Şimdi Ara

Shell Fuel Save Diesel (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
1
Favori
33.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cannama


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jet_han

    Piyasadan kalkan kara mazotu böyle bitirmeye çalışıyorlar :)


    Şimdi biz kara mazot mu almış olduk ? ( fuel save = kara mozot ) shell in sitesi yanlış yazmış galiba ... Opet tek çeşit satıyor yani sana göre kara mazot ilginç...


    Kırsal motorindir kara mazot dediğim yakıt. Kırsal motorin satışı yasaklandığına göre firmalar bu kadar yakıtı dökecek değil sonuçta. Bunları diğer katkılı mazotların içine dökerek sürüyorlar piyasaya. Daha mantıklı bir açıklaması olan varsa buyursun yapsın . Ne oldu grostonlarsa kırsal motorin?
  • Shell in verdiği teknik detaylara bakarsak Fuel save dizelin setan sayısı daha yüksek

    Bunun dışında açıklamadıkları özel katık farkları olacaktır.

    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_26724_key_140003767752_201012221146.pdf

    http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe_26724_key_140003767522_201012221018.pdf




  • kırsal motorini euro ya çevirmek zor değil ama elbet pislik yapanlar olcaktır. türk işi.


    bununla birlikte eklemek istediğim bi nokta var; topikte bu kadar kazandırır bu kadar tasarruf eder diye hesaplar yapılmış ama bir çoğunuzun tasarruflu kullanmayı bilmediğinizi düşünüyorum.

    ş.dışı (86km/h ort.) : qashqai 1.5 ile 3.9lt/100km megane 06' 1.5 ile 3.8 yakmaktayım.
    ş.içi (40-45km/h ort.) : qasqai 4.7 mgane 4.1

    geçen bi forumda görmüştüm, birisi qashqai +2 ile uzun yol 5.1 yakmış forografını cekip koymustu cok az yaktı diye. :) bence asıl iş aracı sürmekte. yakıt tipiyle tasarruf saglanmaz.
  • nasıl sürüyorsun hoca taktiklerini verde bizde uygulayalım
  • Evet neymiş işin sırrı?
  • torkun yettigi derecede büyük viteste gidin. 70 le 6. viteste gidiyorum qashqaide.


    kaba bir hesap yapalım.

    ben 70le 6. viteste giderken devrim 1600 oluyo. yani krank milim dakikada 1600 kez dönüş yapıyo. 4 silindirli 4 zamanlı motor olduguna göre her devirde pistonun biri yakıt yakıyor. yaktıgımız yakıtada 1 birim dersek dakikada 1600 birim yakıt sarfediyoruz.

    ben 70 km/s sürat ile sabit hızda ilerliyorum. ihtiyacım olan enerji yol daki ve rüzgar sürtünmesini yenmeye gidiyor.

    diger bir araç 70km/s ile 4. viteste tahminen yaklaşık 2300 devir de gidiyor. bir motorun 2300 devirde ürettigi sürtünme direnci 1600 devirde ürettigi sürtünme direncinden cok daha fazladır. (rodajda neden motora yüklenmeyin der? - daha taze tam tavlanmamış motor blogunu pistonlar çizmesin diye) dolayısıyla siz 2300 devirdeki sürtünmeyi harcadıgınız yakıt ile kapatmaya calısıyorusunuz diger üstüne birde benim gibi rüzgar ve yol sürtünmesiyle savaşıyorsunuz. siz 2300 devirde devir başına pistona 0.8 birim yakıt püskürtecek kadar gaza bassanız dahi ben daha fazla gaza basmama ragmen dakikada siz 1840 birim yakarken ben 1600 yakıyor oluyorum. kısaca alın size %15 tasarruf. birde sizin motorunuz benimkinden cok daha fazla aşınmış olacagından ömrü de bir bu kadar daha kısa..

