Şimdi Ara

Start stop kullanımı ve Motor Isısı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
8.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    2012 aralık trafiğe çıkışlı aracımda start stop trafiğe çıktığı ilk günden beri kullanılıyor ve aküsü fabrika'da takılan akü. henüz değişmedi bile. geçen merakımdan dolayı ölçtürdüm, değerleri çok iyi çıktı.

    Alıntıları Göster
    öncelikle sistemin doğru adı "stop-start" sistemi yani sistem önce motoru durduruyor sonra çalıştırıyor.

    sizde bi sorun olmamasını genele yoramayız siz şanslısınız bu konuda ancak çevremde nissan qashqai olsun reno grubu araçlar olsun sıfır arabanın aküsünü 2 senede bitirenler var, birde bu sisteme uygun aküler jel akü olarak geçiyor ve 800-900 lira gibi pahalı etikete sahipler.

    ben genel bilgi anlamında uyarı yaptım sadece, zaten bir aracın çalışma mantığını bilen bu sistemin hem marş motorunun hemde akünün ömrünü azaltacağını rahatlıkla tahmin eder.

    son olarak şu "mühendisler o kadar şeyi boşa düşünmemişlerdir herhalde" fikrindende kurtulun, bu sistem tamamen yasal zorlamalar ile üretici firmalara yapılan emisyon baskısından dolayı ortaya çıkmıştır, şehiriçindeki egzos salınımını azaltmak için üreticiler böyle bir yöntem bulmuşlar ve burda amaç sadece yasal emisyon değerlerinin altında kalabilmektir. nitekim bu noktada aküdür marş motorudur turbodur bunlar düşünülmez zaten adamlar da 5 sene sonra hurdaya gidiyor araç bizdeki gibi 20 sene hizmet edecek mantığı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 11 Eylül 2019; 13:13:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Start-stop sistemi tamamen emisyon oranlarını düşürmek için üreticilerin uydurduğu bir yöntem. Turbolu araçlarda turbo yağlamasını bir anda keserek yarardan çok zarar getirebilir. Arabaya binince ilk işim bu mereti kapatmak oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 11 Eylül 2019; 13:11:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdoganb

    Bunların hepsini, firmaların milyonlarca liralık ARGE bütçesiyle çalışan mühendisler düşünmüş ve ona göre yapmışlardır merak etme hocam.
    Mühendisler değil yöneticiler emisyon normları diyor mühendisler de ongordukleri 7 ile 10 yıllık ekonomik kullanım omru süresince gitsin yeter diyorlar sağlıkli olması değil ekonomik olması hedefleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani bu start stop 'un ekonomik anlamda katkı sağlamadığını mı düşünmeliyiz? 75 sn' lik kırmızı ışığa takılıyorum bazen 2 defa hatta 3 defa... Bu araçlar rölanti de yakıt kullanmıyorlar mı? Ayrıca elbette ki emisyon değerleri için bu sistem kullanılıyor Avrupa ' da. Bence eğer öyle ise kullanılmalı... Bu dünyayı çocuklarımıza bırakıp göçüp gideceğiz. Bence bu bilinçle start stop kullanılmalı. Üreticiler de bu sistemin eski araçlardaki gibi marş motoru turbo gibi aksamlarını çok daha sağlam yapmalı ki kullanıcıların kafasında böyle soru işaretleri kalmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    çok elzem degilse kapatın çünkü akünün ömrünü azaltıyor stop-start sistemi.
    Bilir kişi raporu elime ulaştı Sn. Donanım Haber Forumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: landmoon

    2019 golf te devreye girince klima kompresörünü de kapatıyor , soğuk hava vermiyor, fan gibi üflüyor , ışıklarda pişmeye başlıyorsunuz

    bazen de araba tam durmadan devreye giriyor

    saçma sapan bir sistem , her bindiğimde düğmeyle devre dışı bırakıyorum
    Tam araba durmadan devreye girmesi serviste yazılım ile yapılabiliyor. Bilginize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    öncelikle sistemin doğru adı "stop-start" sistemi yani sistem önce motoru durduruyor sonra çalıştırıyor.

