arkadaşlar size bir sorum olacak.aralık ayında trendline caddy aldım.erzurumda oturuyorum.araçla ilgili sorum motoru diyelim 90 derecede kapattım.15 20 dakka sonra geldiğimde kontağı açtığımda motor sıcaklığı gene 90 derecede oluyor.motoru çalıştırdığımda hararet düşmeye başlıyor ve o anki sıcaklığa geliyor.yani demek istediğim motorun en son sıcaklığı hafızda kalıyor ve tekrar çalıştırdığımda o anki sıcaklığı okumayıp hafızada sakladığını okuyor.servise götürdüm arıza var dediler müşürü değiştirdiler.fakat bi değişiklik olmadı başka bi servisie götürdüm orda da başka bi caddyle test yaptılar o da aynı şeyi yaptı.neden böle olduğunu açıklayamadılar.mantığını ben çözemedim. Bunu farkeden başka arkadaşlar var mı forumda.ilgilenirseniz sevinirim
arkadaşlar cevap verecek kimse yok mu?
Yok hiç dikkat etmedim. Sizin bahsettiğiniz radyatördeki su sıcaklığı... Birde motor yağı sıcaklığı var bunu yol bilgisayarından (OİL TEMPRATURE) menüsünden görebiliyorsunuz.. 7 yıl golf kullandım bir kere dahi o ibrenin 90'ı geçtiğini görmedim bu ayrı mesele ::))
Oil temprature yani motor yağı ise 100-105 arası değişiyor eğer sürekli yokuş çıkılırsa 110 derecelere kadar çıkabiliyor... Ben açıkcası bu sıcaklığa bakıyorum dha çok eğer motor yağı sıcaklığı 50-60larda ise ozaman motoru fazla zorlamıyorum hem turbo için hemde yakıt için..
Buarada arkadaşlar özellikle şehir içi trafikte 1500-2000 devirlerde aracımdan ciddi bir uğultu geliyor... Sanki egzos patlağı gibi . bu ses gerçekten de canımı sıkıyor.. Aynı problemi yaşayanlar oldumu? Patlak egzos sesi gibi bi ses(Yani sanki egzos susturucunun arkasından biryerden patlamış gibi)... Ama sesin motordan geldiği belli... Nedir bu turbo arızası falanmı? arabanın performansında bir düşme yok ama..
ses ıslık gibiyse turbo arızası diye biliyorum
quote:
Orijinalden alıntı: pompist
çok güzel paylaşimlar var... emeğinize sağlık, merak ettiğim ;yakıtının verilerdekilerden çok olması, camdan su aldığı, kapıların sık arıza yaptığı, debriyaj balatasının erken bittiği, bozuk ve kasisli yollarda çok gürültülü ve sarsıntılı olduğu....
velhasıl caddy dsg almayı düşünüyorum . alsam pişman olurmuyum yada başka bir araç önerirmisiniz. benim için otomatik ekonomik ve bagajının kullanışlı olması yeterli...
verilerden biraz yüksek fakat yakıtı yüksek denemez bence. öyle aman aman da bi fark yok. eskişehir inegöl arası yanılmıyorsam 5.2 litre yaktı daha 300 km'de bizim araç. camdan su alması normal. siz eğer yakın mesafeden tazyikli su tutarsanız alır tabi ki de. almazsa problem olurdu bozik ve kasisli yolda gürültü falan yok. sarsıntı arka tarafta var makastan kaynaklanıyor o da. dsg ise zaten her şeyi unutuyorsunuz. biz aldık pişman değiliz. ticari araç mı istiyorsunuz yoksa binek de olur mu?
merhaba foruma yeni üye oldum. benim ford focus collectıon aracım vardı 2008 model onu sattım ve yeni caddy trednline düz vites aldım. aracı almadan önce test sürüşüde yapmamışdım.sadece okuduğum iyi yorumlar üzerine aldım. ve gerçekden de herkesin dediği gibi menmun kaldım şuan için..200 km de araç konforu süper.. focus ki yol tutuşu inanılmazdır aynı segment araç olmamalarına ragmen aramıyorum focusu..
