Şimdi Ara

Sedan araçtan SUV'A geçiş için yardımınız lazım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Efective

    Bu seçeneklerin arasında bana en mantıklı gelen Jeep Grand Cherokee oldu. Dediğiniz bütün şartları karşılar gibi duruyor.

    Grand chrokee farklı ve daha pahali bir araç sanırım, ben chrekee bu fiyat bandinda diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arazi, kar, kış denilince Forester tavsiye edecektim ama Mercedes, BMW ve Volvo'ya göre parça fiyatlarının daha pahalı (!) olduğunu öğrenince vaz geçtim!
  • 2015 Forester dizel var. Arazi, kar-kış diyorsan Forester'ı tek geçerim. Gerçek bir dört çeker.



    Yedek parça fiyatları konusunda haklısın, Subaru'nun yedek parçaları fiyatlı, ancak kasgosuz kullanmayı düşünüyorsan bunu dert et. Üç ay önce kadar sağ sis farı ve camı patladı, bin liraya yakın masraf kasgodan karşılandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMobile

    Forester benim için gerçek arazi aracıdır , gerisi süslü koca tekerlekli araçlardır

    Forester gercek arazi araci, Jeep suslu koca tekerlekli arac??? Hocam Jeepler ikinci Dunya savasinda yol olmayan yerlerde savasirken, Subaru diye bir firma daha yoktu bile.

    Dubaruya bakarsaniz zaten cok fazla off road agirlikli tanitmadigini gorursunuz kendi araclarini. Daha cok sportfilik uzerine kurulu bir dort ceker stratejisi izlemektedir. Jeep ise arazi icin arac uretir sedan vs. uretmez bile. Subarular karda cok iyidir iki tane Subarum oldu daha.

    Neyse arkadas zaten arazide kullanacagim dememis kar kis demis. Ben secenekler arasindan Bmw X3 veya Cherokee tavsiye ederim. Forester guzel araba ama bunlardan bir tik altta. Volvo XC60 asiri sert bir arac ve direksiyon tepkileri insani araba kullanmaya sogutacak cinsten.

    Eger farkli ve daha araziye yatkin bir arac isteniyorsa Cherokee.
    Eger az yaksin biraz sportif olsun isteniyorsa Bmw X3

    Yol tutus A4 u aratmasin demissiniz bu durumda X3 olabilir.




  • HajHaj kullanıcısına yanıt
    Peki aynı sağ sis farı ve camı diğer markalarda patlasaydı ne kadar ödeyecektiniz?
  • SUV konusuna farklı bir yaklaşımım olacak:

    Hiçbir SUV kendisi ile aynı sınıftaki binek aracın konforunu, performansını ve yakıt tüketimini veremez. Aksini iddia etmenin anlamı yoktur. Genelde arkadaşlar elma ile armudu kıyaslar, sonra bak bu SUV daha iyi der. Yoktur öyle bir dünya. Aynı sınıftaki otomobil her zaman daha konforludur ve daha iyi yol tutar.

    Sürekli 4 çeker SUV ile önden çeker otomobil kıyaslamalarında bile, iddialı yol tutuşu olan araçların bazıları 4 çeker SUV'lar kadar iyi yol tutar. Ancak çok büyük bir avantajları vardır: ayağını gazdan çektiğinde olanlar... Ayağını gazdan çektiğin an 4 çeker aracın 4 çekerliği kalmadığı için, yapısal olarak hangi araç daha iyi yol tutuyor net olarak gözükür. Bu konuda yüksek araçların pek şansı yok.

    SUV'ları yola tutturmak için geniş taban lastik kullanma eğilimi var. Bu hem lastik fiyatı, hem çevre açısından kullanıcıya giriyor. Ek olarak, bir SUV'a geniş taban lastik takan üretici, SUV'un arazi için olmadığını tescillemiş oluyor. O da ayrı bir konu. Araziye girmeyeceksem neden SUV aldım?

