Şimdi Ara

SIFIR VE 2.EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
31
Favori
135.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkürler
  • motor şasi numarasını değiştirme işini uzmanlar yapıyorlar. genelde servisler. o yüzden yaptırılan yere sorma derim. eğer numara silikonla motora yapışıksa orjinalinde, çakma numarayı anlaman biraz zor gibi. dibine kadar girmen lazım numaranın. zaten şasi numarasını değiştirmişlerse motor yemiştir araç.
  • bence işin özeti, arabaya şöyle bi bakacaksın, her yerine, bütün ayrıntılarına.... içinden bi ses 'Abi bu arabayı benim almam lazım yaaa' diyorsa ve herhangi bir sorun hissetmiyorsanız bence aracı alın. ama tüm tedbirleri aldıktan ve bütün ayrıntılarını öğrendikten sonra. zaten bu arabayı almam lazım demiyorsanız, düşünemediğiniz fakat hissettiğiniz bi aksaklık mutlaka vardır. her şeyiyle tamam dediğiniz bir araçsa almanızda bi sakınca yoktur. biz bu gün arkadaşa böyle bi araba alacağız inşallah.... ama ondan ötesi nasip derim ben. bi laf vardır Nasipte varsa dzlmk neye yarar üzülmek :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: milboga

    bence işin özeti, arabaya şöyle bi bakacaksın, her yerine, bütün ayrıntılarına.... içinden bi ses 'Abi bu arabayı benim almam lazım yaaa' diyorsa ve herhangi bir sorun hissetmiyorsanız bence aracı alın. ama tüm tedbirleri aldıktan ve bütün ayrıntılarını öğrendikten sonra. zaten bu arabayı almam lazım demiyorsanız, düşünemediğiniz fakat hissettiğiniz bi aksaklık mutlaka vardır. her şeyiyle tamam dediğiniz bir araçsa almanızda bi sakınca yoktur. biz bu gün arkadaşa böyle bi araba alacağız inşallah.... ama ondan ötesi nasip derim ben. bi laf vardır Nasipte varsa dzlmk neye yarar üzülmek :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    En ufak bir şüphede veya adamın fazla laf etmesi halinde vazgeçerim. Geçmişte benim kafam karıştı vazgeçiyorum dediğim çok oldu. Benim acelem yok, 1 ay sonrada alsam arabayı bişey kaybetmem dimi... ne gerek var acele edip risk almaya... Vaktim çok ama param çok değil. Para kolay kazanılmıyor sonuçta...



    çok doğru be kardeş...

    ama bu ikinci el araba alma işi de öyle bir riskli, teferruatlı ve zor bir iş ki..hakikaten "kısmet işi" diyenleri onaylamamak elde değil..
  • Merhabalar sevgili kardeşim..
    Elinize sağlık çok güzel ve faydalı bir paylaşım yapmışsınız. Teşekkür ederim.
  • anlaşıldı dayımla gidecegim araba bakmaya :D tesekkurler bilgiler icin
  • Paylaşım iç in teşekkür gercekten güzel ve faydalı bir konu olmuş
  • arkadaşlar merhaba foruma yeni kaydoldum. Ben 10.000 tl civarında bi araç düşünüyorum. Dayanıklılık ve ekonomik olması önemli ne tavsiye edrsiniz? tşk ederim.
  • Çok eski bir konu.
    Konunun başlığı araç alırken dikkat edilecek hususlar ama alakasız bir sürü yazıyla dolu.
    Araç alım-satım prosedürü değiştiği için de tamamen kullanışsız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Çok eski bir konu.
    Konunun başlığı araç alırken dikkat edilecek hususlar ama alakasız bir sürü yazıyla dolu.
    Araç alım-satım prosedürü değiştiği için de tamamen kullanışsız.

