Şimdi Ara

Sıfır Jetta Alıp Kullanan Arkadaşlardan Yardım Bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
6.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Sıfır jetta alan arkadaşlarıma bir sorum olacak.

    1 hafta önce 2011 model sıfır jetta primline 5 vites 102 bg. araç aldım. Araç henüz 200 km. de. Sadece şehir içi kullandım. Vites geçişleriyle ilgili olarak; araç 1. vitese bazen biraz zor giriyor. 2-3-4 ve 5. vitesler yağ gibi kayıyor. Bazen trafikte dur kalk yaparken 1. vitese biraz sıkı ve zor geçtiği hissine kapılıyorum. Hatta birkaç defa ayağımı debriyajdan çekip tekrar basarak 1. e taktım.

    Sizce bu normal midir, yoksa bir arızanın işareti mi? Dediğim gibi araç 200 km. de. Bu şanzımanın bir alışma süreci var mı? Yoksa servise göstermeli miyim? Sıfır aracı alan arkadaşlar böyle bir şeyle karşılaştı mı? Bu konularda beni bilgilendirirseniz çok makbule geçer. Taner beyin de görüşünü bekliyorum.

    Saygılar sunarım...







  • Araç hareket halindeyken 1 e zor geçmesi normal.Durağan haldeyken geçmiyorsa işte o zaman sorun var diyebilirim.
  • Geçmeme değil de sıkı geçme diyelim. Hani bazıları kemikli diye tabir eder. Evet araç tamamen durur vaziyette iken oluyor. Sıfır alıp ilk 1000-2000 km. de böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
  • Arkadaşlar araç 600 km. oldu. Hala arada sırada, mesela kırmızıda beklerken -durur halde- bazen 1. vitese geçmiyor. Jetta kullananlar bilir. 1. vites 2 kademeli geçer. 1. kademede takılıyor. Ayağımı debriyajdan çekip tekrar basarsam yada çekmeden debriyajı biraz (4-5 cm.) kaldırırsam giriyor. Sıklık olarak da örneğin 30 defadan birinde bunu yapıyor. Sanki soğukken biraz daha sık oluyor, ısınınca daha az.

    Merak ettiğim bu bir arıza mı yoksa araç daha 600 km. de. Şanzıman dişliler filan çok yeni. Biraz aşındıkça ve alıştıkça düzelir mi?

    Bazen de geri viteste geçmediği oluyor. Fakat bunu normal karşılıyorum.Şimdiye kadar kullandığım her araç bunu yapardı. Asıl sorun 1. vites.

    2. 3. 4. 5. vitesler ise yağ gibi. Tık tık kayıyor. Çok çok rahat geçiyor.

    Görüşlerinizi bekliyorum. Saygılar...
  • Garantisi bitmeden servise gösterseniz...
  • Merhaba1998 yılından ufak aralarla VW kullanıcısıyım. En son 2006 model Jetta FSI Comfort kullanıyordum ve 150.000 km olunca sattım, şimdi ara model olarak Astra classic III HB araca döndüm ( Doğuş grubunun fiyat politikasını protesto ettim kendimce :))

    Şimdiye kadar kullandığım VW araçlar :
    Golf IV comfort : 1.Vites hep sorun yaşattı, bazı durumlarda 1'e takabilmek için, geriye taktığım oldu. ama keyfe keder, hiç sorun çıkarmadı şanzıman)

    Bora Comfort : 1.Vites sorunu aynen devam etti, ama büyük arıza filan yok, keyfe keder bir sıkıntı sadece

    Golf Pasific : Aynen bunda da vardı. ama aslında sorun demiyorum ben bu işe, şanzımanın bir özelliği sanırım.

    Jette 1.6 FSI Comfort : En sorunsuz VW aracım diyebilirim. Servisten servise uğradık sadece. Yakıt olarak, servis masrafı olarak, hiç başımı ağrıtmayan bir araç oldu. 1.Vites derseniz buda aynıydı. Hatta takasa götüreceğim sabah, garajdan cıkarken aynen gecmedi 1.vites, hatta eşim; " bak gitmeyecek işte" deyip, pis espri yaptı :))

    Diyeceğim, ben bu sorunu hep yaşadım, VW kullanan tüm arkadaşlarım yaşadı, yaşıyorlar, bence hiç kafanıza takmayın, rahat olun, 750.000 km VW tecrübesi ile söylüyorum.

    hoşçakalın, saygılar




  • Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar.

    "lupo45" aynen dediğiniz gibi. Arada takılıyor. Bir de bulduğum çözümün acaba araca bir zararı var mı, onu da bilmiyorum.

