Şimdi Ara

VOLVO S60-I (2001-2010): Sorular, Cevaplar ve Dostluklar (342. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7.561
Cevap
77
Favori
624.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 340341342343344
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar, sahibinden.com da 209470695 ilan nolu aracımi çok üzülerek satmak durumdayim düşünen olursa yardımcı olmaya çalışırım teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba,

    s60 aracımda zaman zaman arabayı çalıştırmam da marş çok geç alıyor, araç çalışıyor ama düşük motor performans uyarısı veriyor. Tekrar kontağı açıp kapattığımda araç hemen çalışıp düşük motor performans uyarısı da siliniyor. Daha önceleri çok nadiren başıma gelen bu olay bugün art arda 3 defa başıma geldi. Özellikle araba yattığı zaman değil bir yere park edip yarım saat 1 saat sonra çalıştırdığımda sorun oluyor. Marşa basarken araç ışıklarında da güçsüzlük v.s yok. Aküyü de yeni kontrol ettirdim, ölçüm yapıldı değerler iyi çıktı.Bilgisayara bağlandığında akış metre arızası veriyor ama yolda çekişte ve turbonun devreye girmesinde bir sorun yok. Daha önce başına bu tarz bir sorun gelip yardımcı olabilecek var mıdır? Sık sık tekrarlaması çok can sıkıcı olmaya başladı.
  • Boğaz kelebegini temizlettiniz mi hiç ondan olabilir. Birde lpg li ise yol yaptıktan sonra bende de oluyordu boğaz kelebegini ve oksijen sensorunu temizlettikten sonra bir sıkıntı kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçta lpg yok hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nevermind34 N kullanıcısına yanıt
    merhabalar nevermind aracı herhangibi bi serviste yada boschcar serviste bilgisayara sokup arıza kodunu paylasırsan sana kodla ilgili yardımcı olabilirim. bu arada herkese merhabalar forumda yeniyim s60 t5 kullanıcısıyım forum guzel yazılar guzel bende zaman buldukca paylasım yapıp yardımcı olmak isterim dokuman ve arıza kodları hakkında tesekkurler kolay gelsin
  • s.a hayırlı ramazanlar forum daki ilgili abilerim bu araç nasıldır sizce alınabilinir mi?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-volvo-s-60-2007-ozgur-dusunenlere-218958892/detay
  • Merhaba, öncelikle araç sports değil görüntü itibariyle. Hasar kaydı ne kadardır bilmiyorum ama emsallerine göre km'si ve fiyatı uygun görünüyor. Boyanan ve değişen parçaya bakılırsa önden darbe almış. Bizim milletimiz önden darbede hassastır satarken sorun olabilir. İşini bilen iyi birine baktırmakts fayda var ama bu satış yeri olan Elazığ'da ne kadar mümkün olur onu bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H4D35 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, maalesef serviste koda bakmayı unuttum, ama akışmetre arızası veriyordu. Bu arada farkettiğim ise arabanın deposu yarıya kadar dolu iken bu arızayı yapmıyor. Son çeyrek çizgiden aşağıda yapıyor yada bana öyle geliyor. Ama haklı isem sanırım yakıt pompasında bir sorun olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nevermind34 N kullanıcısına yanıt
    dediğiniz olabilir ama benim vida yazılımında baktığım kadarıyla depo buharı ile ilgilenen bi sensor var o sensorun bozuk olması durumunda benzer seylerın olacagını dusunuyorum nasıl kontrol edecegınle ilgili teknik detay sana yazabılırım istersen. maf sensor u dedıgın sey oda hava filtresinin orada bi sensor var bosch marka onu temizlemek için spreyler var bununda ciddi etkisi var bilgine. yakıt pompasının arka koltugun oturma mınderının altında yakıt pompası mınderı ıkı hareketle cıkarabılırsın bu dedıgın seyı yaptıgı zaman kontak ı kapatmadan bak kulagını daya mındere telefon tıtresımı gıbı bı ses cıkacak tıtreme olmayacak ses gelecek mınderın altından o ses gelıyorsa yakıt pompan da sorun yoktur tıkanmıs dıyecegım ama performans sorunu fark edecegın kadar kesın olarak verır benım dusuncem degıl bunlar kod onemli trabzon civarında olsaydın yardımcı olurdum alet vs olarak sevgiyle kal ha buarada maf sensorunu cıkarırsan unutma kesınlıkle el yada herhangıbı bısey dokundurma ona cıddı olarak bozuluyorlar bılgıne. sadece sprey sıkabılırsın 15 cm ucaktan ve spref maf sensorlerı ıcın olacak balata yada genel temızlık spreylerı kullanma soker alırlar devrelerı aman
    maf sensor u




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4D35 -- 1 Temmuz 2015; 0:16:10 >




  • H4D35 kullanıcısına yanıt
    Hocam bilgiler için teşekkürler. Zaten ne geliyorsa başımıza bu sensörlerden geliyor. Sprey için bir marka tavsiyesin var midir? Yakın zamanda direksiyon açı sensörüyle başım belada olduğu için ( bunun hakkında bilgin var mıdır bilmiyorum? Direksiyonu tam tur çevirince anti patinaj sistemi arızası veriyor) servise gideceğim kodlara tekrar bakar not alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar tekrar merhaba;

    dikkatimi çeken bir durum oluştu 2010 model 2.0T aracım ilk çalıştırıldığında 10sn motor devride biraz yükselip 1500devirde çalışıyor ve bu 10 sn içinde frenler kazık gibi sertleşiyor. 10 sn sonunda motorda frenlerde kendine geliyor. Hani kış olsa motorun jiklesi diyeceğim. Bu nedenle anlayamadım. Bu durum normal midir?

