Şimdi Ara

*****---SEAT İBİZA/CORDOBA KULÜBÜ---*****(108 ÜYEYİZ!!!) (309. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.325
Cevap
55
Favori
481.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 307308309310311
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geridonusumcu G kullanıcısına yanıt
    Aramıza hoşgeldin dostum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hoşgeldin güle güle kullan. Ben konuya pek katılamıyordum. Eskiden daha çok SCT formunda yazıyor ve faal olarak katılıyordum. Çocuk olunca oraya da pek takılamıyorum. 2002 skoda fabia ile başladım. Sonra 2009 Leon kullandım çocuk olunca Cordoba ya geçtim. Şu anda yazılımlı bir 2008 model cordoba tdi kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laumexs -- 18 Aralık 2016; 20:2:5 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue_brownie

    Hoşgeldin güle güle kullan. Ben konuya pek katılamıyordum. Eskiden daha çok SCT formunda yazıyor ve faal olarak katılıyordum. Çocuk olunca oraya da pek takılamıyorum. 2002 skoda fabia ile başladım. Sonra 2009 Leon kullandım çocuk olunca Cordoba ya geçtim. Şu anda yazılımlı bir 2008 model cordoba tdi kullanıyorum.

    Yazılımlı dediğiniz chip tuning mi yaptırdınız? Performans ve yakıt tüketimi olarak ne gibi farklar var acaba? Bi de egzozdan siyah duman attığı iddia ediliyor, benim gibi bu chip tuning olayını merak eden arkadaşlar için artılarını ve eksilerini yazarsanız çok memnun olurum.
  • State of Anarchy S kullanıcısına yanıt
    Aslında chip tuning denilen şey yazılımla müdahaledir. Performans fark edilir derecede artıyor. Yalnız motor gücünün tekerlerde kayıp ettiği değer çok önemli ayrıca sırf yazılımda bir şey ifade etmiyor. Bence eğer aracınızın enjektör ve turbo ayarları, manifolt temizlikleri, baskı balata ve şanzıman, dpf doluluğu gibi birçok etkende yazılımınızı olumlu veya olumsuz etkiliyor.

    Ayrıca kim ne derse desin egzozdan daha fazla kara duman atımı oluyor. Özellikle dip gaz yaptığınızda arkadaki araçta olmak istemezsiniz mürekkep balığı kaçarken bıraktığı gibi arkanızda iz bırakıyorsunuz.

    Gelelim yazılımı yoksa yukarıda saydığım önemli ayar ve temizliklerin dört dörtlük yapılıp kullanmak mı dersen bence dört dörtlük bir bakım daha iyi olur diye düşünüyorum.

    Benim şu an motorun tekerlere aktarımda 20 beygirlik bir kaybım var. Bu yüzden tekerlerde 80 beygir alabiliyorum. Tabii dyno testinin ne kadar güvenilir olduğu tartışılır. Aynı günde Ankara da 3 farklı dyno ya soktum hepsi farklı değerler verdi.

    Yazılım yaptım dyno soktum şu çıktı demek yanlış olur. Yanlız 3 dyno da aşağı yukarı ortalama 20 beygir motor teker güç kaybı var gösterdi.

    Şimdi şöyle düşünüldüğü zaman belli bir yaştaki arabanın kondisyonunda %20 motor teker güç kaybı olduğu düşünülürse 80 beygir normal stock olan bir araçta 16 beygirlik bir güç kaybı olabilir. Buda 64 beygir güç tekerlerde hissedeceğimizi gösterir. İşte yazılımla aslında bu zamanla eksilen güç kaybını daha fazla kara duman atarak telafi ediyoruz diyebiliriz.

    Yazılımla %20 güç artışıyla 100 beygir alınabiliyor. %20 üzerindeki yazılımlarda araç motoru daha fazla zorlanıyor. Bu noktada sıkıntılar başlıyor. %20 üzerinde ekstra işlemler yapmak lazım. Turbo dan tutun, krank miline kadar ince yüklemeler yapılarak ilerleniyor.

