Şimdi Ara

SEAT LEON MK3/5F ANA KONU (2786. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
57.723
Cevap
368
Favori
2.584.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 27842785278627872788
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Aracım 2020 haziran üretimi, temmuz trafiğe çıkışlı. En azından sadece benim aracımda olmayan bir problem onu anlamış oluyorum. Yeni bir video daha çektim.
    https://www.youtube.com/watch?v=6kNpKBKg55Y&feature=youtu.be çok net belli oluyor. Haberlerde vw in 2020temmuz güncellemesinde sorunu çözdüğü söyleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drgrki13 -- 24 Eylül 2020; 11:21:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drgrki13 D kullanıcısına yanıt
    Hocam o haberin linkini paylasabilir misiniz? Merak ettim

    Ben sunu biliyorum:

    https://www.honestjohn.co.uk/news/new-cars/2020-03/volkswagen-announces-fix-for-15-tsi-engine-hesitation-issues/

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    https://www.honestjohn.co.uk/news/driving-1/2020-07/volkswagen-confirms-no-further-measures-planned-in-regards-to-15-tsi-issues/
    İnşallah bir an önce düzelir ve Türkiye'yede güncellemeler gelir. Gerçekten sinir bozuyor ve insanın hevesini kaçırıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drgrki13 D kullanıcısına yanıt
    Hocam burada o onceki attigim haberdeki yazilimin basariyla sonuclandigini ve gelecekte baska bir duzeltme planlanmadigini soyluyor.. Yani araciniz haziran uretimse ona yeni bir yazilim yok, bu duzeltilmis hali malesef..

    Ben 1.5 tsi da bundan ziyada baska sorun yasiyorum, arac rolantideyken sallaniyor (titriyor) pedal bolgesinden, direksiyondan filan hissediyorum salladigini, zaten kaputu acinca cok net gorunuyor motor tir tir titriyor.. Bende de bu rahatsizlik var, ilk bindigimde (motor sicakken de titriyor bu arada) aractan inerken veya start stopu devre disi biraktigikda kirmizi isikta hep hissediyorum titremeyi.. Besik gibi minik minik sallaniyor saga sola arac

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    O titreme var hocam. 1.2 tsi poloda da oluyordu bende. Sizin araçta da var mı kangaroo effect?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drgrki13 D kullanıcısına yanıt
    Haberdeki yorumları okursanız sorun hala devam ediyor gibi ve işin ilginç tarafı insanlar bunu güvenlik bahanesi olarak gösterip çatır çatır aldıkları arabaları iade ediyorlar. Bizde plaka size çıktı bir şey yok araçta geri alamayız gidin mahkemeye verin derler yıllarca mahkemede uğraşırız.
  • İlice İ kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum size. Ya böyle kullanacağız yada satacağız. Umarım yakın zamanda çözüm bulunur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drgrki13 D kullanıcısına yanıt
    Ben cok farketmedim devir saatine cok bakmadigim icin, belki surekli gozum devir saatinde incelesem bende de vardir.. Bir de 1.5 tsi asiri hizli isinan bir motor ondan dolayi da cok rahatsizlik yaratmamis olabilir bende..

    O rolantide titreme 1.0 tsi da yoktu, su an asiri rahatsiz ediyor beni o sallama... Yani titresin de kabim ici titreyince rahatsiz oluyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Hissetmeniz için soğuk motorda ilk kalkışta 2-3viteste 1500/2000 devir aralığında sabit 15-25km/h hızla gitmeniz gerekiyor. İlk 100 200metrede oluyor. Direk kalkış yapıp hızınız 40 50lere çıkıyorsa anlaşılmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drgrki13 D kullanıcısına yanıt
    Sizdeki arac manuel mi? Manuellerde daha rahat anlasiliyor bu durum ondan dolayi ben fark etmiyor olabilirim, bazen devir saatine bakmasam bile irkilme hissediyorum belki o budur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Benim araç dsg hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=YzFn3gLMBMY&feature=youtu.be

    Koltuk altı nasıl açılır kapatılır
    Videolu gösterim 😄😄😄
    Şaka bir yana bu şekilde rahat açılması gerekir açılmıyorsa servise gidin direkt bakarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thelord03 kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?v=YzFn3gLMBMY&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eapantherea

