Şimdi Ara

SIFIR VE 2.EL ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR ! (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
295
Cevap
31
Favori
135.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Bir süredir kısıtlı bir para ile (10.000 - 15.000 TL) araba almayı düşünüyorum. Ancak bu konuda ehliyetimin olması dışında hiçbir bilgim yok. Çevremde bu konuda bilgi sahibi birileri de yok danışacağım. O yüzden bu yararlı bilgiler için teşekkür ederim. Ancak araştırdıkça daha da korkuyor insan. Bin türlü şey var ve bekleyip 0 mı alsam diyorum. Öncelikle benim sorum renault ya da carbook gibi 2. el satış yapan siteler güvenilir midir? Bu bahsedilen çalıntı, pert vs sorunları anlıyorlar mı? Oralardan almak daha güvenli mi? Bir de benim gibi ilk kez araba alacaklara, güvenli, sorunsuz, uygun yedek parçalı az yakan ne önerirsiniz? (2. El ya da en ucuz 0 araba olarak) Gerçekten yardıma ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler
  • wampaa kullanıcısına yanıt
    Yaklaşık 3 yıl boyunca, markası bende saklı bir otomobil üretim fabrikasında -ki bu marka ile hala gurur duyarım, başka tuhaf sorulara maruz kalmak istemediğimden açıklamıyorum- çalışmış biri olarak nacizane gözlemlerime dayanarak bunun birkaç sebebi olabileceğini düşünüyorum:
    Birinci olası sebep, otomobil fabrikasındaki üretim teknolojisi, bilgisi ve tecrübesi, çoğu yetkili (!) serviste yoktur ya da aynı seviyede olması çok düşüktür. Ülkemizdeki en çok satan markaların yetkili servisleri de dahil hemen hemen hepsinin ciddiyetinin, deneyimlerinin ve ekipmanlarının yeterli olduğuna inanmıyorum. Açın şikayetvar.com'u anlarsınız... Yetkili servis özellikle de garanti konusunda topu ülke yönetimine atar, o da fabrikaya atar, fabrika ayıklasın pirincin taşını... Servis yönetimi, fabrika tarafından ya da ülke yönetimi tarafından açılan eğitimlere mekanikerlerini göndermekte ayak diretir, çünkü mekanikerleri oraya gönderirse verimlilik düşer, araçlar yetişmez vs. derler, halbuki yeni bilgiler ile donanan mekanikerlerin olsa uzun vadede kim kazanır?
    İkinci olası sebep, yukarıdaki sebebe de bağlı olarak, bir parçayı düzeltirken başka bir parçayı bozma olasılığı olmasıdır. Örneğin, benim aracım kazadan dolayı kapısının boyanması gerekliydi, maskelemeyi iyi yapamadıklarından camda hala boya kalıntıları var. Bunun yanında, kapıyı boyamadan önce tamamen sökmüşler sanırım ama toplarken iyi toplayamamışlar, sağ kapı ile karşılaştırdığımda üzerindeki trim parçaları tam yerine oturtamamışlar, geçen servise götürdüğümde bunu özellikle dile getirdiğim halde yine düzeltememişlerdi
    Üçüncü olası sebep, fabrikadaki parça ile servisin taktığı parçalar görünüşte aynı iken malzemede farklı olabilir. Bir parçanın fabrikadaki devinimi mi daha fazla yoksa servis ya da ana depodaki devinimi mi daha fazla düşünün. Bir parçanın fabrikaya farklı tedarikçiden gelmesine karar vermek (yerlileştirme gibi) öyle kolay bir iş değildir, her babayiğit ona imza atamaz. En basitinden fabrikada aynı parça her gün aynı kişi tarafından yüzlerce kez takıldığından operatör adeta robot gibi standarda uyar.
    Dördüncü olası sebep, yetkili servislerin işçilik fiyatları da yüksektir. Hele bir de garantisi dolduysa, doğru özel servise götürülür, her özel servis de aynı kalitede olamıyor.
    Beşinci olası sebep, kaza sonucunda yetkili serviste aracınız tamir edildiyse bu size yüksek kasko-sigorta primleri olarak döner. O yüzden kullanıcı da aman sigorta primim yükselmesin, tramer'de de çıkmasın diye yetkili servise gitmek istemeyebilir. O yüzden tramer'e güvenmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enigma33