    Efendim, SUV'un kar performansı... Karda-buzda ana sorun gidememek değil, duramamaktır. Önden çeker bir SUV zaten dış görünüş olarak SUV'dur. Karda buzda bir artısı yoktur. 4 çeker araçlar eyvallah, karda buzda çok daha iyi gider. Ancak ağır araçlar zor durur. İster 4 çeker olsun, ister 2 çeker... Yani, bir otomobil karda-buzda SUV'dan daha kolay durur. Çünkü daha hafiftir.

    Tüm bu sebeplerden ötürü, amacın ne olduğu çok önemlidir. Araziye girmeyecek birinin SUV alması kendine yaptığı bir zulümdür diyebilirim. Uzun yolda adamı daha çok yorar, aynı güçte otomobiliniz olsa sümkürerek çıkacağınız rampada kendinizi ha babam gaza basarken bulursunuz. Aynı paraya daha konforlu, daha performanslı, daha donanımlı ve içi de aynı derecede geniş otomobil alınabilir özetle.

    SUV'un sunduğu iç genişlik aynı sınıftaki Station arabada mevcuttur. Aynı sınıftaki MPV'nin ise iç hacmi SUV'dan daha büyüktür. Dolayısı ile SUV daha geniş bir iç hacim de sunmamaktadır. X3 ile A4 kıyasalasam mesela, X3'ün içi muhtemelen daha küçüktür.

    Benim tercihim geniş, ferah, rahat araba aranıyor ise, SUV yerine Station almak yönünde. Yerden yüksek ve daha da geniş iç hacim istesem MPV alırdım. SUV sadece arazi performansı için düşüneceğim bir alet. Böyle bir ihtiyacım yoksa bakmazdım. Bir de, denk gelir, ikinci elde kafamdaki alternatiften çok ucuza oturturum, o zaman alırım. Ancak alternatifim olan araç aynı fiyatlara ise SUV'un suratına bakmam. Yıllarca SUV kullanmış biri olarak görüşlerim bunlardır.

    -----------------

    An itibari ile Station Legacy kullanıyorum. Parça fiyatları dert edilecek bir araç değil Subaru. Çok pahalı evet; ancak araç bozulmuyor. O yüzden sorun yok. Subaru'da dert edilecek şeyler:

    1) Fındık motorlular atmosferik benzinliler gitmiyor aga. 2.0 150 hp atmosferik, Forester kasasında, hele ki otomatik ise, gitmez. Tabii ki 1.6 araçtan iyi gidiyor da, 2.0'ın da hakkını veremiyor. Bende Legacy'de CVT şanzımanla o motor var. Memnun değilim. 1.6 benzinli C sınıfı araçlardan bir tık iyi gidiyor. Ancak sizin dediğiniz 2.0 dizel 147hp motor o araca gayet yeter.

    2) Ökküz gibi yakıyor. Ben LPG taktırdım. Takribi 145.000km'dir LPG ile biniyorum. Araç sağlam derken ciddiyim. LPG ile dizel Focus ayarına geldi dana gibi Legacy. Bir de iyi gitse, araçtan an itibari ile çok memnunum. Benim araç 12 litre benzin yakıyordu. dizel Forester'ın 12 litreden fazla yakma imkanı yok. 11 civarı yakacağını düşünüyorum.

    3) MTV dert değil inan bana. Asıl olay kasko ve sigorta. Annem bir yıl ara ile iki ufak kaza yaptı. Sigortam uçmadı. 850TL (şirket aracına göre makul). Kaskom 2700TL. Yani, olay ne parçada, ne MTV'de. Olay kaskoda. Meraklısı değilsen alma. Bunalırsın. Bir de SUV'da sürekli dört çeker alışılmış bir şey ve aracı çoğu zaman normal otomobil gibi kullanabilmenize yarıyor. Ancak otomobilde 4 çeker ayrı bir dünya... İnsan belli bir noktadan sonra 150 ile giderken, "millet neden yavaşladı ki yauw" diye düşünürken sert bir virajın ortasında olduğunu anlıyor falan... Bunu yaşatmayacaksa, Subaru'nun anlamı yok diyebilirim. SUV'da da bu zaten yaşanamaz. Daha doğrusu SUV çapında yaşanır.