özelikle yokus yukarı kalkış hilholder olayı ayrıca güzel yokusdakı kalkıslarda hissdeceksiniz ne kadar kolaylık sagladıgını...araç 2 saniye duruyor geri kaçmıyor...ben 20 gün bekledim... 39.850 tl trafık sıgortası dahıl aldım...alacak kişilere tavsıye edıyorum doblo ile felan arkadaslar karsılaştırmayın lutfen bu aracı ...
ha diğer bır iyi ozellık unutmadan, arka koltukların sökülüp çıkarılması ayrıca süper bir sey.. dün ıkea dan 2 mt uzunlugunda yatak aldık demonte.. dırek araca sıgdı arka koltugu cıkarınca ..
alacaklara şimdiden hayırlı olsun....
quote:
Orijinalden alıntı: K.a.a.N
quote:
Orijinalden alıntı: pompist
çok güzel paylaşimlar var... emeğinize sağlık, merak ettiğim ;yakıtının verilerdekilerden çok olması, camdan su aldığı, kapıların sık arıza yaptığı, debriyaj balatasının erken bittiği, bozuk ve kasisli yollarda çok gürültülü ve sarsıntılı olduğu....
velhasıl caddy dsg almayı düşünüyorum . alsam pişman olurmuyum yada başka bir araç önerirmisiniz. benim için otomatik ekonomik ve bagajının kullanışlı olması yeterli...
verilerden biraz yüksek fakat yakıtı yüksek denemez bence. öyle aman aman da bi fark yok. eskişehir inegöl arası yanılmıyorsam 5.2 litre yaktı daha 300 km'de bizim araç. camdan su alması normal. siz eğer yakın mesafeden tazyikli su tutarsanız alır tabi ki de. almazsa problem olurdu bozik ve kasisli yolda gürültü falan yok. sarsıntı arka tarafta var makastan kaynaklanıyor o da. dsg ise zaten her şeyi unutuyorsunuz. biz aldık pişman değiliz. ticari araç mı istiyorsunuz yoksa binek de olur mu?
yakın mesafeden 5 dakika boyunca tazyikli suyu arabanın kaputundaki bir noktaya tutun sonra boyanın haline bir bıakın bakalım... Gerçekten de bu ,arabaya yapılan zulümden başka bişey değil... sonuçta orda fitil var fitilin yırtılmaması mümkün değil...
Cuma günü kaymak asfalt 90 km sabit hız yakıt tüketimine inanamadım. 4-ila 4,5 arası yaktı dedimki nasıl olur? Arkadaşlar aracın yakıt tüketimi gerçekten çok iyi... Siz bakmayın 5,2 ye o yarım taşıma kapasiteliyken gerçekleşen veri... Bu değerler (4 -4,5) binek otomobil değerleri nerdeyse... bu arada şunu da söyliyim stabilize yolla kaymak asfalt çok fark ediyor ... Bakın aşşağıda daha önceden de yayınladığım mesajda 90 km hızıyla yapılan ölçüm stabilize yolda yapılmışdı..
Ama kaymak asfalt verisi çok çok iyi... Bu arada söylememe gerek yok dsg verileri bunlar tabiki...
9 Şubat tarihli mesajım...
Şimdi size aracımın yakıt tüketimiyle ilgili 2 veri vericem şaka gibi..
C yani comfortline...Urban (şehir içi ) yakıt değeri tabloya göre 6,6 lt.. C yani comfortline...extra Urban (şehir dışı ) yakıt değeri tabloya göre 5,3 lt..
ve işte benim yakıt değerlerim.. bu şehir içi...
balçova bostanlı arası... yaklaşık 15 kırmızı ışıkta durdum.. toplam 25 km yi 50 dakikada gitmişim..ortalama hızım 31 km/saat olmuş
Bu da yolda giderken cruise controlle hızı 90'a çaktıktan sonraki ölçüm değeri
Peki tabloda benim araç için kaç yakar diyordu? Şehir içi:6,6 lt Şehir dışı 5,3 lt... Şaka gibi dimi Bunun adı nedir şimdi? VW ciddiyetimi desek? tesadüfmü desek ? ne desek acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: Ozan Artun
quote:
Orijinalden alıntı: K.a.a.N
quote:
Orijinalden alıntı: pompist
çok güzel paylaşimlar var... emeğinize sağlık, merak ettiğim ;yakıtının verilerdekilerden çok olması, camdan su aldığı, kapıların sık arıza yaptığı, debriyaj balatasının erken bittiği, bozuk ve kasisli yollarda çok gürültülü ve sarsıntılı olduğu....