    Yaklaşık 3 yıl boyunca, markası bende saklı bir otomobil üretim fabrikasında -ki bu marka ile hala gurur duyarım, başka tuhaf sorulara maruz kalmak istemediğimden açıklamıyorum- çalışmış biri olarak nacizane gözlemlerime dayanarak bunun birkaç sebebi olabileceğini düşünüyorum:
    Birinci olası sebep, otomobil fabrikasındaki üretim teknolojisi, bilgisi ve tecrübesi, çoğu yetkili (!) serviste yoktur ya da aynı seviyede olması çok düşüktür. Ülkemizdeki en çok satan markaların yetkili servisleri de dahil hemen hemen hepsinin ciddiyetinin, deneyimlerinin ve ekipmanlarının yeterli olduğuna inanmıyorum. Açın şikayetvar.com'u anlarsınız... Yetkili servis özellikle de garanti konusunda topu ülke yönetimine atar, o da fabrikaya atar, fabrika ayıklasın pirincin taşını... Servis yönetimi, fabrika tarafından ya da ülke yönetimi tarafından açılan eğitimlere mekanikerlerini göndermekte ayak diretir, çünkü mekanikerleri oraya gönderirse verimlilik düşer, araçlar yetişmez vs. derler, halbuki yeni bilgiler ile donanan mekanikerlerin olsa uzun vadede kim kazanır?
    İkinci olası sebep, yukarıdaki sebebe de bağlı olarak, bir parçayı düzeltirken başka bir parçayı bozma olasılığı olmasıdır. Örneğin, benim aracım kazadan dolayı kapısının boyanması gerekliydi, maskelemeyi iyi yapamadıklarından camda hala boya kalıntıları var. Bunun yanında, kapıyı boyamadan önce tamamen sökmüşler sanırım ama toplarken iyi toplayamamışlar, sağ kapı ile karşılaştırdığımda üzerindeki trim parçaları tam yerine oturtamamışlar, geçen servise götürdüğümde bunu özellikle dile getirdiğim halde yine düzeltememişlerdi
    Üçüncü olası sebep, fabrikadaki parça ile servisin taktığı parçalar görünüşte aynı iken malzemede farklı olabilir. Bir parçanın fabrikadaki devinimi mi daha fazla yoksa servis ya da ana depodaki devinimi mi daha fazla düşünün. Bir parçanın fabrikaya farklı tedarikçiden gelmesine karar vermek (yerlileştirme gibi) öyle kolay bir iş değildir, her babayiğit ona imza atamaz. En basitinden fabrikada aynı parça her gün aynı kişi tarafından yüzlerce kez takıldığından operatör adeta robot gibi standarda uyar.
    Dördüncü olası sebep, yetkili servislerin işçilik fiyatları da yüksektir. Hele bir de garantisi dolduysa, doğru özel servise götürülür, her özel servis de aynı kalitede olamıyor.
    Beşinci olası sebep, kaza sonucunda yetkili serviste aracınız tamir edildiyse bu size yüksek kasko-sigorta primleri olarak döner. O yüzden kullanıcı da aman sigorta primim yükselmesin, tramer'de de çıkmasın diye yetkili servise gitmek istemeyebilir. O yüzden tramer'e güvenmiyorum.

    Kesinlikle.




  • teşekkürler
  • Çok güzel paylaşım, teşekkürler ancak başlıkta sıfır araç alırken dikkat edilmesi gereken hususlar diye de yazıyor, içerikte bulamadım. Ben mi kaçırdım acaba, göremedim?
  • slhddn S kullanıcısına yanıt
    Greenheart ve Wampaa arkadaşların mesajlarına istinaden yazmıştım.

    Konu başlığına gelecek olursak, dün sıfır kilometre araç aldım, kredinin masrafı varmış, bankaya imza atmaya gittiğimde öğrendim. Bayideki satış görevlisi de banka temsilcisi de bana bundan bahsetmediler!!! Siz dikkat edin lütfen sorun kredinin masrafı var mı diye...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enigma33 -- 25 Ağustos 2013; 17:39:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enigma33

    Greenheart ve Wampaa arkadaşların mesajlarına istinaden yazmıştım.

    Konu başlığına gelecek olursak, dün sıfır kilometre araç aldım, kredinin masrafı varmış, bankaya imza atmaya gittiğimde öğrendim. Bayideki satış görevlisi de banka temsilcisi de bana bundan bahsetmediler!!! Siz dikkat edin lütfen sorun kredinin masrafı var mı diye...