    Diyelim ki 1. vites 1. kademede takıldı. Ayağım debriyajda sonuna kadar basılı. Vitesi takıldığı yerde tutarak -boşa almadan- debriyajdan ayağımı 4-5 cm kaldırdığımda tık diye giriyor.
  • tekrar merhaba;
    Sizin dediğiniz gibi bende yaparım, hiç bir şey olmadı şimdiye kadar.
    Sattığım hiç bir VW'de, baskı balata ve şanzıman ile ilgili bir ekstra ödemedim.
    VW Wolfsburg fabrika dan bir abimizle görüşürken, bu konudan da bahsetmiştim. Oda mekanik ile filan konuşmuş, spesifik bir sorun olmadığı söylenmiş.
    Bende Çorlu Çalışkan'da yıllardan beri artık kanka olduğumuz teknisyen ve mühendis arkadaşlar ilede konuştum, onların tavsiyesi de, " eğer, 1.vites geçme sorunu yaşarsan, debriyaja bas, geriye tak, sonra 1'e tak, geri vites geçirme sorunu yaşarsan, debriyaja bas, 1'e at, sonra çıkar geriye tak"

    Biraz önce dediğim gibi, saçma şeyler yapmıyorsa, özellikle sabahları yaşanan ( yada uzun parklardan sonra) bir problem ise kafaya takmayın, ama yok her vites atmanızda sorun yaşıyorsanız, aracınızı ilk aldığınızda yaşadığınız sorun sayısı, hala azalmadan devam ediyorsa, kısaca ben veya burdaki arkadaşlar ne derse desin, içinizde bir rahatsızlık varsa, götürün servise, onlarında bir fikrini alın, sonra gerekirse şanzımanın değişmesi talebinde bile bulunun.

    İyi akşamlar, saygılar




  • Yorum için teşekkürler. Dediğiniz gibi ciddi bişey olduğunu ben de zannetmiyorum. Şikayetlerde çoğalma filan yok. Sanırım km. yaptıkça da rahatlıyor. Araç biraz daha yol yapsın son durumu yazarım.

    İyi akşamlar...
  • bende 2010 1.4 TSI exclusive Jetta var , (6 vites) bahsettiğiniz gibi bir soruna hiç rastlamaddım.. 1. vitese de diğer vitesler gibi çok rahat geçiyor.. hatta şu ana kadar kullandığım manuel arabalar içinde en rahat vites geçişi olan araba diyebilirim.. tek dikkatimi çeken vites geçişlerinde "tık" diye ses çıkarması idi, ona da alıştım
  • Yorumunuz için teşekkürler. Yalnız sizin araç 6 vites. Şanzımanlar farklı yani. 5 vites kullanan arkadaşlarda durum nasıl acaba?

    Bu arada bugün aracı servise de gösterdim. Forman olan usta aracı denedi. Anormal bir durumun olmadığını söyledi. Hatta şöyle dedi: 1. vitesin, 1. kademede senkromece 2. kademede dişliye girdiğini söyledi. Dişlilerin yeni olduğunu zamanla alışacağını söyledi. Şikayetlerde çoğalma olursa gelin dedi.

    Ben de zamanla vitesin yumuşadığını hissediyorum. Örmeğin bugün şehir içi 100 km. yaptım. 700 de şu an araba. Yalnız 1 kez vites takıldı.

    Saygılar...
  • Sevgili arkadaşım,

    1.6 MPI 102 HP 5 ileri şanzıman

    GOLF
    JETTA
    PASSAT

    aynı şekilde kullanılıyor. PASSAT modelinden bizde 3 tane var, sadece 1 tanesinde 25.000 km sonra şanzıman bilyası malzeme hatası nedeni ile dağıldı, servisi yenisini taktı, garantiden.

    Aracınızı kullanmaya başlarken kullanım tarzı da çok önemli.

    1. Mutlaka ama mutlaka debriyaja TAM basın
    2. Araç durmadığı sürece ASLA 1. vitese takmayın
    3. Debriyaja hızlı basın, yavaş bırakın
    4. Kırmızı ışıkta viteste değil, boşta bekleyin
    5. Vites dişlileri ve senkromeçler 5000 km'de alışır.

    Bunlara dikkat ederseniz aracınızdan azami fayda sağlarsınız, tabi bir de LPG uygulatırsanız.

    Selamlar,

    Taner Göde
  • Yorumunuz için teşekkürler. Gerçekten de gün geçtikçe vitesler rahatlıyor. Araç daha 1700 km. de. 5000 i geçtikten sonra tekrar bilgilendiririm.

    LPG olayına sıcak bakmıyorum. Yalnız performans düşürdüğünden yada araca zarar verdiği için filan değil. Bu aracı çok az kullanıyorum. Sadece ailem için kullanıyorum. 4 Kasım 2011 de trafiğe çıktı. Bugün itibarı ile 1700 km. de. Sene sonuna kadar 6000 - 7000 olursa iyi. LPG taktırsam parasını heralde 5-6 senede ancak çıkarırım.

    Bizde de 3 adet jetta var. 2006 FSI Comfortline. 2008 1.6 Primeline. Bir de benim aracım. Diğer Jettalarımızda vitesle ilgili böyle bir durumla hiç karşılaşmadık. Üçü de sıfır alındı. Gerçi FSI olan aynı şanzıman değil. İlgilelen arkadaşlara teşekkürler.