    sizde bi sorun olmamasını genele yoramayız siz şanslısınız bu konuda ancak çevremde nissan qashqai olsun reno grubu araçlar olsun sıfır arabanın aküsünü 2 senede bitirenler var, birde bu sisteme uygun aküler jel akü olarak geçiyor ve 800-900 lira gibi pahalı etikete sahipler.

    ben genel bilgi anlamında uyarı yaptım sadece, zaten bir aracın çalışma mantığını bilen bu sistemin hem marş motorunun hemde akünün ömrünü azaltacağını rahatlıkla tahmin eder.

    son olarak şu "mühendisler o kadar şeyi boşa düşünmemişlerdir herhalde" fikrindende kurtulun, bu sistem tamamen yasal zorlamalar ile üretici firmalara yapılan emisyon baskısından dolayı ortaya çıkmıştır, şehiriçindeki egzos salınımını azaltmak için üreticiler böyle bir yöntem bulmuşlar ve burda amaç sadece yasal emisyon değerlerinin altında kalabilmektir. nitekim bu noktada aküdür marş motorudur turbodur bunlar düşünülmez zaten adamlar da 5 sene sonra hurdaya gidiyor araç bizdeki gibi 20 sene hizmet edecek mantığı yok.

    Alıntıları Göster
    start stop (ya da sizin deyiminizle stop start mitsubishi motors'un deyimiyle auto stop & go) gayet faydalı ve güzel bir özellik. aracım şu an 78 bin km'ye gelmek üzere ve sürekli stop start ile kullanılmış. hiç bir parçasında sorun yok. akünün durumundan zaten bahsettim. ben aktif olarak kullanıyorum kullanmaya da devam edeceğim.

    aynı arabanın 600 bin km yapmış olanlarını da biliyorum çeşitli facebook gruplarından. o araçların da aküleri hariç (ki 600 bin km'deki arabanın aküsü illa ki değişecek sadece start stoplu araçlara özgü değil her araçta değişecek) marş motorlarında, alternatörlerinde bir sorun yaşanmamış, sahipleri hiç bahsetmedi. (yaşansa bile anca km'sinden yaşanır start stop'la alakası yok 600 bin km yapmış bir araçtan söz ediyoruz)

    ben mühendis değilim işletme okudum. ama mühendislerin yeterli ar-ge çalışması yürütmeden böyle bir donanımı bir otomobile koyamayacaklarından da eminim. üzerinde illa ki senelerce çalışılmıştır.




  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    3 saniyelik google aramasına düşen gerçekler

    www.sikayetvar.com
    Nissan Kronik Akü Problemi
    https://www.sikayetvar.com/nissan/nissan-kronik-aku-problemi


    sanırım piyasaki bütün araçları aynı mühendisler yapmıyor, birde sizdeki gibi istisna durumlar kaideyi bozmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 13 Eylül 2019; 10:42:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    3 saniyelik google aramasına düşen gerçekler

    https://www.sikayetvar.com/nissan/nissan-kronik-aku-problemi

    sanırım piyasaki bütün araçları aynı mühendisler yapmıyor, birde sizdeki gibi istisna durumlar kaideyi bozmuyor.
    ona bakarsanız nissan dediğimiz markanın cvt şanzımanları da kronik sorunlu.

    sadece nissan'da yaşanan problemleri genele yayamayız. sorun nissan'da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    çok elzem degilse kapatın çünkü akünün ömrünü azaltıyor stop-start sistemi.
    Star-stop aküsü farklı zaten o yüzden
  • 2015 model Start-Stop’lu 1.2 TSI Polo için daha yeni akü değişti. 65000km ve 4 tam sene gitti akü. Emisyon için gerekli ve yüksek amper akü ile sorun yok. Tek sorun yazın sıcağında klima kompresörünü durduğu için fan gibi üflemesi. Yazın genelde kapatıyorum Adana sıcağında...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mur@t_333 kullanıcısına yanıt
    İçerinin ısısı artınca araç start edip klima çalışmaya başlamıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • civilengineer23 C kullanıcısına yanıt
    90 saniye ışıklarda en uzun bekliyorum içeri sıcak olsa da start vermiyor. Tek dikkatimi çeken klima üflemesi kademe 2 ve üzerindeyken içeri yeterince soğuk değilse stop etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mur@t_333 kullanıcısına yanıt
    Benim araçta bir kaç kez stop etmişken içerisi ısınınca ışıklarda start etmişti beklerken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.