    Hocam dosya masrafı değil mi bahsettiğiniz? Her banka alıyor her türlü. Miktar değişiyor bankadan bankaya.
  • arkadaşlar bi aracı almayı düşünüyoruz aracı plakadan sorgulattığımızda 1.800 tl park halindeyken kaza olarak kayıt çıktı satıcı aracı bayan kullanmış ufak tefek sürtmelerden boya var diyor aracı gidip incelemek gibi bi imkanımız ve zamanımız yok acaba yetkili servisten onaylı bi rapor istesek bi numara yapabilirler mi? tavsiteleriniz ne olur?
  • Arkadaşlar şu an sıfır mercedes c180 almaya karar verdik,biz niğdede alacağımız bayi Ankarada.Konuştuk arabayı seçtik,fiyatta anlaştık.
    Birde,mersedeslerde bu ay için uygulanan 0 faizle 50000 lira kredi kampanyasınada dahil olacağımızı söyledik,tamam dediler.Bizden ,50000 i geri ödeyebileciğimizin garantisini almak için tabii olarak gerekli evrakları listelediler.Hazırlayıp faksladık.Bugün de telefon geldi,evet kredinize onay verilmiştir diye.Şimdi gerekli parayı yollayın,üstünüze geçirme işlemleri felanda 1hafta sürer demişler babama.Babamda "biz oraya gelsek arabayıda görsek paramızı verip alıp gelsek?"demiş,onlar ise işlemlerin uzun süreceğinden dem vurmuşlar
    Sorum şu;biz bu yüksek meblâ parayı neye karşılık göndereceğiz,(herhangi bir senet-belge almadan) yada bu şekilde para yollamak ticaret kanununa,ahlağına uyarmı ne derece doğru olur?
  • tesekkurler guzel calisma :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar bende başımızdan geçen bir kaç olay anlatayım 2.elde
    Bundan yaklaşık 7-8 yıl önce arkadaşa araba arıyoruz kendisi de toyota meraklısıydı yanılmıyorsun şu çok tutulan kasalardan 97 model bir araç bulduk gazeteden,
    Aracı satan galeriye gitti anlaştı 10 bin tl si vardı arabayı çok beğendi diye zor zahmet gitti 2 bin de kredi alarak arabayı galeriden 12 bine aldı.
    Film bundan sonra başladı zaten noterden satışını aldı sorun yok gitti kağıtları muameleciye verdi bekliyor ki ruhsat çıksın, ruhsat çıkmıyor bir türlü
    3-5 git gel neyse adam kafayı çizecek en sonun aynı model aynı renk aynı şasi nolu bir araç daha çıkıyor Van ilinde.
    Polise gidiyor satan galeriye gidiyor tabi çakal galeri ben bilmem etmem diye sallıyor başından.
    İşin aslıda şu aynı marka model ve renkte bir başka arabayı Kadıköy den çalıyorlar ve şasi nosunuda bizim arkadaşın aldığı arabanın şasi nosun aynısı çaldıkları arabaya basarak Van Erçiste arabayı tescil ettiriyorlar.Ve bizim arkadaşın arabası ikiz olarak çalıntıya çıkıyor.
    Arkadaş yıllarca ruhsat çıkartamadı dava açtı hatta İstanbul da bir üniversiteye giderek orjinallik belgesi bile aldı
    Sonuç olarak dişinden tırnağından arttırdı borca girdi adamın yaşamadığı dert kalmadı.Nede olsa mal canın yongası




