Şimdi Ara

lastik tabanını genişletmek ve lastk seçimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
10.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arabanın üzerinde orjinal 185/65R-15 lastikler var. biz bunu 205/60R-15 ile değiştirmek istiyoruz?

    ne dersiniz? olumlu ve olumsuz etkileri ne olur?

    185/65R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 185.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 120.3 mm
    Lastik çapı : 621.5 mm

    205/60R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 205.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 123.0 mm
    Lastik çapı : 627.0 mm

    205/60R-15 lastik 185/65R-15 lastiğe göre
    20.0 mm daha geniş tabana sahip
    2.75 mm daha yüksek yanağa sahip
    5.5 mm daha geniş çapa sahip
    yani araba 2.75mm daha yükselecek ve lastik çamurluğun içine ve dışına 10 mm daha genişleyecek


    İLAVE: birde konfor (ses ve sarsıntı) olarak çok iyi durumda olan kuru yolda frenleme ve yol tutuşu çok iyi aynı zamanda ıslak yoldada yol tutuş ve frenlemesi iyi olan bir lastik marka ve modeli önerirmisiniz? (tekinin fiyatı en fazla kdv dahil 130-140ytl olmalı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 25 Mayıs 2008; 17:07:42 >







  • 205 yeri daha iyi tutar ama fazla yaktırır eğer fazla yakması ki çok birşey değişmez sorun değilse güzel olur.. Ayrıca geniş lastik hangi araba olursa daha sert bir hava veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 16 Mayıs 2008; 22:56:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mississippi

    205 yeri daha iyi tutar ama fazla yaktırır eğer fazla yakması ki çok birşey değişmez sorun değilse güzel olur.. Ayrıca geniş lastik hangi araba olursa daha sert bir hava veriyor.
    bence 185 den sonra 205 aracınızı yorabilir.
    performans kaybı yaşarsınız ve yakıt tüketiminizde yükselir.
    195 taktırmanız 205'e göre daha sağlıklı olucaktır diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan dh

    bence 185 den sonra 205 aracınızı yorabilir.
    performans kaybı yaşarsınız ve yakıt tüketiminizde yükselir.
    195 taktırmanız 205'e göre daha sağlıklı olucaktır diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: erk4n

    bence 185 den sonra 205 aracınızı yorabilir.
    performans kaybı yaşarsınız ve yakıt tüketiminizde yükselir.
    195 taktırmanız 205'e göre daha sağlıklı olucaktır diye düşünüyorum.


    çap sadece 5.5 mm artıyor. yani aslında yarı çap olarak bakarsanız fark 2.75 mm yaklaşık 3 mm farkediyor. araba 3 mm yükselecek sadece.
    çünkü 185/65 den 205/60 a değişirken yanak yüksekliği 120.3 mm iken 123 mm olacak sadece.

    acaba dediğiniz gibi performans farkı aleni olarak farkedilirmi?
    sürüş konforu, viraj hakimiyeti ve frenaj olarak avantaj sağlarsa daha da önemli


    İLAVE

    195/65 olursa yanak yüksekliği 120.3 mm den 126.75 mm e çıkıyor. halbuki 205/60 da yanak yüksekliği 123 mm
    yani 195/65 lastik çapı olarak 634.5 mm ilen 205/60 de lastik çapı 627 mm

    eğer 195/60 diyorsanız onda da tam tersi yanak yüksekliği 120.3 mm den 117 mm e düşüyor. lastik çapı da 621.5 mm den 615 mm e düşüyor


    sonuç olarak lastik çapı ve yanak yüksekliği (veya kalınlığı olarak) 185/65 den sonra en uygunu (yada en yakını) bana 205/60 geldiği için böyle bir seçim yapmıştım

    185/65 orjinal lastiğe yanak kalınlığı ve lastik çapı olarak en yakını 205/60 olduğunu belirteyim. (matematiksel olarak)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 17 Mayıs 2008; 0:30:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: erk4n

    bence 185 den sonra 205 aracınızı yorabilir.
    performans kaybı yaşarsınız ve yakıt tüketiminizde yükselir.
    195 taktırmanız 205'e göre daha sağlıklı olucaktır diye düşünüyorum.


