Şimdi Ara

Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: donanimforumuser , Königsberg Daha Az
2 Kayıtlı Üye ve 5 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
1.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy şu anda #14
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
18. Sırada  bugün en iyi #1
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk'
    Ford CEO’su Jim Farley, Tesla ve Çinli rakiplerinin elektrikli araçlarını söküp inceledikten sonra adeta "bir uyanış yaşadığını" söyledi.



    “Office Hours: Business Edition” adlı podcast'e konuşan Farley, Elon Musk’ın Tesla’sının ve Çinli elektrikli araç üreticilerinin ne kadar ileride olduklarını gördüğünde şoke olduğunu belirtti. Farley, "İlk Model 3 Tesla'yı parçalara ayırıp Çin araçlarını sökmeye başladığımızda çok duygulandım. Parçalarına ayırdığımızda, bulduğumuz şey şok ediciydi" dedi.



    "Mustang Mach-E'de Tesla'dan 1,6 kilometre daha fazla kablo yer alıyor"



    CEO, Ford’un Mustang Mach-E modelinde Tesla’ya kıyasla yaklaşık 1,6 kilometre daha fazla elektrik kablosu bulunduğunu, bunun da aracın ağırlığını artırıp daha büyük ve pahalı bir batarya gerektirdiğini söyledi.



    Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk'
    Rakip araçları parçalayıp incelemek, otomotiv sektöründe sık rastlanan bir uygulama. Örneğin akıllı telefon üreticisiyken elektrikli araç işine giren Xiaomi’nin CEO’su, ekibinin üç Tesla Model Y satın alıp her bileşenini incelediğini geçen Eylül'de açıklamıştı. 2020’den bu yana Ford’un başında olan Farley, bu söküm sürecinin kendisini şirketin radikal biçimde değişmesi gerektiğine ikna ettiğini söyledi.



    Farley, 2022 yılında Ford’un elektrikli araç operasyonlarını “Model E” adlı ayrı bir birime dönüştürdü. Model E, 2024’te 5 milyar dolardan fazla zarar etti ve bu yıl da benzer bir kayıp bekleniyor. Ancak Farley, bu karardan pişman olmadığını söylüyor.



    Çin’in elektrikli araç devrimi



    Farley, Çinli elektrikli araç üreticilerinin Ford ve diğer Batılı otomobil markaları için varoluşsal bir tehdit oluşturduğu uyarısını sık sık yapıyor. Haziranda Çinli elektrikli araçları "Batılı muadillerine göre çok daha üstün" olarak tanımlayan Farley, geçen ay da BYD gibi markaların küresel pazarı tam anlamıyla ele geçirdiğini söylemişti.



    Ayrıca Bkz.Xiaomi elektrikli araç üretiminde vites yükseltiyor: Teslimat süreleri düşüşte



    Çin’de satılan yeni araçların yaklaşık %50’si elektrikliyken, ABD’de bu oran yalnızca %10 civarında. Çinli üreticiler, yüksek teknolojiye sahip ama uygun fiyatlı modeller sunarak rakiplerini hızla geride bıraktı ve şimdi Avrupa ile gelişmekte olan pazarlarda paylarını büyütüyor.



    Farley, Çinli üreticilerin yükselişine karşı uyarılarda bulunsa da aslında onlara hayranlık da duyuyor. Geçen yıl, Xiaomi’nin ürettiği elektrikli SU7 modelini altı ay boyunca kullandığını ve “arabayı geri vermek istemediğini” söylemişti.



    Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk'
    Ford CEO'su, küresel bir şirket olmak için elektrikli araçlardan vazgeçmelerinin mümkün olmadığını, bu alanı Çinlilere bırakmayacaklarını dile getirdi. Buna rağmen, Ford’un elektrikli araç stratejisi ABD’de sancılı ilerliyor. Şirket, üçüncü çeyrekte rekor düzeyde elektrikli araç satışı açıklasa da, Farley geçtiğimiz ay yatırımcılara yaptığı açıklamada yakın vadede ABD pazarının yalnızca %5’inin elektrikli olmasını beklediklerini söyledi.



    Uygun fiyatlı elektrikli araçlara yönelecek



    ABD’deki elektrikli araç pazarının düşündüklerinden farklı olduğunu itiraf eden CEO, Amerikalı müşterilerin 70-80 bin dolarlık modeller yerine daha uygun fiyatlı elektrikli araçlara yöneldiğini ifade etti.