  • ARAÇ ALIRKEN DİKKAT EDİLECEK KURALLAR.(Sizlerde ek yapın)
    1-Araç alırken o aracın yetkili servisinden ekspertiz belgesi alın.En azından garanti süresince geçmişini öğrenirsiniz.
    2-Trameri sorgulayın ve Herhangibir sigorta şirketinden Kasko yapacak gibi teklif alın araştırın.Pert ve kazalar çıkar.Yinede sonradan kaza eklenebiliyor.
    3-Satıcıdan kilometresiyle oynanmadığına dair yazılı Şahitli bir belge alın.
    4-Kendi bildiğiniz Ekpertiz Servisinden mecbur kalırsanız onaylı ve kilometrede kayıtlı
    101 nokta ekspertiz yaptırın.(Satıcının tanıdığına gitmeyin)
    5-Tüvtürkten en son muayenesini ve Araç kilometresini sorgulayın.
    6-Mümkünse birinci ikinci sahibinden arabanın geçmişini öğrenerek.Aracın bakımlarını sorarak Belge –Bilgi ve aracın dosyasını almaya çalışın.Eğer bilmiyorsa uzak durun.
    7-Aracı yetkili servise göstermek istemiyorsa.Almayın
    8-Araç hakkında yalan söylüyorsa ve ortaya çıkmışsa Fiat’da indirim yapsada o Aracı almayın.
    9-Aracın ruhsat tarihi yeniyse araç yeni alınmıştır.Ruhsatı inceleyin.Motor ve şasi nolarına bakın-Baktırın.Ruhsat yeni tarihliyse Alıp satan birine çattınız demektir.Her tür üçkağıdı çevirebilir kendinizi Akıllı olarak görmeyin.Onlar bu işin kurdu olmuşlar artık.
    10-Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın.
    11-Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını üzerinde Haciz Hırsızlık ve buna benzer şeyler varmı yokmu otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin. sorup öğrenin
    12- Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!. Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
    13- Satın almadan önce aracı mutlaka kullanmalısınız. Bu gerekli çünkü aracın kullanım ve sürüş özelliklerini ya da çıkarttığı sesi sevmeyebilirsiniz. Aracın size uygun olup olmadığını anlamak için 10 kilometrelik bir sürüş yeterli olacaktır. Motor düzgün bir şekilde hızlanıyor mu? Araç düz bir hatta durup kalkabiliyor mu?
    14- 7* Yedek anahtar, garanti belgesi, kullanım kılavuzu, radyo-CD şifresi gibi sonradan çok lazım olabilecek belge ve ekipmanın durumu sorulmalıdır. Aracın mevcut boya-kaporta ve mekanik durumunu gösteren teslim belgesi mutlaka alınmalıdır.
    15- İkinci el bir otomobilin Pert kaydı, sadece Trafik Sigortaları Bilgi ve Gözetleme Merkezi’nden (TRAMER) öğrenilebiliyor. Bu merkezden, motorun şasi numarası girilerek aracın ne kadar hasarlı olduğunu öğrenmek mümkün. Ayrıca 5664’e kısa mesaj atılarak da bilgi alınabiliyor.Ayrıca kasko yapacakmış gibi Sigorta firmalarına plaka ve şase no ile başvurun.Pert’se görüyor ve kasko yapmıyorlar.Çünkü bu hurdaları kendileri piyasaya sürüyor.Bu nedenlede Eşşek gibi görüyorlar.PERT ARACI. (Araçtaki şasi numarası ile ruhsattaki numaranın farklı olduğunu söyleyince kontrol ettiler, pert olduğu ortaya çıktı.)
    16- Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın.Değerinin altında satılan araçları iyi araştırın.Bu işi yapanlar siz Profösör olsanızda sizi kandırabilirler çünkü bu onların işi yapa yapa insan sarrafı olmuşlar.
    17- Piyasaya ciddi miktarlarda ağır hasarlı araç giriyor. Bu araçların noter devri ve muayenesinde sıkıntı yaşanmıyor(Aslında Noterlerde bunu görüp Aracın Pert kaydı var demeli). Ancak kayıtlara geçtiği için sigorta şirketleri kasko yapmıyor. Banka da kredi vermiyor.
    18- 2 el arabanın kilometresini mutlaka öğrenmeye çalışın. Kilometre sayacı istenen değere düşürülse bile, lastiklere, saatin camındaki çiziklere, gaz pedalı lastiğinin aşınma durumuna ve hatta sürücü koltuğunun ne kadar yıpranmış olduğuna bakarak aracın gerçek kilometre değeri hakkında aşağı yukarı bir fikir sahibi olabilirsiniz.
    o Araçta boya var midir? Varsa nerelerde vardir? Lokal boya midir yoksa tam boya midir? Boya niçin yapilmistir?
    o Araçta kaza var midir? Varsa sonucu nedir? Degisen parça var midir?
    o Kilometre orjinal midir?
    o Aracin kaçinci sahibidir?
    o Aracin kullanildigi sehir neresidir?
    o Aracin satisinda bir sorun var midir?Haciz, rehin vs var midir?
    o Satici aracin ruhsat sahibi midir?
    o Dösemelerde, iç kisimda sorun var midir?
    o LPG var ise ruhsata isli midir?
    o Lastiklerin durumu nasil?
    o Vergi borcu var midir?
    o Muayene durumu nedir?
    o SATICIYI GÖZÜNÜZ TUTMADIYSA O ARACI ALMAYIN…
    (Computest'e sokmayi önermem dogru sonuç verip vermedigi muamma. Servis en iyisidir kilometre bilgiside alirsiniz. Yalniz gitmeden arayin expertise yapip yapmadiklarini sorun ve randevu var mi yok mu ögrenin.) (Önemli bir durumda satici. Satan kisi güven vermediyse yine bosverin araba çok baska bulursunuz.)
    Bu sorulari sordunuz ve cevaplari aldiniz. Telefonu kapatmadan plaka no ve mümkünse sase noyu isteyin. TRAMER(5664) üstünden sorgulatin(ücretlidir). Kazasi var mi görün. Saticinin dedigi ile uyusuyor mu dikkat edin. Sansiniz varsa bu sorgulama sonucunda aracin en son servise hangi tarih ve kaç kilometre ile girdigi bilgiside sms olarak geliyor.
    Bankalarda teminat garantili çekler var. Onlarda alip saticiya verebilirsiniz. Ama istemeyebilir onun yerine telefon bankaciliginida kullanabilirsiniz. Ama hersey tam elimde olsun derseniz veya satici güvenmezse meblaga göre bankadan nakit çekin ve gidin. Noter satisi sirasinda saticiya parayi verin arabayi alin.Mümkünse Parayı bankadan birlikte alın (Sahte para riski) Para alışveriş bitmeden satışı tamamlamayın.Acele etmeyin oturun sayın paraları kontrol edin.İmzayı sonra atın.ve anahtarı verin.Memleket dolandırıcı kaynıyor.İNSANLARA GÜVENMEYİN….




