Şimdi Ara

silinsin.

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
24
Cevap
0
Favori
679
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1385 Mesaj
    Hüseyin hocam burada çok güzel anlatmış meseleyi ben harici sadece 1 beğeni var ki o da muhtemelen konu sahibi
    Ama bilgi Amaçlı cevap vermeyip kafiyeli dizeler yazanlar bu forumda beğeni toplar
    Forum gırgır yeri mi yoksa birbirimizi bilgilendirmek için bilgi paylaşımı yapılan yer mi belli değil



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    A3 Sportback 1.6 TDI 110 hp S tronic - Parlak Siyah - Xenon Plus Far- Led Arka Farlar- İç Aydınlatma Paketi- F1 Vites
  • Yarbay
    4804 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Şu anda A3 cabrio sahibiyim ve bu kullandığım ikinci tenteli araç. İlki 2008 Z4 idi. 2008-2011 yılları arasında 3 yıl kullandım. Şu anki arabamı 4 yıldır kullanıyorum.

    Öncelikle söyleyeyim: Kapalı garaja da gerek yok, kışın hiç bir sorun çıkardığı da yok. Üstü kapalı arabadan en ufak bir farkı yok.

    Tente rambo bıçağı gibi ekstrem keskin bir bıçak ile kesilebilir. Normal bıçaklar görsel olarak zarar verir. Bu zarar zamanla büyüyebilir ve tentenin pert olmasına sebep olabilir. Dolayısı ile vandalizm riskinin az olduğu yerlerde park halinde durmasını tavsiye ederim. Kaskosuz binilmemeli.

    Ben Ankara'da yaşıyorum. Kapalı garajım yok. Z4 de sokakta duruyordu, A3 de sokakta duruyor. Kışın üzerine kar yağıyor, sonra güneş açıyor, sonra meşhur Ankara dona çekmesi yaşanıyor. Tepemde buzla bir hafta geziyorum. Normal arabada ne yaşanıyorsa bu arabada da o yaşanıyor.

    Kış için önemli hatırlatma: arabanın üzerinde donmuş bir kütle olsa da, olmasa da tenteyi açmaya çalışma. Tentenin içine hapsolan nem de donuyor. Bunu göz görmese de tente sertleşiyor. Tenteyi açmaya çalıştığınızda tente daha çok yıpranır, mekanizma daha çok zorlanır. Kışın cabrio araba kullanmanın tek kuralı budur diyebilirim. Araç uzun süre dışarıda durdu ise, tenteyi açmaya çalışma. Bu kadar.

    Tenteli araçlar içeri daha çok yol sesi, rüzgar sesi almazlar. Gerçek coupe araçlarda olduğu gibi, orta direkleri olmadığı için, arka camları ön camı yakalayan bir fitile sahiptir. Aracın içeri fazladan aldığı ses işte bu noktadan girer. Coupe araç içeri ne kadar ses alırsa, cabrio araç da o kadar ses alır.

    Tenteli cabrioların çok önemli bir avantajı vardır: Tenteyi bagaja toplamazlar. Tente için ayrılmış bir hazneleri vardır. Dolayısı ile tenteyi açtığında bagajın 3'de 1'e düşmez. Dolayısı ile uzun yolda, bagajın dolu iken, veya bagajın dağınıkken, veya alışveriş yaptın eve dönerken arabanın tepesini açabilirsin. Kulağa önemsiz gelebilir; ancak önemlidir.

    Cabrio araçların tente mekanizmaları, tenteleri ve fitilleri pahalıdır. Bir cabrio aracın 10-12 yaşına gelmeden fitillerden su kaçırması olası değildir. Ancak fitilleri yenileme zamanı geldiğinde, Türkiye'de parçayı aramakla uğraşmak yersizdir. Zira burada bok varmış gibi çok pahalı. ABD'den, İngiltere'den, Almanya'dan almak çok daha akılcı olacaktır. Neticede "fitil" olduğu için gümrüğe takılma olasılığı düşüktür. Takılsa bile kapıda gümrüğünü öder alırsın. 1/3 fiyatına geleceğini söyleyebilirim. Gene de 500-600TL tutar. Ancak dediğim gibi 10-12 yaşına gelmeden çıkacak bir sorun değil bu.

