlamazsınız?

    Hala aynı şeyi tekrar ediyorsunuz ve ben de hala aynı şeyi tekrar ediyorum; Mercedes, BMW ya da Audi kötü değildir; optimaldir. Gerçekten lüks araba istiyorsanız ben sizi Rolls Royce ya da Bentley reyonuna alayım. Gerçekten dayanıklı araç istiyorsanız Toyota ve Mazda reyonuna; gerçekten hızlı araç istiyorsanız da İtalya'da bir hafta tatil kazanırsınız. Eğer hepsinden biraz isterseniz, Arbeit Macht Frei! diyerek uğurlarım.

    Ayrıca konuyu açtığınızda "Motor teknolojisi" dediniz, şimdi ise "Bakın kimler Alman aracı kullanıyor" konusuna girdik. Tamam, ben kabul ediyorum; dünyada en çok kullanılan makam aracı Alman ürünüdür. Peki ya siz hatanızı kabul edip, motor endüstrisinin anadili Almanca olmayanlar kadar iyi olabileceğini kabul ediyor musunuz?

    peki neden dunyada en cok kullanılan makam aracı alman markaları?

    bu arada dunyanın en hızlı arabası bugatti veyron gene alman teknoloji ile yapılmıştır.

    makina muhendisliği okuyan birine sorunuz terimleriniz hangi dil ağırlıklı diye...

    başa döneriz, alman ekolüdür bu iş, buhar ile çalışan ilk arabaları saymaz isek

    bu iş benzinle başladığından beri patenti almanlar da

    neyin tartışmasını yapiyoruz

    halen

    Forumdaşım, hala inat ediyorsunuz ama nafile...

    Bugatti Veyron dünyanın en hızlı arabası değil, en hızlı seri üretim arabasıdır ve İtalyan şirketi olup, Almanlar tarafından satın alınmıştır ama mühendisleri Alman değildir. Koeniggseg, Henessey, SSC, Saleen, Pagani gibi markaları bilmeden Bugatti'yi en hızlı otomobil sanmanız normaldir ve aslında bir bakış açısıyla da doğrudur. Ama tek özelliği, en büyük motora, en fazla silindire ve seri üretim olmasına dayanarak bir "En" olma özelliği vardır.

    Benim forumdan bir arkadaşımda Chevrolet Corvette var ve bu araç, üzerine harcanan bir miktar paradan sonra, getireceğiniz her Bugatti'den daha hızlı olmuş durumda, ama Alman aracı değil Amerikan aracıdır ve bu aracı Bugatti'den daha hızlı hale getiren insanlar da İstanbul'da.

    Ya da size en basit yönetimini söyleyeyim;www.youtube.com diye bir site var. O siteye girip, arama kutucuğuna "Bugatti vs" yazın. Hangi arabaların Bugatti'yi rezil ettiğini rahatlıkla görürsünüz.

    Bu arada, Jaguar markasını Hintliler ve Volvo markasını da Çinliler satın aldı. Sizce artık bu araçlara binilmez mi? Çünkü Bugatti'yi Almanlar aldıktan sonra (ki Almanlar almadan önce de dünyanın en hızlı seri üretim araçlarını üretirdi) Alman teknolojisi olduğuna göre, bu markalar da artık kalitesiz olmamış mıdır?

    Ayrıca, çok yanlış bir yerden giriş yaptınız; Benim en büyük hobim otomobillerdir ve belki de Bugatti, Bentley, Rolls Royce gibi uç araçlar dışındaki her aracı kullanma imkanım oldu ve boş vaktimin büyük bir kısmını sadece otomobil teknolojilerini araştırarak geçiririm. Yorumlarımın %10'u Kültür-Bilim bölümünde, geri kalanı ise Otomobil bölümündedir.

    Gelin artık inat etmeyin, dünyanın en iyi motorunu Almanlar bir zamanlar üretmiş olabilirler ama artık öyle değil. Honda, Toyota, Mazda, Ferrari, Lamborghini gibi motor teknolojisine adını yazdıran markalar Alman değildir.

    Ya da inat edin, nasıl olsa devamı gelecektir.

    Bu arada, sayfanın başlığını tekrar okudunuz sanırım. Yani, Berlusconi'nin ya da Sarkozy'nin keyfi nedenlerle Mercedes dışında araçlara binmediğini anladınız.




  • veyron projesinin başında ki adam kim?

    porsche nin torunu değil mi?

    projeyi başlatıp o bitirmedi mi?

    porsche diyorum bak tüh o da alman

    avusturya asıllı dersin şimdi

    heralde demezsin sanırım o kadar da değil...
  • Şöyle bir hisse kapıldım; "Ben Bugatti'nin yavaş olduğunu iddia ettim ve Ahmet de aksini ispat etmeye çalışıyor." Forumdaşım, konuyu öyle yerlere getirdiniz ki, soru ve sonuçlar konusunda ben bildiklerimi yazayım;

    Dediniz ki "Berlusconi, Sarkozy, Kraliçe Elizabeth ve Obama, keyfi olarak Alman olmayan araçlar kullanıyorlar." Ve ben de dedim ki, "Hayır, İngilizce bilen biri olarak siz, kopyaladığınız linkte yazanı yanlış okumuşsunuz ve resmi araçlarıdır.

    Doğru mu?

    Dediniz ki, "Dünyanın en iyi araçlarını Almanlar üretir" ve ben de dedim ki "Hayır, Almanlar en optimal araçları üretir; en sorunsuz araçları Japonlar, en lüks araçları İngilizler, en hızlı araçları ise İtalyanlar üretir."

    Doğru mu?

    Dediniz ki "Anadili Almanca olmayan bir insan asla bir Alman kadar iyi otomobil üretemez." ve ben dedim ki "Hayır, Japonları ve İtalyanlar Almanlardan çok daha iyi atmosferik motor üretiyor. Hibrit motor teknolojisinde de Japonlar öndedir."

    Doğru mu?

    Ayrıca, başlangıçta ek olarak "Her firmanın AR-GE bölümünde, Anadili Almanca olmayan mühendisler olabilir ve benim bildiğim birçok insan Almanya'da fabrikalarda mühendis olarak çalışmaktadır."

    Doğru mu?

    Dediniz ki "Bugatti dünyanın en hızlı arabasıdır." Ben de dedim ki "Bugatti, dünyanın en hızlı otomobili değil, en hızlı seri üretim otomobilidir."

    Doğru mu?

    Bu soruları atlamadan yeni bir konuya geçerseniz, en azından hangi noktalarda mütabık olduğumuzu anlamamız daha kolay olur. Aksi halde, konunun başı başka, sonu başka olacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.