    bilgiler güncel olmasada bence çok faydalı teşekkürler paylaşım için
  • almayı düşündügümüz aracın km sinin düşürülüp düşürülmediğini nasıl anlarız acaba ?
  • kesinlikle katılıyorum doğru araba almak pazardan meywe almaya benzemez hocam ellerine sağlık.
  • Emeğinize sağlık, ama bu üçkağıt işinden değme ustalar dahi çakmıyor, o yüzden bakımını mutlaka servisten yaptırmak lazım, hoş o da riskli ya; sıfır araç aldığım bir bayii bana şöyle demişti" Abi galerici beni arıyor, aman ... şimdi size bir müşterim x marka araçla gelecek ekmeğimle oynamayın"diyor şimdi bu tehdit mi değil mi bilemiyoruz mazallah kapıyı camı indirir, araçları cizer korkuyoruz da bi yandan" demişti.Ben de peki serviste doğruyu söylüyor musunuz dedim bana "Abi müşteri ne sorarsa sadece ona cevap veriyoruz" dedi. O yüzden ikinci elde iş kadere bağlı gibi geliyor biraz da...Tekrar dan teşekkürler tüm emeği geçenlere...
  • bana araba alırken (1.16i) 1500 ve 3000 kasko seçenekleri var

    demişlerdi. bankaya ise tek teklif 3000 sunulmuş. banka başka

    opsiyonunuz yok dedi. bu konuda bilgisi olan var mı? kasko değerini kim

    neye göre belirliyor?
  • arkadaşlar 2 ay önce edindiğim bir tacrübayi paylaşmak istiyorum !.. tramerden sadece plaka sorgulaması ile yetinmeyin mümkünse şasi nosundan sorgulayın !..

    2 ay önce bir araç alımında tramerden plakadan sorguladığımda hasarsız çıkan araç bir hasta sonra şasi nosundan sorguladığımda 8 bin tl. hasarlı çıktı !..

    şuan kullanmakta olduğum araçta plakadan sorgulaynıca 3 şasiden sorgulayınca 12 bin tl. hasarlı gözüküyor !.. fakat yanlış anlamayın kandırılarak almadım araç tanıdığım birinin bilerek uygun fiyata aldım !..

    neyse bence en etkili sorgulama şasi nosu , plaka ile sorgulamayla yetinmeyin !..
  • --------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar Balatayı sıyıracam

    yeni araç aldım.

    Tramerden plaka no ve şase ile kontrol ediyorum.
    böyle bir kayıt bulunamadı diyor.
    sigorta ve kasko bölümünden sorgulatıyorum.

    ancak turkcell kaza sorgulamada 5644
    hasar var yazıyor, sase nosunun son 4 rakamını veriyor.
    ancak benim sorguladığım aracın şase no son 4 rakamı tutmuyor.
    başka bir saşe no çıkıyor.
    turkcelden plaka ile sorgulanabiliyor. şase no yazamıyorum.

    bu benim aracın plakası, cıkma plaka
    daha önce başka bir araca ait eski plakalardan.
    il değişikliği var çıkma eski plakalardan verilmiş.

    bu çıkan kaza o plakanın soküldüğü araca ait olabilir mi?
    tramerden ne kadar denesem de 1 tane bile kayda ulaşamadım.

    bilen varmı yada sorgu yapabilecek biri var mı??
    yada bir arkadaş var mı yardımcı olabilecek sorgulama yapabilecek??
    teşekkürler..




  • teşekkürlerrrrrrrrrrrrr
  • Emeğine sağlık
  • transporter alırken önce nelere dikkat etmek gerekir

    dürüst açıklama

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan44444444

    Arkadaşlar sizlere aracımı aldığımdan bu yana başımdan geçenleri anlattığım ve bugün bütün doğuş oto ve internetteki tüketici sitelerine yazmış olduğum mektubu yayınlıyorum.