    Birde ben 2006 sonrası şanzuman sorunlarının düzeltildiğini okumuştum. Ancak volvo'da çalışmış bir tanıdığım bildiğim kadarıyla öyle bir düzeltilme yapılmadı dedi. Onunda çok iyi bildiğinden emin değilim gerçi ama bu konuda da net bir bilgi sahibi olan arkadaşlar bilgi verebilirse sevinirim.
  • nevermind34 N kullanıcısına yanıt
    Normalde amerikada wurth satılıyor turkıyedekı wurth de varmıdır bilmem ama su bı gercek kontak sprey balata sprey i vs gibi temizleyici kesinlikle kullanma bunlar cok kısa sure olsada derdını gıderır ama hemen pesınden kalıcı olarak bozulur sensor un bu kesın crc marka turkıyede var turkıye sartlarında crc marka en ıyı alabılecegın benım fıkrım. dreksıyon kısmını gelınce antı panıtajla ılgılı hatayı dreksıyon unu tam tur cevırdıgınde yapıyorsa muhtemel sebebı onlastıklerındekı abs sensor lerınden meydana gelıyor olabılır. kablo kıvrılması yada zedelenmesınden olması muhtemel. kablonun yanından kırmızı cızgıyle gectım lastıgı sokmeden de altına yatınca gorebılırsın aracının kabloyu. bu arada aracın ı s60 olarak baz alıp bılgı verıyorum sana dıger modellerde soketller dısklerın orada olup degısıklık gosterıyor. bunlar harıcınde kablo yukarıda kırmızı daireye aldıgım yerde 2 resımde kı soketı kontrol et herhangıbı gergınlık yada soket ıcınde nem varmı su demiyorum nem yeterli. sana resımde kırmızı daire içinde gosterdıgım sag taraf takı sensor soketı aynısı aynı yerde sol taraftakı amorsıtor basının orada kablo demetının koruyucu plastıgının uzerınde dır. onuda aynı sekılde kontrol et. bunun bi cok nedeni olabilir tabi ama en yakınları bunlar ek olarak abs sensorunun okudugu bır metal var dıskın ıcınde boyle dıslı gıbı bı parca abs yuzugu denılıyor ona ondan da yapması ıhtımaldir ama once kabloları kontrol et dıreksıyondakı sensorden olma ıhtımalı cok az dıye dusunuyorum. eger daha once dıreksıyonu herseyden anlayan bı sanayı ustası sokmemıs se tabı.

    Önemli not : Bunlar benim bu konu hakkındaki fikirlerim kesinlikle ondan sundan bundan demiyorum. Ve eger bunları sokme konusunda sorun yasayacaksan kesinlikle duzgun bi ustaya gitmeni tavsıye ederim abs yuzugu için digerleri konusunda zaten onları yapabileceginden eminim. Maf sensoru cok hassah bi parca oldugunu bildigim için baska bisey kullanma diye yada elle tutma diye ısrar ediyorum cok kılcaldır dısarıdan hayvan gıbı gorunur ama o tel cok hassastır. bunların hıc bırını bulamazsan izopropanol alkol bul 1 litre kadar bisey fazla gelir ama cok ucuzdur bunu sprey yardımıyla sık kesınlıkle hıc bırsey degdırme fırca vs sadece 15 cm uzaktaan sık camsıl kutusu gıbı bıseye bosaltıp sıkabılırsın. tabı maf sensorunde kalıcı hasar olusmamıssa kesın kurtulursun pahalı bı parcadır bu yakıtı kesınlıkle etkıler ve cekısı ama ole 10 beygır gıbı bısey degıl ama etkıleyecegını bılıyorum. uygulamaları yapınca don bana beklıyorum umarım sorunların duzelır.