velhasıl caddy dsg almayı düşünüyorum . alsam pişman olurmuyum yada başka bir araç önerirmisiniz. benim için otomatik ekonomik ve bagajının kullanışlı olması yeterli...
verilerden biraz yüksek fakat yakıtı yüksek denemez bence. öyle aman aman da bi fark yok. eskişehir inegöl arası yanılmıyorsam 5.2 litre yaktı daha 300 km'de bizim araç. camdan su alması normal. siz eğer yakın mesafeden tazyikli su tutarsanız alır tabi ki de. almazsa problem olurdu bozik ve kasisli yolda gürültü falan yok. sarsıntı arka tarafta var makastan kaynaklanıyor o da. dsg ise zaten her şeyi unutuyorsunuz. biz aldık pişman değiliz. ticari araç mı istiyorsunuz yoksa binek de olur mu?
yakın mesafeden 5 dakika boyunca tazyikli suyu arabanın kaputundaki bir noktaya tutun sonra boyanın haline bir bıakın bakalım... Gerçekten de bu ,arabaya yapılan zulümden başka bişey değil... sonuçta orda fitil var fitilin yırtılmaması mümkün değil...
Cuma günü kaymak asfalt 90 km sabit hız yakıt tüketimine inanamadım. 4-ila 4,5 arası yaktı dedimki nasıl olur? Arkadaşlar aracın yakıt tüketimi gerçekten çok iyi... Siz bakmayın 5,2 ye o yarım taşıma kapasiteliyken gerçekleşen veri... Bu değerler (4 -4,5) binek otomobil değerleri nerdeyse... bu arada şunu da söyliyim stabilize yolla kaymak asfalt çok fark ediyor ... Bakın aşşağıda daha önceden de yayınladığım mesajda 90 km hızıyla yapılan ölçüm stabilize yolda yapılmışdı..
Ama kaymak asfalt verisi çok çok iyi... Bu arada söylememe gerek yok dsg verileri bunlar tabiki...
9 Şubat tarihli mesajım...
Şimdi size aracımın yakıt tüketimiyle ilgili 2 veri vericem şaka gibi..
C yani comfortline...Urban (şehir içi ) yakıt değeri tabloya göre 6,6 lt.. C yani comfortline...extra Urban (şehir dışı ) yakıt değeri tabloya göre 5,3 lt..
ve işte benim yakıt değerlerim.. bu şehir içi...
balçova bostanlı arası... yaklaşık 15 kırmızı ışıkta durdum.. toplam 25 km yi 50 dakikada gitmişim..ortalama hızım 31 km/saat olmuş
Bu da yolda giderken cruise controlle hızı 90'a çaktıktan sonraki ölçüm değeri
Peki tabloda benim araç için kaç yakar diyordu? Şehir içi:6,6 lt Şehir dışı 5,3 lt... Şaka gibi dimi Bunun adı nedir şimdi? VW ciddiyetimi desek? tesadüfmü desek ? ne desek acaba?
Alıntıları Göster
arkadaşlar yarın vw bayisi ile görüşücez caddy trendline beyaz renk için bi öneriniz varmı ? pazarlık yapma gibi şansımız varmı yoksa fiyatları sabitmi tutuyorlar
quote:
Orijinalden alıntı: FAAtih07
arkadaşlar yarın vw bayisi ile görüşücez caddy trendline beyaz renk için bi öneriniz varmı ? pazarlık yapma gibi şansımız varmı yoksa fiyatları sabitmi tutuyorlar
Tabiki var ne yaparsanız yapın bütçenizi arttırıp dsg alın. Yukarıdaki arkadaşımızında dediği gibi dünyanın en iyi otomatik şanzımanları arasında ilk 3 te.. Bu keyfi sizde yaşayın... Pazarlık şansı varmı onu bilemem belki 4 ay sonra 2012 model çıkacağı için pazarlık şansı olabilir..
quote:
Orijinalden alıntı: Ozan Artun
quote:
Orijinalden alıntı: FAAtih07
arkadaşlar yarın vw bayisi ile görüşücez caddy trendline beyaz renk için bi öneriniz varmı ? pazarlık yapma gibi şansımız varmı yoksa fiyatları sabitmi tutuyorlar
Tabiki var ne yaparsanız yapın bütçenizi arttırıp dsg alın. Yukarıdaki arkadaşımızında dediği gibi dünyanın en iyi otomatik şanzımanları arasında ilk 3 te.. Bu keyfi sizde yaşayın... Pazarlık şansı varmı onu bilemem belki 4 ay sonra 2012 model çıkacağı için pazarlık şansı olabilir..
Alıntıları Göster
2012 modellerde bi değişiklik olmaz ama dimi sanırım bu arada bütçenin sınırlarını aştık ancak caddy alıyoruz dgs alma şansımız yok gibi bişi :)
quote:
Orijinalden alıntı: pompist
çok güzel paylaşimlar var... emeğinize sağlık, merak ettiğim ;yakıtının verilerdekilerden çok olması, camdan su aldığı, kapıların sık arıza yaptığı, debriyaj balatasının erken bittiği, bozuk ve kasisli yollarda çok gürültülü ve sarsıntılı olduğu....
velhasıl caddy dsg almayı düşünüyorum . alsam pişman olurmuyum yada başka bir araç önerirmisiniz. benim için otomatik ekonomik ve bagajının kullanışlı olması yeterli...
Teşekkür ederiz...
Mercedes Vito felan düşünebilirsiniz:.) Buarada baskı balatalarımızın 1,9 caddylerden daha uzun ömürlü olacağını düşünüyorum. Çünkü hill holdumuz var. bu sayede kavrama esnasında aşınma çok az olacakdır benimkisi sadece teorik bir tahmin ... Ayrıca DSGlerde çift kavrama olduğu için 2 kat daha uzun ömürlü olması gerekir..
quote:
Orijinalden alıntı: FAAtih07
2012 modellerde bi değişiklik olmaz ama dimi sanırım bu arada bütçenin sınırlarını aştık ancak caddy alıyoruz dgs alma şansımız yok gibi bişi :)
Alıntıları Göster
İyi günler,
bende bundan 2 hafta önce sipariş verdim. Nisan Mayıs gibi gelir dediler .. en son bilgisayardan sipariş kontrolü yaptılar haziran 2011 (2. hafta) dediler. Şimdi araba geldiğinde, 2012 mi 2011 mi olacak.. biraz garip bi durum. veya 2011 arabayı 2012 modeller varken niye alayım ki!
quote:
Orijinalden alıntı: karahan_zorbey
İyi günler,
bende bundan 2 hafta önce sipariş verdim. Nisan Mayıs gibi gelir dediler .. en son bilgisayardan sipariş kontrolü yaptılar haziran 2011 (2. hafta) dediler. Şimdi araba geldiğinde, 2012 mi 2011 mi olacak.. biraz garip bi durum. veya 2011 arabayı 2012 modeller varken niye alayım ki!
ilk seneden değişiklik yapacaklarını zannetmiyorum. aracı plazada bekleterek ruhsata 2012 model yazdırabilirsiniz
quote:
Orijinalden alıntı: K.a.a.N
quote:
Orijinalden alıntı: karahan_zorbey
İyi günler,
bende bundan 2 hafta önce sipariş verdim. Nisan Mayıs gibi gelir dediler .. en son bilgisayardan sipariş kontrolü yaptılar haziran 2011 (2. hafta) dediler. Şimdi araba geldiğinde, 2012 mi 2011 mi olacak.. biraz garip bi durum. veya 2011 arabayı 2012 modeller varken niye alayım ki!
ilk seneden değişiklik yapacaklarını zannetmiyorum. aracı plazada bekleterek ruhsata 2012 model yazdırabilirsiniz
Alıntıları Göster
Arkadaşlar bu su alma sorunu yeni bir sorun değil.2005 model aracımda da sağ sürgülü kapıda açılır cam var.Aracı ilk yıkamamızda su almıştı açılır camın kenarlarından.Hatta içerdeki kontraplağın üst kısımları kabarmıştı.Serviste kontraplak + cam fitili değişimiyle sorun çözülmüştü.Yaklaşık 6,5 yıldır bu konuda sorun yaşamadım.Demek ki VW hala akıllanmamış.