  • İSTANBUL Asayiş Şube Müdürlüğü’nde sorgulanan şüphelilerin çaldıkları otomobillerin motor ve şasi numaralarını ağır hasarlı otolarla değiştirerek sanki tamir etmiş gibi gerçek fiyatından sattıkları belirlendi. Şüphelilerle birlikte 5 çalıntı otomobil ele geçirildi. Polisteki işlemlerin ardından mahkemeye sevk edilen şüphelilerden B.Ö aldı şüpheli tutuklandı. V.O. ve A.G.’ye ise denetimli serbestlik verildi. Diğer şüpheliler ise serbest bırakıldı. 1-34 BU 261 plakalı aracın çalınması ve çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 57 AP 670 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanarak çenç yapılması. 2-34 DYG 37 plakalı aracın çalınması ve 34 MID 53 ibareli plakaların sahte olarak düzenlenmesi. 3-34 TD 5530 plakalı otonun çalınması, çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 16 R 7484 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanması. 4-34 GGE 97 plakalı otonun çalınması, çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 34 YJ 1175 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanması. 5-34 HRV 97 plakalı otonun çalınması, çalıntı otonun motor ve şasi numaralarının 37 EP 894 plakalı ağır hasarlı otonun bilgilerine uyarlanması. VS.VS….
    Bu işlemleri yapanlardan sadece biri tutuklanmış.Diğerleri Araba çalmaya ve Gerekli uyarlamaları yaparak satmaya İNSANLARI DOLANDIRMAYA devam etsin diye serbest bırakılmış.
    ADALET SİSTEMİ SUÇLULARI KORUYOR.POLİS YAKALIYOR HAKİM SERBEST BIRAKIYOR.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Öncelikle İzmir için konuşuyorum Otokent ve Civarındaki galerilerden araç alırken 100 kere düşünün, 1000 kere inceleyin!! Herkes aynı değildir ama %90'ı arabadan anlamayan, km düşürülmüş araç satan, aracın kusuralarını gizleyen, ekspertiz için kendi adamlarına yönlendiren kişilerden oluşuyor.

    Öncelikle ikinci el bir araç alırken mutlaka plaka, şasi no ve hgs sorgulamalarını yapın. Bu sorgulardan sonra SBM Sigorta Bilgi Merkezinden de sorgu yapın. Çünkü aracın plaka yada şasi nondan size 1 adet çarpa yazar herhangi bir miktar bildirmezler. Bu durumda SBM girip mail atarsanız size hangi plaka ile kime ne kadar hasar verdiğini söylüyorlar. Bunun için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

    http://www.sbm.org.tr/?p=application&objectId=30

    İkinci olarak, aracın borcu olup olmadığını sorgulayın, şimdi bazılarınız borcu olan aracın satışı olmaz diyordur ..... olmaz. HGS borcu olan aracın çko güzel satışı oluyor, satış sonrası dertler başlıyor. TÜVTÜRK hgs borcu olan aracı muayeneye almam diyor. PTT hgs borcu için aracın eski sahibi ödeme yapar diyor. Yani borcu siz ödeyeyim desenizde ödeyemezsiniz ve muayeneye giremezsiniz. Çok başınız ağrır aracı almadan hgs borcunu ödemelerini isteyin.

    Üçüncü olarak aracın servis geçmişini mutlaka sorgulayın. Bunu yapmanın iki yolu, birincisi TÜVTÜRK muayene bilgilerine ulaşmak.( ancak TÜVTÜRK bu bilgiyi sadece eski sahibine veririm diyor) diğer yol ise yetkili servis kayıtlarına ulaşmak. Yetkili servis bu kayıtları eski sahibine veririm desede aracı yeni aldım en son hangi bakıma girmiş ona göre gelceğim kaç binde girmiş gibi telefon görüşmenizde size hemen söylerler (plaka vermeyin direk şasi no verin)

    Haa birde aracınız opel isewww.myopel.com.tr adresine kayıt olup hehangi bir opel yetkili servisinde kimliğinizi doğrulatırsanız tüm geçmişinide görürsünüz. (KM konusunda tek bilgi bu şekilde alınr)

    En son olarak aracın kaza, boya, değişen yada arızasının olup olmadığı bilgisi. Bunun için sakın ama sakın!! oto ekspertiz yerlerine gitmeyin. 50TL yada 70 TL alıp size hiç bir yasal geçerliliği olmayan baştan savma bilgiler veriliyor. En temizi yakın bir sanayide kendi seçeceğiniz bir özel servise götürün size A-Z herşeyi söylüyorlar. Ekspertizde %65 çıkan baskı balatam sanayide bitik çıktı

    Tüm bunlardan sonra aracı satınalma işleminde kesinlikle ama kesinlikle sözleşme imzalayın ve sözleşmede aracın kaç km de size satıldığının bilgisini yazın. Eğer galeriden hazır bir sözleşme ile alıyorsanız bu maddeyi mutlaka ekletin ki ileride sorun yaşarsanız delil olsun. Bunun yanı sıra ödemeyi banka ile havale yada eft yapın ve noter satış kağıdına veridğiniz para yada daha fazlasını yazdırın. Bir çok galeri 30 bine sattığı arabayı 22 bin yazıp vergiden düşüyor ama ileride mahkemelik olursanız size 22bin ödeme yapar

