Şimdi Ara

Sezon Öncesine Doğru: Oynanış Sistemleri Güncellemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Keskingagalar, Alacakurtlar ve ...Bitkiler? Sihirdar Vadisi'ne daha fazla değişkenlik ve uzmanlaşma getirmek için yeni destek eşyaları, kabiliyetler ve yeni orman özellikleri ekliyoruz.



    Bir sezon öncesi dönemle daha karşınızdayız ve bu dönem bize League of Legends'ın sistemik yönleri olan orman, eşyalar ve kabiliyetler üzerinde çalışmak için bir fırsat veriyor. Bu sene, oyun sistemlerimizle ilgili neyi geliştirmek istediğimizi düşünürken, aklımıza gelen ilk şey "uyum sağlama" oldu. Oyuna yeni oynanış elementleri getirerek, her oyun farklıymış gibi hissettirebilmek ve oyuncuları bu farklılıklara adapte olmaya zorlamak istiyoruz. Bir yandan da oyunculara oynanışta ciddi farklar yaratabilecek oyun stili seçenekleri sunmak istiyoruz.



    Orman

    Orman ile başlayalım. Orman'ın tüm kararlarının önceden verilmiş olduğu, tamamen çözülmüş bir yer olmaktan ziyade; amaçlarına ulaşmak için farklı yollar kullanabildiğin bir yer olması gerektiğini düşünüyoruz. Genel amacımız ormancıların etkileşimde bulunabileceği daha fazla unsur olması, böylece seçimlerini kendi önceliklerine göre yapabilecekler.

    Bitkiler

    Orman kamplarına Çarp Avantajı verirken, oyuncuların kendilerine yardımcı olacak şeyleri alabilmek için Çarplarını nasıl kullanacaklarına karar vermelerini istedik. Bu sistemin güzel bir başlangıç olduğunu düşünsek de, zamanla oyuncular iki gruba ayrıldı: Çarp atma işini "çözmüş" olan oyuncular ve diğerleri. Bu neredeyse bütün deneyimin tekdüze olmasına ve bireysel yeteneğin pek ifade edilememesine neden oldu. Dahası, bu karar mekanizmasını Çarp'a bağlamamızla birlikte, Çarp'ı rakip şampiyonlar üzerinde kullanılabilmeyi seçen oyuncuların, bu büyüyü çok daha idareli kullanmaları gerekebiliyor. Çarp büyüsünü bir takım savaşına ortam hazırlarken görüş kontrolü sağlamak için Keskingagalar üzerinde, takım savaşı sırasında rakip saldırı gücü taşıyıcısı üzerinde veya her şey bittiğinde ejderha üzerinde kullanmak gerekebiliyor.
    Bitkilere gelirsek. Oyunda etkileşime girilebilen ve oyunda belli bir döngü halinde ortaya çıkan bitkiler ekliyoruz. Bu bitkiler, ormancılara ve diğer oyunculara, tamamen Çarp'a endeksli olmayan bir takım kararlar verme şansı sunacak.

    Kamplar

    Ormanı iyi kullanmak ilginç bir beceri olsa da, günümüzde en geçerli strateji sırasıyla kampları temizlemek olarak görülüyor. Kamplar arasında daha fazla çeşitlilik olmasını istiyoruz, böylece oyuncular yalnızca yakınlarındaki kampları temizlemek yerine hangi kampa önem verecekleri konusunda daha iyi kararlar verebilecekler. Ancak bu türden bir çeşitlilik, temizlenecek kampları "en iyi" ve "en kötü" şeklinde ayıran Çarp avantajları ile yarışabilecek düzeyde değildi.