    Ancak listelediğin araçlar arasından birini almak zorunda olsam ben Subaru alırdım. Fiyattan bağımsız konuşuyorum tabi. BMW hayatta almazdım. Cherokee'yi de eledim senin için. Diğerlerinin yanında ortaçağ teknolojisi kalır. Tamam, Amerikan esintisi güzel; ama yemeyin beni şimdi, taş devri araçlarının süslü versiyonları bunlar. Ben uzak dururdum. Geriye Volvo, Merco ve Subaru kalır. Bu noktada fiyat konuşur. En yüksek değer kaybı Subaru'da yaşanmış ve diğerlerinden ciddi ucuz ise, Subaru alır geçerdim. Çok zarar ettirmez. Öyle bir durum yoksa, ki sizin yolladığınız linke göre pek yok, o zaman Subaru'yu eler diğerlerine bakardım. Araç karşılaştırırken, aynı yıl, benzer km araçları karşılaştırırdım. Kasalar yenilenmişse, bir araçta yeni kasa bakıyorsam, öbüründe de yeni kasa olacak mesela... Birinde eski kasa bakıyorsam, öbürü de eski kasa olacak...




  • ResenİcraEdenAvukat R kullanıcısına yanıt
    Dalgınlıkla yazmışım, düzelttim.
  • Xc60 4x4 modeli son yıllarda 4x4 var mi bilmiyorum. Büyük ve yüksek araç. Yeni kasayı bekleyin derdim ama 250k üzeri baslangic olur muhtemelen.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    SUV konusuna farklı bir yaklaşımım olacak:

    Hiçbir SUV kendisi ile aynı sınıftaki binek aracın konforunu, performansını ve yakıt tüketimini veremez. Aksini iddia etmenin anlamı yoktur. Genelde arkadaşlar elma ile armudu kıyaslar, sonra bak bu SUV daha iyi der. Yoktur öyle bir dünya. Aynı sınıftaki otomobil her zaman daha konforludur ve daha iyi yol tutar.

    Sürekli 4 çeker SUV ile önden çeker otomobil kıyaslamalarında bile, iddialı yol tutuşu olan araçların bazıları 4 çeker SUV'lar kadar iyi yol tutar. Ancak çok büyük bir avantajları vardır: ayağını gazdan çektiğinde olanlar... Ayağını gazdan çektiğin an 4 çeker aracın 4 çekerliği kalmadığı için, yapısal olarak hangi araç daha iyi yol tutuyor net olarak gözükür. Bu konuda yüksek araçların pek şansı yok.

    SUV'ları yola tutturmak için geniş taban lastik kullanma eğilimi var. Bu hem lastik fiyatı, hem çevre açısından kullanıcıya giriyor. Ek olarak, bir SUV'a geniş taban lastik takan üretici, SUV'un arazi için olmadığını tescillemiş oluyor. O da ayrı bir konu. Araziye girmeyeceksem neden SUV aldım?

    Efendim, SUV'un kar performansı... Karda-buzda ana sorun gidememek değil, duramamaktır. Önden çeker bir SUV zaten dış görünüş olarak SUV'dur. Karda buzda bir artısı yoktur. 4 çeker araçlar eyvallah, karda buzda çok daha iyi gider. Ancak ağır araçlar zor durur. İster 4 çeker olsun, ister 2 çeker... Yani, bir otomobil karda-buzda SUV'dan daha kolay durur. Çünkü daha hafiftir.