    Bu değişen talebe uyum sağlamak için Ford stratejisini yeniden şekillendiriyor. Ağustos ayında şirket, BYD ve Tesla’yı geçmeyi hedefleyen yeni bir elektrikli araç üretim hattı tanıttı. Bu yeni üretim hattından çıkacak ilk araç, 2027’de piyasaya sürülmesi planlanan 30.000 dolarlık orta boy bir kamyonet olacak.




    Kaynak:https://www.businessinsider.com/ford-ceo-taking-apart-tesla-chinese-evs-jim-farley-2025-11







  • Adam, Corolla'yı örnek verirken elektrikliye sallayanların vizyonsuzluğundan, yaşam kalitelerinin düşüklüğünden bahsetmek istemiş, sen laf sokacağım diye külüstür hondanı ve mazdanı göstererek adamı haklı çıkarmışsın.


    ABD'de bu arabaları kullanmak için, oranın da en alt tabakasında olmak lazım.

    Hayır, adam Corollayı örnek verirken, bunu yazan kişinin Türkiye'de yaşayan tüpe, 1.2 motora falan muhtaç bir gariban olduğunu düşündü ama arkadaş çıkardı ağzına çaktı 2.3 turbo Mazdaspeed 3'ü.


    Yani boşa ilerici-vizyoner ayağı çekip kıvranmayın, her yer Türkiye olmadığı gibi, bu saatten sonra senin gibi medeniyet neferi bir kişi bile gidip paşa paşa içten yanmalı aracını alır orada.


    Federal teşvikler bitti, elektrikliler öldü Amerika'da. Allah gani gani rahmet eylesin.



    Bu arada 12 angrymen nickli arkadaşa da katılmıyorum, gelecek elektriklide ve Amerika gerçekten büyük bir yanlış yaptı ve bunun zararını da gelecekte fazlasıyla görecek. Elektrikli otomobil nedir ne değildir okumamış etmemiş kişilerin karşıtlığına da uyuz oluyorum ama sizin gibi pilli arabaya binince, diğer görüşte ve tercihte olanları aşağılamayı kendine hak gören tiplere olan mide bulantımın yanında esamesi okunmaz.

    Haha   hayatında amerika görmemiş birinin yorumu. Mazdaspeed mi külüstür ? 2.3 turbo az araştır. Temiz mazdaspeed altın bulmak gibi zayısı çok az. Ayrıca stok değil modifiyeli 300+hp. Zevk için sürüyorum onu. İlla bunu gözünüze mi sokalım anlamıyorum ki? Külüstür honda dediğin yeni arabalardan daha sorunsuz ve daha konforlu. İşimi fazlasıyla görüyor. Burada zenginler bile sıradan arabalara biniyorlar kimse burada lüks araba satın almıyor. Alanlar genelde senin gibi sonradan görme gelenler oluyor. İstesem son model araba alabilirim , burada araba almak statü göstergesi değil. Arabaya vereceğim paraya gidip evimin mortgagesini ödüyorum. Sen gelip son model araba alıp amerikalılara hava atarsın vizyonsuz  


    Elektrikli araba almak mı vizyon ? Çevreyi daha fazla kirletiyorlar. Kullanışlı değiller. Tesla ya da çinin elektriki araçlarını alıp vizyon sahibi olduğunu zannedebilirsin. Daha karşıt fikirlere tahammülünüz yok hemen Karşındakine tanımadan bilmeden küçümseyerek üste çıkmaya çalışıyorsunuz ama tüplü corolla bir yerinizde patladı. Türkiye gibi çarpık kentleşme olan şehirlerde şarjlı araba alarak vizyonunuzu gösteriyorsunuz. Amerika gibi müstakil garajlı eviniz olsa hadi yine hak vereceğim ama burada bile kimse satın almıyor. Faizsiz krediyle sattıkları için hintliler ve parası olmayanlar alıyor daha çok.


    Yedek parça yok, tamir yok , 2: el yok. Batarya yıldan yıla kapasitesi azalıyor. Bir sürü dezavantajı var. Gelmiş bana vizyonsuz diyor. Sende vizyon olsa bunları görürsün. Japonlar elektrik yerine hibrit yatırım yapıyorlar. Gelecek elektrikli pilli araçlar olmayacak. Sentetik yakıt ve hidrojenin olacak.