    Gelelim yakıt şehir dışında ankara-istanbul-ankara arasında bir depo mazotla genelde 120 üzerinde giderek 1100 km menzil yapabiliyorum. Şehir içinde Ankara merkezde dur kalk olan bir trafikte 0,21-0,22 kuruş yakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laumexs -- 18 Aralık 2016; 21:52:31 >
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Seat cordoba s-rider 1.4 tdi model aracımın debriyaj seti değişimi gerekiyordu, ayrıca triger setininde benden önceki sahibinde kaç bin km de değiştiğini bilmediği için ne olur ne olmaz diyerekten trigerinde değişimini yapmaya karar vermiştim.
    Hafta sonu aracı sanayideki daha öncedende araç bakımları için götürdüğüm bir usta var aracı bıraktım pazartesi günüde aracı söküp bana aracın masrafını bildirdi. Debriyaj seti üzerindeki Luk marka çıktığı için aynısını bulup takmamızın daha iyi olacağını söyledi bende tamam dedim. Triger setinide kayışın markasını tam hatırlamıyorum şuan ama usta alman malı dedi, devirdaim pompası ise GK marka alman malı olduğunu söyledi. Toplamda Luk marka debriyaj seti, triger kayışı, devirdaim pompası ve rulmanı 650 TLye aldım, bunların haricinde aracın 10 bin bakımı gelmişti. Araç motor yağı (Castrol 5-40, 4 lt) yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtreside yenilendi polen fltresini parçacıda bulamadığı için onun değişimi başka bir güne kaldı. Ayrıca motor uzun sürede çalışsa kaloriferden sıcak havayı açtığım zaman iyi ısıtmıyodu ızgaralardan ılık hava geliyodu bu sebeple termostatınıda değişti. Termostat değiştiği için yeniden antifirizde kondu. Şimdi arabanın içi fırın gibi.
    Eğer bu tarz bakım yaptıracak arkadaşlar için emsal olması adına yapılan işlemler ve fiyatlarını grup grup aşağıya belirteceğim bu tarz bir işlem yaptırmak isteyen arkadaşlar içinde emsal teşkil etmiş olur akabindede asıl konuya geçiş yapacağım.

    Debriyaj seti Luk marka, Triger kayış seti, bilya ve devirdaim pompası GK mara toplam 650TL
    Castrol motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi, termostat ve antifiriz 250TL
    Usta işçilik parası 400TL

    Yukarıdaki fiyatlar piyasaya göre nasıldır bilemiyorum bu tarz bakım yaptıracak arkadaşlara emsal teşkil eder umarım.

    Şimdi asıl konuya geçelim;

    Aracı çalıştırıp deneme sürüşü yaptığımda. Dışarıdan dinlediğimizde sesi farkedemiyoruz motorun gürültüsünden belki duyulmuyor olabilir. Araca binip içerden dinlediğimizde ön göğüsün içinden yolcu tarafı değilde, şöför tarafınından sol alt köşeye doğru km saati bölümünün hemen üzerine doğru göğüs içinden geliyor gibi sesin kaynağı. Sesi şu sekilde tarif edebilirim, Motorun rölantide çalışma ritmi ile birlikte aynı ritimde sanki iki plastik aksamın birbirine vurması şeklinde ama böyle gelişi güzel düzensiz bir ritimde değil motorun rölantide çalışma ritmiyle aynı şekilde geliyor. Ses araç rölantide çalışırken araçla hareket edip hızlanma eğiliminde yani gaza bastığımda ses kesiliyor. Vitesi boşa alma sırasında ayağımı gazdan çektiğimde yine tıkırtı sesi gelmeye başlıyor. Yada sürüş esnasında vitesi boşa almasam bile ayağımı gazdan çekip motorun kendi hız eğilimi ile yavaşlamaya başladığı esnada bile bu titreşim vurma sesi yine geliyor. Ustaya dedim aracı sürdüm bu şekilde bir ses var neden olabilir diye şöför koltuğuna kendi bindi aracı sürdü ses aynı dediğim şekillerde yine gelmeye devam ediyor. Sonra aracı stop edip kaputu açtı tekrar kontrol etti bişey bulamadı, alttan kaldıraç ekipmanlarını koyup kaldırdı alttanda baktı herhangi bir şey bulamadı. Bu şekilde 3-5 gün bin eğer kesilmesse tekrar gel kontrol edelim dedi, motor bölümüyle ilgili montajda yada toplama esnasında hatalı bir işlem olmadı plastik bir aksamdan kaynaklanıyor olabilir çünkü aşağı yukarı motorun tamamına yakın bölümü sökülüp tekrar toplandı dedi. Klima ve kalorifer açıkken ve kapalıykende denedim bir şey farketmedi bu durum çok canımı sıktı arabayı çalıştırdığımda rölantideyken bariz belli hareket halinde giderken vitesi boşa aldığımda yada ayağımı gazdan çektiğimde yine geliyor aynı ses bu durum acaba neyden kaynaklanıyo olabilir? Daha önce böyle bir şey başına gelen oldumu ? Konu hk. bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Herkese iyi forumlar.
  • Araç rolantide ve boştayken dinle sesi, debriyaja bas tekrar dinle, ses kesiliyo mu ya da azalıyo mu?

