Şimdi Ara

*****---SEAT İBİZA/CORDOBA KULÜBÜ---*****(108 ÜYEYİZ!!!) (130. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
6.325
Cevap
55
Favori
481.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trabzon dostum bu aralar trabzonlu bir arkadaşla takılıyorum.Aklıma geldin yazınca..Trabzonun lafı geçiyor sürekli.Birgün gelirsem mutlaka haber ederim..
    Bu arada bu erzurumda ne ç.ok cordoba var yaw..Bir abimiz 23 bine 2009 almıştı..Siyah gördüm yolda odur diye başkası çıktı
    Ankarada 1 hafta içerisinde yollarda sadece 1 adet denk gelmişti..
  • Murat aradım sana ulaşamadım
    Bugün servise gittim 60 bin bakımını sordum ve araca daha önceki bakımlarda hangi yağların koyulduğunu öğrendim..
    Sonuç hüsran....Araca daha önce hep 10 40 koyulmuş..Ayrıca 60 bin bakımını 378 tl olarak çıkarttılar..Birde tanıdık oda indi işte 300 e?5-30 edge kullanılacak...Benim netten araştırdığıma göre castrolün sitesinde bile 5-30 edge görünmüyoır.Ayrıca 5-30 neredeyse hiçbir yağ 505.01 onaylı değil Bi mobil 1 esp bire opellerin kullandığı yağ var o.
    Fiyat nasıl sizce?Özel serviste yaptırsam tahmini kaça malolur? Ayrıca konustuğumda bu yapılacak bakımın 2 sene garantisi var bununla ilgili bir problem olduğunda garantiye giriyor dedi arkadaş...
    Ayrıca bizim araçlarda partikül filtresi varmı?Egr iptali yaptırsam araç daha rahat çalışırmı bana ne artıları eksileri olur ?=



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShadowOfSpirit -- 25 Ağustos 2011; 14:23:55 >
  • Arkadaşlar dayanamadım bu ikileme.Gittim mobil servisine,200 liraya komple herşeyine anlaştım..4.3 lt mobil 1 esp ,Ve tüm filtreler...ARacımdaki castrol 10-40 ı söküp atmak istediğimden biraz acele ettim...İnşallah farkı hissederim.Araç iyi çalışmış -30 derecede kışın o yağla valla..Adam 60 bin olduysa triger seti değişmeli dedi.Servistede biri değişmeli biri 90 bin diyor anlamadım yaw.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShadowOfSpirit -- 25 Ağustos 2011; 19:56:34 >
  • arkadaşlar 2 konu hakkın da yardımınıza ihtiyacım var

    bu gün aracımın arıza ışığı yandı, serviste egr valfi arızası olduğu söylendi. egr valfi sanırım pahalı bir parça. bazı forumlarda iptal edilebilir diye söyleniyor. aracım 1.4 signo benzinli 97000 km de.

    bunun dışında şu an 2 aracım var. diğer aracım 94 model fairway. bu iki aracı karşılaştırdığımda fairway çekiş ve serilik olarak ibiza dan çok daha hızlı. özellikle alt devirlerde ibiza çok hantal. acaba egr valfinin çekişle ilgili bir bağlantısı olabilirmi?
    14. 16v 100 bg lik bir araç bu kadar hantal olabilirmi? araçtan soğumaya başladım. şu ana kadar 30 tane aracım oldu ama ibiza 1.4 signodan performans olarak hiç memnun kalmadım ve hayal kırıklığına uğradım diyebilirim. sizce ne yapabilirim?
  • egr vakfı egzostan çıkan gazi belli oranda motora geri gönderen böylelikle karbon salinimini düşürürken aynı zamanda motor sıcaklığını optimum seviyeye tasiyarak yakıtın verimli yanmasına yardım eden bir parçadır

    arızalı olması karbon salinimini ve yakıt tuketimini arttırıp performansı düşürür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1984 -- 26 Ağustos 2011; 12:48:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1984

    egr vakfı egzostan çıkan gazi belli oranda motora geri gönderen böylelikle karbon salinimini düşürürken aynı zamanda motor sıcaklığını optimum seviyeye tasiyarak yakıtın verimli yanmasına yardım eden bir parçadır

    arızalı olması karbon salinimini ve yakıt tuketimini arttırıp performansı düşürür


