Şimdi Ara

Siemens'in TOGG için ürettiği şarj cihazları hazır: 300 kW güce sahip

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Siemens'in TOGG için ürettiği şarj cihazları hazır: 300 kW güce sahip
    TOGG, ilk modeli C-SUV'un bu yıl sonuna doğru seri üretimine, 2023'ün ilk çeyreği gibi de satışına hazırlanıyor. Bir yandan da bunun için gerekli elektrikli araç şarj istasyon ağının kurulumu için çalışılıyor. TOGG'un şarj istasyon ağı işletmeci lisansına sahip TruGo markasından bu konuda yeni bir paylaşım geldi.



    TruGo markası ilk duyurulduğunda, yerli firmaların şarj istasyonlarına ağırlık verileceği ancak yabancı şirketlerden de alım yapılacağı açıklanmıştı. Bu noktada ilk önce Vestel'in TruGo'ya özel ürettiği 180 kW'lık şarj ünitelerinin kuruluma hazır olduğunu gördük. Ardından bir başka şirket Star Charge'ın 180 kW'lık şarj ünitelerinin kuruluma hazır olduğu haberi geldi.



    Siemens'in şarj cihazları 300 kW güce sahip



    Bugün ise TruGo, iş ortaklarından Siemens'in ürettiği şarj cihazlarının fotoğraflarını paylaştı ve cihazların kuruluma hazır olduğunu duyurdu. Bu cihazların tasarımı daha farklı. Soket sayısı ise (2 soket) diğerleriyle aynı. Siemens'in cihazlarını farklı kılan asıl detay ise tasarımı değil gücü. Zira paylaşıma baktığımızda bu şarj cihazlarının 300 kW gücünde olduğunu görüyoruz.



    Ayrıca Bkz.Tesla'nın Türkiye'ye kuracağı Supercharger istasyonlarının adresi açıklandı



    TruGo markası temmuz ayında EPDK'dan şarj istasyonu ağı işletmeci lisansı almış ve 81 ili kapsayacak şekilde kurulumunu yapacağı şarj cihazlarıyla ortalama bir bataryanın 25 dakika içerisinde yüzde 80 doluma ulaşmasının hedeflendiği açıklanmıştı.



    2023'ün ortasına kadar 1000 adet cihaz kurulacak



    Bu kapsamda, 2023'ün ortasına kadar 600'den fazla lokasyonda, fotoğraflarda gördüğünüz cihazlar da dahil olmak üzere toplam 2 bin soketi olan 1000 adet hızlı şarj cihazının kurulumu yapılacak. Şarj noktaları trafik yoğunluğuna bağlı olarak 25 veya 50 kilometre aralıklarla konumlandırılacak.



    Kısa süre önce TruGo'nun Bolu'da şarj istasyonlarını kurmaya başladığı ortaya çıktı. TruGo şarj istasyonları tüm elektrikli araç kullanıcılarına açık olacak.



    Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Togg Akıllı ve Hızlı Şarj Çözümleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketinin muhtelif illerde yapacağı 1000 elektrikli araç şarj ünitesi için 750 milyon liralık yatırım teşvik belgesi düzenlenmişti.




    Kaynak:https://twitter.com/TruGoCharging/status/1578007709173297152







  • YAv zor yada kolay, içten yanmalı motor üretmeyi başaramadık kaçırdık montaj aileleri yüzünden ve engellemeler yüzünden, bir yerden başlamak gerekiyor. Şuan geleceğin otomobili elektrikli bir yerinden tutup yapmalıyız. Hiç yapmadan başarıp başaramayacağımızı nereden biliyoruz. Bunu da kaçırırsak bir daha ne zaman neyi yakalayıp yapacağız.

    Ne yapalım yani istediğiniz ne başaramayız yapamayız diye yapmayalım mı denemeyelim mi uğraşmayalım mı, bu işi yapanlar ilk başta her şeyi mükemmel mi yaptı sorunsuz mu yaptı yapıyorlar.

