Şimdi Ara

Nereden çıktı bu 3 silindirli BMW motorları...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mevcut 1.6 litrelik motorların performans ve tüketim değerleri düşünüldüğünde eminim pek çok kişi bu soruyu kendine soruyordur.

    Bu sebeple bmw'nin basın açıklamasından bir kaç birşey aktarmak istedim.

    Öncelikle bu motor ailesi sadece 3 silindirli benzinli motorlardan ibaret değil, 3-4-6 silindirli benzinli ve dizel motorlardan oluşan 10 adet motoru kapsıyor.

    Bu motorların tümü 500 cc'lik silindirler kullanacak (bmw bu hacmin yolcu araçları için termodinamik verimlilik açısından mükemmel olduğunu söylüyor) silindirler arası mesafeler,aluminyum krank yatağı, denge mili yapısı, triger kayısının yerleşimi, silindir kapakları ve gömleklerin yapısal yakınlıkları aynı yakıtı kullanan motorlarda %60, farklı yakıt tiplerinde ise %40 aynı parçaları kullanma imkanı yaratacak.

    3 ve 4 silindirli motorlarda motorun sıcak egzos ve soğuk emme taraflarının tamamen aynı olması da hem enine hem diklemesine yerleştirme avantajı sağlayacak (bu son cümleyi motomot çevirdim, hem anladım hem anlamadım diyebilirim:))

    Bunun dışında, motor kulakçıkları, egzos ve emme manifoldları, soğutma-yağlama-klima vs gibi sistemlerde kullanılacak ortak parçalar toplam kombinasyon sayısını yarı yarıya düşecek.

    Bileşen çeşidinin azalması, üretilen birim sayılarını arttıracak , bu üretim ve geliştirme maliyetlerini düşürecek dolayısı ile çok sayıda motor varyasyonunun üretilmesine olanak verecek , az adet satılması öngörülen versiyonların bile geliştirilmesi sorun teşkil etmeyecek (bizim gibi saçma vergi sistemine sahip ülkeler için önemli).

    Tüm bunların ötesinde dizel ve benzinli motorlar ilk defa aynı üretim hattında üretilmeye başlanacak, bu da üretim açısından büyük bir esneklik ve de talepteki kısa dönemli dalgalanmalara dahi çok daha hızlı cevap vermeyi mümkün kılacak.

    Onun dışında bu motorların 1.6 litrelik mevcut motorlara karşı bariz bir üstünlüğünden bahsedilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 15 Eylül 2012; 21:02:37 >



    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.




  • 19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar
  • COk guzel bir bilgiymis. Ben bilmiyordum acikcasi bu plani yeni ogrendim.
    Gercekten mantikli bir yaklasim. Ayni silindirden 3 tane koy alsana 1.5 4 tane koy 2.0 6 tane koy 3.0. Bir de turbo koy, yazilimiyla oyna butun urun gamina ayni motoru kullan. Eger Bmw bunu basarirsa ciddi maliyet kazanci saglar gibi geliyor. hemen sevinmeyin bunun hic birimize bir yarari yok
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • Bmw aktarma ve motor konusunda uzman bir firmadır.
    Bu tarz yüksek güce sahip downsizing felsefesiyle şekillendirilmiş motorlardaki başarısı da hepimizin malumu.
    Bence 1.6 turbo olan motorlardan 170 hp yi 200-220 hp civarına çekecekler,bunu da 1.6 136lığın yerine yerleştirecekler.
    2.0 motorlarına da çok marjinal güç artışları yansıtacaklar.
    Böylelikle Sadece 1 değil 3.16 seviyesinden itibaren yüksek güç sunacaklar.
    Bu tarz motorlar turbo karakteristiğine uygun kullanım ve bakımları aksatılmadıkça problem çıkarmazlar eklemiş olalım.
    _____________________________
    Objektif olursanız dost,fanatik olursanız düşman kazanırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.

    Tamam, hocam, teşekkürler.

    "all of the power units have the same “cold” intake and “hot” exhaust sides. This is why the three and four-cylinder engines in this new family are eminently suited to both longitudinal and transverse mounting in future BMW and MINI models."

    Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz? Cümleyi anladım ama motor yerleşimiyle bunun ilişkisini pek anlamadım açıkcası.
    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.
  • Sanırım Soğuk Emme ve Sıcak Egzoz manifoldları aynı yerde ve bu da motorun daha ufak olması demek. Yanılmıyorsam birbirinin dibinden geçen sıcak ve soğuk borular birbirinin ısısını dengeleyecek. Hem manifold hem soğutma avantajı olacak.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • Çeviri için çok teşekkürler.Forum için faydalı oldu.

    Ben 1.5litrelik dizel motordan ümitliyim.Eğer borusan tarafından doğru fiyat stratejisi kullanılırsa peynir ekmek gibi satar.



    Edit:peynir ekmek diyince karnım acıktı.kendime yiyecek birşeyler yapayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atom239 -- 16 Eylül 2012; 0:25:59 >
    _____________________________
    Çok yakan araba yoktur.Benzinin pahalı olduğu ülke vardır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.

    Tamam, hocam, teşekkürler.

    "all of the power units have the same “cold” intake and “hot” exhaust sides. This is why the three and four-cylinder engines in this new family are eminently suited to both longitudinal and transverse mounting in future BMW and MINI models."

    Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz? Cümleyi anladım ama motor yerleşimiyle bunun ilişkisini pek anlamadım açıkcası.

    yukaridaki iki cumleden anladigim kadariyla tum motorlarin(sirali) soguk ve sicak manifoldlarinin ayni yere geldigini ve yeni nesil uc ve dort silindirli motorlarin hem enlemesine hem de boylamasina birbirlerinin yerine tam oturdugunu yazmislar.

    zaten ilk yazida(turkce ceviri) da amacin bu oldugunu uzuncana anlatilmis.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.

    Tamam, hocam, teşekkürler.

    "all of the power units have the same “cold” intake and “hot” exhaust sides. This is why the three and four-cylinder engines in this new family are eminently suited to both longitudinal and transverse mounting in future BMW and MINI models."

    Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz? Cümleyi anladım ama motor yerleşimiyle bunun ilişkisini pek anlamadım açıkcası.

    Bu güç ünitelerinde soğuk emme ve sıcak egzoz manifoldları aynı yerde bulunacak. Bu sayede bu yeni motor ailesindeki üç ve dört silindirli motorlar gelecekte üretilecek BMW ve MINI modellerinde motorların hem enlemesine hem de boylamasına yerleştirilmesini kolaylaştıracak.

    Ben böyle anladım :D
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.

    Tamam, hocam, teşekkürler.

    "all of the power units have the same “cold” intake and “hot” exhaust sides. This is why the three and four-cylinder engines in this new family are eminently suited to both longitudinal and transverse mounting in future BMW and MINI models."

    Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz? Cümleyi anladım ama motor yerleşimiyle bunun ilişkisini pek anlamadım açıkcası.

    yukaridaki iki cumleden anladigim kadariyla tum motorlarin(sirali) soguk ve sicak manifoldlarinin ayni yere geldigini ve yeni nesil uc ve dort silindirli motorlarin hem enlemesine hem de boylamasina birbirlerinin yerine tam oturdugunu yazmislar.

    zaten ilk yazida(turkce ceviri) da amacin bu oldugunu uzuncana anlatilmis.

    Eeee küp seklinde mi olacak motorlar. Hem enlemesine hem boylamasina ayni boyuttaysa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.

    Tamam, hocam, teşekkürler.

    "all of the power units have the same “cold” intake and “hot” exhaust sides. This is why the three and four-cylinder engines in this new family are eminently suited to both longitudinal and transverse mounting in future BMW and MINI models."

    Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz? Cümleyi anladım ama motor yerleşimiyle bunun ilişkisini pek anlamadım açıkcası.

    yukaridaki iki cumleden anladigim kadariyla tum motorlarin(sirali) soguk ve sicak manifoldlarinin ayni yere geldigini ve yeni nesil uc ve dort silindirli motorlarin hem enlemesine hem de boylamasina birbirlerinin yerine tam oturdugunu yazmislar.

    zaten ilk yazida(turkce ceviri) da amacin bu oldugunu uzuncana anlatilmis.

