Şimdi Ara

Shell Nitro Plus kullananlar yorumları Lütfen: (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
3
Favori
17.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ntv'de saffet'in gatajı programında bu yakıtın özellikle euro 5 motorlu araçlarda etkili olduğu vurgulandı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dent43

    Ntv'de saffet'in gatajı programında bu yakıtın özellikle euro 5 motorlu araçlarda etkili olduğu vurgulandı

    Bende euro4 motor var,enjektör temizliği için almıştım bundan sonra devam yine ucuz mazota
  • Ben geçenlerde 2004 105 hp Transporter'ıma bu yakıttan aldım. Aslında 1 yıldır aralıksız Bp kullanıyordum ve memnundum ama işte kaşıntım tuttu ya, gidip illa kaşıtacağım kendimi. Çeyrek depo kadar mazot'um vardı ve onun üstüne gittim bu nitro yakıtı aldım 150 liralık denemek için. İlk gün eve gidene kadar pek bir şey hissetmedim. 2-3 sonra tekrar kullandığımda aracımın performansı'nın bariz bir şekilde düştüğünü hissettim. 4 vites ile çıktığım rampayı çekmemeye başladı, motor ilk çalıştırmada ısınana kadar daha sarsıntılı çalışmaya başladı, ve en kötüsü araç kalkışlarda titreyerek kalkmaya başladı. Kesinlikle ama kesinlikle bu yakıtı tavsiye etmiyorum. Daha fazla kullanmadan en kısa sürede üstüne eski mazotumu alıp full'lemeyi düşünüyorum. İnşallah ileride başka sorunlara yol açmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İstanbul Beyefendisi -- 21 Ekim 2013; 19:19:28 >
  • Focus 1.6 tdci'da bastıgın zaman bu yakıt çok çabuk tükeniyor ! Menzil yönünden hiç memnun değilim. Eski v power çok daha iyiydi bence.
  • abartmıyorum motor perfonmansı %20 arrtı.mükemmel bir yakıt aracın sessizliği de cabası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plan-M

    Focus 1.6 tdci'da bastıgın zaman bu yakıt çok çabuk tükeniyor ! Menzil yönünden hiç memnun değilim. Eski v power çok daha iyiydi bence.

    Aynen. Nitro alınca resmen benzinli araç kullanıyormuşum hissi veriyor benim aracım. Bunun yüzünden V-max'e geçtim. Siz de deneyebilirsiniz.
  • Motor dikkatli kulaklar için biraz daha sessizleşirken,yakıt tüketimi de dikkatli gözler için biraz artıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araba daha sesli çalışıyor nitro+ ile sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Astra J 1.4T de

    + daha sessiz
    + daha titreşimsiz
    + daha rahat üst devirler
    + uzun yolda ekonomi

    - geç ısınan motor (motor ve turbonun geç yağlanmasına neden olabilir, aşınmayı hızlandırabilir)
    - geç ısınan motora bağlı olarak kısa mesafede tüketimde artış


    Astra j nin mi motoru gec isiniyor hocam? Yaomayin allah askina

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rölantide falan sesi daha düzenli gelmeye başladı gibi bide daha bi rahatladı araba ben memnunum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Astra J 1.4T de

    + daha sessiz
    + daha titreşimsiz
    + daha rahat üst devirler
    + uzun yolda ekonomi

    - geç ısınan motor (motor ve turbonun geç yağlanmasına neden olabilir, aşınmayı hızlandırabilir)
    - geç ısınan motora bağlı olarak kısa mesafede tüketimde artış


    Astra j nin mi motoru gec isiniyor hocam? Yaomayin allah askina

    Sizinki 1.3 dü yanılmıyorsam, 1.3 kullanan arkadaşlarda %100 memnuniyet var.

    Benimki 1.4 ve geç ısınmadan kasıt aracın soğuk motorunu ısıtana kadarki sakin kullanımda gözlemlediğim gecikme yoksa depoda Nitro da olsa gaza birkaç kez fazladan yüklenince motor ısınıyor, forumdan 1.3 kullanıcısı arkadaşlarda benzer yorum gelmedi.




