< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Londra da yaşamanıza gerek yok, dizel üretimi sonlandırıldığı zaman bir firma için sizde alamıyorsunuz doğal olarak. Bugün 1.6 atmosferik megane, 1.6 atmosferik egea, 1.6 atmosferik corolla, 1.6 dizel vag grubu araçlar vs vs. Bir firma AB pazarı için o motor seçeneğini bıraktığı zaman bizde o pazara entegre olduğumuz için bizim içinde bırakmış oluyor. Yani 2025 yılına gelindiğinde AB pazarında dizel otomobil çok çok kısıtlı olduğu zaman bizde de aynı durum olacak. Farkımız onlar kullanıma yönelik yasaklarla mevcut parktaki araçları hızlı şekilde kullanımdan çekecekler bizde ise kullanımda ki araçlar çok ekstrem bir durum olmazsa ömürlerini tamamlayacak. Yani sıfır araç arzında AB ile entegreyiz ancak alınmış ve halihazırda kullanımda olan araçlar için AB'de tehlike çanları çalarken bizde yüksek ihtimal sorun olmayacak. Zaten bu sebeple AB'de dizel payı %50 seviyelerinden 20li seviyelere geriledi çok muhtemel önümüzdeki yıl 10lu seviyeler görülecek. 3 yıl sonra birçok şehire giremeyeceği bir aracı hem de daha yüksek vergiler ile bir AB vatandaşı tercih etmiyor artık, tercih edilmediği için hızla pazar payı düşüyor, pazar payı düştüğü içinde üretimini sonlandırma ya da kısıtlama kararı alıyor firmalar. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Ekim 2020; 18:13:3 > |
Multimedya ekranını şart koşuyorlar hocam 219000 dediler < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ağzına sağlık, Kedi ulaşamadığı ciğere murdar dermiş :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
neden bu kadar pahalı bir araç üretiyorlar ki avrupa da kim alacak türk malı aracı 50 bin dolara |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
8-10 bin euroluk modellerle rekabeti zor olacak |
500 km menzil 400 beygir vs. falan bu özelliklere göre fiyatın 50bin dolar olacağı hesaplanıyor < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mastor1 -- 21 Ekim 2020; 18:31:46 > |
Renk fiyat farkı mı var . Arkadaşıma aldık geçen hafta 144900 e ama beyazdı o. |
Bizim için sadece bizim pazarımız için üretilen bir seçenek yok. Ancak bizim gibi hacime dayalı vergi uygulayan bazı AB ülkeleri var, burada önemli olan ölçek ekonomisi. Yani bir motoru geliştirip yeni emisyon fazına geçirmek için kullanacağınız yatırım tutarı satış adedinizi karşılıyor mu? Düşünün bir motorun faz geçişi için harcayacağınız tutar onmilyonlarca dolarlık test ve arge masrafı. Bu masrafı Türkiyede sattığınız araçtan çıkaramazsınız ancak bir havuz oluşturabilirseniz örneğin İtalya vs doğu Avrupa pazarı ve Türkiyede devam edeceğim derseniz evet o zaman mantıklı hale geliyor. Sadece Türkiye pazarı için motor geliştirmesi yapan tek firma Honda idi, o da motoru sadece CO2 sınırına takıldığı ve Türkiye de bu sınır uygulanmadığı için AB pazarında satmadığı 1.6 atmosferik motorunu Türkiye için belgelendirdi. Ancak bu yıl itibariyle onlarda bırakacak artık bildiğim kadarıyla. Bununla birlikte Passat konusu tamamen şehir efsanesi üretilen passatların küçük bir bölümü ülkemizde satılıyor. Daha önce rakamları çıkarmıştım mesajı bulursam eklerim. Son olarak filolarda Hybrid araçlara geçiş yapacak AB'de bu geçiş çoktan başladı bizde de dizel otomobil tarafında bittikçe yerini Hybrid çözümler alacak. Sadece ülkemize özel motor yapılamaz dolayısıyla bu konu mantıklı olsa ülkemizde pazar payı en yüksek iki firma olan Renault ve Fiat ellerindeki 1.6 atmosferik motorları Türkiye pazarı için bırakmazdı. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 21 Ekim 2020; 18:41:56 > |
yasağa gerek olmadan zaten firmalar dizeli üretmeyecek. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dt1907 -- 21 Ekim 2020; 18:43:24 > |
Kullanımdaki araçlar için 10 yılda 20 yılda devam eder. Çok küçük ihtimal ABden gelen çevrecilik dalgasıyla belki MTV farklılaştırması olabilir. Bunun yanında düşük emisyon alanları ilan edilecek uzun vadede buralara girişte sıkıntı ya da ilave ücretler olur. Ancak kullanım sırasında bir sıkıntı çok çok yüksek ihtimal olmaz. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının şu an düşük emisyon alanları çalışması var, İstanbulda tarihi yarımada da bazı bölgeler, Ankarada Kızılay vs gibi yerlere girişte plaka okuma özellikli kameralar ile denetim uygulaması çerçevesinde emisyon sınırlaması yapılması. Örneğin Kızılay düşük emisyon alanı ilan edilecek ve bu alana euro 2 altı araçlar girerse kanunla belirlenen tutarda ceza plaka okuma özellikli kameralar ile otomatik olarak yazılacak. Buna benzer çözümler uzun vadede dizel araçlara da uygulanabilir AB şehirleri gibi ancak bu kısa vadede olmaz, asgari 10 yılı var. Bunun haricinde yukarıda da bahsettiğim gibi bizde dönüşüm yasaklarla değil uzun vadede araç arzı sonlandığı için gerçekleşecek. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Ekim 2020; 18:52:6 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
yıllık 20 bin km den az yapanlar dizelde zararda.cok yapsanda geleceği tehlikeli. |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |