Şimdi Ara

Easytronic-Astra classic 1,6i mi/1,3cdti mi önerirsiniz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
2.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,Sıfır Astra hb classic 1,6 i 115 hp 155 tork benzinli easytronic mi yoksa 1,3cdti dizel 90hp 200 tork easytronic olanı mı önerirsiniz ? Aralarında 3000 tl fark var. 1,3 dizel easytronic alındığında hem dizel hem easytronic olması bir sorun yaratır mı? Kullanan arkadaşlar neyi tavsiye ederler ,Teşekkürler.



  • ben de bu aracın manuel viteslisini aldım dizelmi benzin mi çok karaasız kaldım.. sonunda 1,6 benzin aldım.. eğer gerçekten 12,000/15,000 den az kmk yapacaksan yılda benzinli en mantıklısı şahsen kendim yılda 4000 km bile zor yapıyorum dizele 3000 tl fazla verdiğim para 6,5 yılda kendini amorti ediyordu hesaplarıma göre az bi zamn değil gereksiz oluğunu düşündüm...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erk.ozan

    ben de bu aracın manuel viteslisini aldım dizelmi benzin mi çok karaasız kaldım.. sonunda 1,6 benzin aldım.. eğer gerçekten 12,000/15,000 den az kmk yapacaksan yılda benzinli en mantıklısı şahsen kendim yılda 4000 km bile zor yapıyorum dizele 3000 tl fazla verdiğim para 6,5 yılda kendini amorti ediyordu hesaplarıma göre az bi zamn değil gereksiz oluğunu düşündüm...
    Evet haklısnız,biz yılda ortalama 8000 km yapıyoruz .Hesaplarıma göre ortalama 3,5 yıl sonra kar sağlamaya başlıycak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Evet haklısnız,biz yılda ortalama 8000 km yapıyoruz .Hesaplarıma göre ortalama 3,5 yıl sonra kar sağlamaya başlıycak.

    Alıntıları Göster
    8000 km de az bi rakam değil tabi. astra yı ömürlük yada 10 sene kullanırım diyorsan dizel makbul oluyor eğer dizel tutkunuysanız dizelden vaz geçmeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erk.ozan

    8000 km de az bi rakam değil tabi. astra yı ömürlük yada 10 sene kullanırım diyorsan dizel makbul oluyor eğer dizel tutkunuysanız dizelden vaz geçmeyin

    Alıntıları Göster
    Cevaplar için teşekürler.Kullanım ömrünü de hesaba katmak lazım elbette,bu arada araç bayilerde yok 45 gün sonra gelicekmiş.O kadar beklemek zorunda kalmak da zor.Belki mecburiyetten benzin tercihinde kalabilirim.Kararsız kaldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Cevaplar için teşekürler.Kullanım ömrünü de hesaba katmak lazım elbette,bu arada araç bayilerde yok 45 gün sonra gelicekmiş.O kadar beklemek zorunda kalmak da zor.Belki mecburiyetten benzin tercihinde kalabilirim.Kararsız kaldım.

    Alıntıları Göster
    Benzinli alıp garanti bozulmadamn LPG taktırdığınızda 1 sene de kendini amorti eder kâr etmeye başlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Benzinli alıp garanti bozulmadamn LPG taktırdığınızda 1 sene de kendini amorti eder kâr etmeye başlarsınız.

    Alıntıları Göster
    bende aracımı alamadım daha 25 gün oldu bi sesleri çıkmadı ben mayıs gibi bekliyorum ama böyle giderse haziranı bulucak

    aslında ünal ın dediği gibi lpg de ola bilir daha kısa sürede amorti ediyor kendini aracınız 1,6 115bg sürüşü zevkli olur =)) bildiğim kadarıyla opellerin motorları lpg ile uyumlu deniyor sorun çakarma oranı düşükmüş. ama yinede takdir senin fazla serilik ve performans istiyorsan benzinli al 1,4 den uzakdur yanlız.. tasaruf ve uzunca yol yapacağım diyosan dizel seçim senin ayrıca araçlarda fazla talep var her geçen gün artıyor biran önce karar verin derim... son olarak gönlünüzden geçeni alın sonra keşke demekten iyidir




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erk.ozan

    bende aracımı alamadım daha 25 gün oldu bi sesleri çıkmadı ben mayıs gibi bekliyorum ama böyle giderse haziranı bulucak

    aslında ünal ın dediği gibi lpg de ola bilir daha kısa sürede amorti ediyor kendini aracınız 1,6 115bg sürüşü zevkli olur =)) bildiğim kadarıyla opellerin motorları lpg ile uyumlu deniyor sorun çakarma oranı düşükmüş. ama yinede takdir senin fazla serilik ve performans istiyorsan benzinli al 1,4 den uzakdur yanlız.. tasaruf ve uzunca yol yapacağım diyosan dizel seçim senin ayrıca araçlarda fazla talep var her geçen gün artıyor biran önce karar verin derim... son olarak gönlünüzden geçeni alın sonra keşke demekten iyidir

    Alıntıları Göster
    Performans ve serilikten hiç birşey kaybetmeden LPG ile de aynı yoluı daha ucuza gidebilirsiniz.

    Dün 42 litre LPG aldım. 80 lira. 52 litre benzin de 180 190 lira.

    Ayda 2 defa benzin alıyorduk 1000 KM için. O da 400 lira yapar.

    Aynı yolu yapabilmek için şimdi 3 depo LPG alıyoruz nerdeyse 80 liradan hesaplarsan 240 lira yapıyor. Arada 160 lira fark oluyor haliyle. O 160 lira da LPG kitinin taksidini karşılar daha ne olsun.

    Kendi aracımı aldığım anda taktırmayı düşünüyorum LPG'yi. Şu anda Smartlara takmış durumdayım. Aldığım anda taktıracağım gerçekten. Şehir içi ekonomik şehir dışı yakmıyo gibi birşey. Süper bir olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Performans ve serilikten hiç birşey kaybetmeden LPG ile de aynı yoluı daha ucuza gidebilirsiniz.

    Dün 42 litre LPG aldım. 80 lira. 52 litre benzin de 180 190 lira.

    Ayda 2 defa benzin alıyorduk 1000 KM için. O da 400 lira yapar.

    Aynı yolu yapabilmek için şimdi 3 depo LPG alıyoruz nerdeyse 80 liradan hesaplarsan 240 lira yapıyor. Arada 160 lira fark oluyor haliyle. O 160 lira da LPG kitinin taksidini karşılar daha ne olsun.

    Kendi aracımı aldığım anda taktırmayı düşünüyorum LPG'yi. Şu anda Smartlara takmış durumdayım. Aldığım anda taktıracağım gerçekten. Şehir içi ekonomik şehir dışı yakmıyo gibi birşey. Süper bir olay.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekkürler.yıllık max 10000 km olur oda şehir içi haftalık kullanım ı ve yılda 1 kez taile gitmek için.1,6 Performans açısından ve serilik açısından düşünülünce aklımı çeliyor doğrusu,sonuçta araç sollarken serilik hayati önem taşıyor. O yüzden tercihim 1,6 olucak .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eIgHt -- 20 Nisan 2010; 23:49:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekkürler.yıllık max 10000 km olur oda şehir içi haftalık kullanım merter+rumelihisarüstü arası ve yılda 1 kez taile gitmek akdeniz yada ege .1,6 Performans açısından ve serilik açısından düşünülünce aklımı çeliyor doğrusu,sonuçta araç sollarken serilik hayati önem taşıyor. O yüzden tercihim 1,6 olucak . şehir içi e-5 te kullanıldığında ortalama ne kadar yakıyor 1,6 ?


    1,3 CDTİ'da sollamalarda gayet başarılı. Yeterki uygun vites ve devir aralığında olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan3535

    quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekkürler.yıllık max 10000 km olur oda şehir içi haftalık kullanım merter+rumelihisarüstü arası ve yılda 1 kez taile gitmek akdeniz yada ege .1,6 Performans açısından ve serilik açısından düşünülünce aklımı çeliyor doğrusu,sonuçta araç sollarken serilik hayati önem taşıyor. O yüzden tercihim 1,6 olucak . şehir içi e-5 te kullanıldığında ortalama ne kadar yakıyor 1,6 ?


    1,3 CDTİ'da sollamalarda gayet başarılı. Yeterki uygun vites ve devir aralığında olsun.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ,seçimimi 1,6 benzinli den yana kullandım stoklarda dizel olsaydı onu da düşünürdüm ama 2 ay bekleme süresi çok uzun geldi. Umarım hayırlısıdır.Forumda bilgilerini paylaşan herkese teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan3535

    quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Arkadaşlar yanıtlarınız için teşekkürler.yıllık max 10000 km olur oda şehir içi haftalık kullanım merter+rumelihisarüstü arası ve yılda 1 kez taile gitmek akdeniz yada ege .1,6 Performans açısından ve serilik açısından düşünülünce aklımı çeliyor doğrusu,sonuçta araç sollarken serilik hayati önem taşıyor. O yüzden tercihim 1,6 olucak . şehir içi e-5 te kullanıldığında ortalama ne kadar yakıyor 1,6 ?


    1,3 CDTİ'da sollamalarda gayet başarılı. Yeterki uygun vites ve devir aralığında olsun.

    Alıntıları Göster
    1,6 ortalama 6 lt yakıyor.. hayırlısı inş. opel de test sürüşüne çıkın bi dizel bide benzinli kullanın kararınız o zamn verin derim test sürüşü yapmadan asla araba almayın derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erk.ozan

    1,6 ortalama 6 lt yakıyor.. hayırlısı inş. opel de test sürüşüne çıkın bi dizel bide benzinli kullanın kararınız o zamn verin derim test sürüşü yapmadan asla araba almayın derim

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 1,6 astra easytronic aracı alalı 1 gün oldu. Önceki aracım 2009 model Honda civic premium düz vitesti.eski aracıma göre kıyaslarsam:
    + yönleri,
    Kaportası ve boyası daha sağlam ,ses yalıtımı daha iyi,yol tutuşu daha iyi(süspansiyonları darbeleri daha iyi emiyor),esp,cbc,ucl,tcs,hill holder var.Daha az yakıt tasarrufu,ışığa duyarlı farlar,yağmur sensörü ve kararan iç dikiz aynası,grafik ekran ve otururken etrafı saran daha konforlu koltuklar.
    - yönleri,
    direksiyonun az daha ağır olması,arka zeminin düz olmaması,perde hava yastığının olmaması,hondanın iç mekan ferahlığı olmaması.
    Fakat fiyat olarak 2 sene önce bile honda bu donanımdan daha pahalıydı.Bence fiyat performans olarak alınabilecek en iyi arabalardan birisi.

    Easytronic e gelince;sakin kullanımda daha verimli oluyor,seri kullanımda isteyen manuel kullanmayı tercih edebilir.
    Memnun kaldığımızı belirtiriz,iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eIgHt -- 29 Nisan 2010; 12:03:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Arkadaşlar 1,6 astra easytronic aracı alalı 1 gün oldu. Önceki aracım 2009 model Honda civic premium düz vitesti.eski aracıma göre kıyaslarsam:
    + yönleri,
    Kaportası ve boyası daha sağlam ,ses yalıtımı daha iyi,yol tutuşu daha iyi(süspansiyonları darbeleri daha iyi emiyor),esp,cbc,ucl,tcs,hill holder var.Daha az yakıt tasarrufu,ışığa duyarlı farlar,yağmur sensörü ve kararan iç dikiz aynası,grafik ekran ve otururken etrafı saran daha konforlu koltuklar.
    - yönleri,
    direksiyonun az daha ağır olması,arka zeminin düz olmaması,perde hava yastığının olmaması,hondanın iç mekan ferahlığı olmaması.
    Fakat fiyat olarak 2 sene önce bile honda bu donanımdan daha pahalıydı.Bence fiyat performans olarak alınabilecek en iyi arabalardan birisi.

    Easytronic e gelince;sakin kullanımda daha verimli oluyor,seri kullanımda isteyen manuel kullanmayı tercih edebilir.
    Memnun kaldığımızı belirtiriz,iyi forumlar.




    Koyu olan yönleri tam anlayamadım. Direksiyon Honda'ya göre sert mi yumuşak mı? Arka zemin derken neresi bu arka zemin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Arkadaşlar 1,6 astra easytronic aracı alalı 1 gün oldu. Önceki aracım 2009 model Honda civic premium düz vitesti.eski aracıma göre kıyaslarsam:
    + yönleri,
    Kaportası ve boyası daha sağlam ,ses yalıtımı daha iyi,yol tutuşu daha iyi(süspansiyonları darbeleri daha iyi emiyor),esp,cbc,ucl,tcs,hill holder var.Daha az yakıt tasarrufu,ışığa duyarlı farlar,yağmur sensörü ve kararan iç dikiz aynası,grafik ekran ve otururken etrafı saran daha konforlu koltuklar.
    - yönleri,
    direksiyonun az daha ağır olması,arka zeminin düz olmaması,perde hava yastığının olmaması,hondanın iç mekan ferahlığı olmaması.
    Fakat fiyat olarak 2 sene önce bile honda bu donanımdan daha pahalıydı.Bence fiyat performans olarak alınabilecek en iyi arabalardan birisi.

    Easytronic e gelince;sakin kullanımda daha verimli oluyor,seri kullanımda isteyen manuel kullanmayı tercih edebilir.
    Memnun kaldığımızı belirtiriz,iyi forumlar.




    Koyu olan yönleri tam anlayamadım. Direksiyon Honda'ya göre sert mi yumuşak mı? Arka zemin derken neresi bu arka zemin?

    Alıntıları Göster
    Aslında daha sert değilde tepkisi farklı sanırsam.Şu an çok normal geliyor direksiyon oldukça rahat bir kullanım sunuyor.

    Arka yolcuların ayaklarını koyduğu zeminin orta kısmı honda da düz ya onu anlatmak istedim orada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eIgHt

    Aslında daha sert değilde tepkisi farklı sanırsam.Şu an çok normal geliyor direksiyon oldukça rahat bir kullanım sunuyor.

    Arka yolcuların ayaklarını koyduğu zeminin orta kısmı honda da düz ya onu anlatmak istedim orada.

    Alıntıları Göster
    1.6 benzinli alarak doğru kararı verdin, benzinli işine gelmezse lpg taktırabilirsin, 1.3 cdti 2000 devire kadar gerçekten çok ağır kalıyor. bence motorda sorun yokda sorun şanzımanda ve yeni kasada 5 vitese döndüler. gaz pedalını 100 birim sayarsak sürekli 60 birim gaza basmak gerekiyor.
    benzinlide ise 10 birim basmak yeterli...
    benzin + lpg bence her türlü dizelden keyifli ve aynı miktarda ekonomik, extra olarakta daha çevreci.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    1.6 benzinli alarak doğru kararı verdin, benzinli işine gelmezse lpg taktırabilirsin, 1.3 cdti 2000 devire kadar gerçekten çok ağır kalıyor. bence motorda sorun yokda sorun şanzımanda ve yeni kasada 5 vitese döndüler. gaz pedalını 100 birim sayarsak sürekli 60 birim gaza basmak gerekiyor.
    benzinlide ise 10 birim basmak yeterli...
    benzin + lpg bence her türlü dizelden keyifli ve aynı miktarda ekonomik, extra olarakta daha çevreci.

    Alıntıları Göster
    bence kişisel karar yalnıs secım derım, bir kere dizeli kullanmadan serilik konusunda yorum anlamsız sizin dizel dedıgınız arac benzılıden daha serı ama ben acık konusurum 1.3 astra kullanmadım ama cok kotu olacıgnı dusunmuyorum gayet basrılıdır bence, benım aracımda dizel ımzadakı arac ve 1.6 benzınlı astra ne yazıkkı benım aracımı kalkıs dahıl gecemıyor son surattede eşit gideriz rampalarda zaten gecme ıhtımali yok, o nedenle dizel arac ne marka olursa olsun her konuda gelısmıs ekonomık ve konforlu arkadaslar benzılılere gore.

    lpg de ekonomık yazmıssınız yukarıda bır arkadas 1000 km 240 lıra lpg tuketıyorum demıs bunun hıc bır seyı ekonomık degıl ben 150 lıra ıle 1000 km yapıyorum full depo ıle 1250 km yapıyorum . daha mantıklı yonlendırelım lutfen...

    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbmaster

    bence kişisel karar yalnıs secım derım, bir kere dizeli kullanmadan serilik konusunda yorum anlamsız sizin dizel dedıgınız arac benzılıden daha serı ama ben acık konusurum 1.3 astra kullanmadım ama cok kotu olacıgnı dusunmuyorum gayet basrılıdır bence, benım aracımda dizel ımzadakı arac ve 1.6 benzınlı astra ne yazıkkı benım aracımı kalkıs dahıl gecemıyor son surattede eşit gideriz rampalarda zaten gecme ıhtımali yok, o nedenle dizel arac ne marka olursa olsun her konuda gelısmıs ekonomık ve konforlu arkadaslar benzılılere gore.

    lpg de ekonomık yazmıssınız yukarıda bır arkadas 1000 km 240 lıra lpg tuketıyorum demıs bunun hıc bır seyı ekonomık degıl ben 150 lıra ıle 1000 km yapıyorum full depo ıle 1250 km yapıyorum . daha mantıklı yonlendırelım lutfen...

    saygılar

    Alıntıları Göster
    5 ay önce lpg araç kullanıyordum şimdi dizel,lütfen kımseyi kandırmayalım,lpg li araç hiç bir zaman dizelden az yakmaz ,ayrıca dizel araç her zaman lpg li araçtan az yakar,lpg benzine göre bılımsel olarak % 35-40 arasında tasarruf saglar,dizel ise benzine göre yaklaşık % 50 cıvarında tasarruf saglar,ben şahsen sıfır benzınlı araç alıp lpg taktıranları anlamıyorum,1,3 cdtı kullanan bırı olarakta bu çeker çekmez muhabbetine girmem bile ,aklın yolu birdir bilen için....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dbmaster

    bence kişisel karar yalnıs secım derım, bir kere dizeli kullanmadan serilik konusunda yorum anlamsız sizin dizel dedıgınız arac benzılıden daha serı ama ben acık konusurum 1.3 astra kullanmadım ama cok kotu olacıgnı dusunmuyorum gayet basrılıdır bence, benım aracımda dizel ımzadakı arac ve 1.6 benzınlı astra ne yazıkkı benım aracımı kalkıs dahıl gecemıyor son surattede eşit gideriz rampalarda zaten gecme ıhtımali yok, o nedenle dizel arac ne marka olursa olsun her konuda gelısmıs ekonomık ve konforlu arkadaslar benzılılere gore.

    lpg de ekonomık yazmıssınız yukarıda bır arkadas 1000 km 240 lıra lpg tuketıyorum demıs bunun hıc bır seyı ekonomık degıl ben 150 lıra ıle 1000 km yapıyorum full depo ıle 1250 km yapıyorum . daha mantıklı yonlendırelım lutfen...

    saygılar

    40bin km 1.3cdti astra kullandım, hangi motorun ne kadar çektiğini çok iyi bilirim. motor çekmiyor felan demedim. kullanım şekli olarak sürücüsünü üzen bir motor. tepkileri çok gecikmeli. 2000 devie kadar ölü 2500 de birden fırlıyor 3000 den sonra tekrar bitiyor. dolayısıyla sürekli vites değiştirmek ve gidip gitmemek arasında kalıyor. ki benim aracım otomatik idi.
    ayrıca 1.6 hdi aracınızıda istanbulda kullandım. 150 lira ile 1000 km tamamen hayal ürünüdür. hiç bir c ve d sınıfı dizel ş.içinde 700-750 km yi geçemez. uzun yolda 1000 kmleri görebilir. önemli olan depoyu fullemek gezmek ve aynı pompada tekrar fullemek şeklinde 1. km deki tüketimi bulmaktır. veya LT olarak sölemektir.
    sizin 150 TL ile 1000 km dediğiniz rakam ş.içi 4.8 lt mazot tüketimidir. ki bu imkansızdır.
    dizeller km de 180 kr civarında yakarken lpg ler 200 civarı yakar. fark budur
    ş.dışını karıştırmıyorum, çünkü imzamdaki araçla 110 km cc ile 6 lt benzin tüketiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 12 Mayıs 2010; 9:54:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: dbmaster

    bence kişisel karar yalnıs secım derım, bir kere dizeli kullanmadan serilik konusunda yorum anlamsız sizin dizel dedıgınız arac benzılıden daha serı ama ben acık konusurum 1.3 astra kullanmadım ama cok kotu olacıgnı dusunmuyorum gayet basrılıdır bence, benım aracımda dizel ımzadakı arac ve 1.6 benzınlı astra ne yazıkkı benım aracımı kalkıs dahıl gecemıyor son surattede eşit gideriz rampalarda zaten gecme ıhtımali yok, o nedenle dizel arac ne marka olursa olsun her konuda gelısmıs ekonomık ve konforlu arkadaslar benzılılere gore.

    lpg de ekonomık yazmıssınız yukarıda bır arkadas 1000 km 240 lıra lpg tuketıyorum demıs bunun hıc bır seyı ekonomık degıl ben 150 lıra ıle 1000 km yapıyorum full depo ıle 1250 km yapıyorum . daha mantıklı yonlendırelım lutfen...

    saygılar

    40bin km 1.3cdti astra kullandım, hangi motorun ne kadar çektiğini çok iyi bilirim. motor çekmiyor felan demedim. kullanım şekli olarak sürücüsünü üzen bir motor. tepkileri çok gecikmeli. 2000 devie kadar ölü 2500 de birden fırlıyor 3000 den sonra tekrar bitiyor. dolayısıyla sürekli vites değiştirmek ve gidip gitmemek arasında kalıyor. ki benim aracım otomatik idi.
    ayrıca 1.6 hdi aracınızıda istanbulda kullandım. 150 lira ile 1000 km tamamen hayal ürünüdür. hiç bir c ve d sınıfı dizel ş.içinde 700-750 km yi geçemez. uzun yolda 1000 kmleri görebilir. önemli olan depoyu fullemek gezmek ve aynı pompada tekrar fullemek şeklinde 1. km deki tüketimi bulmaktır. veya LT olarak sölemektir.
    sizin 150 TL ile 1000 km dediğiniz rakam ş.içi 4.8 lt mazot tüketimidir. ki bu imkansızdır.
    dizeller km de 180 kr civarında yakarken lpg ler 200 civarı yakar. fark budur
    ş.dışını karıştırmıyorum, çünkü imzamdaki araçla 110 km cc ile 6 lt benzin tüketiyorum

    Alıntıları Göster
    Aracı almadan önce dizel olanını da test ettim arabaya asla kötü falan demiyorum sadece benim kullanım tarzıma uygun değil.Bu yüzden ben benzinli versiyonunu tercih ettim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.