    Koruyucu Eşya Dizilimi

    Ordu Kalkanı dengeleme konusunda daima sorun çıkaran bir eşyaydı. Hare eşyalarının güçlü olduğu yadsınamaz bir gerçek. Sonuçta, senin bireysel olarak yararlandığın istatistiklerden bütün takımın yararlanması söz konusu. Diğer yandan, bir harenin sağladığı etkiyi fark etmek zor olabiliyor. Bu sebepten ötürü hareler o kadar güçlendirildi ki, tamamen zorunlu bir hale geldiler. Oyuncularımızın eşya diziliminde seçeneklerinin olmasını istiyoruz, fakat Ordu Kalkanı bu amacımıza ulaşmamızı engelliyordu.
    Bununla birlikte, Ordu Kalkanı takım arkadaşlarının katledilmesini zorlaştıran nadir eşyalardan biri. Ordu Kalkanı var olduğu sürece geriye kalan bütün korumalar, onun haresinin gölgesinden çıkamayacak. Durumu eşitlemek için destek eşyalarını daha güçlü yapmamız halinde ise, ormancılar Ordu Kalkanı'nı almaya başlayacaktır (ki bunu daha önceki metalarda gözlemlemiştik). Eşyaların genel sağlığı adına Ordu Kalkanı'nın haresini kaldırıyoruz.
    Bunun yerini doldurmak için de birçok yeni koruma eşyası getiriyoruz ve böylece destek oyuncuları farklı oyun stil ve amaçlarını bu yeni eşyalarla yansıtabilecekler. Her oyun aynı koruma eşyasını almaktansa, desteklerin rakip takımın eşyaları ve şampiyonlarına bakarak "acaba hangi koruma eşyası benim oyun tarzıma en uygun şekilde takım arkadaşımı korur?" demelerini istiyoruz.
    Buna benzer eşyalarımız halihazırda bulunuyor. Mikael'in Kazanı takım arkadaşını kitle kontrol etkilerinden korurken, Kızgın Buhurdanlık takım arkadaşının canını yukarda tutmana yardım ediyor. Koruyucu destekler (tank, iyileştirici veya ortalığı karıştıran) için yeni eşyalar oluştururken, bu eşyaların da özelliklerini biraz keskinleştirmek için yapabileceğimiz çok fazla şey olduğunu düşündük.



    Kabiliyetler

    Sonunda kabiliyetlere gelebildik. Güncellenmiş kabiliyet sistemimizin amacı, senin oyun tarzına uygun kabiliyetler sunabilmekti. Bütün oyuncu ve şampiyonların, her seviyede kendi rol ve oyun tarzlarına uygun olduğunu düşündükleri bir kabiliyet olduğunu hissetmelerini istedik.
    Bu da kısmen kabiliyet ağacının her seviyesinde farklı seçenekler olması anlamına geliyor. Kabiliyet ağacında birkaç boşluk bırakmıştık ve şimdi de o boşlukları doldurmak için elimize geçen fırsatı değerlendiriyoruz. Fakat kabiliyet ağacına tam olarak uymayan birkaç kabiliyet vardı. Bunları değiştirerek kullanımlarının daha tatmin edici ve seçmek isteyenler için daha belirgin olmasını sağladık. Genel anlamda oyuncuların kabiliyetlerini seçerken "herhalde bu işimi görür" yerine "işte tam istediğim buydu" demelerini istiyoruz.
    Değişiklikler ile ilgili yeni detayları yakın zamanda sizinle paylaşacağız, 2017 Sezon Öncesi için bizimle kalın!







  • Ordu kalkanının gitmesi şu güncellemelerde hoşuma gitmeyen en büyük olay oldu fakat yerine getirilecek itemları merakla bekliyorum. Onun dışında bitki olayını tam çözemedim, orman içinde rasgele mi çıkacaklar yoksa skarner ın pasifi gibi belli yerlerde mi olacak? veya ne gibi özellikler verebileceğini hayal edemedim umarım dedikleri gibi stratejik bir esprisi olur.
  • Tahminimce bitki muhabbeti bardın tınıları gibi olucak bi kampı kestiginde veya çarp attıgında random bi yerde bitki cıkıcak çıkan bitkiyi alınca en düşük senaryo sana can ve mana kazandıracak.