    bilgi için tşk ederim. adapazarı yetkili serviste 216 tl ye değişim yapılıyormuş, en kısa sürede değiştireceğim...
  • Millet egr valfi iptali yapıyor önce beyinden sorna sistemsel olarak çatır çatır e bunlar bilmiyormu bu zararları ??Servise sordum onlar bile yapabiliriz dediler..Ama teknik olarak yapılıpta beyinden düzeltilmezse hata verir devamlı beyinden de düzeltmek gerekir dediler..Motorda sıcak hava dolaşmasının en büyük artısı soğuk memleketlerde olur..
  • motora sıcak hava değil,sıcak zift çekersin EGR ile.. içi sac-kör conta kestirip,takıp denemek lazım.. bence arıza yakmaz..DPF yok bizde.. benim EGR chipte de iptal,öncesinde EGR açık olduğundan bilemeyeceğim,sadece mekanik iptalle sorun olur mu diye..

    Erzurum'da octavia da çok vardır, herhalde TDi motorun soğuk havalarda-ucuz yakıtla sorun çıkarmamasından olsa gerek

    triger için bekle bence, olmadı bakımda kapağını açtırıp baktırırsın çatlak v.s. var mı diye.. 5 yıl veya 90bin km, hangisi önce dolarsa triger değişir
  • daha 2008 model dostum 60 bini anca görecek valla.Bu arada senin yağda döşedim araca belki psikolojik belki gerçekten faydalı olduğunu hissettim..50 km yaptım daha....Adamlar seatta birde ayak yapıyor abi yaptığımız bakım 2 sene garantili.Sanki yürüyen aksam tamiri yapıyorlar..Olmadı egr iptalini bir sorayım...Evet octavia cok var malum burası çok tutulmayan araç cenneti....Benim arabadan 10 larca var..focustan cok octavia görürsün..Bu arada karşı komşunun vardı askeri personel oda.Sattı hemen arabaya faça yapmışlarBu arada 2008 di onunkide..İç aydınlatma zımbırtısı bizimkiyle aynıydı..Bu arada aracın altınada girdim bakımda karter mıhafaza sacdan yapılmış.Derin 1-2 .çizik te gördüm demekki işe yarıyor meret...Ama nasıl ayar olduım yaw benim gözüm gibi baktığım araca adamlar acımadan 10-40 atmışlar...Fazla basmayıp gözüm gibi bakyıorum.Sadece dizel olarak prodizel attım en son
    Bu arada 670 km oldu mazotu alalı anca yarıya geldi nerdeyse gösterge Sanırım 1000 km yi devircem şehir içi..Eve geliş yolumda 2.5 km tatlı bir yokuş var araç olduğu hızında eve kadar geliyor.Çıkıştada sabitliorm hızı zaten.
    Adama yağ deişiminde chiptuningden bahsettim..Elemana dedim arkadaşta var 255 nm diyince kızıyor çünkü 260 nm ye çıkarttı aracı dedim..Eleman bilmiş bilmiş peki krank kolları ona uygunmu ne kadr dayanır vsvs sallamaya başladı...B,rde abi 4 lt koycaz senin araca diyor.Diyorum 4 değil bak ben dersimi çalıştım geldim 4.3 koycaksınız dedim.Arada derede çırağa 250 cc daa koydurttum
    Mazot filtresi değişiminide öğrendiğime göre sadece geriye yağ filtresini sökebilmek kalıyor..Onu sökersem problemsiz gene yenisini koyabilirmiyim?Eğer onuda yaparsam birdahaki bakımı işyerinin arkasında kendim yapıcam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShadowOfSpirit -- 27 Ağustos 2011; 3:55:55 >