    Tüm bu sebeplerden ötürü, amacın ne olduğu çok önemlidir. Araziye girmeyecek birinin SUV alması kendine yaptığı bir zulümdür diyebilirim. Uzun yolda adamı daha çok yorar, aynı güçte otomobiliniz olsa sümkürerek çıkacağınız rampada kendinizi ha babam gaza basarken bulursunuz. Aynı paraya daha konforlu, daha performanslı, daha donanımlı ve içi de aynı derecede geniş otomobil alınabilir özetle.

    SUV'un sunduğu iç genişlik aynı sınıftaki Station arabada mevcuttur. Aynı sınıftaki MPV'nin ise iç hacmi SUV'dan daha büyüktür. Dolayısı ile SUV daha geniş bir iç hacim de sunmamaktadır. X3 ile A4 kıyasalasam mesela, X3'ün içi muhtemelen daha küçüktür.

    Benim tercihim geniş, ferah, rahat araba aranıyor ise, SUV yerine Station almak yönünde. Yerden yüksek ve daha da geniş iç hacim istesem MPV alırdım. SUV sadece arazi performansı için düşüneceğim bir alet. Böyle bir ihtiyacım yoksa bakmazdım. Bir de, denk gelir, ikinci elde kafamdaki alternatiften çok ucuza oturturum, o zaman alırım. Ancak alternatifim olan araç aynı fiyatlara ise SUV'un suratına bakmam. Yıllarca SUV kullanmış biri olarak görüşlerim bunlardır.

    -----------------

    An itibari ile Station Legacy kullanıyorum. Parça fiyatları dert edilecek bir araç değil Subaru. Çok pahalı evet; ancak araç bozulmuyor. O yüzden sorun yok. Subaru'da dert edilecek şeyler:

    1) Fındık motorlular atmosferik benzinliler gitmiyor aga. 2.0 150 hp atmosferik, Forester kasasında, hele ki otomatik ise, gitmez. Tabii ki 1.6 araçtan iyi gidiyor da, 2.0'ın da hakkını veremiyor. Bende Legacy'de CVT şanzımanla o motor var. Memnun değilim. 1.6 benzinli C sınıfı araçlardan bir tık iyi gidiyor. Ancak sizin dediğiniz 2.0 dizel 147hp motor o araca gayet yeter.

    2) Ökküz gibi yakıyor. Ben LPG taktırdım. Takribi 145.000km'dir LPG ile biniyorum. Araç sağlam derken ciddiyim. LPG ile dizel Focus ayarına geldi dana gibi Legacy. Bir de iyi gitse, araçtan an itibari ile çok memnunum. Benim araç 12 litre benzin yakıyordu. dizel Forester'ın 12 litreden fazla yakma imkanı yok. 11 civarı yakacağını düşünüyorum.

    3) MTV dert değil inan bana. Asıl olay kasko ve sigorta. Annem bir yıl ara ile iki ufak kaza yaptı. Sigortam uçmadı. 850TL (şirket aracına göre makul). Kaskom 2700TL. Yani, olay ne parçada, ne MTV'de. Olay kaskoda. Meraklısı değilsen alma. Bunalırsın. Bir de SUV'da sürekli dört çeker alışılmış bir şey ve aracı çoğu zaman normal otomobil gibi kullanabilmenize yarıyor. Ancak otomobilde 4 çeker ayrı bir dünya... İnsan belli bir noktadan sonra 150 ile giderken, "millet neden yavaşladı ki yauw" diye düşünürken sert bir virajın ortasında olduğunu anlıyor falan... Bunu yaşatmayacaksa, Subaru'nun anlamı yok diyebilirim. SUV'da da bu zaten yaşanamaz. Daha doğrusu SUV çapında yaşanır.