    Aracın yedek anahatrını en baştan konuşun bugün bir yedek anahtar 500 TL mal oluyor ve siz siz olun aracı sahibinden almaya bakın, alacağınız aracın servis geçmişi ve kayıtları mutlaka olsun yetkili servis olmasa bile araçta neler yapıldığını bilen ve kanıtlayan kişilerden alışveriş yapın. Galerilerin bir çoğu aracı satarken FULL diyor.. Nah FULL Arka cam buğu çözme düğmesini kalorifer sanan gerizekalılar var bunlara dikkat edin.

    KM düşürülmüş aracı anlamanız yukarıda saydıklarımı yapmadığınız takdirde mümkün değil.. Herkese hayırlı alışverişler diliyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AdminAS

    Merhaba Arkadaşlar,

    Öncelikle İzmir için konuşuyorum Otokent ve Civarındaki galerilerden araç alırken 100 kere düşünün, 1000 kere inceleyin!! Herkes aynı değildir ama %90'ı arabadan anlamayan, km düşürülmüş araç satan, aracın kusuralarını gizleyen, ekspertiz için kendi adamlarına yönlendiren kişilerden oluşuyor.

    Öncelikle ikinci el bir araç alırken mutlaka plaka, şasi no ve hgs sorgulamalarını yapın. Bu sorgulardan sonra SBM Sigorta Bilgi Merkezinden de sorgu yapın. Çünkü aracın plaka yada şasi nondan size 1 adet çarpa yazar herhangi bir miktar bildirmezler. Bu durumda SBM girip mail atarsanız size hangi plaka ile kime ne kadar hasar verdiğini söylüyorlar. Bunun için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

    http://www.sbm.org.tr/?p=application&objectId=30

    İkinci olarak, aracın borcu olup olmadığını sorgulayın, şimdi bazılarınız borcu olan aracın satışı olmaz diyordur ..... olmaz. HGS borcu olan aracın çko güzel satışı oluyor, satış sonrası dertler başlıyor. TÜVTÜRK hgs borcu olan aracı muayeneye almam diyor. PTT hgs borcu için aracın eski sahibi ödeme yapar diyor. Yani borcu siz ödeyeyim desenizde ödeyemezsiniz ve muayeneye giremezsiniz. Çok başınız ağrır aracı almadan hgs borcunu ödemelerini isteyin.

    Üçüncü olarak aracın servis geçmişini mutlaka sorgulayın. Bunu yapmanın iki yolu, birincisi TÜVTÜRK muayene bilgilerine ulaşmak.( ancak TÜVTÜRK bu bilgiyi sadece eski sahibine veririm diyor) diğer yol ise yetkili servis kayıtlarına ulaşmak. Yetkili servis bu kayıtları eski sahibine veririm desede aracı yeni aldım en son hangi bakıma girmiş ona göre gelceğim kaç binde girmiş gibi telefon görüşmenizde size hemen söylerler (plaka vermeyin direk şasi no verin)

    Haa birde aracınız opel isewww.myopel.com.tr adresine kayıt olup hehangi bir opel yetkili servisinde kimliğinizi doğrulatırsanız tüm geçmişinide görürsünüz. (KM konusunda tek bilgi bu şekilde alınr)

    En son olarak aracın kaza, boya, değişen yada arızasının olup olmadığı bilgisi. Bunun için sakın ama sakın!! oto ekspertiz yerlerine gitmeyin. 50TL yada 70 TL alıp size hiç bir yasal geçerliliği olmayan baştan savma bilgiler veriliyor. En temizi yakın bir sanayide kendi seçeceğiniz bir özel servise götürün size A-Z herşeyi söylüyorlar. Ekspertizde %65 çıkan baskı balatam sanayide bitik çıktı

    Tüm bunlardan sonra aracı satınalma işleminde kesinlikle ama kesinlikle sözleşme imzalayın ve sözleşmede aracın kaç km de size satıldığının bilgisini yazın. Eğer galeriden hazır bir sözleşme ile alıyorsanız bu maddeyi mutlaka ekletin ki ileride sorun yaşarsanız delil olsun. Bunun yanı sıra ödemeyi banka ile havale yada eft yapın ve noter satış kağıdına veridğiniz para yada daha fazlasını yazdırın. Bir çok galeri 30 bine sattığı arabayı 22 bin yazıp vergiden düşüyor ama ileride mahkemelik olursanız size 22bin ödeme yapar

    Aracın yedek anahatrını en baştan konuşun bugün bir yedek anahtar 500 TL mal oluyor ve siz siz olun aracı sahibinden almaya bakın, alacağınız aracın servis geçmişi ve kayıtları mutlaka olsun yetkili servis olmasa bile araçta neler yapıldığını bilen ve kanıtlayan kişilerden alışveriş yapın. Galerilerin bir çoğu aracı satarken FULL diyor.. Nah FULL Arka cam buğu çözme düğmesini kalorifer sanan gerizekalılar var bunlara dikkat edin.