    Hocam yukarda cevap verdigim mesajdaki sorulari yanitlayabilir misin? Genel anlamiyla motoru da degerlendirirsen iyi olur
    Sorularinizi goremedim ama motor 1000-1300 devir araliginda zaman zaman biraz cansiz kalabiliyor. Ozellikle klima acik hafif bayirlarda. Manuel olmasinin tek zorlugunu burada yasatiyor.
    Haricinde surmesi cok keyifli, dsg nin nazini cekmenize hic gerek yok. Aracin otoyol performansi da cok iyi.
    Manuel olmasindan dolayi front assist ya da park manevra freni araci stop ettirebilir. Normal stop ettirsigimde debriyaja basinca motor tekrar çalışıyor. Bu sistemlerden kaynakli manuel vites zorlugu yasayacigimi sanmiyorum.
    ACC yaptirmak istiyorum belki burada manuelin dezavantajini yasarim, dur kalk ozelligi olmayacak trafikte.
    Ozetle, kullandikca ve dsg ile ilgili yazilanlari gordukce iyki manuel almisim diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goker_007 G kullanıcısına yanıt
    Yakit tuketimi nasil? Performansi nasil? Titresim-ses vs. yapiyor mu? Hissettiginiz herhangi bir sorun var mi? (150ps lerde olan rolantide titresim, 2 silindir modunda bazi durumlarda titresim, bazi kisilerin duydugu ses, eski yazilim versiyonlarinda olan kanguru sorunu vb. sorunlar var mi?) Eski kullandiginiz 1.0 tsi 115ps veya 1.5 tsi 150ps varsa ona gore kiyas yapabilir misiniz? Ya da 1,6 tdi ile de kiyas yaparsaniz da olabilir..

    Ozellikle yakit tuketimini cok merak ediyorum, eski kullandiginiz arac ile (motoru vs. ni yazarsaniz) benzer guzergah-yogunluk ile farkli senaryolar icin nasil tuketim degeri aliyordunuz bununla nasil bir tuketim cikiyor bahsederseniz cok yararli olur... Zaten tahminen 150ps deki sorunlar aynen 130 da da var, onemli olan fark burada performans ve daha da onemlisi yakit tuketimi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • leonall L kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle böyle açılmıyor :))
    Zorlamadığım şekil kalmadı bakıma gittiğimde göstereyim bir baksınlar. Orda bir göz var kullanalım 2. El aldım aracı içinde kanunsuz bir şey olup olmadığından şüphe ederim yoksa :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eapantherea

    Yakit tuketimi nasil? Performansi nasil? Titresim-ses vs. yapiyor mu? Hissettiginiz herhangi bir sorun var mi? (150ps lerde olan rolantide titresim, 2 silindir modunda bazi durumlarda titresim, bazi kisilerin duydugu ses, eski yazilim versiyonlarinda olan kanguru sorunu vb. sorunlar var mi?) Eski kullandiginiz 1.0 tsi 115ps veya 1.5 tsi 150ps varsa ona gore kiyas yapabilir misiniz? Ya da 1,6 tdi ile de kiyas yaparsaniz da olabilir..

    Ozellikle yakit tuketimini cok merak ediyorum, eski kullandiginiz arac ile (motoru vs. ni yazarsaniz) benzer guzergah-yogunluk ile farkli senaryolar icin nasil tuketim degeri aliyordunuz bununla nasil bir tuketim cikiyor bahsederseniz cok yararli olur... Zaten tahminen 150ps deki sorunlar aynen 130 da da var, onemli olan fark burada performans ve daha da onemlisi yakit tuketimi
    Son 1350km nin ortalamasi 5.9 lt/100km. Bunun icinde sehiri ici, sehirler arasi ve istanbul-izmir otoyol kullanimi dahil. Klima hep acik ve normal modda kullandim. Onceki aracim 320i ED bundan daha az yakıyordu, ozellikle uzun yolda. Ama motorun yeni olmasindan kaynakli olduguna veriyorum. Zamanla azalacaktir diye umuyorum diyelim. Azalmasada bu degerler bile gayet iyi.

    İki silindir modu ya da rolantide herhangi bir titresim, ses, vs yok. Motor gayet verimli ve duzgun calisiyor. Aksine bmw motoru cok sikintiliydi mesela ilk çalıştırınca o cok sallantılı oluyirdu ve motor 15dk sonra calisma sicakligina geliyordu. Bu gayet iyi ve sorunsuz, hizli calisma sıcaklığına erişiyor. Kanguru problemi de yok.