    Kabiliyetler iyiydi bence kesin gidipte fervoru deathfire ı değiştirecekler (luçi,jin :( )

    Kamplarda çeşitlilik derken yenı slotlarmı eklenecek yoksa atıyorum grompu kestın 1.40 dakika sonra tekrar cıkacakken gromp ölünce yerine 30 saniye sonra Tırtıl mı gelecek tırtılı kesınce yıne gromp felan bakalım

    Sup itemleri kesin yine op olacak midlerin ilk eşyası olacak Bkz:Bu sezon şu 2 ghost gönderıp yavaşlatan ıtem vardı ya bi ara cogu mıde ılk ıtem alınıyordu yıne öyle bir sezon bası bekliyorum

    ordu kalkanından hare kalkıyor lol çok bozdu ben bırakıyorumcular gelmeden
  • Önlerden rez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sununda sup itemi tamda role yeni ısınıyordum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizi bilmem ama bu sezonki kabiliyetleri hiç beğenmemiştim seçenekler çok belliydi op olduğu zamanlar herkes thunderlord alırdı sonradan biraz dengelendi ama 5-6 belirli sayfa dışındakiler kullanılmıyor oyun stiline göre farklı kabiliyet seçebileceğimiz daha dengeli bir sistem gelir umarım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biolystick kullanıcısına yanıt
    Suan oyundaki tum key stonelar aktif bir sekilde kullaniliyor. 6 sezondur en iyi kabiliyetler bunlar. Ki zaten oynanis tarzina gore de degistirebilirsin. Support oynuyorken hasar emen veya thunderlord alistar icin mesela.

    Vaynede sustain icin warlords daha cok hasar icin fervor gibi gibi.

    5 6 tane kullaniliyor demissin zaten 9 tane var ki 5 6 degil hepsi kullaniliyor aktif bi sekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mithrandir. -- 13 Ekim 2016; 18:48:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mithrandir. kullanıcısına yanıt
    Demek istediğim o değil 9 keystone var ama illa keystone açmak zorunda mıyız ? Evet zorundayız çünkü hepsi güçlü farklı keystonelar kullanılması önemli değil demek istediğim mesela warlord açacaksan vereceklerin belli hasar odaklı şampiyon oynadığın için kalanları ortaya veriyoruz mesela neden bir supporta warlord alamıyoruz veya adcye hasar azaltanı alamıyoruz ? Almasına alırız ama sinerjileri çok düşük karşı taraf fevor veya warlord alırsa direk geçiyor demek istediğim alınacaklar hemen hemen belli alternatif seçim yaptıkça oyundan düşürüyor masterieslerin en çok etki gösterdiği sezon olabilir ama oynanışa faydası bakış açısına göre değişir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biolystick

    Demek istediğim o değil 9 keystone var ama illa keystone açmak zorunda mıyız ? Evet zorundayız çünkü hepsi güçlü farklı keystonelar kullanılması önemli değil demek istediğim mesela warlord açacaksan vereceklerin belli hasar odaklı şampiyon oynadığın için kalanları ortaya veriyoruz mesela neden bir supporta warlord alamıyoruz veya adcye hasar azaltanı alamıyoruz ? Almasına alırız ama sinerjileri çok düşük karşı taraf fevor veya warlord alırsa direk geçiyor demek istediğim alınacaklar hemen hemen belli alternatif seçim yaptıkça oyundan düşürüyor masterieslerin en çok etki gösterdiği sezon olabilir ama oynanışa faydası bakış açısına göre değişir.

    Her 9 keystone tum herolarla sinerjili olsun demek hayal urunu. 2 tane arasindan secim yapmak gayet yeterli zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kabiliyetleri sezon başı idare eder bulmuştum bir jax oyuncusu olarak şimdi iyi bir yorum yapamam ama umarım s6 ortalamasından daha iyi bir iş çıkartırlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.