    Kardeşim böyle yapıcı eleştiri yap canımı ye. Ben şahsi fikrimi yazdım konuya, elemanın teki gelmiş tüplü corolloya biniyor diye küçümsüyor bir de 10+ beğeni almış yorumu tam bir komedi. Mevcut alt yapı, pil teknolojisi ve geri dönüşüm ile bir geleceği yok demek istedim ve hala lafımın arkasındayım. Ha yanlıştır düşüncem veya yanılırım çok mu önemli ? Ben kimim ki, sıradan bir insanım benim fikrimin bir önemi yok. Sadece habere yorum yaptım geçtim. Bu arkadaşlar ise hemen polemik çıkarıp bir de tanımadığı birini küçümsüyor. Varsa konu hakkında görüşün yorum yap geç. Kaldı ki tüplü corolla bilmem ne paket araç sürsem ne olacak ne değişecekti ? Yine aynı yorumu yapacaktım. Hal hazırda içten yanmalı araçlar daha çevreci ve daha avantajlı. Teknoloji değişir o zaman başka. Sentetik yakıt ve hidrojenin gelecek olduğunu düşünüyorum. Zaman gösterecek.


    2 dakika da depoyu fulleyip işime devam ediyorum. Yok şarj iastasyonu ara yok orada bilmem kaç dakika dolmasını bekle. Ayrıca amerika da bile şarj istasyonlarının çoğu çalışmıyor. Pili%80 dolduruyorsun yoksa batarya sağlığı düşüyor. Tam şarjın bitmemesi lazım yine %20 civarında doldurman lazım falan filan. Ayrıca asla fabrika menzil bilgileri doğru depğil. Gerçek hayatta o kadar km yapmıyorlar daha az yapıyorlar. Aynı içten yanmalı araçlar gibi, fabrika verileri gerçek hayatla örtüşmüyor.

  • Günaydın Ford, oldunuz zort

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Elektrik araçların bir geleceği yok. Gelecek sentetik yakıtta ve hidrojende. Yavaş yavaş elektrik araba balonu sönüyor.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Dedi ve tüplü toyota dream paketli aracıyla devam etti.

    Kardeşim benim ya ;)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 2005 yıllardı sanırım ozaman yok olması gerekiyordu Ford ve GM nın, kapitalist ABD de düşene vurulur gözünün yaşına bakmazlar. Ama ne hikmetse bir şekilde Ford ve GM borç batağından çıkarıldı ve üzerinden 20 sene geçti ve hala rekabet edemiyoruz zorlanıyoruz diyorlar. Yahu siz zaten 20 sene önce yok oldunuz. Bakın Çin'de markalar patır patır batıyor , yok olup gidiyor kimsede dönüp bakmıyor. Hani bir laf vardır köpeksiz köyde yıllarca gezdiniz, şimdi köpeği bırak kaplan , aslan, dinazor ejderha ne ararsan var , siz Tatlısu kaplumbağası gibisiniz, devletiniz ve onun silahları olmasa 50 yıldır yoktunuz zaten...

    Not :Ford veya GM markalarıyla bir derdim yok üretenlerle derdim var...

  • Bu adam da neredeyse her ayda bir çin araçlarına olan hayranlığını dile getiriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkan987654321 -- 13 Kasım 2025; 16:56:55 >
    _____________________________
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Katı bataryalar bence baya gelecek vadediyor hocam. 1200+ km menzil 10 dk'da şarj son derece makul rakamlar. Üstelik batarya ömürleri de uzun.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk'


    Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk'

    @ygb Amerika’da yaşıyorum. Modifiyeli MazdaSpeed 3 (300+hp) ve Honda Accord kullanıyorum. İstesem Tesla’da satın alırım. Burada adamlar Tesla satmak için yalvarıyorlar. Tüp içinde patladı Ford CEO’sundan itiraf: 'Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk' 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 14 Kasım 2025; 0:28:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Henüz erken. Piller eskiyor ve değişim ücreti çok fazla. 2. Elleri belli değil. Bu şekilde sürdürebilir değil. Sentetik yakıt ve hidrojen gibi pratik bir alternatif gerekiyor. Kimse şarjla uğraşmak istemez. Ayrıca amerika gibi herkesin garajı yok şarj etmek büyük problem


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ford veya başka amerikın evruba firması Benchmarking yapar ama çinli firmalar benzer bir şekilde ürünü alsa sökse incelese onlar kopyalar emek çalar.
    çinlileri zerre sevmem birileri onları savunduğumu falan sanmasın. Doğu Türkistanda yaptıkları soykırımdan da beter bu arada söyleyim.

  • elektrik güvenli değil henüz.

    _____________________________
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Bunları satıp 13 yaşında bir tesla alınabiliyor mu? Merak ettim.

    _____________________________
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Adam, Corolla'yı örnek verirken elektrikliye sallayanların vizyonsuzluğundan, yaşam kalitelerinin düşüklüğünden bahsetmek istemiş, sen laf sokacağım diye külüstür hondanı ve mazdanı göstererek adamı haklı çıkarmışsın.