    çap sadece 5.5 mm artıyor. yani aslında yarı çap olarak bakarsanız fark 2.75 mm yaklaşık 3 mm farkediyor. araba 3 mm yükselecek sadece.
    çünkü 185/65 den 205/60 a değişirken yanak yüksekliği 120.3 mm iken 123 mm olacak sadece.

    acaba dediğiniz gibi performans farkı aleni olarak farkedilirmi?
    sürüş konforu, viraj hakimiyeti ve frenaj olarak avantaj sağlarsa daha da önemli


    İLAVE

    195/65 olursa yanak yüksekliği 120.3 mm den 126.75 mm e çıkıyor. halbuki 205/60 da yanak yüksekliği 123 mm
    yani 195/65 lastik çapı olarak 634.5 mm ilen 205/60 de lastik çapı 627 mm

    eğer 195/60 diyorsanız onda da tam tersi yanak yüksekliği 120.3 mm den 117 mm e düşüyor. lastik çapı da 621.5 mm den 615 mm e düşüyor


    sonuç olarak lastik çapı ve yanak yüksekliği (veya kalınlığı olarak) 185/65 den sonra en uygunu (yada en yakını) bana 205/60 geldiği için böyle bir seçim yapmıştım

    185/65 orjinal lastiğe yanak kalınlığı ve lastik çapı olarak en yakını 205/60 olduğunu belirteyim. (matematiksel olarak)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate


    quote:

    Orjinalden alıntı: erk4n

    bence 185 den sonra 205 aracınızı yorabilir.
    performans kaybı yaşarsınız ve yakıt tüketiminizde yükselir.
    195 taktırmanız 205'e göre daha sağlıklı olucaktır diye düşünüyorum.


    çap sadece 5.5 mm artıyor. yani aslında yarı çap olarak bakarsanız fark 2.75 mm yaklaşık 3 mm farkediyor. araba 3 mm yükselecek sadece.
    çünkü 185/65 den 205/60 a değişirken yanak yüksekliği 120.3 mm iken 123 mm olacak sadece.

    acaba dediğiniz gibi performans farkı aleni olarak farkedilirmi?
    sürüş konforu, viraj hakimiyeti ve frenaj olarak avantaj sağlarsa daha da önemli



    sürüş konforu, viraj hakimiyeti ve frenaj olarak avantaj sağlarsa daha da önemli

    Bunların hepsinde avantaj sağlar sonuçta yere daha iyi tutunacaksın... Performans konusundada şunu söyleyim alışman 1 gün sürer ertesi gün arabaya bindiğinde fark etmezsin bile...




  • Şimdi arkadaşım eğer lastiği büyütmek istiyorsan ve yakıt tüketiminin artmasını istemiyorsan 195/60/15 veya 205/50/15 yapmalısın bu şekilde yuvarlanma metresi aynı kalır. diğer her türlü işlem sürtünme ve doğal olarak yakıt tüketimini arttırır.

    ama Türkiyedeki yolları düşünecek olursak 50 yanak çok düşük bence sen 195/60/15 seçeneğini uygula.


    kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    arabanın üzerinde orjinal 185/65R-15 lastikler var. biz bunu 205/60R-15 ile değiştirmek istiyoruz?

    ne dersiniz? olumlu ve olumsuz etkileri ne olur?

    185/65R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 185.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 120.3 mm
    Lastik çapı : 621.5 mm

    205/60R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 205.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 123.0 mm
    Lastik çapı : 627.0 mm

    205/60R-15 lastik 185/65R-15 lastiğe göre
    20.0 mm daha geniş tabana sahip
    2.75 mm daha yüksek yanağa sahip
    5.5 mm daha geniş çapa sahip
    yani araba 2.75mm daha yükselecek ve lastik çamurluğun içine ve dışına 10 mm daha genişleyecek



    arabanın modeline bağlı ama genede yakıtta fazlalaşma ve arabayı yorma görülür




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    arabanın üzerinde orjinal 185/65R-15 lastikler var. biz bunu 205/60R-15 ile değiştirmek istiyoruz?

    ne dersiniz? olumlu ve olumsuz etkileri ne olur?