    Öyle yada böyle bir yerden başladı. Haa ben isterdimki özel sektör yapsın bunu alternatifleri ile ama işte montaj aileleri dediğim zihniyet sürekli montajlayıp ülkeyi sömürdüklerinden ar-ge yapıp bunlara girişmeye bile tenezzül etmiyorlar.

    Elektrikli araç üretmek çok zor bir şey değil. Çinde neredeyse her ay yeni 1 elektrikli araç üreten firma çıkıyor, Vietnamdan bile (sanayi ülkesi olarak bilinmediği için bile diyorum) yeni bir marka çıktı elektrikli araç üreten.


    Yani önemli olan üretmek değil, bunu karlı bir iş kolu haline getirip sürekliliğini sağlayabilmek. 10 sene 30 sene sonra da üretebiliyor olmak

  • 300 kW çok iyi olmuş aynı anda iki araç bağlanırsa araç başına 150 kW olacak.

    Ayrıca gelecek içinde gücü yüksek olur ilerki modeller illa daha yüksek enerji çekeceklerdir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Araçla yanaştığımızda hızlı şarj destekleyen modeller %10'dan %80'e 15-18 dakika'da iş görecek...gayet makul olur...

  • toplam 1000 cihaz kurulumu deniyor, peki kaç cihaz 300 kw olacak?


    ayrıca diğer markaları geçtim sadece toggun yıllık üretim hedefi 175bin araç


    175bin araca 2000 bin soket çok az değil mi, şimdiden şarj kuyrukları, kuyruklardaki kavgalar falan gözümde canlanıyor

  • 175.000 araç 1 yıllık üretim adedi değil. 2030 yılına kadar 175.000 adede çıkacaklar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    sayılara takılmaya gerek yok ihtiyaç oldukça rakam artacaktır.

  • Sana mı inanayım, toggun kendi verdiği rakamlara mı


    "Gemlik tesisinde üretim kapasitesi yıllık 175 bin adede ulaştığında toplam 4 bin 300 kişiye istihdam sağlayacak olan Togg, 2030'a kadar tek bir platformdan 5 farklı modelde toplam 1 milyon adet araç üretmeyi planlıyor."


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onu da yerli yapalım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Buradaki bazı zihniyetlere göre olmayan fabrika üretilmeyen araçlar için simens sarj cihazlarımı üretmiş :)

  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    2023 yılı içinde 175k araç üretilebileceğini pek sanmıyorum ben. Ama sonraki yıllarda artarak devam ederlerse bu hedefi tutturabilmeleri hayal değil. Her yıl bir öncekinden 40k fazla araç üretseler 2030'a kadar 1 milyon adeti geçerler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yerli ve milli gururumuz siemens

  • ŞAKACI kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araç üretmek çok zor bir şey değil. Çinde neredeyse her ay yeni 1 elektrikli araç üreten firma çıkıyor, Vietnamdan bile (sanayi ülkesi olarak bilinmediği için bile diyorum) yeni bir marka çıktı elektrikli araç üreten.


    Yani önemli olan üretmek değil, bunu karlı bir iş kolu haline getirip sürekliliğini sağlayabilmek. 10 sene 30 sene sonra da üretebiliyor olmak


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulan Musk kullanıcısına yanıt

    https://twitter.com/eozpeynirci/status/1481015990821478403?s=20&t=70tW2yvE4fBL4yn2Nmzk8A


    Şöyle bir şey paylaşmış emre bey, daha gerçekçi rakamlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S_O_S kullanıcısına yanıt

    YAv zor yada kolay, içten yanmalı motor üretmeyi başaramadık kaçırdık montaj aileleri yüzünden ve engellemeler yüzünden, bir yerden başlamak gerekiyor. Şuan geleceğin otomobili elektrikli bir yerinden tutup yapmalıyız. Hiç yapmadan başarıp başaramayacağımızı nereden biliyoruz. Bunu da kaçırırsak bir daha ne zaman neyi yakalayıp yapacağız.

    Ne yapalım yani istediğiniz ne başaramayız yapamayız diye yapmayalım mı denemeyelim mi uğraşmayalım mı, bu işi yapanlar ilk başta her şeyi mükemmel mi yaptı sorunsuz mu yaptı yapıyorlar.