  • TenorOguz T kullanıcısına yanıt
    10 saniye yuksek calısması normal frenler konusunda pek bisey diyemeyecegım fren hıdrolık pompanda problem olma ıhtımalı cok az da olsa olabılır ama bunu sadece ılk on saniyede yapıyorsa problem degıldır bana gore. 2006 sonrası sanzıman sorunlarına gelınce duzeltıldıgı ıle ilgili bende soylentıler duydum elbette resmı acıklama degıl ama sonrası ıcın bı duzenleme yapılmıskı bızım arabalarımıza nazaran 2003 2001 gıbı cok daha az bozulma oluyor. olusan sorunları ve sıkayetlerı hermarka revıze edecegı ıcın 2003 te olusan sorunları 2006 altıda cozememısseler bile sorunu bayagı indirgemişlerdir. şanzıman kısmında yapabilecegin en iyi şey turbo beslemeli aracınsa eger kalkıslarında mumkunse daha nazık davranmandır aracına yanı 0-100 km/h ı tam gaz la kalkmak yerıne mumkunse daha norminal gazla kalkman en azından birisi ile kapışmıyorsan. ama 60- 120 140 vs problem degıl fakat dururken anı kalkıslardan kacınmalısın omrunun kesın olarak uzamasını ıstıyorsan. onun harıcınde sanzıman yagına bakmalısın ara ara eksıkse bu cıddı problemlere yol acar aynı sekılde fazla ısede tamamen normal degerlerde olucak bazı araclar da sanzıman sorununu satarken yokmus gibi gostermek ıcın normalden fazla yag koyarlar ılk basta sanzıman saat gıbı gelır sana ama ılerleyen zamanlarda buyuk problem acar basına.




  • H4D35 kullanıcısına yanıt
    Uzun bilgilendirme için teşekkürler. Spreyi maf sensörünün içine yani telin olduğu yere sıkmamız yeterli sanırım. Direksiyonda dediğin gibi tam turda arıza veriyor. Abs sensörlerinde kıvrılma varsa bunları düzeltsem yeterli sanırım. Olurda nem varsa onun için ne yapmam gerekir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hiç onemli degil her zaman. içinde nem varsa aslında cok ıyı ınceleme yapman gerekır gormen ıcın sokette cok yumusak kaucuk fıs gırıslerınde vardır onlarda yırtılma yada zedelenme varsa olur. balata spreyi bu noktada ısını rahatlıkla gorur aslında bunun için kullanabilirsin dediğim gibi nem degilde o soketten ıtıbaren lastige giden kısmında zedelenme yada zarar gorme ıhtımalı var olabilir. sprey i sadece o telin bulundugu yere sıkıcaksın maf sensoru ıcın baska bısey yapmana gerek yok bolca kullanabılırsın.
  • Merhabalar forum'a yeni üye oldum. Baya faydalı bilgiler yazıyorsunuz. Volvo hakkında çok da fazla forum sitesi yok anladım kadarıyla Türkiyede. Sizlere danışmak istedi. Aracım 2001 model Volvo S60 T5 üzerinde 16'' jantlar var. Bunu 17'' ile değiştirmek istiyorum. Fakat elimde Opel Astra aracım dan kalma 215 50 R17 ebatında yeni lastiklerim var. Anladım kadarıyla volvolarda 225 45 R17 lastik kullanılıyormuş. Bende mevcut bulunan lastikleri taksam sorun olurmu? Teşekkürler şimdiden.
  • stingray0606 S kullanıcısına yanıt
    merhabalar 215 dediğin şey lastigin yanaktan yanağa mm olarak genişliği 50 lastiğin kesitinin genişliğine oranını ifade eden yüzdelik bir sayıdır. senin lastik ebatlarında çok oynama yok lakin jant önemli bilgin olsun. her jant olmaz araca genişlik olarak 10 mm daha geniş onun tam tur direksiyonu cevırdıgınde davlumbaza sürteceğini sanmıyorum. 17 ile aracın biraz zorlanacaktır. bu yakıtına yansıyacaktır az da olsa, onun haricinde bişey olmaz.
  • Evet kesinlikle jant önemli bijon aralığı ve göbeği hepsinde bir olmuyo zaten volvonun jantları da çok çeşitli değil piyasa da ya bayiden veya çıkmacıdan orjinal arıcağız yada jantcılardaki replikalardan takıcaz. Görüntü güzel ama dediniz gibi konfor ve sürattan ödün vericez. Ama görüntüye de değer. Orj jantlarından sonra iyi duracağı kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TenorOguz

    Arkadaşlar tekrar merhaba;

    dikkatimi çeken bir durum oluştu 2010 model 2.0T aracım ilk çalıştırıldığında 10sn motor devride biraz yükselip 1500devirde çalışıyor ve bu 10 sn içinde frenler kazık gibi sertleşiyor. 10 sn sonunda motorda frenlerde kendine geliyor. Hani kış olsa motorun jiklesi diyeceğim. Bu nedenle anlayamadım. Bu durum normal midir?

    Birde ben 2006 sonrası şanzuman sorunlarının düzeltildiğini okumuştum. Ancak volvo'da çalışmış bir tanıdığım bildiğim kadarıyla öyle bir düzeltilme yapılmadı dedi. Onunda çok iyi bildiğinden emin değilim gerçi ama bu konuda da net bir bilgi sahibi olan arkadaşlar bilgi verebilirse sevinirim.

    Hafızamı biraz zorlayınca buna benzer bir sorun yaşadığımı hatırlıyorum. Fark olarak sanırım benimkinde devir dalgalanması da oluyordu. Bujiler değişince sorun kalmamıştı. Ateşleme bobinleri de kontrol edilse iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 340341342343344
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.