Şimdi Ara

Sigorta şirketi ile anlaşamazsanız artık mahkemeye gitmenize gerek yok

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
669
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 11 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 1
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • speaker (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Sigorta şirketi ile anlaşamazsanız artık mahkemeye gitmenize gerek yok
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    447 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Sigorta şirketi ile anlaşamazsanız artık mahkemeye gitmenize gerek yok


    YILLARDIR en sık karşılaştığım soru, ‘sigorta şirketini nereye şikayet edebilirim?’ olmuştur. İşin aslını isterseniz, daha düne kadar bu sorunun net bir cevabı da yoktu. Sigorta şirketi ile sigortalı arasındaki uyuşmazlıkların tek bir çözüm yolu vardı; o da, hukuk sistemi.

    Maalesef ki, gerek küçük bir otomobil sigortası hasarı, gerekse de büyük bir sanayi tesisinin yüz milyarlarca liralık hasarı için de müracaat edilecek tek yer mahkemelerdi. Yine maalesef ki, mahkemelerin yoğunluğu nedeniyle de sigorta davaları bir yıldan, üç yıla kadar uzuyordu. Daha açık bir anlatımla, ben bugüne kadar bir sigorta uyuşmazlığı davasının iki yıldan daha az sürdüğünü görmedim. Bu yüzden de çoğu zaman sigortalılar mahkeme, avukat parası gibi masraflarla uğraşmak istemediklerinden hukuk yoluna başvurmuyor ama sigorta sisteminden de uzaklaşıyorlardı.
    Neden böyle diyecek olursanız. Cevabı basit... Türkiye’de sigortacılık alanında ihtisas mahkemeleri olmadığı için, sigorta uyuşmazlıkları genel mahkemelere gidiyordu. Haliyle de davanın sonuçlanması yıllar alıyordu.
    Yazımın başında da belirttiğim gibi bu durum, düne kadar böyleydi. Peki, ne değişti. Özellikle sigortalılar lehine çok şey değişti.
    Sigorta Tahkim Komisyonu
    Sigortalı ile sigorta şirketi arasındaki uyuşmazlıkları artık mahkeme yoluna gitmeden çözecek Sigorta Tahkim Komisyonu kuruldu. Ve ağustos ayında da faaliyete geçti. Yani, şikayetleri almaya başladı. Adı sizi yanıltmasın... Sanki, yabancı ve karmaşık bir sistem havası veriyor. Ama değil. Aslında Tahkim, konusunda uzman ve bilirkişi Sigorta Hakemleri’nden oluşan bir komisyon.
    Tahkim Komisyonu’nun nasıl çalışacağını daha doğrusu, sigortalıların bu sisteme nasıl başvuracaklarını, bir örnekle anlatayım ki daha net anlaşılsın.
    Diyelim ki, sigorta şirketinizle bir hasardan dolayı anlaşmazlığa düştünüz. Şirket size istediğiniz ya da hakkınız olduğuna inandığınız hasar tutarını ödemiyor. Veya da hiç ödemiyor.
    Öncelikle şirketinize yazılı müracaatta bulunarak, şikayetinize açıklama isteyeceksiniz. 15 gün içinde müracaatınıza yanıt alamazsanız, alsanız bile bu sizi tatmin etmiyorsa, işte o zaman Sigorta Tahkim Komisyonu’nun kapısını çalacaksınız.
    Nasıl müracaat edeceksiniz
    Kapı çalmaktan kastın ne diyecek olursanız, onu da anlatayım. Ama önce şunu belirteyim... Uyuşmazlık hakkında daha önce mahkemelere başvurmamış olmanız gerekiyor. Yani, bu uyuşmazlık hakkında hiçbir hukuki işlem yapılmamış olması şart.
    Gelelim, nasıl müracaat edeceğinize... Komisyonun internettekiwww.sigortatahkim.org.tr adresinden başvuru formunu doldurabilir ya da merkezinden temin edebilirsiniz. Gerekli evrakları ise postayla bile gönderseniz oluyor.
    Sadece Tahkim Komisyonu’na başvururken bir ücret ödemeniz gerekiyor. Sandığınız gibi yüksek bir ücret de değil. Daha açık şöyle söyleyeyim... Mahkemeye başvurma yoluna göre çok daha ucuz. Mesela, uyuşmazlığa konu olan miktar 5 ile 15 bin TL arasında ise başvuru ücreti sadece 90 TL.
    Başvuru formunu doldurup, ücreti de ödedikten sonra bekliyorsunuz. Bundan sonrası artık Komisyonun işi. Tahkim Komisyonu’ndaki raportörler sizin müracaatınızı 15 gün süre içinde inceliyor ve Sigorta Hakemleri’ne iletiyor. Hakemler de gerek sizinle, gerekse de sigorta şirketi ile irtibata geçip, gerekli araştırmaları ve incelemeleri yaptıktan sonra, kararını veriyor.
    40 bin TL’ye kadar olan hasarlarda hakemin verdiği karara hiçbir şekilde itiraz edemiyorsunuz. Yani, ‘Ben bu kararı beğenmedim, mahkemeye müracaat edeceğim’ deme şansınız yok. 40 bin TL’nin üzerinde hasarlar için yargı yolu açık. Hakemin kararına itiraz edip, hukuka gidebilirsiniz.
    Dört ayda çözüme kavuşuyor
    İşte olay bu kadar basit. İşin en güzel tarafı da ne biliyor musunuz? Komisyonun kendine gelen tüm şikayetleri en geç 4 ay içinde sonuçlandırma zorunluluğunun bulunması. Öyle mahkemelerdeki gibi uyuşmazlıklar yıllarca sürmüyor. Dört ay içinde olumlu ya da olumsuz Komisyon tarafından neticelendiriliyor.
    Eminim aklınıza şöyle bir soru takılıyordur: “Komisyon istediği kadar karar versin, sigorta şirketi ödemedikten sonra kaç yazar.” Kazın ayağı öyle değil. İşin bir başka güzel tarafı da burada. Sigorta Tahkim Komisyonu’nun kararı hukuki karar sayılıyor, ticari mahkemeye iletiliyor ve mahkeme aracılığı ile sigorta şirketine tebliğ ediliyor. Anlayacağınız, şirketin ödemiyorum deme şansı yok.
    Lafı fazla uzatmaya gerek yok. Bundan sonra sigorta şirketi ile uyuşmazlığa düşerseniz şikayetinizi de talebinizi de Sigorta Tahkim Komisyonu’na ileteceksiniz.
    Nitekim, iki ay süre içinde Komisyona 20 başvuru yapılmış. Bunlardan 9’u kasko, 8’i trafik, 2’si konut, biri ise işyeri sigortası ile ilgili şikayetlerden kaynaklanıyor.

    Noyan Doğan

    http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/12776676.asp?yazarid=257&gid=61



    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
kripto para haberleri
backlink paketleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,172
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.