    185/65R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 185.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 120.3 mm
    Lastik çapı : 621.5 mm

    205/60R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 205.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 123.0 mm
    Lastik çapı : 627.0 mm

    205/60R-15 lastik 185/65R-15 lastiğe göre
    20.0 mm daha geniş tabana sahip
    2.75 mm daha yüksek yanağa sahip
    5.5 mm daha geniş çapa sahip
    yani araba 2.75mm daha yükselecek ve lastik çamurluğun içine ve dışına 10 mm daha genişleyecek



    Aracınız Nedir?
    Motor Gücü Nedir?
    Düz vites mi otomatik vites midir?

    Bunların hepsi düşündüğünüz 205/60R15 ebadı için birer etkendir.

    Aracınızı da belirtirseniz yol gösterebilme açısından tecrübelerimide kullanma fırsatım olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    arabanın üzerinde orjinal 185/65R-15 lastikler var. biz bunu 205/60R-15 ile değiştirmek istiyoruz?

    ne dersiniz? olumlu ve olumsuz etkileri ne olur?

    185/65R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 185.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 120.3 mm
    Lastik çapı : 621.5 mm

    205/60R-15 için
    Lastik tabanı genişliği : 205.0 mm
    Lastik jant çapı : 381.0 mm
    Lastik yanak yüksekliği : 123.0 mm
    Lastik çapı : 627.0 mm

    205/60R-15 lastik 185/65R-15 lastiğe göre
    20.0 mm daha geniş tabana sahip
    2.75 mm daha yüksek yanağa sahip
    5.5 mm daha geniş çapa sahip
    yani araba 2.75mm daha yükselecek ve lastik çamurluğun içine ve dışına 10 mm daha genişleyecek



    Aracınız Nedir?
    Motor Gücü Nedir?
    Düz vites mi otomatik vites midir?

    Bunların hepsi düşündüğünüz 205/60R15 ebadı için birer etkendir.

    Aracınızı da belirtirseniz yol gösterebilme açısından tecrübelerimide kullanma fırsatım olacak.
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam
    Aracınız Nedir?
    Motor Gücü Nedir?
    Düz vites mi otomatik vites midir?

    Bunların hepsi düşündüğünüz 205/60R15 ebadı için birer etkendir.

    Aracınızı da belirtirseniz yol gösterebilme açısından tecrübelerimide kullanma fırsatım olacak.

    bahsettiğim bu araba 2002 renault scenic 1.6 rxt düz vites.motor sanıyorum 110hp veya 115hp

    birde sürüş konforu açısından (lastik sesi oldukça az, yumuşak sürüşü olan ve kuru zeminde iyi olduğu gibi ıslak zemindede kötü olmayan) rahat edilecek bir yaz lastiği önerebilirmisiniz??
    lastik olarak alternatifl olarak; kumho kh11, bridgestone turanza er300, dunlop sp sport 01, dunlop sp 300, goodyaer excellence, nokian nre, michelin energy e3a, fulda carat progresso, dunlop fastresponse, lassa impetus2, gibi tekini kdv dahil en fazla 130-140ytl ye alabileceğimiz alternatifler çıkıyor karşımıza.bunların içinden hangisi veya bunların dışında hangisi daha iyi bir tercih olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 17 Mayıs 2008; 13:49:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Şimdi arkadaşım eğer lastiği büyütmek istiyorsan ve yakıt tüketiminin artmasını istemiyorsan 195/60/15 veya 205/50/15 yapmalısın bu şekilde yuvarlanma metresi aynı kalır. diğer her türlü işlem sürtünme ve doğal olarak yakıt tüketimini arttırır.