  • Değerli Dostlar,

    Aracım henüz 3700km'de yani 4 depoyu tamamen kullanmadım bile. Bunu söylememin nedeni aracın motoru yeni olması dolayısı ile temiz; kurum veya korozyon gibi dertleri yok. Olabildiğine objektif bir gözle bakabilmek için ilk iki depoda en sıradandır dediğim Türk Petrolden TP motorin kullandım. O zamanlar zaten bir önceki aracımda tiryakisi olduğum Shell GTL piyasadan kaldırıldığından ve nitro + diesel henüz gelmediğinden "Shell" benim için çok da olmaz sa olmaz değildi.

    nitro+ diesel geldiğinde 50 lt'lik depoya 47,7 lt nitro+ diesel aldım. Motorun sesi, gaza tepkisi, rölantideki kararlı hırıltısı hemen hoşuma gitti; ancak plasebo etkisi olduğundan şüphelendim. Belki de hiç bir şey değişmemişti; sadece shell'in global pazarlama stratejileri algımı yanıltıyor olabilirdi.

    Aracımı hep aynı güzergah ve saatlerde kullandığım için hesaplamalar birbiri ile aynı parametreler ile yapılıyor diye düşünüyorum. 870 km'yi görünce yine Shell' e gittim her zamanki gibi 870 km'de 47,7lt yakıt aldım. Yani TP motorin ile Shell Nitro + diesel arasında km farkı yok. Yalnız fiyat farkı var:

    Lt'si 4.46TL olan TP ile 870km yol km başına 0,244TL yakılan yakıt 47,7 LT
    Lt'si 4,57TL olan nitro ile 870km yol km başına 0,250TL yakılan yakıt 47,5 LT

    Psikolojik olarak çok fazla değişim hissediyorum; ancak tüketimle ilgili rakamsal veriler ve 0-100km hızlanması değişmiyor. Öyleyse fark nedir diye biraz araştırma yaptım. Ve aslında çok basit bir şekilde gerekli açıklamanın "Shell" şirketi tarafından yapıldığını gördüm.

    Shell web-sitesinde yakıtlarının içerikleri ile ilgili bir pdf yayınlamış ve bu pdf belgenin 3. maddesi "ÜRÜN İÇERİK BİLGİSİ". Bu pdf belgenin adı ise, (özellikle kimse okumasın diye mi dandik bir isimle verilmiş) : Malzeme Güvenlik Formu.

    Ben Shell'in katkısız yakıtı "fuel save"in Malzeme Güvenlik Formu Madde 3 Ürün İçerik Bilgisi ile Shell Nitro + Diesel'inkini karşılaştırdım ve hakikaten de Nitro+diesel'de aşağıda ismi geçen katkılar kullanılıyor : Kimyager dostlar daha iyi bilirler:

    1- Fischer - Tropsch yöntemi ile elde edilmiş Distilatlar (Karbonmonoksit ve hidrojen karışımını sıvı hidrokarbona dönüştürme)
    2- Alkane (Parafin)
    3- Naftalin
    4- Kümen

    Bu adı geçen katkı maddeleri ise motordaki kurumu temizlemeye yönelikmiş. Yani o da ne kadar etkili bilemiyorum ama bu benim gibi 0 motor sahibi kullanıcıları pek cezbetmez.

    Hasılı içine üçkağıt karışmamış motorin ile nitro+ diesel, performans ve sarfiyat ile ilgili tipik istatistiklere sahiptir. Ancak nitro+ diesel motor temizliği ile ilgili kimyasal maddeler içermektedir. HP artışı ve sarfiyat düşüşü beklememek gerekmektedir.

    Bence nitro+ diesel ürünü alınca hissettiğimiz fark içine "üç kağıt karışmış" shell harici motorinden sonra arslan gibi bir motorinin getirdiği değişim olmalı. Yani herhangi bir dürüst istasyonun sağlayacağı ter temiz motorin de (Ne bileyim solventsiz, susuz, havasız) nitro+ diesel'in getireceği farkı sağlar.


    Benim yaklaşımım : nitro+ diesel alınca bir depoda 5TL civarı fazla para veriyorum. Senede 20 depo mazot alsam 100TL fark eder. At ile deve değil. Motor hassas iş; depo başına 20TL gibi bariz bir fark olmadıkça temiz olduğuna kanaat getirdiğim nitro+ diesel'e devam.

    Bu arada bahsettiğim belgeler :

    nitro+diesel için :http://s03.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/tur/downloads/pdf/retail-v-power-diesel-manual.PDF
    fuel save için :http://s07.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/tur/downloads/pdf/retail-fuelsave-diesel-manual.pdf


    Uzun vadede de zaten daha insancıl vergileri ve devlet teşkilatının halkına zulüm için değil hizmet için çalıştığı bir ülkeye göç etmeyi düşünüyorum.