  • o eleman,tüm tdiların forget piston-güçlendirilmiş kol v.s. olduğunu bilmiyordum,eminim bizdeki pistonlar 1.9tdidakilerin aynısı,sayısı farklı ona sorsan; şanzıman yağı ömürlük der
    yağ filtresi lokma anahtarla kolayca açılıp,taşma olmadan sökülüyor..önemli olan kapağınını contasını zarar vermeden,kaçırmayacak şekilde takmak..
    karter koruman da işin ehli eski kullanıcısı tarafından taktırılmış olsa gerek.. orjinali,darbe emici bloklara sahip plastik..aynı şekilde bendeki plastik olanda da var birkaç derinlemesine çizik
    bu yağda eksiltme olmazsa geçmişi unut derim; km az.. turbo hortumları bağlantı noktalarında terleme var mı hiç? bende bir noktada var eskiden kalma;kurumaya yüz tutmuş..
    2 sene bir yağ motorda kalacaksa,vay halimizearabayı satıp belediye otobüsüne binelim
    yeni mazot filtresi dolana kadar, birkaç aç-kapa yapmak gerekiyor kontağı..polen filtresini de değiştirip; 1.kademede üşümenin tadına varsaydın.. arka kampanaları da smktürmüştüm;bir dahakine kendim temizlerim; yıldız alyan uçla açılıyor lastik söküldükten sonra
    sanayide contacıya kestirmiştim kör egr contasını, evde kendim taktım..biraz allengirli bir iş
    aydınlatma zımbırtısı?? konuya değinmişken; çakmak çercevesi ışığı ne alemde??




  • arkadaşlar kızdırma bujisi ne? bildigimiz bujimi?
    benim 2005 ibiza signo var. benimde aldıgımdan beri hız sabitleyici çalışmıyor ?
  • Ya aynanın orda yokmu iç lamba ondan bahsediyordum.Çakmaklık ışığına dikkat etmedim hiç bir daha bineyim bakayım..ah işte yağ filtresi nasıl taktı o kapağa fln görseydim daha doğru olacaktı...Zaten eleman açarken bildiğin kamyon lastiği söker takar gibi zorlandı..Nasıl sıkmışlarsa artık bijon sıkar gibi.O kadar sıkmak gereklimi ? Yani o kadar sıkmayı allah ne verdiyse Bu arada arka kampanalara baktırmadım valla.Olmadı babam gelince bi gireriz ona o anlar benden iyi...Şanzıman yağı olayı nedir hiç bilgim yok ama değişmesi vs gerekürmükü?
  • arızalı mı o aydınlatma?
    yağ filtre kapağı sert plastik; o kadar zorlamanın alemi yok.. filtrenin motora bağlantı noktaları sakata gelebilir..ne kadar sıkarsan sık,conta sorunlu ise yine kaçırıyor; başıma geldi ordan biliyorum; 200gr kadar yağ sızmış ordan;bakımı yaptırdığım yerin başına ekşidim, filtreyla birlikte contayı değiştirdi,bir de yıkattım yağ gelen yerleribirdaha da gitmedim orayakarter koruyucu sökülmüşken kolaçan etseydin; kaçak-göçek var mı diye; ben baktım,maşallah gık dememiş o kadar zorlamaya ayrıca karter tapası yere bakmıyor; bu da olası hafif sürtmelerde falan yerinden çıkması durumunu ortadan kaldırıyor..
    şansızmanın gövdesinde; üstteki tapa gevşetilip, yağ akıyor mu ve rengi açık sarı mı diye bakılır..benimki yen doldurulmuş gibiydi trigerle birlikte mobil 75-90 yağ doldurtursun; hem soğuk memleket,faydasını da görürsün
    el freni iyi tutuyorsa,geri geri frenlemede de uğultu yoksa kampana ve balatalar temiz demektir.. yeni ayardan sonra ve öncesi hiç el freni çekmedim aksiyon baabında civicde çekerdim ara sıra

    @bilgetürk: kızdırma bujisi,dizellerde ateşleme öncesi,yanma odası sıcaklığını yükseltir ve ilk harekette daha kolay çalışma sağlar.. normal buji gibi yakıtı da ateşlemez,ucuz da değildir..göstergede sarmal-yay şeklinde ışığı bulunup,o sönmeden marşa basmamak gerekir..eğer sönmüyorsa, arka fren-park lambalarına bakmakta fayda var, bende biri kesikti ama o ışık normaldi.. başka bir arkadaşta fren lambası kesikmiş ve o ışık yandığı gibi hız sabitleyici de çalışmıyormuş..ne ampülmüş,Allah'tan frene etkisi yok