    Sayın yetkililer,


    04.11.2009 tarihinde Vw Denizli bayisi Batı Otomotiv’den 253842 fatura no, 2009169911 sipariş no, WVWZZZ3CZAP020824 şasi no, BSE 893728 motor no ve 41424,64 TL fatura bedeli ile satın almış olduğum refleks gümüş rengindeki Volkswagen marka passat 1.6 102 hp trendline manuel modelindeki aracımı yaşadağım yer olan Kuşadasına getirdim. Ertesi gün yani 05.11.2009 tarihinde aracımı kullanırken autohold fonksiyonunun bir süre çalıştıktan sonra devreden çıktığını ve aracın gösterge tablolarında yer alan park arıza ikaz lambasının yandığını gördüm. Aracın plakaları bile takılmadan yaşadığım yer olan Kuşadası’nda bulunan Vw yetkili servisi Lena Otomotivde aracımı sözkonusu arıza bildirimini yaparak servise soktum. Aracımı servisde bulunan teknik servis bilgisayarına bağlayarak arızayı gördüler. Bilgisayarda görünen arıza “artıdan eksiye doğru kısa devre arasıra” mesajıydı. Sözkonusu arızayı silerek aracı ilgili servis personeli ile denemeye çıktık. Autohold fonksiyonun çalışabilmesi için gerekli şartı yerine getirerek yani emniyet kemerini taktıktan sonra autohold düğmesine basarak yola koyulduk, yaklaşık 300-500 metre ilerledikten sonra autohold fonksiyonu devreden çıkarak tekrar park arıza ikaz lambası yandı. Tekrar servise döndük. Araç tekrar bilgisayara bağlandı ve aynı arıza mesajı ekranda görüldü. Aynı arıza mesajını silerek tekrar denemeye çıktık. Ama yine 500 metre gitmeden autohold fonksiyonu yine devreden çıktı. Tekrar servise dönüp araç yine bilgisayara bağlandığında aynı arıza uyarısıyla karşılaştık. Daha sonra servisteki personel tarafından aracın güncellemeleri ve kodlamalarıyla ilgili bir problem olabileceği ve hem servis hem de benim için uygun olan geniş bir zamanda detaylı olarak araştırılması gerektiği söylenerek servisten çıktım. Daha sonra yoğun iş tempomdan dolayı kurban bayramı ertesinde 01.12.2009 tarihinde servise tekrar gittim. Aracım gerekli bütün incelemeleri yapılmasına rağmen o gün içinde arızanın nereden kaynaklandığı tespit edilemedi. Bu gidişimde aracımla başından sonuna kadar çük büyük özveri ile ilgilenen Vw yetkili bayisi ve servisi Lena Otomotiv de çalışan teknik personel arkadaş tesadüfen ertesi günü 1 günlük eğitime istanbula gideceğini ve sözkonusu arıza ile ilgili bütün bilgileri yanına alarak orada bulunan eğitmenlere danışacağını ve geri döndüğünde aldığı bilgileri değerlendirerek aracı tekrar servise sokarak arızayı tekrar incelemek istediğini söyledi. 01.12.2009 tarihinde yine aynı arıza devam eder halde servisten çıktım. 03.12.2009 tarinde Lena otomotiv servisden arayarak 07.12.2009 tarinde pazartesi günü aracı servise almak istediklerini söyleyerek pazartesi günü için randevulaştık. 07.12.2009 pazartesi günü sabah saat 09.00 da aracımı servise teslim ettim. Gün içinde aracıma yapılan bütün işlemlerle ilgili bilgi verilmiş olup akşam saatlerine kadar hala arızanın nerden kaylandığı tespit edilemediğini söylemişlerdir. Aynı gün servisdeki teknik personel arkadaş gece sadece bu işle ilgili mesaiye kalacağını ve internetten gerekirse Almanya merkeze bağlanarak arıza ile ilgili bütün verileri merkeze göndereceğini ve arızanın nereden kaynaklandığını bulmaya çalışacağını söyledi. Aracın arızası ile ilgili bütün süreçte sözkonusu arkadaşın büyük özverisi ve çabası için gerçekten kendisine teşekkürü bir borç biliyorum. 08.12.2009 tarihinde yani bugün saat 11.00 gibi servis beni arayarak aracın arızasının nereden kaynakladığını tespit ettiklerini ve arızanın park kontrol ünitesinden kaynaklandığını söyleyerek sözkonusu parçayı sipariş edeceklerini ve 09.12.2009 tarihinde parçanın ellerinde olacağını ve montajını tamamlayıp aracımı bana teslim edeceklerini söylediler. Daha sonra bugün öğleden sonra servis müdürü arkadaş arayarak sözkonusu parçayı sipariş etmeden önce Vw Almanyanın ve Doğuş otonun sözkonusu arızayla ilgili DIS kaydı istediği yani sözkonusu parça değişiminden önce arıza ile ilgili bilgi sahibi olmak istedikleri ve sözkonusu parça değişiminin kendi onaylarından sonra gerçekleşmesini istedikleri bildirildi. Bu işin 3-5 gün sürebileceği de bana bildirildikten sonra bu süreçte arzu edersem aracın servis de kendileri tarafından muhafaza edilebileceğini ya da aracın yürümesi ve emniyeti ile ilgili hiçbir problem olmadığı için gerekirse bu süreçte aracımı teslim alıp kullanabileceğimi söylemiş olup tercihen işlerimin yoğunluğundan dolayı aracı servisden teslim almayı yeğlemiş bulunmaktayım. Şimdiye kadar yazımda anlatmış olduğum olayları toparlayacak olursam; 08 mart 2006 tarihinden bu yana vw kullanıcısıyım ve şu anda ayıplı mal olarak görmüş olduğum aracımı almak için 2006 model 1.4 tdi Polo aracımı 21.000 TL’ye sattım, yetmedi üzerine 9.000 TL değerinde 2006 model Suzuki Burgman An 400 motosikletimi sattım ve yine yetmedi üzerine kredi kullandım. Yaklaşık olarak 42.000TL’ye bana mal olan şu andaki aracım 35 günlük olmasına rağmen doğru dürüst kullanamamış bulunuyorum. Bizim gibi bütçesi düşük insanlar için 42.000 TL çok yüksek bir miktar ve bu arabaya sahip olabilmek için birçokşeyden feragat ve fadakarlık etmem gerekti. Bilinçli bir tüketici olarak sözkonusu aracın bütün arızaları giderilerek bana teslim edilse dahi bu aracın arızası ile ilgili -sadece bir autohold arızası nasıl olsa- diye düşünmek yerine bunun elektronik bir arıza olduğu ve aracın tüm elektronik sistemlerini bir şekilde etkileyebileceğini ve daha sonra bu arızanın çok daha büyük ve trafikte hayati tehlike yaratabilecek arızalara neden olabileceği ihtimalini göz önünde bulunudurarak Vw Almanya merkezinin Doğuş Otomotive, Doğuş Otomotiv’inde dolaylı yollarla bana satmış olduğu bu AYIPLI MAL’ın en kısa süre içinde değiştirimesi istediğimi sizlere bildiyorum. Yukarıda yazmış olduğum bütün hususları bugün Doğuş Oto Diyalog’a bildirmiş bulunmaktayım. Kendileri problemi kayda aldıklarını ve en kısa zamanda bir yetkilinin bana ulaşacağını söylemişlerdir.