    ama Türkiyedeki yolları düşünecek olursak 50 yanak çok düşük bence sen 195/60/15 seçeneğini uygula.


    kolay gelsin
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    Şimdi arkadaşım eğer lastiği büyütmek istiyorsan ve yakıt tüketiminin artmasını istemiyorsan 195/60/15 veya 205/50/15 yapmalısın bu şekilde yuvarlanma metresi aynı kalır. diğer her türlü işlem sürtünme ve doğal olarak yakıt tüketimini arttırır.

    ama Türkiyedeki yolları düşünecek olursak 50 yanak çok düşük bence sen 195/60/15 seçeneğini uygula.


    kolay gelsin

    Hazır konu açılmışken sorayım dedim :
    2004 model Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V 48.000 km de bir aracım var.Üzerinde orjinal Dunlop lastikleri var.Ama bitmiş artık ve değiştirecem nasip olursa.195/60/15 lastiklerimin yerine 205 taksam nasıl olur?İyi olur mu sizce?Yol tutuş,yakıt ve konfor açısından ne değişir ???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam
    Aracınız Nedir?
    Motor Gücü Nedir?
    Düz vites mi otomatik vites midir?

    Bunların hepsi düşündüğünüz 205/60R15 ebadı için birer etkendir.

    Aracınızı da belirtirseniz yol gösterebilme açısından tecrübelerimide kullanma fırsatım olacak.

    bahsettiğim bu araba 2002 renault scenic 1.6 rxt düz vites.motor sanıyorum 110hp veya 115hp

    birde sürüş konforu açısından (lastik sesi oldukça az, yumuşak sürüşü olan ve kuru zeminde iyi olduğu gibi ıslak zemindede kötü olmayan) rahat edilecek bir yaz lastiği önerebilirmisiniz??
    lastik olarak alternatifl olarak; kumho kh11, bridgestone turanza er300, dunlop sp sport 01, dunlop sp 300, goodyaer excellence, nokian nre, michelin energy e3a, fulda carat progresso, dunlop fastresponse, lassa impetus2, gibi tekini kdv dahil en fazla 130-140ytl ye alabileceğimiz alternatifler çıkıyor karşımıza.bunların içinden hangisi veya bunların dışında hangisi daha iyi bir tercih olur?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam
    Aracınız Nedir?
    Motor Gücü Nedir?
    Düz vites mi otomatik vites midir?

    Bunların hepsi düşündüğünüz 205/60R15 ebadı için birer etkendir.

    Aracınızı da belirtirseniz yol gösterebilme açısından tecrübelerimide kullanma fırsatım olacak.

    bahsettiğim bu araba 2002 renault scenic 1.6 rxt düz vites.motor sanıyorum 110hp veya 115hp

    birde sürüş konforu açısından (lastik sesi oldukça az, yumuşak sürüşü olan ve kuru zeminde iyi olduğu gibi ıslak zemindede kötü olmayan) rahat edilecek bir yaz lastiği önerebilirmisiniz??
    lastik olarak alternatifl olarak; kumho kh11, bridgestone turanza er300, dunlop sp sport 01, dunlop sp 300, goodyaer excellence, nokian nre, michelin energy e3a, fulda carat progresso, dunlop fastresponse, lassa impetus2, gibi tekini kdv dahil en fazla 130-140ytl ye alabileceğimiz alternatifler çıkıyor karşımıza.bunların içinden hangisi veya bunların dışında hangisi daha iyi bir tercih olur?


    205/60R15 kullanabilir siniz ancak sürtünme katsayınız artacağından ses düzeyi ve yakıt tüketimi arttığı gibi yol tutuşunuz da artacaktır.

    Bahsettiğiniz lastikler arasında birbirleri ile denk olmayan marka ve modeller söz konusu.

    Nokian H- Bridgestone ER300- Goodyear Exellence

    Nokian NRe - Lassa Impetus2 - Michelin E3A - Fulda Progresso

    İhtiyacınız doğrultusunda birbirleriyle eşdeğer olarak bakmanız gereken modeller olarak ayırmaya çalıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam
    Aracınız Nedir?
    Motor Gücü Nedir?
    Düz vites mi otomatik vites midir?