  • teşekkürler rallier. benim arabam lpg li şuan. martta taktırdım. su aralar arabanın suyu eksiliyor. lpg taktırdıktan sonra özellikle yazın 1 litre antifiriz ekledim. bu normal mi? yaz sıcağının etkisi bu kadar olmasa gerek değil mi? biyerlerde delik olabilir mi?
  • lpg sisteminin,motor devir-daim suyu hattı üzerine takılan buharlaştırıcıdaki sorun veya bağlantı noktalarındaki kaçak,eksiltmesine neden olabilir.. su haznesi içine bakıp yağlanma var mı diye bakmak lazım; varsa silindir kapak contasından..
  • bişey daha soracağım. siz su haznesine su mu koyuyorsunuz yoksa antifiriz mi ? yağ değiştiren usta bana buraya antifiriz koy dedi su koyma dedi . birde o su konan kaptaki fiş bağlantısı takılı değil benim? ben arabamı 2.el almıştım. benden önceki sahibimi çıkardı acaba? yoksa standardı mı o sekilde ?
  • fifity fifity olacak, yarısı su-yarısı antifriz.. koyulan su da kireçsiz-saf su olacak, bu yüzden usta su koyma demiştir.. o fiş boşta,standart
    1.4 16v 101lik mi araç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    arızalı mı o aydınlatma?
    yağ filtre kapağı sert plastik; o kadar zorlamanın alemi yok.. filtrenin motora bağlantı noktaları sakata gelebilir..ne kadar sıkarsan sık,conta sorunlu ise yine kaçırıyor; başıma geldi ordan biliyorum; 200gr kadar yağ sızmış ordan;bakımı yaptırdığım yerin başına ekşidim, filtreyla birlikte contayı değiştirdi,bir de yıkattım yağ gelen yerleribirdaha da gitmedim orayakarter koruyucu sökülmüşken kolaçan etseydin; kaçak-göçek var mı diye; ben baktım,maşallah gık dememiş o kadar zorlamaya ayrıca karter tapası yere bakmıyor; bu da olası hafif sürtmelerde falan yerinden çıkması durumunu ortadan kaldırıyor..
    şansızmanın gövdesinde; üstteki tapa gevşetilip, yağ akıyor mu ve rengi açık sarı mı diye bakılır..benimki yen doldurulmuş gibiydi trigerle birlikte mobil 75-90 yağ doldurtursun; hem soğuk memleket,faydasını da görürsün
    el freni iyi tutuyorsa,geri geri frenlemede de uğultu yoksa kampana ve balatalar temiz demektir.. yeni ayardan sonra ve öncesi hiç el freni çekmedim aksiyon baabında civicde çekerdim ara sıra

    @bilgetürk: kızdırma bujisi,dizellerde ateşleme öncesi,yanma odası sıcaklığını yükseltir ve ilk harekette daha kolay çalışma sağlar.. normal buji gibi yakıtı da ateşlemez,ucuz da değildir..göstergede sarmal-yay şeklinde ışığı bulunup,o sönmeden marşa basmamak gerekir..eğer sönmüyorsa, arka fren-park lambalarına bakmakta fayda var, bende biri kesikti ama o ışık normaldi.. başka bir arkadaşta fren lambası kesikmiş ve o ışık yandığı gibi hız sabitleyici de çalışmıyormuş..ne ampülmüş,Allah'tan frene etkisi yok





    Bugün bu aralar forum hayırsızımız muratla konuştum Yarın seat servise gidicem bu servis yazısını iptal için..Birde bugün arkadaşa arabayı verdim geri ileri yapıyordum sol ön teker neden titriyor dedi bende titredim bi an Baktım gerçekten hafif aracı öne salıp yavaştan frenleyince titreyerek duruyor sanki teker..AMa direksiyon yada pedalda birşey hissetmiyorum.Muratada sordum garipsedi..Nöbetci asker arabadan anlıyor heralde bak bakalım sağdada varmı aynı şey dedim.Baktı sadece solda var tablalarda gevşeklik var dedi...Anlamadım gitti şimdi aklım kaldı buggün uyutmaz beni..3 ay önce ön takım komple serviste sökülüp takılmıştı amortisör keçeleri ve bilyaları değişimi için..Yarın gidip bunu gösterirsem hani yaptıkları işlem 2 sene garantili ya bunu garantiden giderirlermi ???




  • burçlardandır burçlardan; bende ikisi de titriyor devirli kalk ki titremesin;asfalt ağlasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    fifity fifity olacak, yarısı su-yarısı antifriz.. koyulan su da kireçsiz-saf su olacak, bu yüzden usta su koyma demiştir.. o fiş boşta,standart
    1.4 16v 101lik mi araç?


    evet rallier 1.4 16v 100 beygir. signo modeli.
    o zaman seviye düsünce su ekleyeyim antifiriz yerine bende.
  • 
Sayfa: önceki 128129130131132
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.