    şekocanın cevabı
    Bende 2006 da yeni transporter aldım durum yargıya intikal etti arabamda kaporta aksamında ve diyer yerlerinde üretim hatası olduğu kanıtlandı sonuç hüsran yaklaşık 2500 liram boşuna gitti , zaman aşımı önemli bu konularda ayrıca birinden ehil kişiden akıl alın bunlar boşuna çabalar ben nelerle uğraştım almanya wolfsburga tercüme ederek mektuplar yazdım hepsi boşa gitti artık çok geç oldu ve transporterimi satıp ondan kurtulmaya karar vermiştim ve malesef ettiğim masraflar bir tarafa , işimden kalmam birtarafa , arabamı aksesuar yaptıramam bitarafa , ruh sağlığımın bozulması derken zararına acilen sattım ve ondan kurtuldum.
    verdikleri sözler yerine getirilmedi almanlarda artık bozulmuş boş verin gerisini ne varsa yine bizim insanımzda var en iyisi yine biziz.
    mektubumun birine nezaketen bir cevap gönderdiler dedilerki bir cümle ile; biz sizin probleminizi vw olarak çözmeye ve memnun kalacağınıza söz veriyoruz dediler ama yalan oldu.
    bunu geçin trafiğe çıkın bakın transporterlerin en az 10 arabanın 5 inde tavan sacında o çirkin gölgeler çukurlar mevcut hala 2007 2008 2009 2010 bu millet neden bukadar basiretsiz anlam veremiyorum adamlar hala dalga geçercesine aşağılamaya devam ederek bu insanları aldatıyor ve hatalarını düzeltmiyorlar. vw nin kusuru neyazıkki.
    sıfır acanta araba alırken yanınızda bilir kişi exper yada kaportası v.s tamirci götürün.(fatura kesilmeden arabayı görün mutlaka)
    önce öğrenin ilk adım nedir boşuna masraf etmeyin saygılar.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.