    Öyle yada böyle bir yerden başladı. Haa ben isterdimki özel sektör yapsın bunu alternatifleri ile ama işte montaj aileleri dediğim zihniyet sürekli montajlayıp ülkeyi sömürdüklerinden ar-ge yapıp bunlara girişmeye bile tenezzül etmiyorlar.

  • Montaj aileleri gibi argomsu bir tanımlama ile koç ve sabancıya sallıyorsun sanırım. En azından montaj da olsa fabrika çalıştırdılar Çin bile son yıllara kadar montaj ülkesiydi, montajla başlarsın, diğer kısımları öğrenerek üstüne koyarak gidersin. Engellemeler falan demişsin onlara hiç girmeye gerek yok.


    Son 20 yılda şu montaj aileleri dışında kalanlar ne üretmiş, hangi fabrikaları açmışlar, devlet garantili inşaatlar, yurt dışından hazır ürünü ithal edip kendi markasıyla piyasaya sürenler fason işler



    Ben başarıp başaramayacağımız konusunda bir şey de demedim.

    "Bu araç üretilemez" falanlık bir durum yok, üretilince de "imkansızı başardık vay koçum bee" lik bir durum olmayacak diyorum, örnekleriyle durumu anlatıyorum.

    Üretmeye başlamak bu sürecin belki de en kolay kısmı, asıl zorluk sürekliliktir diyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simens bunu bizim için mi üretti !?
    yoksa uluslar arası standart olan bir şeyi
    bizim haberciler mi böyle yorumluyo !?

  • S_O_S kullanıcısına yanıt

    Evet başta koç ve sabancı olmak üzere bunun gibi düşünen ve yapan firmalar diyorum. Bak ne diyorsun çin de montaj ile başladı güney korede vs ama ne yaptı başladı devamında ar-ge ile geliştirdi montajcılıktan üretimci olmaya adım attılar bu şekilde devam ettirdiler. Ama bizdekiler montajlı olarak başlayıp montajcı olarak devam etmeyi tercih ettiler. Niye kolay iş parçalar geliyor araştırmaya geliştirmeye gerek yok montajla zaten yerli diyede insanlara algılamayı başarmışlar kakala gitsin. Ne diye geliştirmek için yada üretmek için çabalayayım zaten bu şekidle ülkenin kaymağını yiyip sömürüyorum demişler.


    60 yıl ve üstü içinde montajcı aileler bir halt etmemişken tek kelime etmeyen zihniyet 20 yılda yapılanları görmezden gelen zihniyet ile aynı işte her şeyi bir kenara bırakın şu savunma sanayisinde yapılanlar bile o sizin hayranlık duyup toz kondurmadığınız montaj ailelerinin yapmadıklarından bin kat fazlasıdır. Ama tabi görmek anlamak için göz ve akıl lazım.


    İmkansızı başarıp başarmamak değil mesele bir ürün üretmek bunca yıl yapılmaması hata olan o kadar araç montajlayan bir ülkenin bunu daha önce yapması gerekirken bu zamana kalmasıdır. Bunu yapmayana hiçbir kelam etmeyen zihniyet gelmiş yapılana bir sürü laf söylemeyi kendinde hak görüyor. Demek ki bu ülkede yapmamanın sorun olmadığı, yapılanınsa her türlü karalanıp kötülenerek yapılmamasına çabalandığı zihniyetler yaşıyor. Siz önce bunca yıl neden yapılmadığını sorgulamalısınız bence





  • ŞAKACI kullanıcısına yanıt

    demagoji yapmak konusunda yeteneklisiniz.


    konuyu bağlamından koparıp başka yerlere çekmek konusunda da öyle.


    bir defa koreden bahsetmedim ben orasını tamamen siz uydurdunuz, benim böyle bir bilgim veya iddiam yok, bildiğim kore markaları olan hyundai, samsung , lg vb firmaların böyle bir geçmişi olduğunu da duymadım. kore mevzusunu konuşmak istersen başka bir başlık açarsın bizden daha geride bir ülkeyken nasıl bu kadar fark attılar inceler, konuşuruz.