    ABD'de bu arabaları kullanmak için, oranın da en alt tabakasında olmak lazım.

    _____________________________
  • tEmh@ kullanıcısına yanıt

    13 yaşında tesla mı var ? 30k yenisi taksitle satıyorlar ama kim satın alır ki ? Benzinin galonu 2.85$


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Hocam Tesla 8 yıl batarya garantisi veriyor -ki diğer markalar da benzer diye biliyorum. Tesla'da batarya değişim ücreti de işçilik hariç 400 küsür bin liraydı diye hatırlıyorum. Ama batarya ne zaman değişecek duruma gelir onu da bilmiyorum. Tabi bu şu anki tablo. Katı bataryada 40 yıl falan diyor Toyota



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 13 Kasım 2025; 17:27:17 >
  • ilkerakar İ kullanıcısına yanıt

    Haha   hayatında amerika görmemiş birinin yorumu. Mazdaspeed mi külüstür ? 2.3 turbo az araştır. Temiz mazdaspeed altın bulmak gibi zayısı çok az. Ayrıca stok değil modifiyeli 300+hp. Zevk için sürüyorum onu. İlla bunu gözünüze mi sokalım anlamıyorum ki? Külüstür honda dediğin yeni arabalardan daha sorunsuz ve daha konforlu. İşimi fazlasıyla görüyor. Burada zenginler bile sıradan arabalara biniyorlar kimse burada lüks araba satın almıyor. Alanlar genelde senin gibi sonradan görme gelenler oluyor. İstesem son model araba alabilirim , burada araba almak statü göstergesi değil. Arabaya vereceğim paraya gidip evimin mortgagesini ödüyorum. Sen gelip son model araba alıp amerikalılara hava atarsın vizyonsuz  


    Elektrikli araba almak mı vizyon ? Çevreyi daha fazla kirletiyorlar. Kullanışlı değiller. Tesla ya da çinin elektriki araçlarını alıp vizyon sahibi olduğunu zannedebilirsin. Daha karşıt fikirlere tahammülünüz yok hemen Karşındakine tanımadan bilmeden küçümseyerek üste çıkmaya çalışıyorsunuz ama tüplü corolla bir yerinizde patladı. Türkiye gibi çarpık kentleşme olan şehirlerde şarjlı araba alarak vizyonunuzu gösteriyorsunuz. Amerika gibi müstakil garajlı eviniz olsa hadi yine hak vereceğim ama burada bile kimse satın almıyor. Faizsiz krediyle sattıkları için hintliler ve parası olmayanlar alıyor daha çok.


    Yedek parça yok, tamir yok , 2: el yok. Batarya yıldan yıla kapasitesi azalıyor. Bir sürü dezavantajı var. Gelmiş bana vizyonsuz diyor. Sende vizyon olsa bunları görürsün. Japonlar elektrik yerine hibrit yatırım yapıyorlar. Gelecek elektrikli pilli araçlar olmayacak. Sentetik yakıt ve hidrojenin olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 14 Kasım 2025; 0:20:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • arada kaynamasın,

    toyota dream kaliteli araç,

    lpgsiz biniyorum,

    toyota iyidir..

    _____________________________
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Çinliler maliyeti 20 bin dolara kadar düşürüp tüm dünyaya yayılınca göreceğim ben seni.

  • ilkerakar İ kullanıcısına yanıt

    Hayır, adam Corollayı örnek verirken, bunu yazan kişinin Türkiye'de yaşayan tüpe, 1.2 motora falan muhtaç bir gariban olduğunu düşündü ama arkadaş çıkardı ağzına çaktı 2.3 turbo Mazdaspeed 3'ü.


    Yani boşa ilerici-vizyoner ayağı çekip kıvranmayın, her yer Türkiye olmadığı gibi, bu saatten sonra senin gibi medeniyet neferi bir kişi bile gidip paşa paşa içten yanmalı aracını alır orada.


    Federal teşvikler bitti, elektrikliler öldü Amerika'da. Allah gani gani rahmet eylesin.



    Bu arada 12 angrymen nickli arkadaşa da katılmıyorum, gelecek elektriklide ve Amerika gerçekten büyük bir yanlış yaptı ve bunun zararını da gelecekte fazlasıyla görecek. Elektrikli otomobil nedir ne değildir okumamış etmemiş kişilerin karşıtlığına da uyuz oluyorum ama sizin gibi pilli arabaya binince, diğer görüşte ve tercihte olanları aşağılamayı kendine hak gören tiplere olan mide bulantımın yanında esamesi okunmaz.

    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.