    Aynı ses mi bilmiyorum da eski bi tarım aracımda araç boştayken motor devrine göre bi vurma sesi gelirdi, debriyaja basınca ses kesilirdi, sorunun debriyajdan olduğunu düşündüğümden hiç ustaya götürmedim bi sıkıntı da yapmamıştı.

    Buarada titiz birisiniz anlaşılan, arkadaşımın dizel meganı var açık açık duyulan motordan tuhaf bi ses geliyo ve aylardır öyle biniyo 😃

    Ben de aşırı titiz biriyimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 22 Aralık 2016; 14:31:12 >
  • Benim başimada gelmişti rolantide ses geliyordu hava filitresinin borusu plastik olunca yanindaki plastiği sürekli vuruyor olabilir ben oralara bez parçası bağladim sorun çözüldü bide sen bak plastik plasyiğe vurunca veya temas yapinca ses geliyormu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Araç rolantide ve boştayken dinle sesi, debriyaja bas tekrar dinle, ses kesiliyo mu ya da azalıyo mu?

    Aynı ses mi bilmiyorum da eski bi tarım aracımda araç boştayken motor devrine göre bi vurma sesi gelirdi, debriyaja basınca ses kesilirdi, sorunun debriyajdan olduğunu düşündüğümden hiç ustaya götürmedim bi sıkıntı da yapmamıştı.

    Buarada titiz birisiniz anlaşılan, arkadaşımın dizel meganı var açık açık duyulan motordan tuhaf bi ses geliyo ve aylardır öyle biniyo &#128515;

    Ben de aşırı titiz biriyimdir.

    Araç rölantideyken debriyaja bassamda basmasamda tıkırtı sesi geliyor.
    Ne yapacağımı şaşırdım açıkçası.
    Evet titiz olmaya çalışıyorum sonuçta ben ona bakarsam oda beni üzecek bir arıza çıkarmaz en azından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leyla281

    Benim başimada gelmişti rolantide ses geliyordu hava filitresinin borusu plastik olunca yanindaki plastiği sürekli vuruyor olabilir ben oralara bez parçası bağladim sorun çözüldü bide sen bak plastik plasyiğe vurunca veya temas yapinca ses geliyormu

    Büyük ihtimalle dediğiniz gibi sizin aracınızdada olduğu ğibi bir durum söz konusu sanırım ama kaputu açıpta sesi dinlemeye çalıştığımda sesin nereden geldiğini tespit edemiyorsun motorun gürültüsünden. Buradada aşırı kar yağışı var o yüzdende kaputu sonrasında açıpta iyi bir kontrol yapamadım bakalım belki zamanla kendiliğinden geçecek bir seste olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BenFero -- 23 Aralık 2016; 8:41:2 >
  • Benim leonda bunda vardı. Debriyaja basınca ses kesiliyordu. Bir parçadan yaptığını hatırlıyorum baya bir araştırmıştım. Kronik bir ses olduğu için önemsemedim.

    Tüm bakımlarını yaptırmışsın güle güle kullan. Polen ve hava filtresi kolay parçalar ben kendim değiştiriyorum. Aslında yağ filtre side kolay yerde önde tam ortada oda kolay değişiyor ama yağ boşaltmak için ya arabanın altına yatmak lazım yada Ön tarafı yukarıda kalacak bir yere çekip orada değiştirmek lazım. Mazot filtre side kolayda yerde solda kalıyor.

