Şimdi Ara

Akaryakıt Fırsatları ve Zamları [ANA KONU] (164. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Osmane10 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 2 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.270
Cevap
405
Favori
539.607
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • deppechemode45 D kullanıcısına yanıt

    hocam akaryakıt fiyatlarını etkileyen küresel 3 parametre var (vergiler hariç). dolar kuru, brent varil fiyatı ve ürünün rafineri işlenme marjı. bizim için ilk ikisi kısmen stabil (ya da dolar hafif artıyor) ama dizel açısından son günlerde rafineri marjı arşa doğru gidiyor mayıs ortalarında hem benzin hem dizel 18 dolar civarındayken şu an dizel 30dolar/varil benzin 14 civarı. neye göre değişiyor derseniz talep nedeni ile böyle, aslında kışları talep artardı ama bu yaz israil-iran olayından beri düşmüyor.

  • ry4n kullanıcısına yanıt

    1.17 diyor haberlerde


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tutkulu420 kullanıcısına yanıt
    Hocam shellde bazen sistem mi gidiyormus birseyler dediler.

    Aynısı basima geldi ayni istasyon ve pompadan 3 gun önce aldığımda dişte kod yoktu 3 gün sonra vardı.


    Shell'e mail attım döndüler kod tanımladılar. Ha çıka çıka 50tl çıktı o ayrı:)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Akaryakıt Fırsatları ve Zamları [ANA KONU]

    Buradan mı katılıyoruz arkadaşlar? Gönder diyorum bir şey olmuyor göndermiyor gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motorine gene zam geliyor,temmuzda 60 lirayı görür.

  • ysahin2000 Y kullanıcısına yanıt
    Hep merak ediyordum. Bilgilendirme için teşekkürler. Peki dünyada dizel araç talebi sürekli azalıyor diye biliyorum. Bu yakın vadede dizelde düşüşü sağlar mı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ysahin2000 Y kullanıcısına yanıt
    Madem benzin 18 dolardan 14 dolara düştü o zaman neden mazotla birlikte benzine de zam geliyor. Diğer parametreler hem benzin için hem mazot için aynı olduguna göre rafineri marjina göre ise benzinin Mayıs'a göre daha ucuz olması gerek en azından çok az bir fark olmalı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • helluri kullanıcısına yanıt

    dizel binek araç sayısı azalıyor üretim olmadığı için ama dünyada asıl dizel tüketimini yapan taşımacılık (ağır vasıta kara ve deniz) ve ısınma. bunlar açısından da yakın vadede bir azalma beklenmiyor. doğalgaz arzındaki sıkıntılar (rusya) ısınma ve enerji için dizel talebini aksine artırıyor. tam rakamı bilmiyorum ama binek araçların toplam dizeldeki payı okadar da büyük değil. bir de şöyle bir durum var, rafineriler dizel araç üretimi azaldıkça arzı kısıyor, arz kısılınca haliyle fiyatlar hızla düşmüyor.

  • slickman S kullanıcısına yanıt

    siz sadece marj düştü niye düşmedi diyorsunuz ama dediğim tarihte (mayıs ortasına doğru) brent 60 USD imiş şu an 70 USD. dolar/tl 38,6 imiş şu an 40.

    dediğim gibi fiyatı etkileyen parametreler (hangisi yüzde kaç etkiliyor bilmiyorum detayını) "dolar kuru, petrol varili ve ürün işleme marjı".


    en son mayısın ortasına doğru benzin-dizel marjları nerdeyse aynı olduğunda, (7 mayısta) benzin 45, dizel 44 tl imiş yaklaşık (kaynak:opet). 2 tl ötv zammını saymazsak dizelde 7 mayısa göre marj %80 artarken gelen zam 7 tl, benzinde marj %20 düşmüş ve vergi hariç 4 tl zam gelmiş. şimdi marj bu kadar az mı etkiliyor diyebilirsiniz (3 tl) ama zaten sadece 1 lt motorinde yanlış bilmiyosam 20 tl den fazla vergi var, geriye kalana oranlarsanız aslında marjlardaki artışın dizel-benzin farkındaki yansıması anormal olmayabilir (dediğim gibi yüzde olarak etkisini bilmiyorum). neticede bu 30 dolarlık marj bir varil dizel/benzin için, litre olarak düşünürseniz çarpan etkisi haliyle azalır.

    kafa ütüledik affola..





  • 
Sayfa: önceki 160161162163164
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.