    Performansi yeterli. Bmw 170ps idi ve aşağı yukari bunun gibi gidiyordu. Aralarinda ben ucurum hissedemiyorum. Belki son hizda fark olabilir aralarinda, bmw 245 e kadar rahat cikiyordu duz yolda. Leon 200 u rahat geçiyor ama ne kadar gidiyor bilmiyorum :)

    Bmw den once 1.2 tsi 90ps ibizam vardi. 90k km ye kadar sorunsuz gelmistim. Bu 1.5 tsi motor ondan daha sessiz ve atak tabiki.

    Ozetle, 150ps leon surmedim ama 130ps leon performansi 170ps bmw yi cok aratmiyor diyebilirim. Yakit tuketimi bmw den suan icin fazla. Arac 1700km oldu, biraz daha kullandiktan sonra tuketimle ilgili daha dogru bilgiler veririm.

    150ps leonlardaki en buyuk motor sikintisi nedir? Bu aracta nelere dikkat etmek gerek? Bmw motoru cok fazla sikintili oldugu icin onu satip leona gectim. Umarim bu da basimizi agritmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese selamlar,

    otomatik vitese yeni geçmiş bir leoncu olarak dün şöyle bir durum yaşadım. şehirler arası uzunca bir yokuşun olduğu bir yolda 105-110 ile yokuşu tırmanıyordum. daha iyi çeksin diye "s" moduna almıştım. fakat s modundan çıkarmak için ileri doğru ittirmek gerektiğini düşündüğümden ( ilk kez s/d arası geçtim) vites bir anda "n"ye geçti. tabi mandalıda çekmemiştim s/d arası geçiş yaptığımdan. hemen vitesi geri ittirdim vitese taktım arabayı fakat malum dsg olunca bir şey mi olacak diye korktum baya.

    tek seferlik olan bu durum sizce herhangi bir zarar vermiştir arabaya

    Teşekkürler
  • goker_007 G kullanıcısına yanıt
    Hocam vw nin soylemine gore piyasadaki en az yakit tuketimine sahip motor, neredeyse dizel verimliliginde diyorlar o yuzden merak ettim yakit tuketimini, tabi ilk yag degisimi vs. olmasini gormek lazim gercekten ne tukettigini anlamak icin..

    1.5 tsi larda bahsedilen durumlar hep titresim (bende 1.5 a3 var ve rolantideki titresimden irrite oluyorum, kabini besik gibi salladigini hissediyorum), 2 silindir modunda titresim (bende bazen nadir durumlarda hissediyorum ama milletin dedigi gibi anormal degil, gayet de o yola gore olmasi gereken bir titresim olarak gordum), bir de kanguru sorunu (devirde ozellikle motor sogukken dusuk viteslerde olusan dengesizlik) var.. Haricinde 1.5 tsi a has bir sorun bilmiyorum acikcasi.. Sadece direct enjection her motorda oldugu gibi kalitesiz yakittan oturu siboplarda-pistonlarda karbon birikmesi yapabilir 60-70k sonra oyle seyler olabilir.. Bu saydigim titresim sorunlari olmasa motor muazzam seviyede bir motor aslinda... Zaten bakarsaniz bu titresimler vs. de oyle sikintili seviyede seyler degil ama kimini rahatsiz ediyor kimini rahatsiz etmiyor.. Piyasada 1.5 tsi a gore cok daha fazla sorunlu motorlar bulunmakta... Ama tabi bir 1.6tdi 2.0tdi gibi diyemeyiz 1.5tsi icin, vagin her zaman en kararli motorlari dizel motorlari olmustur...

    Bunun haricinde aracta genel olarak ozellikle 80-90k lara geldikce su pompasina cok dikkat etmek lazim, arizalanmadan degisimi servis aksiyonunda mevcut ve bu aracin her seyiyle bel kemigi.. Motoru isitiyor, sogutuyor, otomatiklerde dsg yi isitiyor sogutuyor vs. gibi her seyini su pompasina bagladiklari bir mantik var vaglarda.. O yuzden o parca cok muhim diyebilirim.. Geriye kalan seyler klasik arac titizligi-bakimi gerektiren seyler, normal muhtemel arizalar...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Yeni leon avrupada 20 bin euro dan basliyor ulkemizde tahmini giris fiyati ne olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 27842785278627872788
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.