    Baskı balata için motorun sağından girmek ve aküyü sökmek lazım. Triger ona göre daha kolayda ama germek için ince bir ayar lazım. Cordobanın tek sevmediğim yanı tekerler çok içeride kalıyor keşke biraz dışarıda olsa bir ara spacer için niyetlenmiştim ama vazgeçtim.

    Aslında şu sıralar hava soğuk olmazsa şu klima temizlik spreyinden alıp klima içini bakteriyel temizlikten geçireceğim. Kullanımı basit kutuyu açıp 30 dk. klima sistemini çalıştırıyor sonrada 15 dk. havalandırıyorsunuz. 15-20 liralık spreyler normalde klimacılar 50 lira alıyor. Bu sıralar kış dolasıyla klimayı açınca kuş sesi geliyor biraz çalışınca geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laumexs -- 25 Aralık 2016; 18:20:4 >
  • arkadaşlar kumanda çalışmıyor ışık yanmıyordu pili değiştirdim şimdi yanıyor araçta tepki yok ne yapacağım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue_brownie

    Benim leonda bunda vardı. Debriyaja basınca ses kesiliyordu. Bir parçadan yaptığını hatırlıyorum baya bir araştırmıştım. Kronik bir ses olduğu için önemsemedim.

    Tüm bakımlarını yaptırmışsın güle güle kullan. Polen ve hava filtresi kolay parçalar ben kendim değiştiriyorum. Aslında yağ filtre side kolay yerde önde tam ortada oda kolay değişiyor ama yağ boşaltmak için ya arabanın altına yatmak lazım yada Ön tarafı yukarıda kalacak bir yere çekip orada değiştirmek lazım. Mazot filtre side kolayda yerde solda kalıyor.

    Baskı balata için motorun sağından girmek ve aküyü sökmek lazım. Triger ona göre daha kolayda ama germek için ince bir ayar lazım. Cordobanın tek sevmediğim yanı tekerler çok içeride kalıyor keşke biraz dışarıda olsa bir ara spacer için niyetlenmiştim ama vazgeçtim.

    Aslında şu sıralar hava soğuk olmazsa şu klima temizlik spreyinden alıp klima içini bakteriyel temizlikten geçireceğim. Kullanımı basit kutuyu açıp 30 dk. klima sistemini çalıştırıyor sonrada 15 dk. havalandırıyorsunuz. 15-20 liralık spreyler normalde klimacılar 50 lira alıyor. Bu sıralar kış dolasıyla klimayı açınca kuş sesi geliyor biraz çalışınca geçiyor.




    Titreşim sesinin kaynağını buldum en sonunda Kaputu açınca sol üst köşede siyah bi kutu var 6-7 tane hortum giriyor içine. O hortumlardan iki tanesi motorun olduğu bölümün iç kısımdaki karşı duvardan klips yuvaları var hortumların içine oturdulduğu, yerlerine tam oturmadığı için iki hortum birbirine çarpıyor o yüzden çıkıyormuş ses. Basit ama bulunmazsa can sıkıcı bir ses olmuştu benim için sonunda rahatladım vallahi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leyla281

    Benim başimada gelmişti rolantide ses geliyordu hava filitresinin borusu plastik olunca yanindaki plastiği sürekli vuruyor olabilir ben oralara bez parçası bağladim sorun çözüldü bide sen bak plastik plasyiğe vurunca veya temas yapinca ses geliyormu

    Titreşim sesinin kaynağını buldum en sonunda Kaputu açınca sol üst köşede siyah bi kutu var 6-7 tane hortum giriyor içine. O hortumlardan iki tanesi motorun olduğu bölümün iç kısımdaki karşı duvardan klips yuvaları var hortumların içine oturdulduğu, yerlerine tam oturmadığı için iki hortum birbirine çarpıyor o yüzden çıkıyormuş ses. Basit ama bulunmazsa can sıkıcı bir ses olmuştu benim için sonunda rahatladım vallahi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Araç rolantide ve boştayken dinle sesi, debriyaja bas tekrar dinle, ses kesiliyo mu ya da azalıyo mu?