    Eeee küp seklinde mi olacak motorlar. Hem enlemesine hem boylamasina ayni boyuttaysa

    valla ben de öyle anladım.
    _____________________________
    ortada gerçekten bir tedarik sorunu olsaydı
    aralık 2022 son 5 yılın rekoru,
    ocak ve şubat 2023'de tüm zamanların satış rekoru kırılamazdı.




  • way çok iyi plan
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    19can84 ingilizcede silindir kafalari olarak kullanilsa da turkcede silindir kapagi deniyor. gozunden kacmis sanirim. duzeltirsen daha dogru bir ceviri olmus olur.

    Tamam, hocam, teşekkürler.

    "all of the power units have the same “cold” intake and “hot” exhaust sides. This is why the three and four-cylinder engines in this new family are eminently suited to both longitudinal and transverse mounting in future BMW and MINI models."

    Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz? Cümleyi anladım ama motor yerleşimiyle bunun ilişkisini pek anlamadım açıkcası.

    yukaridaki iki cumleden anladigim kadariyla tum motorlarin(sirali) soguk ve sicak manifoldlarinin ayni yere geldigini ve yeni nesil uc ve dort silindirli motorlarin hem enlemesine hem de boylamasina birbirlerinin yerine tam oturdugunu yazmislar.

    zaten ilk yazida(turkce ceviri) da amacin bu oldugunu uzuncana anlatilmis.

    Eeee küp seklinde mi olacak motorlar. Hem enlemesine hem boylamasina ayni boyuttaysa

    yok iki motorun en ve boy uzunluklari ayni. en1=en2 , boy1=boy2. yoksa en=boy degil. iksini de diktorgen prizmasi olarak dusun.
    _____________________________
    parmağını bastığında izi ayyıldız çıkanlar




  • en başda bu motorlar yeni bir şey değil motorsiklet sektörüne yabancı olmayanlar çok iyi bilir yıllardır motorsiklet sektöründe 3 silindilirli 4 silindirli motorlar zaten mevcuttur.. bmw içinde yeni bir şey değil bmw zaten yıllardır motorsikletlerinde 3 silindirli motorlar kullanıyor üretiyor ilk 1985 yılında k75 model motorlarında kullandı bmw 750cc lik 3 silindirli bosch enjektörlü 75 beygirlik motoru.. şimdide bu motorların hacimini yükseltip birde turbo desteği ile arabalarına uygulamaya başlamış..

    bu motorlar arabalarda ekonomi için üretilmiyor kaldıki normal atmorsferik motorlara göre ciddi anlamda bir ekonomileride yok. 1.0 ecobooslar şehir içinde 6.5-7 yakıyor az mı tabiki değil 1.6 kadar yakıyor. bu motorların üretilme nedeni emisyon değerlerinin atmosferik motorlara oranla düşük olmasından ötürüdür.. avrupa amerikalı emisyon değerlerini ekonomiden daha ön planda tutuyor..

    bu tarzda motorları almanın mantığı ne olabilir bunuda düşünmek gerek..
    bizim gibi arabalara hacimlerine göre ağır vergilendirmeler yapılan ülkelerde satar.. ama dünya genelinde düşünürsek hacim üstünden vergisi olmayan yada tek tip vergi olan ülkelerde yani 1.0 da alsan aynı vergiyi vericeksin 2.0 da alsan aynı vergiyi vericeksin bu tip ülkelerde satış rakamlarının çok yüksek olucağını sanmam kaldıki benzinin makul fiyatlara satıldığı yada ucuza satıldığı ülkelerdede satmaz..

    ancak bizim gibi ağır vergilendirmeler altında ezilen ve benzinin dünyanın en pahalı yakıtı olduğu ülkelerde satıcakdır.. yoksa 2.0-3.0 atmosferik motorun homurtusu sesi bile 1.0 -1.5 3 silindirli araçla değişilmez..

    sanırım artık yeni bir dönem açılıyor araba sektöründe motorsiklet motorlarının arabalara konulmaya başlandığı bir dönem.. ama genede zevk sahibi insanlar atmosferikden şaşmaz..
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.