quote:
Orijinalden alıntı: K.a.a.N
quote:
Orijinalden alıntı: karahan_zorbey
İyi günler,
bende bundan 2 hafta önce sipariş verdim. Nisan Mayıs gibi gelir dediler .. en son bilgisayardan sipariş kontrolü yaptılar haziran 2011 (2. hafta) dediler. Şimdi araba geldiğinde, 2012 mi 2011 mi olacak.. biraz garip bi durum. veya 2011 arabayı 2012 modeller varken niye alayım ki!
ilk seneden değişiklik yapacaklarını zannetmiyorum. aracı plazada bekleterek ruhsata 2012 model yazdırabilirsiniz
Alıntıları Göster
Arkadaşlar biraz önce bir telefon aldım... Bu görüşmeyi yazıp yazmamakta tereddüt ettim ama sizlerin hız denemesi yarış gibi hayati tehlike doğuracak şeyler yapmayacak bilinçli kişiler olduğunuzu bildiğim için yazmaya karar verdim...
O -Abi naber iyimisin ...
Ben -İyiyim saol sen nasılsın?
O -Abi iyiyim saol.. Senin şu aldığın arabanın tam modelini söylermisin bana...
Ben-hayırdır :)
O -Hayır hayır sen şunu söylesene bi..
Ben-Caddy 1,6 TDİ DSG comfortline neoldu yahu?
O -Abi sorma senin araba deli etti benii..Otobanda senin arabayla kapıştım 200-220 arası gittim ama alete yetişemedim ben böyle bişey görmedim ...
Ben -Hadii yaa yok olmaz öyle şey bizim alet 200'e çıkamaz... ya chipi vardır onun yada başka bişeyi
O -Yok abi ne çipi alet resmen 200'ün üstüne çıktı deli oldum Hemen babama aldırtcam bitane...
Ben -Hadiyaa bizim altımızda ne varmış da haberimiz yokmuş meğer
Sen eminsin dimi Caddy 1,6 TDİ olduğuna sende nevardı
O - abi kesin 1,6 Caddyiydi abi bende ford focus vardı...
Ben- İyi hadi bakalım sana geçmiş olsun alırsanız babana iyi sürüşler
Gerçekten komik dimi?
quote:
Orijinalden alıntı: Ozan Artun
Arkadaşlar biraz önce bir telefon aldım... Bu görüşmeyi yazıp yazmamakta tereddüt ettim ama sizlerin hız denemesi yarış gibi hayati tehlike doğuracak şeyler yapmayacak bilinçli kişiler olduğunuzu bildiğim için yazmaya karar verdim...
O -Abi naber iyimisin ...
Ben -İyiyim saol sen nasılsın?
O -Abi iyiyim saol.. Senin şu aldığın arabanın tam modelini söylermisin bana...
Ben-hayırdır :)
O -Hayır hayır sen şunu söylesene bi..
Ben-Caddy 1,6 TDİ DSG comfortline neoldu yahu?
O -Abi sorma senin araba deli etti benii..Otobanda senin arabayla kapıştım 200-220 arası gittim ama alete yetişemedim ben böyle bişey görmedim ...
Ben -Hadii yaa yok olmaz öyle şey bizim alet 200'e çıkamaz... ya chipi vardır onun yada başka bişeyi
O -Yok abi ne çipi alet resmen 200'ün üstüne çıktı deli oldum Hemen babama aldırtcam bitane...
Ben -Hadiyaa bizim altımızda ne varmış da haberimiz yokmuş meğer
Sen eminsin dimi Caddy 1,6 TDİ olduğuna sende nevardı
O - abi kesin 1,6 Caddyiydi abi bende ford focus vardı...
Ben- İyi hadi bakalım sana geçmiş olsun alırsanız babana iyi sürüşler
Gerçekten komik dimi?
Alıntıları Göster
Arkadaşlar bugun servise aracımı götürdüm ve airbag sorunu halledildi.Sorun fabrikasyon hatasıymış.
quote:
Orijinalden alıntı: webliner
Arkadaşlar bugun servise aracımı götürdüm ve airbag sorunu halledildi.Sorun fabrikasyon hatasıymış.