    ben koçlara ve sabancılara veya başka herhangi bir sermaye grubuna karşı sevgi besleyen birisi değilim, gerekçelerim seninle aynı olmasada. mesela sabancı ve koç gruplarının palazlanmasını başlatanlar hep sağcı yönetimler olmuştur. bunlar da uzun mevzular ve konuyu iyice dağıtır şimdi girersek. sadece şunu diyelim,hiçbir halt etmeyen montajcılar ithamın hatalı çünkü özellikle koçlara ait olan tofaş, ford otosan, arçelik, beko gibi kuruluşlar binlerce istihdam sağlayıp milyonlarca dolar ihracat yapmış, gerçekten de katma değer üretmiş kuruluşlar trde bunlara yaklaşan başka firma bilmiyorum ben. daha iyisi yapılabilir miydi diyecek olursak, çok daha iyileri yapılabilirdi. çok daha kötüleri de yapılabilirdi mesela şahenkler gibi hiç etliye sütlüye karışmayıp sadece hizmet sektöründe kalıp al-sat, ithal et- sat, finansal hizmetlerde takıl sonra yabancıya sat da diyebilirlerdi, bazı firmalar gibi ithal demiri ,şunu bunu al, dağın başında boş araziye 40 katlı inşaat yap sat. hiç üretimle yeni tekonlojileri yakalamakla uğraşma diyebilirlerdi. yani en azından elini taşın altına sokmuşlar. son 20 yıldır veya senin dediğin 60 yıldır hiç bir iş yapmadan zenginliğine zenginlik katanları eleştirelim, sonra montajcı koçlara geçeriz yani.



    sonra oradan hiç alakası olmayan bir şekilde hop diye tek bildiğiniz şey olan savunma sanayine atlamışsın sanki tai, roketsan, aselsan akp döneminde kuruldu, bugün yapılanlar geçen hafta ortaya çıkan projelerdi. o konuda başka bir başlık konusu olduğu için uzatmadan senin için devlet kaynaklı link bırakıyorum ki ağlama, kısaca diyor ki; savunma ihracatı, toplam ihracatımızın %1-%1,5 civarında

    Siemens'in TOGG için ürettiği şarj cihazları hazır: 300 kW güce sahip
    Siemens'in TOGG için ürettiği şarj cihazları hazır: 300 kW güce sahipwww.aa.com.tr
    Savunma ve havacılık sanayisi 2021'i yeni ihracat rekoruyla kapattı
    https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/savunma-ve-havacilik-sanayisi-2021i-yeni-ihracat-rekoruyla-kapatti/2464139

    sonra hop imkansızı başarmak falan gibi demagoglugda zirve noktalarına çıkmışsın, kim neye imkansız dedi? çinde her ay bir kaç yeni firma çıkıyor elektrikli araç üreten diyoruz. vietnamdan bile çıktı, üretiyor satıyor diyoruz. konuyu nerelere nerelere getirip boş propagandaya çeviriyorsun. demek ki bu da senin işin napalım, kolay gelsin





  • S_O_S kullanıcısına yanıt

    Tuhaf bir insan yapısına aitsiniz. Ben neyin demagojisini yada propagandasını yapacağım ki? bu ülke için yapılan ve yapılmayanları söylüyorum kendi düşüncem ile sanki yabancı bir ülkenin formunda kendi ülkemin yaptıklarını yapmadıklarını söylüyormuşum da propagandasını yapıyormuşum algısı oluşturuyor kendince


    SAvunma sanayisi ben bu dönemde kuruldumu dedim. Bu dönemdeki atılım hiçbir dönemde yapılmadı bunu da görüyoruz onun dışıdnaki atılımlar eksisi ile artısı ile vardır. Ama siz hiç sanki birşey yapılmamış gibi algı oluşturma hevesindesiniz anlaşılan, ayrıca bir ülkede hep önce savunma sanayisi gelişmiştir sonrasında sivil sanayiyi tetiklemiş ve gelişimine sebep olmuştur. Bunu dünyada takip etmişseniz yada ederseniz çok iyi gözlemlersiniz.