    KM düşürülmüş aracı anlamanız yukarıda saydıklarımı yapmadığınız takdirde mümkün değil.. Herkese hayırlı alışverişler diliyorum..

    güzel yararlı bilgiler.2.el alırken bin düşün bir al.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoSöDoKöKo


    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    [size=4]!!!!! DOLANDIRICILARA DİKKAT !!!!!
    fiyatı çok cazip gözüken arabalar ile etrafta insanları dolandırmaya çalışan çok üçkağıtçı var arkadaşlar!!!
    nedense bunların çoğuda banka kredisi ile alınmış oluyor.ne tesadüf ise.
    bankaya borcu yüzünden bankaya rehinli gözüken arabalarını almak çok riskli arkadaşlar.çok dolandırıcı var dikkat edin.
    sizden önce parayı alıp banka borcunu kapatıp gidip satışı yapalım diyorlar.ondan sonra binbir türlü bahane ile seni uyutuyorlar.yada satan kişi satış vekaleti almış oluyor.banka borcunu kapattık ama işte vekaleti aldığım kişi bu fiyata satmam dedi vazgeçti daha yüksek istiyor diye size binbir türlü numara yapıyor.ve paranızı kullanıyorlar.bu dönemlerde bu tür dolandırıcılık çok arttı.
    özellikle bankaya borcu olan ve hele birde satış vekaleti olan biri satıyorsa büyük ihtimal dolandırıcıdırlar.AMAN DİKKAT
    biri iş yerinden tanıdığımız bir kişinin biride yazlıktan komşumuzun başına geldi.banka borcu kapansın diye verdikleri paranın peşindeler hala.araba maraba ortalıklarda yok hala.aman aman DİKKAT.etrafta çok dolandırıcı tipler var.



    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    hocam ikinci el araba alırken işinizi sağlama bağlayın.
    bir sürü dikkat edilecek şey var ama öncelikle
    1--- vekaleti olandan almayın.sahibi gelsin ondan alıcam diyin.vekalet sahte olabilir anlayamazsınız.noterden gidip vekaletin doğru olduğunu mutlaka kesinleştirmeniz lazım.zaten bu tip dolandırıcılarda bunu söyleyince siz istanbuldasınızdır o vekaleti mesela ankaradan almıştır.anlama şansınız olmaz.o kadar aptal değiller yani uzak bir yerden vekalet çıkarttık diyorlar genelde..en garantisi ve en iyisi direk ruhsatın sahibinden almak.
    2--- bankaya borcu varsa karışmam kardeşim siz bir yerden para bulun borcu kapatın nasılsa ben size bir iki gün içinde tamamını vereceğim diyin.çünkü asıl amaçları sizden banka borcu olarak gözüken miktarı alıp sizi sallamak.tonlarca bahane uydururlar.yok sahibi fiyatı düşük buldu bu fiyata satmaktan vazgeçti yada adamın sürekli işi çıkar bi türlü satış gerçekleşmez filan falan.aman arabayı ve ruhsatı almadan beş kuruş dahi vermeyin.para peşin kırmızı meşin değil artık bu devirde.önce mal sonra para.adamın adına bankada bloke hesap açıp parayı oraya yatırın iş bitince sizin talimatınızla parasını alır.unutmayın önce mal sonra para.

    vekaletle satış ve rehinli araba dolandırıcıların klasik yöntemidir.ve bu tip arabalarda nedense çok temiz çok yeni ve çok cazip fiyatlarda olur. UNUTMAYIN DOLANDIRICILAR SİZE CAZİP ARABALAR SUNUP TUZAĞA BÖYLE ÇEKİYORLAR.sonra çok üzülürsünüz.İŞİNİZİ SAĞLAMA ALIN




    ''adamın adına bankada bloke hesap açıp parayı oraya yatırın iş bitince sizin talimatınızla parasını alır''

    bloke hesap bizim adımıza mı adamın adına mı bu kısmı anlamadım nasıl oluyor acaba?




  • Şu sıralar kendim için araç bakıyorum.
    İlk arabam olacak, nelere dikkat etmemiz gerekir diye bakarken bu konuyu gördüm.