İyi hadi bakalım çözüldüğüne sevindim... Yanlız menüde 1/2 diye bişey var Bu 2 hatanın ilki anlamında bişeymi? başka bir hata olmadığına eminsin dimi?
Kendime yoldaş arıyorum bulamıyorum yokmu motorundan 1500-2000 devirlerde patlak egzos sesi gibi ses gelen?
quote:
Orijinalden alıntı: Ozan Artun
quote:
Orijinalden alıntı: webliner
Arkadaşlar bugun servise aracımı götürdüm ve airbag sorunu halledildi.Sorun fabrikasyon hatasıymış.
İyi hadi bakalım çözüldüğüne sevindim... Yanlız menüde 1/2 diye bişey var Bu 2 hatanın ilki anlamında bişeymi? başka bir hata olmadığına eminsin dimi?
Kendime yoldaş arıyorum bulamıyorum yokmu motorundan 1500-2000 devirlerde patlak egzos sesi gibi ses gelen?
Alıntıları Göster
arkadaşlar bir şeyi çok merak ediyorum özellikle düz vites olanları ilgilendiren bir merakım var. şimdi devirli kullanın diyorlar ya bizim bu araçları, ben bugün ilk kez şehirler arası yolda kullandım 35km gittim geldim sırf şehirler arası yakıt tüketimini merak ettiğim için 5.vitesi kullandım ve en iyi 2,9 u gördüm anlık tüketimi ortalama ise en son kontağı kapatırken 5,9 du.(tabi ilk hareket motor soğuk, kalkış ve biraz şehiriçi var) şunu sorucam ben uzun bir müddet araç 5. viteste iken 1900-2100 çoğunlukla 2000 devir olmak üzere sürdüm. düşük devirle kullanmış oldum değilmi.turbo için iyi olmadımı şimdi bu. yakıt tüketimi için ideali ne şimdi bu işin ne yapacağız.
quote:
Orijinalden alıntı: sayguns
arkadaşlar bir şeyi çok merak ediyorum özellikle düz vites olanları ilgilendiren bir merakım var. şimdi devirli kullanın diyorlar ya bizim bu araçları, ben bugün ilk kez şehirler arası yolda kullandım 35km gittim geldim sırf şehirler arası yakıt tüketimini merak ettiğim için 5.vitesi kullandım ve en iyi 2,9 u gördüm anlık tüketimi ortalama ise en son kontağı kapatırken 5,9 du.(tabi ilk hareket motor soğuk, kalkış ve biraz şehiriçi var) şunu sorucam ben uzun bir müddet araç 5. viteste iken 1900-2100 çoğunlukla 2000 devir olmak üzere sürdüm. düşük devirle kullanmış oldum değilmi.turbo için iyi olmadımı şimdi bu. yakıt tüketimi için ideali ne şimdi bu işin ne yapacağız.
Ustalar diyorki eğer dizel araçları çok düşük devirde kullanırsan kurum oluşur bu da motora zarar verir... Ozaman turboyla ilgili değil motorla ilgili bir olumsuzluk oluyor çok düşük devirlerde... Ama senin verdiğin devirler düşük değil
araç 1500 devirde bile zirve torkda.. Asıl risk altındakiler bizleriz. neden? çünkü dsg ekonomi yapcam diye 1000 devirde vites değiştiriyor bi bakıyosun 7. vitesle 50de gidiyosun yani bu da can sıkıyor. İşte bundan bazen aracı şehiriçinde sport modda kullanıyorumki devir 2500-3000 lerin altına düşmesin diye... Ama öte yandan çok düşük devir gerçekten tehlikeli olsa Alman mühendisler buna izin veririmi diye düşünmekten alamıyorum kendimi...
yani sonuç olarak en ideal ekonomi hızı tabiki 90 km/s ve bu hızdaki 5. vites (bizdeki 7.vites) motor devri , zarar verecek limitlerin epey üstünde.. bence zarar 1000-1500 arası...