    şimdi aradan 10 binde motor kulakçıklarını eline almak istiyorsan bunu yapmaya devam et diyenler cıkacaktır; renault u bilrsiniz cok ta kaliteli dencek bir arac degildir ve mekanigi bi vosvos gibi saglam degildir ancak 06' megane ım 120binde ve bildim bileli böyle kullanmaktayım.

    bir minik tüyo daha, injection motorlar gazdan ayagınızı cektiginizde yakıtı keserler. yani; yokus assagı boşa almayın viteste gidin rolanti de yakıt harcarsınız ama viteste yakıtı keser hatta ve hatta klimayı bile acabilirsiniz biraz daha az frene ihtiyac duyarsınız klima ile de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi badabat -- 26 Ağustos 2011; 20:45:52 >




  • Sanırım düşük devirde kullanmanın problemini uzun vadede türboşarj grubunun çarklarında yaşayacaksınız. Çünkü düşük devirde geri akış ve boğulma nedeniyle çarklarda deformasyon ve lokal gözeneklenme oluşacaktır. Ayrıca düşük devirlerde rezonans devrine yaklaşıldığından titreşim frekansı yükselmekte ve dinamik zorlanmalar artmaktadır. Ben de iki aracımı sizin gibi kullandım. Tata 1.4 TDI Beylikdüzü-Tuzla arası 3.3 lt/100 km yaptığımı biliyorum. Şuanda Astra H 1.3 CDI ile aynı yolu 3.7 lt/100 km ile gidiyorum. ŞUan Tata 100.000 km'de ve artık 2000 devir altındayken tork bindiği anda motor hırıldamaya başlıyor. Türboşarj grubunun değişmesi gerek... Bu yüzden sıfır aldığımız Astra'yı artık 1750 d/d altında asla kullanmamaya gayret gösteriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Eray_

    Sanırım düşük devirde kullanmanın problemini uzun vadede türboşarj grubunun çarklarında yaşayacaksınız. Çünkü düşük devirde geri akış ve boğulma nedeniyle çarklarda deformasyon ve lokal gözeneklenme oluşacaktır. Ayrıca düşük devirlerde rezonans devrine yaklaşıldığından titreşim frekansı yükselmekte ve dinamik zorlanmalar artmaktadır. Ben de iki aracımı sizin gibi kullandım. Tata 1.4 TDI Beylikdüzü-Tuzla arası 3.3 lt/100 km yaptığımı biliyorum. Şuanda Astra H 1.3 CDI ile aynı yolu 3.7 lt/100 km ile gidiyorum. ŞUan Tata 100.000 km'de ve artık 2000 devir altındayken tork bindiği anda motor hırıldamaya başlıyor. Türboşarj grubunun değişmesi gerek... Bu yüzden sıfır aldığımız Astra'yı artık 1750 d/d altında asla kullanmamaya gayret gösteriyorum.


    aynen doğrudur.düşük devir yüksek vitesle aracın az yaktığı olayı işi bilen bütün sürücülerin malumudur zaten.ama uzun vadede motorda kurum oluşumuna neden olduğu da yadsınamaz bir gerçektir.o yüzden dizel araçlarda 2000 devirin altında gaza yüklenmek doğru değildir.




  • Full save in kırsal mazot oldugunu dusunmuyorum.Üzerine basa basa tum dizel ve benzinli araclar ıcın dıyolar.Zarar verıcı bır yanı olsa koca fırma bu riski alıp kendını tehlikeye atmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B9E79BA17 -- 4 Mart 2012; 1:11:34 >
  • Konuyu hortlatayım aracım astra j eco flex, sürekli v-pover alıyorum. arada gtl+, bulunduğum ilçede shell yok o yüzden hep en 50 km gidip shell almak zorundayım. geçen depo bitmek üzere olduğu için ilçedeki adı bile olmayan bir istasyondan doldurdum. sahibi tanıyorum iyi bir insan hile yapan biri de değil. çok şaşırdım ama hem performans hem de tasarruf olarak shell den daha iyi geldi. 4,2-4,1 litreden 3,9-3,8 lere düştü yakıt. ses tam hatırlamıyorum ama sanırım o da daha az gelmeye başladı. sonra yine shellden doldurdum v-pover belki yanlış düşünmüşümdür diye yok kesinlikle buradaki daha iyi.. pompacıya yemin ettirdim aldığımız çok temiz diye, arkadaşımın akrabasıydı yalan söyleyeceğini sanmıyorum. yine deniyeceğim depo bittiğinde. bu arada istasyon ilk açılışında pompayı ayarlamaya gelen adam sormuş yüzde kaç yakıt atsın diye söylediğine gore istememiş ama demek var bu şeyler 100 litre diye aldığımız yakıt % lik bir hava basarak artık orana gore 95-90-85 vb litre olmuş olabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahvesm

    Full save in kırsal mazot oldugunu dusunmuyorum.Üzerine basa basa tum dizel ve benzinli araclar ıcın dıyolar.Zarar verıcı bır yanı olsa koca fırma bu riski alıp kendını tehlikeye atmaz.