    Sizlere 2-3 sene önce başımıza gelen bir olayı anlatayım.
    96 Model Volvo 850 GLT baktık. Aracı dayım için bakıyorduk. Kendisi Volvo hastası.
    Bütçemize göre Volvo baktık.
    İstanbul Avcılar da bir galericide bulduk aracı.
    Gittik gördük, anlaştık, ödemeyi yapıp aracı aldık.
    Aracın muayenesi yoktu.
    96 model Volvo 150.000 km'deydi.
    araç muayeneye girdi-çıktı.
    muayene raporunda yazıyor: araç kmsi: 250.000

    düşünebiliyor musunuz? Galerici bize 100.000 km takmıştı.
    Bu adamlar Allah'tan korkmaz, kuldan utanmaz. Kul hakkı nedir zerre bilmez. Evde çocuklarınının boğazından haram lokma geçer iplemez.
    Az-buz değil: 100.000 km takmışlardı bize. Dayıma dedim gidelim galericiye 'gereken neyse' yapalım diye.
    Boşver dedi.
    Boşverdik.

    Arabayı alırken sanayiye de götürmüştük.
    Siz siz olun: sanayiye götürmeyin. ha oldu ki götürdünüz: o markanın en sağlam servisine götürün.
    Tabii ki en iyisi yetkisi servisin kendi vereceği: ekspertiz raporu.

    Ayrıca: Araçtaki direksiyon simidinin, vites topuzunun, sürücü koltuğunun(özellikle deri koltuklar eskiyince çatlayıp, dökülüyor) ne kadr hırpalandığına dikkat edin.
    Adamlar km'de öyle bir oynuyor ki, feriştahı gelse anlayamıyor.

    Bu durum memleketimiz için yüz karası bir durumdan başka birşey değil!
    Allah hidayet versin.




  • Ben de başımdan geçen olayı yazayım. Araç, satıcı ve test merkezi bilgilerini vermeye gerek görmüyorum, çünki benzer olayları birçok kişiden duydum, hatta bazı yetkili araç servislerinde bile anlaşmalı ekspertiz olduğunu öğrendik.

    Ankara Ostim oto pazarında geçiyor olay.

    Satıcı aracı pazarın ortalarında bir yere çekmiş, avını bekliyor. Araca yaklaşıp incelemeye başlıyoruz. İlk bakışta araç pırıl pırıl. Göze batan bir şey yok. Aracın ön camında fiyatı yazıyor.
    Ruhsat bilgileri alınıp plaka ve şasi no ile Tramer sorgusu yapılıyor. Sonuçlar temiz çıkıyor.

    Satıcıya soruyoruz;

    - Aracı alalı kısa bir süre olmuş. (1,5 ay) Neden satıyorsunuz?
    - Satıcı: Ben müteahhidim. Yapsat işiyle uğraşıyorum. Alacak karşılığı aldım. Onun için satıyorum. (Yalan)
    - Kazası belası var mıdır?
    - Satıcı: Yoktur. Sadece sağ yanda çiziği var. Kapı köşesinde de parça boya var. (Yalan)
    - Aracı beğendik. Son fiyat ne olur?
    - Satıcı: … TL Sizden önce biri bakmıştı. Banka kredisi çıkmadığı için alamadı. Nasip sizeymiş. Bize evrakları gösteriyor. (Banka kredisinin niçin çıkmadığını daha sonra anladık)
    - Aracı ustaya göstermek istiyoruz.
    - Satıcı: Olur. Ama pazardan çıkarsak dönüşü yok. (Tehdit)
    - Ustamızı aradık, pazar günü ustamızda yerinde yokmuş.
    - Satıcı: Benim bildiğim bir test merkezi var. Oraya gidebiliriz.
    -

    Test merkezine gidilir. Test merkezinin önünde bir kuyruk… Yarım saat beklenir. Muayene yaptırılır. Satıcının belirttiğinin haricinde bir şey çıkmaz. Test merkezi çalışanı imzalı araç ekspertiz raporu alınır.

    - Satıcı: Siz kullanmak ister misiniz?
    - Evet.

    Araç bir süre kullanılır. Göze batan bir şey yoktur. Kapora verilir. Ertesi gün noterden devir yapılır. Bakım yaptırmak üzere ustaya götürülür. Usta araca bakar ve;

    - Bu aracı gözüm tutmadı.

    Hemen akabinde sigortacı tanıdık vasıtası ile araç geçmişi araştırılır. Ve sürpriz Araç sigorta şirketi tarafından pert total ilan edilmiş, satıcı ve ortakları tarafından yan sanayide toplanmış ama tramerde hiçbirşey çıkmıyor Aracın değişen parçaları var, birçok yerinde boya var…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebil_imben -- 1 Eylül 2014; 17:09:52 >




  • nebil_imben N kullanıcısına yanıt
    bakalım daha neler gorucez desenize
  • Biz görmeyeli terminoloji çok değişmiş.


    SAHIBINDEN HATASIZ CAYENNE

    50 bin liralik hasar kaydi vardir


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-porsche-sahibinden-porsche-cayenne-sorunsuz-178647671/detay/



    Hasar ve Pert kaydına takılanlar için


    ARACIMIZ PILAKALI VE PERT KAYITSIZ.


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-isuzu-2011-model-isuzu-d-max-4x2-pilakali-hasar-kayitsiz-173928665/detay




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.