sizde vites değiştirme uyarısı varmış galiba? nasıl çalışıyor bilgi verirmisin? biz manuele aldığımızda böyle bir uyarı almıyoruz.. manuelde unuttuğumuzda araba hafif bağırıyor.. Ama o sesinde çok iyi yalıtıldığı anlaşaılıyor.. Hele 1,9la karşılaştırılınca bizim araba elektrikli araçlar gibi sessiz.. Kıymetini bilin yani
quote:
Orijinalden alıntı: Ozan Artun
quote:
Orijinalden alıntı: sayguns
arkadaşlar bir şeyi çok merak ediyorum özellikle düz vites olanları ilgilendiren bir merakım var. şimdi devirli kullanın diyorlar ya bizim bu araçları, ben bugün ilk kez şehirler arası yolda kullandım 35km gittim geldim sırf şehirler arası yakıt tüketimini merak ettiğim için 5.vitesi kullandım ve en iyi 2,9 u gördüm anlık tüketimi ortalama ise en son kontağı kapatırken 5,9 du.(tabi ilk hareket motor soğuk, kalkış ve biraz şehiriçi var) şunu sorucam ben uzun bir müddet araç 5. viteste iken 1900-2100 çoğunlukla 2000 devir olmak üzere sürdüm. düşük devirle kullanmış oldum değilmi.turbo için iyi olmadımı şimdi bu. yakıt tüketimi için ideali ne şimdi bu işin ne yapacağız.
Ustalar diyorki eğer dizel araçları çok düşük devirde kullanırsan kurum oluşur bu da motora zarar verir... Ozaman turboyla ilgili değil motorla ilgili bir olumsuzluk oluyor çok düşük devirlerde... Ama senin verdiğin devirler düşük değil
araç 1500 devirde bile zirve torkda.. Asıl risk altındakiler bizleriz. neden? çünkü dsg ekonomi yapcam diye 1000 devirde vites değiştiriyor bi bakıyosun 7. vitesle 50de gidiyosun yani bu da can sıkıyor. İşte bundan bazen aracı şehiriçinde sport modda kullanıyorumki devir 2500-3000 lerin altına düşmesin diye... Ama öte yandan çok düşük devir gerçekten tehlikeli olsa Alman mühendisler buna izin veririmi diye düşünmekten alamıyorum kendimi...
yani sonuç olarak en ideal ekonomi hızı tabiki 90 km/s ve bu hızdaki 5. vites (bizdeki 7.vites) motor devri , zarar verecek limitlerin epey üstünde.. bence zarar 1000-1500 arası...
sizde vites değiştirme uyarısı varmış galiba? nasıl çalışıyor bilgi verirmisin? biz manuele aldığımızda böyle bir uyarı almıyoruz.. manuelde unuttuğumuzda araba hafif bağırıyor.. Ama o sesinde çok iyi yalıtıldığı anlaşaılıyor.. Hele 1,9la karşılaştırılınca bizim araba elektrikli araçlar gibi sessiz.. Kıymetini bilin yani
Alıntıları Göster
Bir Caddy 1,6 TDİ chip tunning box v.s. yapılmadan nasıl 200-210 basabilir?
İp ucu : R
quote:
Orijinalden alıntı: Rocapitol
quote:
Orijinalden alıntı: webliner
Arkadaşlar bugun servise aracımı götürdüm ve airbag sorunu halledildi.Sorun fabrikasyon hatasıymış.
İyi hadi bakalım çözüldüğüne sevindim... Yanlız menüde 1/2 diye bişey var Bu 2 hatanın ilki anlamında bişeymi? başka bir hata olmadığına eminsin dimi?
Kendime yoldaş arıyorum bulamıyorum yokmu motorundan 1500-2000 devirlerde patlak egzos sesi gibi ses gelen?