    Shell FuelSave Diesel: Shell bilim insanları tüm diesel araçlar için uygun tasarruf yakıtının formülünü buldu ve adını Shell FuelSave Diesel koydu.
    Shell FuelSave Diesel

    Shell’in en ekonomik dizeli Shell FuelSave Diesel ile yakıttan tasarruf etmeniz mümkün.
    Kısa veya uzun bütün yolculukların daha tasarruflu olabilmesi için Shell FuelSave Diesel’i yarattık – Daha fazla ödemeden tasarruf etmenizi sağlamak için tasarlandı.

    Kısa veya uzun tüm yolculuklarınızda yakıttan tasarruf ederek yol alın! Siz de aracınız ve bütçeniz için iyi bir seçim yapın, Shell FuelSave Diesel ile yola çıkın.

    Kısaca; Shell FuelSave Diesel:

    Binek, ticari, ağır vasıta olmak üzere tüm dizel araçlar için uygundur.
    İlk damladan itibaren yakıt tasarrufu etmenize yardımcı olur.
    Shell’in en ekonomik dizelidir.
    Verimlilik Arttırıcı formül içerir.
    Verimli ateşleme ve yanma sağlar.
    Motor verimliliğini arttırır.
    Maksimum 10 ppm kükürt seviyesine sahip bir yakıt olup (düşük kükürtlü) eski veya yeni teknoloji her tür dizel araç için de uygundur.
    Türk Standartları Enstitüsünün TS EN 590 standardına uygun bir yakıt olup Euro 2,3,4 ve 5 normundaki tüm motor tipleri için uygundur.

    Aracınızın deposunu Shell FuelSave Diesel ile doldurduğunuz andan itibaren bu tasarruf yakıtının faydalarını görmeye başlayabilirsiniz.

    Bunun nedeni, formülünün ilk damladan itibaren yakıt ekonomisini geliştirecek şekilde tasarlanmış olan Verimlilik Artırıcı formül içermesidir.




  • takip ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono87

    PO'ya devam

    Katılıyorum +1
  • aklı kelden benzini shellden alacan arkadaş. ben uzun süre vpower dizel kullandım ve 27 kuruş civarında yaktım. full save e geçince 22 kuruşa düştü tüketim. en yakın arkadaşım bile inanmıyor bana. belki siz de inanmayacaksınız ama neden yalan söyleyeyim ki?
  • Bende Euro 5 motorlu aracımda shell yada total marka en ucuz motorini alıyorum, katkılı mazotlara hiç inanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Bende Euro 5 motorlu aracımda shell yada total marka en ucuz motorini alıyorum, katkılı mazotlara hiç inanmıyorum.

    totalden kullanıyorum aldığım yerde başka tip mazot yok. tek tip excellium eurodiesel var. o da 4,01 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noblelion

    aklı kelden benzini shellden alacan arkadaş. ben uzun süre vpower dizel kullandım ve 27 kuruş civarında yaktım. full save e geçince 22 kuruşa düştü tüketim. en yakın arkadaşım bile inanmıyor bana. belki siz de inanmayacaksınız ama neden yalan söyleyeyim ki?

    depoyu boşaltıp mı full save alayım yoksa içindeki yakıta ek olarak full save mi doldurayım bende denemek istiyorum az yaktığını duyuyorum hep
  • fuelsave veya petrol ofisinin ekonomik dizelini kullanıyorum . araç 184hp 320d . katkılı yakıtın hikaye olduğunu düşünüyorum . performansta hissettirecek kadar artısı mevcut değil ve çok daha az menzil sunarken daha pahalılar. Özellikle PO ekonomik dizeli ile en fazla mesafe katedebilirken aynı zamanda aracın performansında da herhangi bir azalma görmüyorum.
  • Hepsi hikaye eskiden kirsal motorin vardi

    Simdi adi degisti hepsi bu

    Artik full shell haric her markanin mazotonu aliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şirket taşıt tanımayı öyle ayarlamış Fuel Save diye, 65 Hp Dci'a hep onu alıyorum bir sıkıntı yok.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.