    Montaj aileleri için dediğim açıktır. bu ülkeyi sömürmekten başka bir halt etmeyip ar-ge namına yok denecek kadar hiç bir şey yapmayıp sürekli montaj ile kendi zenginliğine zenginlik katmasından başka bir şey değil, buna katkısının sağdan soldan olması bunun böyle olduğu gerçeğini değiştirmez. Zihniyet bu olduktan sonra ve bu ülke için katkı sağlamadıktan sonra kimin yaptığının önemi yok. YAni montaj ailelerinin katkı dediğiniz o montaj sürecinde olacak yada olması gereken şeyler dışında bir şey yok. Sürecin kendini götürdüğü yer dışında şu konuda ülkeye faydamız olsun ar-ge yapalım diye bir mantık ve düşünceleri yok sorun burada, herşeyi bırak montajını yaptığın arabanın motorunu üretmek için hiç mi bir girişimin hiç mi bir faaliyetin olmaz diyorum gelmiş bana demagoji yapmaktan bahsediyor.


    Neyse bu zihniyet için ayırdığım süre yeter fazlasıyla bile, bunu bile görmekten aciz birine ne anlatsak ne söylesek boş. Gelmiş bana savunma sanayisinin ülke ihracatındaki oranını gösteriyor. Siz o savunma sanayisinin Türkiye için katma değerini göremeyecek kadar bile kör olmuşsunuz.





  • Türkiyenin 2022'de anlık elektrik tüketimi 35 milyon kW.

    300kW 'lık cihazların her biri , Türkiye elektriğinin 116 bin'de 1'i kadar elektrik çekecek, iyi de bu elektrik nereden gelecek, nerede üretilecek, asıl soru bu.

    Daha çok termik santral mi inşa edilecek, Konya ovasını rüzgar çiftliği ile mi dolduracaklar. Konya ovasında rüzgar pek esmez ancak rüzgar türbinlerini dikip türbinleri döndürecekler. Havalar kapanmaya başladı, güneş çiftlikleri kurup kapalı havada elektrik üretiliyor diyecekler. Nükleer santral, füzyon, atom, bunlar zaten teori, atom çekirdeğinin içinden nötron çıkararak enerji üretmek tatlı bir hikaye.

    Bu cihazlardan Türkiye çapında 10.000 tane kuruldu diyelim. Türkiyenin şu anki elektriğinin 11 'de biri kadar elektrik nerden gelecek? Bu gizemli soruları aydınlatalım. Elektrik şu anda atmosferdeki elektrik çekilerek üretiliyor. Duvardaki prize elektrik termik santralden değil, şehir dışı açık arazilerde binlercesini gördüğümüz pilonlara asılı kablolar üzerinden atmosferde her daim yüklü statik elektrik çekilerek üretiliyor. Türkiye değil, bütün dünyada bu böyle. Bu elektriğin başka şekilde bu kadar temiz kesintisiz gelmesi mümkün değil.

    Elektrikte global bir oyun var. Bu oyunda Rusya krizi gibi yapay krizler yaratarak tarifden geçirilen kazık, sonra enerjide vergi teşviğinin azaltılması ile kazığın kalıcı olması gibi çok ince ayrıntılar var.

    İngilterede karayolu e-şarj istasyonlarındaki tarife Haziran-Ekim 2022 arasındaki 4 ayda %42 arttı. Gerekçe hükümetin vergi teşviğini azaltması. Oyunun adımlarını iyi görün. Elektriği termik santraller rüzgar çiftlikleri üretiyorsa 4 ay önce neden vergi teşviği oluyordu şimdi ne oldu da teşvik olmuyor? Bu ancak maliyeti bedavaya yakın bir emtiada yapılabilir. Elektrik her daim elektrik yüklü atmosferden, bedavaya yakın maliyetle çekiliyor, Rusya krizi, vergi teşviği gibi oyunlarla kazık arttırılıyor, kalıcı yapılıyor. Oyunun ilerleyen adımlarında karbon vergisini görebiliriz. Elektrik faturalarına karbon vergisi eklendi mi onlarca yıl daha da kazık elektrik kullanacağız demek.


    Siemens'in TOGG için ürettiği şarj cihazları hazır: 300 kW güce sahip

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.