    Bunların hepsi düşündüğünüz 205/60R15 ebadı için birer etkendir.

    Aracınızı da belirtirseniz yol gösterebilme açısından tecrübelerimide kullanma fırsatım olacak.

    bahsettiğim bu araba 2002 renault scenic 1.6 rxt düz vites.motor sanıyorum 110hp veya 115hp

    birde sürüş konforu açısından (lastik sesi oldukça az, yumuşak sürüşü olan ve kuru zeminde iyi olduğu gibi ıslak zemindede kötü olmayan) rahat edilecek bir yaz lastiği önerebilirmisiniz??
    lastik olarak alternatifl olarak; kumho kh11, bridgestone turanza er300, dunlop sp sport 01, dunlop sp 300, goodyaer excellence, nokian nre, michelin energy e3a, fulda carat progresso, dunlop fastresponse, lassa impetus2, gibi tekini kdv dahil en fazla 130-140ytl ye alabileceğimiz alternatifler çıkıyor karşımıza.bunların içinden hangisi veya bunların dışında hangisi daha iyi bir tercih olur?


    205/60R15 kullanabilir siniz ancak sürtünme katsayınız artacağından ses düzeyi ve yakıt tüketimi arttığı gibi yol tutuşunuz da artacaktır.

    Bahsettiğiniz lastikler arasında birbirleri ile denk olmayan marka ve modeller söz konusu.

    Nokian H- Bridgestone ER300- Goodyear Exellence

    Nokian NRe - Lassa Impetus2 - Michelin E3A - Fulda Progresso

    İhtiyacınız doğrultusunda birbirleriyle eşdeğer olarak bakmanız gereken modeller olarak ayırmaya çalıştım.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    205/60R15 kullanabilir siniz ancak sürtünme katsayınız artacağından ses düzeyi ve yakıt tüketimi arttığı gibi yol tutuşunuz da artacaktır.

    Bahsettiğiniz lastikler arasında birbirleri ile denk olmayan marka ve modeller söz konusu.

    Nokian H- Bridgestone ER300- Goodyear Exellence

    Nokian NRe - Lassa Impetus2 - Michelin E3A - Fulda Progresso

    İhtiyacınız doğrultusunda birbirleriyle eşdeğer olarak bakmanız gereken modeller olarak ayırmaya çalıştım.

    konfora daha çok önem verdiğimiz için o tarz bir lastik seçmek istiyoruz
    bridgestone er300 için adac, auto motor & sport testlerinde iyi şeyler okuyorum ama ses konusunda olumsuz eleştiri almış
    nokian h ve michelin enegry saver için sessiz olduğu söyleniyor ama onlardada fiyat unsuru söz konusu
    goodyear excellence da fena durmuyor aslında
    fiyat/performans seçini yapma anlamında kumho kh11 ve hankook k105 gibi alternatfileride gözönüne alıyoruz

    birde tirerack isimli yabancı bir sitede yapılan kullanıcı anketinde kumho kh11 oldukça iyi bir yerde hatta birinci

    />





    bu duruma ne diyorsunuz? kumho kh11 ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi öğrenmek isterim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 19 Mayıs 2008; 0:09:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    205/60R15 kullanabilir siniz ancak sürtünme katsayınız artacağından ses düzeyi ve yakıt tüketimi arttığı gibi yol tutuşunuz da artacaktır.

    Bahsettiğiniz lastikler arasında birbirleri ile denk olmayan marka ve modeller söz konusu.