    Saygılar




  • Sayın Gokhar Göcer arkadasım cok guzel ozetlemıssınız GTL dekı maleseff degıl ewet ama yınede Shelle guvenerek alıyoruz temız olduguna ınanıyoruz yanıı, dızelldede enjektör pompa gıbı masraflar olur ıse vay ansınııı.... temız yakıtlar Iyı sürüşler dılerım butun forumcu arkadaslarıma
  • shell dışında mazot kullanmamaya özen gösteriyorum. nitro biraz daha ince ve katkılı bir yakıt olmuş. araç çok sessiz çalışıyor, performansı acayip arttırıyor.
    Ancak benim için performans değil ekonomi önemli o yüzde fullsave alıyorum
    ( bi de benim araç kalın mazotla daha iyi çalşıyor )

    ÖNeMLİ NOT: BİR SHELL BİR OPET BİR MOİL BİR PERFORMANS BİR EKONOMİK MAZOT DENEMEYİN. Bİ YAKITTA KARAR KILIN. ENJEKTÖRLERE ZARAR VEREBİLİR.
    Bİ DE ARACINIZ KAÇ MODEL İSE ÖRNEĞİN 2007 FOCUS TDCİ OLSRUUN, O ARAC ÜRETİLDİĞİNDE AVRUPADA HANGİ YAKIT KULLANILIYORDU ONA BAKIN Bİ DE KULLANIM KLAVUZUNU BULUP YAKIT KISMINI OKUYUN. ÇUNKU ARAÇ HANGİ YILDA ÜRETİLDİYSE O YILIN MAZOTUNA UYGUN ÜRETİLİR. ŞİMDİ BİZ VW BLUEMOTİON MOTORDA KALIN MAZOT KULLANALIM BAKALIM NE OLACAK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Astra J 1.4T de

    + daha sessiz
    + daha titreşimsiz
    + daha rahat üst devirler
    + uzun yolda ekonomi

    - geç ısınan motor (motor ve turbonun geç yağlanmasına neden olabilir, aşınmayı hızlandırabilir)
    - geç ısınan motora bağlı olarak kısa mesafede tüketimde artış


    Bu geç ısınma sorunu bendede var, gerçi sabahları şu sıralar -6 da çalıştırıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur


    Bu geç ısınma sorunu bendede var, gerçi sabahları şu sıralar -6 da çalıştırıyorum

    Astra dan başka dizel Stepway aracıma da Nitro alıyordum, son depoda P.O. aldım ama depo ilk çeyrekten düşmeye başlayınca motorun devirlenme isteğinde azalma meydana gelmeye başladı, dizelde de Nitro ya devam edeceğim bu arada geç ısınma ne yazık ki dizel motorda kış aylarında benzinliye göre daha ciddi sorun oluyor.
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Tamamda hocam yıllar geçtikte servislerde motor yazılımları yakıtlardaki gelişmelere paralel güncellenmiyormu?
    Bu mantıkla shell yeni mazotumuz sadece yeni model araçlar için demesi gerekmezmi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur


    Bu geç ısınma sorunu bendede var, gerçi sabahları şu sıralar -6 da çalıştırıyorum

    Astra dan başka dizel Stepway aracıma da Nitro alıyordum, son depoda P.O. aldım ama depo ilk çeyrekten düşmeye başlayınca motorun devirlenme isteğinde azalma meydana gelmeye başladı, dizelde de Nitro ya devam edeceğim bu arada geç ısınma ne yazık ki dizel motorda kış aylarında benzinliye göre daha ciddi sorun oluyor.

    yazmayı unuttum devirlenme bende de sıkntı, gerçi kar lastiği taktık onunda etkısı vardır, bı ara acaba tekermı patladı dıye dusunmedim değil
  • Dci motora ilk olarak opet eurodiesel alıyordum. Araç gürültülü çalışıyordu ve yakıt sarfiyatı fazla idi.

    Shell nitro plus kullandım. Aracın motoru sessizleşti ancak performansı inanılmaz derecede düştü. Araç çok cansızlaştı.

    Şimdi ise total exellium kullanmaya başladım. Performans hissedilir derecede arttı. Sessizlik olarak ise shell ile aynı diyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Tamamda hocam yıllar geçtikte servislerde motor yazılımları yakıtlardaki gelişmelere paralel güncellenmiyormu?
    Bu mantıkla shell yeni mazotumuz sadece yeni model araçlar için demesi gerekmezmi?

    mazot inceldikçe sorun olacağını sanmıyorum. eskiye göre incelen bir seyirde. ancak anlattığım gibi ince mazoto göre dizayn edilen yeni motorlara mazot sıkıntı verebilir.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.