    İyi forumlar...




  • Bu durum vw nin tüm araçlarında böyle. Benim aracımda da böyleydi. Hareket halindeyken devir düştüğünde 2 den 1'e atmak zor oluyor ki zaten rampada değilseniz araç seyir halindeyken 1. vitese geçilmesi doğru değil.

    Benim aracımda kırmızıda bir süre fren+boş vites beklendikten sonra 1'e geçerken biraz kemikli geçiş oluyor. Ben şöyle bir çözüm bulmuştum. Kırmızıda durduktan hemen sonra debriyaj+vites 1 yapılırsa geçiş çok net oluyor. ısınmayla ilgili bir durum galiba. Zaten beklenen yer hafif rampa ise bu yöntem daha mantıklı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acsev2003

    Bu durum vw nin tüm araçlarında böyle. Benim aracımda da böyleydi. Hareket halindeyken devir düştüğünde 2 den 1'e atmak zor oluyor ki zaten rampada değilseniz araç seyir halindeyken 1. vitese geçilmesi doğru değil.

    Benim aracımda kırmızıda bir süre fren+boş vites beklendikten sonra 1'e geçerken biraz kemikli geçiş oluyor. Ben şöyle bir çözüm bulmuştum. Kırmızıda durduktan hemen sonra debriyaj+vites 1 yapılırsa geçiş çok net oluyor. ısınmayla ilgili bir durum galiba. Zaten beklenen yer hafif rampa ise bu yöntem daha mantıklı...



    Mükemmel tespit. Aynen dediğiniz gibi. Diyelim kırmızı ışıkta durdunuz. Durur durmaz 1. vitese yağ gibi geçiyor. Fakat diyelim ki kırmızıda 60 sn. bekleyeceksiniz. Ayağınız debriyajda ve fren boşta. Bu beklemenin ardından vites kemikli geçiyor.

    Yalnız vites rahat geçsin diye de 60 sn. ayak debriyajda beklenmez. Bu şekilde kullanacağız. Bence bu bir arıza da değil. Şanzımanın bir özelliği.

    İlk 1.000 km. de bazen 1. vites takılır gibi oluyordu. Artık hiç olmuyor. Sadece kemikli geçiyor. Saygılar...




  • Bizde 2007 1.6 Primeline 68.000 km de var nadir olsada araç geri vitese ve 1 e biraz zor geçiyor hissediyorum geçmediğini takılıyor ama 2 ye atıp tekrar geri yaptığımda rahat geçiyor birde geçmediğinde gaz verdiğimde kırttttt diye bir ses duyuyorum sizce normalmi bilgilendirirseniz sevinirim.
  • Arkadaşım benim araç yeniyken böyle bir durumla karşılaştım. Şu an araç 7.000 de. Böyle bir problem kalmadı. İlk 5.000 km. dediğim gibi 1. vitese geçerken takılır gibi oluyordu. Servise de gösterdim. Dişli ve senkromeçlerin alışması gerektiğini söylediler. Hatta gereksiz yere şanzımanı sökmeyelim dediler. Gerçekten de iyi ki kurcalatmamışım. 5.000 km. den sonra vitesler yavaş yavaş yumuşamaya başladı. Şu an dediğim gibi 7.000 km. de. Adeta yağ gibi geçmeye başladı. Yukarıda yazdığım problemlerden eser kalmadı. Demek ki araç sıfır olduğundan bir süre alışması gerekiyormuş.

    Sizin durum biraz farklı. Araç 2007 ve 68 binde diyorsunuz. Sizdeki problemi yeni olduğundan dolayı yapıyor olamaz. Senkromeç veya dişlilerdeki bir yıpranma veya aşınma olmuş olabilir. O arada sırada dediğiniz de aşınmış olan noktaya denk geldiğinde yapıyordur. Tabi bu benim fikrim. Yine de servisinize bir danışın. Bir de o kırrt diye tabir ettiğiniz cırlama sesini senkromeçler yapar. Bu konuda herkes hemfikir olacaktır. Çünkü aşınan senkromeç dişliyi geçiş için frenleyemez ve cırlama yapar.

    İyi günler...




  • Araçta acemi yetişti debriyaj balatası bitik yani bu sebepten dolayı da olurmu?
  • Tabi ki olur. Hatta servis vitesle ilgili sorunlarda önce baskıyı kontrol ediyor. Baskıda sorun yoksa şanzımanı dağıtıyor.
  • 3 kere sanzuman dagıttım ne yazık kı. arabanın altına poşet takılmıs gıbı tık tık tık dıye ses gelıyorsa sakın devam etmeyın devam ettıkce sanzuman bloğunu ıyıce parcalıyorsunuz. ama jetta benı sanzuman konusunda cok uzdu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.