    Nokian H- Bridgestone ER300- Goodyear Exellence

    Nokian NRe - Lassa Impetus2 - Michelin E3A - Fulda Progresso

    İhtiyacınız doğrultusunda birbirleriyle eşdeğer olarak bakmanız gereken modeller olarak ayırmaya çalıştım.

    konfora daha çok önem verdiğimiz için o tarz bir lastik seçmek istiyoruz
    bridgestone er300 için adac, auto motor & sport testlerinde iyi şeyler okuyorum ama ses konusunda olumsuz eleştiri almış
    nokian h ve michelin enegry saver için sessiz olduğu söyleniyor ama onlardada fiyat unsuru söz konusu
    goodyear excellence da fena durmuyor aslında
    fiyat/performans seçini yapma anlamında kumho kh11 ve hankook k105 gibi alternatfileride gözönüne alıyoruz

    birde tirerack isimli yabancı bir sitede yapılan kullanıcı anketinde kumho kh11 oldukça iyi bir yerde hatta birinci

    />





    bu duruma ne diyorsunuz? kumho kh11 ile ilgili bilgi ve tecrübelerinizi öğrenmek isterim?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    205/60R15 kullanabilir siniz ancak sürtünme katsayınız artacağından ses düzeyi ve yakıt tüketimi arttığı gibi yol tutuşunuz da artacaktır.

    Bahsettiğiniz lastikler arasında birbirleri ile denk olmayan marka ve modeller söz konusu.

    Nokian H- Bridgestone ER300- Goodyear Exellence

    Nokian NRe - Lassa Impetus2 - Michelin E3A - Fulda Progresso

    İhtiyacınız doğrultusunda birbirleriyle eşdeğer olarak bakmanız gereken modeller olarak ayırmaya çalıştım.

    konfora daha çok önem verdiğimiz için o tarz bir lastik seçmek istiyoruz
    bridgestone er300 için adac, auto motor & sport testlerinde iyi şeyler okuyorum ama ses konusunda olumsuz eleştiri almış
    nokian h ve michelin enegry saver için sessiz olduğu söyleniyor ama onlardada fiyat unsuru söz konusu
    goodyear excellence da fena durmuyor aslında
    fiyat/performans seçini yapma anlamında kumho kh11 ve hankook k105 gibi alternatfileride gözönüne alıyoruz

    birde tirerack isimli yabancı bir sitede yapılan kullanıcı anketinde kumho kh11 oldukça iyi bir yerde hatta birinci


    Öncelikle şu hususu belirtmek istiyorum, Yurt dışı neresi olursa olsun, hangi güvenilir yada güvenilmez test sitesi - firması tarafından yapılırsa yapılsın, oradaki tercihler, anketler, testler dğerlendirmeler ve derecelendirmeler maalesefki bizim TÜRKİYE koşullarına göre değil.

    Sizde kendi değerlendirmenizi lütfen bu temel mantığı dikkate alarak yapınız.

    Kumho konusuna gelirsek, bulunduğunuz il dahilinde belli kriterlere kadar taleplerinizi karşılar ancak sessizlik, çok iyi ıslak kaabiliyeti tarzında spesifik kriteleri siz de takdir etmelisiniz ki örnek olarak bir ER 300 kadar karşılamaz bu çok açık ve netdir.

    Özet olarak temel mantığı ifade etmeye gayret ettim. Karar sizin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate

    quote:

    Orjinalden alıntı: alisaglam

    205/60R15 kullanabilir siniz ancak sürtünme katsayınız artacağından ses düzeyi ve yakıt tüketimi arttığı gibi yol tutuşunuz da artacaktır.

    Bahsettiğiniz lastikler arasında birbirleri ile denk olmayan marka ve modeller söz konusu.

    Nokian H- Bridgestone ER300- Goodyear Exellence

    Nokian NRe - Lassa Impetus2 - Michelin E3A - Fulda Progresso

    İhtiyacınız doğrultusunda birbirleriyle eşdeğer olarak bakmanız gereken modeller olarak ayırmaya çalıştım.