    Ancak listelediğin araçlar arasından birini almak zorunda olsam ben Subaru alırdım. Fiyattan bağımsız konuşuyorum tabi. BMW hayatta almazdım. Cherokee'yi de eledim senin için. Diğerlerinin yanında ortaçağ teknolojisi kalır. Tamam, Amerikan esintisi güzel; ama yemeyin beni şimdi, taş devri araçlarının süslü versiyonları bunlar. Ben uzak dururdum. Geriye Volvo, Merco ve Subaru kalır. Bu noktada fiyat konuşur. En yüksek değer kaybı Subaru'da yaşanmış ve diğerlerinden ciddi ucuz ise, Subaru alır geçerdim. Çok zarar ettirmez. Öyle bir durum yoksa, ki sizin yolladığınız linke göre pek yok, o zaman Subaru'yu eler diğerlerine bakardım. Araç karşılaştırırken, aynı yıl, benzer km araçları karşılaştırırdım. Kasalar yenilenmişse, bir araçta yeni kasa bakıyorsam, öbüründe de yeni kasa olacak mesela... Birinde eski kasa bakıyorsam, öbürü de eski kasa olacak...

    Ben, Subaru Outback önerecektim. SUV'dan çok station havası var. Legacy'nin yerden yükseği gibi. Ne dersiniz?
    Subaru Legacy Station kullanıcısından 2015 model Outback Dizel yorumu da okumak güzel olurdu.




  • GAYRI kullanıcısına yanıt
    Hocam daha once hem Legacy Sedan 2.5 hem de Subaru Outback 3.0 aracim oldu.
    Legacynin incelemesini yapmistim forumda okumak isterseniz.https://forum.donanimhaber.com/subaru-legacy-izlenimlerim-resimli--42549199#42549199

    Outback icin yapmadim ama O da legacynin yukseltilmis hali. Kisisel olarak eski Subarulari daha cok seviyorum dizayn stilinden oturu (cercevesiz camlar, sportiflik vs.)
  • ford kuga
    gtline sportage.


    o paralara 2. el temiz x5 cayenne falan bulunabilir bence.
  • daha önce
    2006 model honda crv
    2010 model honda crv
    2012 model chevrolet captiva kullandım
    şu anda 2013 fiat freemont kullanıyorum
    gerçekten 4 çeker istiyorsanız subaru forester tavsiye edebilirim benim bütçem dizeline yetmediği için düşünmedim pek
    ikinci el kaygınız yoksa volvo xc70 tavsiye ederim çok kaliteli ve son derece sağlam bir araç
    audi a6 allroad olabilir

    kendim için araç alırken epey bir süre düşük km de volvo xc70 aradım ancak bulamadım sizede tavsiyem o yönde olur seçenekler arasına alabilirsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMobile

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-mazzini...a4-allroad-quattro-boya-degisen-tramer-yok-402100983/detay

    bunu öneriyorum :)

    Müthiş araba, fakat babama a4 sattik a4 alalim diyemem vs sw kullanmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben bu seçenekler arasından kesinlikle XC60 alırdım.
  • Peugeot 3008 düşünmezmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s700

    Peugeot 3008 düşünmezmisiniz?

    140 150 bin verip audi'den inip peugeot'a geçmek psikolojik olarak adama koyar

    Bu arada babam 3008'i çok beğeniyor, her sey olabilir, bilemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A4 kalsın

    Üstüne koymayı planladığın parayla 0km duster al maksat işin görülsün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cipten anlamam ancak bir karşılaştırmalı test okumuştum vakti zamanında. tonla aracın kar performansını test ediyorlar, x5'ler falan tüm hepsi çuvallıyor ve 4x4 kangoo (avrupa'da 4x4 versiyonu da varmış) 1. oluyordu. sebebi de hem 4x4 olması hem de lastiklerinin ince olmasıymış. geniş lastikli tüm araçlar çuvallıyor karda 4x4 bile olsa.
    yani demem o ki o kadar paraya gerek yok 4x4 kangoo yeterli eğer amaç karda kalmamaksa. bana sanki bunu bahane edip ailesini cipe ikna etmeye çalışıyor gibi geldi arkadaş...
  • Hocam şimdi herkes subaru al diyrcrk. Siz merco yada bmw alın.



    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.