    Aynı ses mi bilmiyorum da eski bi tarım aracımda araç boştayken motor devrine göre bi vurma sesi gelirdi, debriyaja basınca ses kesilirdi, sorunun debriyajdan olduğunu düşündüğümden hiç ustaya götürmedim bi sıkıntı da yapmamıştı.

    Buarada titiz birisiniz anlaşılan, arkadaşımın dizel meganı var açık açık duyulan motordan tuhaf bi ses geliyo ve aylardır öyle biniyo &#128515;

    Ben de aşırı titiz biriyimdir.

    Titreşim sesinin kaynağını buldum en sonunda Kaputu açınca sol üst köşede siyah bi kutu var 6-7 tane hortum giriyor içine. O hortumlardan iki tanesi motorun olduğu bölümün iç kısımdaki karşı duvardan klips yuvaları var hortumların içine oturdulduğu, yerlerine tam oturmadığı için iki hortum birbirine çarpıyor o yüzden çıkıyormuş ses. Basit ama bulunmazsa can sıkıcı bir ses olmuştu benim için sonunda rahatladım vallahi..
  • @rjager

    Aklımda iki seçenek geliyor ya kodu uçmuştur yada tutukluk yapıyordur.

    Kod yüklenmesi gerekiyorsa Oto elektronikçiler yapar. Ondan önce anahtarı kontağa takıp bir şey yapıyorduk ama hatırlamadım. Şunu bir dene bakalım. Önce aracın kapisina anahtari takarak saga çevir sonra hem acma hem kapama tuşlarına sağa cevrili halde 15 _20 sn basılı tut bakalım tanıyacakmı?

    @optimistic1983
    Anladım geçen öğrenmiştim o kutunun ne işe yaradığının yine unuttum.
  • Çok sevindim, bedavaya kurtarmışsınız 😃
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Çok sevindim, bedavaya kurtarmışsınız &#128515;

    Aynen bedavaya kurtardık ama değişmesi gereken bir parça dahi olsa satın alıp değiştirecektim. düşünsene motor sesi gibi ikinci bir ses daha geliyor çok can sıkıcı bir durum.
    Birde bir şey soracağım belki senin bilgin vardır yada bilgisi olan arkadaşlar bu yazımı görürler.

    Bizim cordobaların ampül tipleri kısalar H7, uzunlar H3 tip ampulmüş sanırım bu bilgi doğrumudur ?
    Aracın aydınlatmasının daha iyi olması için piyasada belli başlı iki markanın ürünü var sanırım.
    Birisi Osram H7 Tip Ampül Seti NIGHT BRAKER UNLIMITED % 110 Fazlahttp://www.hepsiburada.com/osram-h7-tip-ampul-seti-night-braker-unlimited-110-fazla-pm-otm90c64210nbr
    Diğeride Philips H7 X-treme Vision 2'li Ampul Seti- %130 DAHA FAZLAhttp://www.hepsiburada.com/philips-h7-x-treme-vision-2-li-ampul-seti-130-daha-fazla-i-p-OTM011300
    bu ampullerden hiç kullandınmı ? yada forumun geneline sorayım bu ampülleri alıpta cordobasında kullanan arkadaşalr varmı ? Kullandılarsa nasıl memnunlarmıi dedikleri gibi aydınlatma gücü ve mesafesinde bariz bir fark meydana geliyormu ?
    Bunların haricinde farklı markalardada bunlardan daha iyi olan eşdeğer özelliklerde ürünlerden bilgi sahibi olan arkadaşlarında yardımını rica ederim.
    Kısaca konu hk. bilgi sahibi olan arkadaşalrın yorumlarını ve yönlendirmelerini bekliorum.

    Herkese iyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShadowOfSpirit

    Aramıza hoşgeldin dostum

    Tşkler (geç oldu ama )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç ampulle işim olmadı, acelen yoksa bikaç güne elektrikcime sorarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 28 Aralık 2016; 1:53:09 >
  • Osram nb unlimited h3 ü uzunlarina al ama kisalara yaklaşma. Kisalarin h7. Onlara standart al. Çünkü saat ömürleri cok düşük. Son osram unlimited max calisma saatiyle limited olmuş. 150 saat civari. O kutubselenoid valdidir. Arac soğukken cok ses yapar şakır şakır.. Cok pahali parçadır. Sokseniz dahi araba calisir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 307308309310311
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.