    konfora daha çok önem verdiğimiz için o tarz bir lastik seçmek istiyoruz
    bridgestone er300 için adac, auto motor & sport testlerinde iyi şeyler okuyorum ama ses konusunda olumsuz eleştiri almış
    nokian h ve michelin enegry saver için sessiz olduğu söyleniyor ama onlardada fiyat unsuru söz konusu
    goodyear excellence da fena durmuyor aslında
    fiyat/performans seçini yapma anlamında kumho kh11 ve hankook k105 gibi alternatfileride gözönüne alıyoruz

    birde tirerack isimli yabancı bir sitede yapılan kullanıcı anketinde kumho kh11 oldukça iyi bir yerde hatta birinci


    Öncelikle şu hususu belirtmek istiyorum, Yurt dışı neresi olursa olsun, hangi güvenilir yada güvenilmez test sitesi - firması tarafından yapılırsa yapılsın, oradaki tercihler, anketler, testler dğerlendirmeler ve derecelendirmeler maalesefki bizim TÜRKİYE koşullarına göre değil.

    Sizde kendi değerlendirmenizi lütfen bu temel mantığı dikkate alarak yapınız.

    Kumho konusuna gelirsek, bulunduğunuz il dahilinde belli kriterlere kadar taleplerinizi karşılar ancak sessizlik, çok iyi ıslak kaabiliyeti tarzında spesifik kriteleri siz de takdir etmelisiniz ki örnek olarak bir ER 300 kadar karşılamaz bu çok açık ve netdir.

    Özet olarak temel mantığı ifade etmeye gayret ettim. Karar sizin...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım o test çok eski o markaların hepsi o modeller yerine yeni lastikleri çıkarttı.Sana hankook k104 ventus prime sini tavsiye ederim hem fiyatı uygun hemde oldukça iyidir.Fiyatta kumho ile aynıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Arkadaşım o test çok eski o markaların hepsi o modeller yerine yeni lastikleri çıkarttı.Sana hankook k104 ventus prime sini tavsiye ederim hem fiyatı uygun hemde oldukça iyidir.Fiyatta kumho ile aynıdır.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: froster2006

    Arkadaşım o test çok eski o markaların hepsi o modeller yerine yeni lastikleri çıkarttı.Sana hankook k104 ventus prime sini tavsiye ederim hem fiyatı uygun hemde oldukça iyidir.Fiyatta kumho ile aynıdır.

    peki siz istanbulda hankook k105 için iyi fiyata satan bir yer biliyorsanız söylermisiniz???

    benim aldığım fiyatlar (4 adet lastik için birim fiyatları)

    Kumho KH11 (205/60R15) = peşin 110 YTL veya 5 taksit olursa 120 YTL
    Hankook K105 (205/60R15) = peşin 135 YTL veya 5 taksit olursa 140 YTL
    Bridgestone Turanza ER 300 (205/60R15) = peşin 150 YTL veya 5 taksit olursa 155 YTL

    bu lastikler için daha uygun fiyat alanlar fiyatını ve nerden aldıklarını yazarlarsa foruma da faydası olur

    birde anket yapmak lazım herhalde

    - fiyat/performans lastikleri içinde "kumho kh11" 'mi yoksa "hankook k105" 'mi diye?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 19 Mayıs 2008; 21:55:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    Şimdi arkadaşım eğer lastiği büyütmek istiyorsan ve yakıt tüketiminin artmasını istemiyorsan 195/60/15 veya 205/50/15 yapmalısın bu şekilde yuvarlanma metresi aynı kalır. diğer her türlü işlem sürtünme ve doğal olarak yakıt tüketimini arttırır.

    ama Türkiyedeki yolları düşünecek olursak 50 yanak çok düşük bence sen 195/60/15 seçeneğini uygula.


    kolay gelsin

    Hazır konu açılmışken sorayım dedim :
    2004 model Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V 48.000 km de bir aracım var.Üzerinde orjinal Dunlop lastikleri var.Ama bitmiş artık ve değiştirecem nasip olursa.195/60/15 lastiklerimin yerine 205 taksam nasıl olur?İyi olur mu sizce?Yol tutuş,yakıt ve konfor açısından ne değişir ???