Yok o 2. sayfa sevisle ilgili olan kısım km tarih gibi bilgilerin girildiği bölüm
quote:
Orijinalden alıntı: Rocapitol
sizde vites değiştirme uyarısı varmış galiba? nasıl çalışıyor bilgi verirmisin? biz manuele aldığımızda böyle bir uyarı almıyoruz.. manuelde unuttuğumuzda araba hafif bağırıyor.. Ama o sesinde çok iyi yalıtıldığı anlaşaılıyor.. Hele 1,9la karşılaştırılınca bizim araba elektrikli araçlar gibi sessiz.. Kıymetini bilin yani
evet bizde vites değiştir uyarısı geliyor ama düşük devirde geliyor atıyorum 80-85 ile giderken daha 2400 devir oldu olacakken 5 e at diyor.çok dikkat etmedim ama biraz istikrarsız gibi o uyarı.ben asla 2800 devir olmadan vites yükseltmiyorum, ara gaz diye bir şey yapmıyorum 2800devir olmadan vites değiştirirsem araç hafif uğultu yapıyor yani teker devri motor devri ahengi tam olmuyor. ancak 2800 devir den sonra vites değiştirirsem o uğultu(bildiğimiz teker devri yüksek motor devri düşük uğultusu)olmuyor.özellikle de 3000 devirden sonra kavrama da(vites geçişi) ideal olursa, nefis atılıyor araç.
bir de düz vites için söylüyorum tabi, zaten düşük devir koruması sanırım var, şöyle ki; 2.viteste sokak aralarında ilerliyorsunuz devriniz 1400 falan yavaşlamak için ayağınızı gazdan çektiniz devir düşmeğe başladı araba durdu duracak gibi iken bu arda devir de 1000 e gelmek üzere iken 1000 nin altına düşürmeden otomatik gaz veriyor araç.kaç kez tanık oldum.hareket halinde iken rölanti devrine bile düşürmüyor aracı. ha tabi bu arada ısrarla(alenen inatla) frene basarsanız işte en istenmeyen şey oluyor araç silkelemeye başlıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: sayguns
quote:
Orijinalden alıntı: Rocapitol
sizde vites değiştirme uyarısı varmış galiba? nasıl çalışıyor bilgi verirmisin? biz manuele aldığımızda böyle bir uyarı almıyoruz.. manuelde unuttuğumuzda araba hafif bağırıyor.. Ama o sesinde çok iyi yalıtıldığı anlaşaılıyor.. Hele 1,9la karşılaştırılınca bizim araba elektrikli araçlar gibi sessiz.. Kıymetini bilin yani
evet bizde vites değiştir uyarısı geliyor ama düşük devirde geliyor atıyorum 80-85 ile giderken daha 2400 devir oldu olacakken 5 e at diyor.çok dikkat etmedim ama biraz istikrarsız gibi o uyarı.ben asla 2800 devir olmadan vites yükseltmiyorum, ara gaz diye bir şey yapmıyorum 2800devir olmadan vites değiştirirsem araç hafif uğultu yapıyor yani teker devri motor devri ahengi tam olmuyor. ancak 2800 devir den sonra vites değiştirirsem o uğultu(bildiğimiz teker devri yüksek motor devri düşük uğultusu)olmuyor.özellikle de 3000 devirden sonra kavrama da(vites geçişi) ideal olursa, nefis atılıyor araç.
bir de düz vites için söylüyorum tabi, zaten düşük devir koruması sanırım var, şöyle ki; 2.viteste sokak aralarında ilerliyorsunuz devriniz 1400 falan yavaşlamak için ayağınızı gazdan çektiniz devir düşmeğe başladı araba durdu duracak gibi iken bu arda devir de 1000 e gelmek üzere iken 1000 nin altına düşürmeden otomatik gaz veriyor araç.kaç kez tanık oldum.hareket halinde iken rölanti devrine bile düşürmüyor aracı. ha tabi bu arada ısrarla(alenen inatla) frene basarsanız işte en istenmeyen şey oluyor araç silkelemeye başlıyor.
Alıntıları Göster
Biraderin vectrasında(düz vitesdi) otomatik gaz diye bişey vardı... Yani çok dik rampaya girdiğimizde ayağımızı gazdan çeksek bile araç otomatik gaz yapar o rampayı çıkardı... sonra dizel astra aldılar araba habire motor stop ettiriyor asla düşük devri kabul etmiyor.. o ayrı mesele...
yeni caddyde de aynısı varmı bilmiyorum ama dsg'de ister oto. da ister man. de olsun araç otomatik olarak vites küçültüyor...
Biara araba motor olaylarına bayağı bi dalmışdım... Eğer opel vectradaki gibi otomatik gazlama sistemi yoksa caddyde dediğin devrin çok düşmemesini sağlayan motor parçası Volan olmalı...