    Mekanizma dedik bir de. Cabrio araçlarda arkadan ve arka-yanlardan yaşanan kazalar da sıkıntılı olabilir. Alacağınız cabrio araçlarda bu bölgelerden yaşanmış orta şiddette kaza varsa, mekanizma zarar görmüş ve düzeltilmiş olabilir. Bu durumda genelde mekanizma düzen tutmaz. Doğru açılmaz, kapanmaz, kitlemeyi tek seferde yapmaz, kasma yapar, bu hatalardan birini elbet çıkarır. Tente kapanırken, ön cam ile birleştiği noktada ön camdaki oyuğa, tentedeki çengel köşesine, yanına sürtmeden, şökkedenek geçmelidir. Önce 2cm yana geldi, sonra kayıp deliğe girdi şeklinde kapanıyorsa, tente mekanizması kaymış demektir. Uzun vadede başa bela olabilir.

    Neyse, özetle, düzgün bir muhitte yaşıyorsan, cabrio araç için kapalı garaja gerek yok. Kışın kullanmakta da bir sorun yok. Gündelik araba yapmaya gayet uygundur. Bizim arabalar yılda 40000km civarı yol yapar. Cabrio ile de yapılır, diğer araba ile de yapılır. Uzun yolda da normal araba gibidir, şehir içinde de. Abartılacak, korkulacak bir yanı yoktur. Kaza güvenliği konusunda da oldukça iyidir. Potansiyel olarak, orta direğin olmaması, orta-arka-ön direklerin zayıf da olsa tepede birleşmemesinden ötürü, bir güvenlik zaafı vardır. Ancak bunu şase güçlendirmesi ile telafi ederler. Cabrio araç takla atarken ön cam direği ile, arkasındaki şeytan çıkıntıları üzerinde takla atarak, beyninin asfalta motif olmasını engeller. Emniyet kemerin takılı olması şartı vardır. Cabrio arabaların yapısal eksikliğinden ötürü, yaptıkları şasi güçlendirmesi, arabaların daha ağır olmasına sebep olur. Her aracın cabriosu, normaline göre daha ağırdır.

    Gene, yapısal bu sıkıntıdan ötürü, tercihen kaza güvenliği nanemolla olan modellerin cabriosundan kaçınılmalı, kaza güvenliği yüksek modellerin cabriosu tercih edilmelidir.

    hocam buhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-garage.2004-mercedes-slk-200-225440227/detay slk'ler daha mantıklı değil mi? tamam siz tenteyi güzel anlatmışsınız fakat bu hard toplu ve daha iyi değil mi?
    |
    |
    _____________________________
    Bir mimar; en iyi tasarımını henüz yapmamıştır ve gerçekten iyi bir mimar ise hiç yapamayacaktır.Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir.Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir. Mustafa Kemal ATATÜRK




  • Binbaşı
    1997 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TsuBLK

    Bu arabayı alıyorsan kapalı garajın olmalı sokağa çekilir mi yazık üşütür oralarda
    Ayrıca scirocco dan daha pahalı apaçi arabası yoktur haliyle apaçi arabası değildir tt.

    şırokkoya giydirmeni kutladım, gidiyorum
    |
    |
    _____________________________
    Opel-BMW
  • Yarbay
    4804 Mesaj
    Up



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Bir mimar; en iyi tasarımını henüz yapmamıştır ve gerçekten iyi bir mimar ise hiç yapamayacaktır.Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek değildir.Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir. Mustafa Kemal ATATÜRK
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
Mobilya Takımları
Media Sözlük
canlı radyo dinle
kolayoto.com
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.