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: historiyst_45




    Hazır konu açılmışken sorayım dedim :
    2004 model Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V 48.000 km de bir aracım var.Üzerinde orjinal Dunlop lastikleri var.Ama bitmiş artık ve değiştirecem nasip olursa.195/60/15 lastiklerimin yerine 205 taksam nasıl olur?İyi olur mu sizce?Yol tutuş,yakıt ve konfor açısından ne değişir ???

    Kimse tınlamamış bile ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Orjinalden alıntı: historiyst_45




    Hazır konu açılmışken sorayım dedim :
    2004 model Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V 48.000 km de bir aracım var.Üzerinde orjinal Dunlop lastikleri var.Ama bitmiş artık ve değiştirecem nasip olursa.195/60/15 lastiklerimin yerine 205 taksam nasıl olur?İyi olur mu sizce?Yol tutuş,yakıt ve konfor açısından ne değişir ???

    Kimse tınlamamış bile ...

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: historiyst_45


    Orjinalden alıntı: historiyst_45




    Hazır konu açılmışken sorayım dedim :
    2004 model Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V 48.000 km de bir aracım var.Üzerinde orjinal Dunlop lastikleri var.Ama bitmiş artık ve değiştirecem nasip olursa.195/60/15 lastiklerimin yerine 205 taksam nasıl olur?İyi olur mu sizce?Yol tutuş,yakıt ve konfor açısından ne değişir ???

    Kimse tınlamamış bile ...



    195/60R15 den 205/60R15 e geçemez siniz. ancak 205/55R15 olabilir. Bu durumda da

    Yol tutuşu ve yakıt sarfiyatı artar, konfor ise yanak profili alçaldığından lastik sertleşmek durumunda olduğundan konforunuz azalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alisaglam

    Orjinalden alıntı: historiyst_45


    Orjinalden alıntı: historiyst_45




    Hazır konu açılmışken sorayım dedim :
    2004 model Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V 48.000 km de bir aracım var.Üzerinde orjinal Dunlop lastikleri var.Ama bitmiş artık ve değiştirecem nasip olursa.195/60/15 lastiklerimin yerine 205 taksam nasıl olur?İyi olur mu sizce?Yol tutuş,yakıt ve konfor açısından ne değişir ???

    Kimse tınlamamış bile ...



    195/60R15 den 205/60R15 e geçemez siniz. ancak 205/55R15 olabilir. Bu durumda da

    Yol tutuşu ve yakıt sarfiyatı artar, konfor ise yanak profili alçaldığından lastik sertleşmek durumunda olduğundan konforunuz azalır.

    Alıntıları Göster
    Ali bey çok teşekkür ederim ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Ali bey çok teşekkür ederim ...

    Alıntıları Göster
    genelde lastik tabanını büyütmek istediğinizde önerilen formül şu

    lastik ebatınız A / B / C ise tabanını genişletmek için A+10 / B-5 / C şeklinde bir formül öneriliyor.

    arkadaşın arabasının lastiği 185 / 65 / 15 idi, birlikte araştırdık ve çok yer dolaştık çoğunlukla herkes taban genişletmek için 195 / 60 / 15 önerdiler.
    bu ebat için değil genelde herkes taban genişliğini 10 arttırıp yanak ölçüsünü (tabana göre yüzde oranı) 5 düşürün dediler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 25 Mayıs 2008; 17:04:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4FEE439E4

    genelde lastik tabanını büyütmek istediğinizde önerilen formül şu

    lastik ebatınız A / B / C ise tabanını genişletmek için A+10 / B-5 / C şeklinde bir formül öneriliyor.

    arkadaşın arabasının lastiği 185 / 65 / 15 idi, birlikte araştırdık ve çok yer dolaştık çoğunlukla herkes taban genişletmek için 195 / 60 / 15 önerdiler.
    bu ebat için değil genelde herkes taban genişliğini 10 arttırıp yanak ölçüsünü (tabana göre yüzde oranı) 5 düşürün dediler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TheGate



    ]A / B / C ise tabanını genişletmek için A+10 / B-5 / C

    Harika bir formül ...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.