Şimdi Ara

Scooter için Sentetik mi Yarı Sentetik Yağ mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,125 cc Fiddle 3 için tam sentetik yağ Motul 7100 düşünüyorum,fikirlerinizi almak isterim.



  • Dilim döndüğünce,bilgim dahilinde anlatmaya çalışayım.
    Petrol ürünü mineral yağları kullandığınızda motorda yağlama yapılan yerlerde karbon elementi içerdiğinden kurumlanma ve bildiğimiz is oluşur.Motor bloğu diye arattığınızda çıkan resimlerdeki siyahlaşmanın sebebi budur.
    Bu;zamanla yağın metale yapışmasını ve yağlama yapmasını engeller.
    Viskozitesi gereğinden düşük olan yağ metale tutunamayıp akacağından yeterli yağlama olmaz ve bu ustanızın bahsettiği fayda yerine zarar dediği durumdur.Ama soğuk havalarda ve ilk çalıştırmada daha iyi yağlama yapacaktır.Eksiltme yapmayacak kadar ince kullanılan yağ motor içinde daha rahat hareket edeceğinden yağlama daha iyi olur.
    Gereğinden fazla ince kullanılan yağ motor içindeki basınçtan dolayı conta,gömlek,silindir gibi yerlerden yanma odasına giderek yanar veya eksiltme yapar.Bu durumda bir üst viskoziteye geçmek gerekir.
    Sentetik yağ denen şey mineral yağlara eklenen kimyasal maddelerin oranı ile belirlenen durumdur.Tam sentetik denen yağın tamamı kimyasal işlemden geçerek ön görülen kilometrenin tamamını etkisini kaybetmeden yağlama yapmasını sağlar.
    O yüzden bir defa kullandıktan sonra hep sentetik kullanman gerekir diyen "usta"dan uzak durmak gerekir.Kendi motorumda 6 veya 7 farklı markanın farklı viskozitede yağlarını kullandım.Kendi tecrübelerimle en iyi performans aldığım yağda devam ediyorum.


    Ayrıca şöyle bir bilgi var,paylaşmak isterim..

    Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için geliştirilmişlerdir.
    Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
    Bu olumsuzluklar; yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
    yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..

    Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.

    Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
    temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.

    Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.
  • Sentetik olmasından daha çok bu yağın ester bazlı olması çok daha önemli.Petrol değil deterjan türevli olması motorun çok daha temiz kalmasını sağlıyor.
    Performans açısından bahsettiğiniz motor için neredeyse hiçbir şey değişmeyecektir ama motor temizliği açısından ve uzun süreli kullanım açısından 7100 kullanılabilecek en iyi yağlardan biridir.
    Kymco Downtown 300i için her zaman 10w40 viskoziteli Motul 7100 kullanırım.Performansından çok memnunum..
  • yarimpower kullanıcısına yanıt
    haklısınız,125 cc bir motorda performansı etkilemez,ama motorun sağlıklı ve uzun ömürlü olması açısından nasıl olur onu sorgulamaya çalışıyorum aslında,çünkü bir kaç ustaya sorduğumda tam sentetik yağın daha ince olduğundan scootera uygun olmayacağı hatta uzun vadede fayda yerine zarar vereceği,bir kere sentetik yağ koydu mu bir daha devamlı bu yağı koymak gerekeceği gibi kafamı karıştıran değişik değişik cevaplar aldım.
  • Dilim döndüğünce,bilgim dahilinde anlatmaya çalışayım.
    Petrol ürünü mineral yağları kullandığınızda motorda yağlama yapılan yerlerde karbon elementi içerdiğinden kurumlanma ve bildiğimiz is oluşur.Motor bloğu diye arattığınızda çıkan resimlerdeki siyahlaşmanın sebebi budur.
    Bu;zamanla yağın metale yapışmasını ve yağlama yapmasını engeller.
    Viskozitesi gereğinden düşük olan yağ metale tutunamayıp akacağından yeterli yağlama olmaz ve bu ustanızın bahsettiği fayda yerine zarar dediği durumdur.Ama soğuk havalarda ve ilk çalıştırmada daha iyi yağlama yapacaktır.Eksiltme yapmayacak kadar ince kullanılan yağ motor içinde daha rahat hareket edeceğinden yağlama daha iyi olur.
    Gereğinden fazla ince kullanılan yağ motor içindeki basınçtan dolayı conta,gömlek,silindir gibi yerlerden yanma odasına giderek yanar veya eksiltme yapar.Bu durumda bir üst viskoziteye geçmek gerekir.
    Sentetik yağ denen şey mineral yağlara eklenen kimyasal maddelerin oranı ile belirlenen durumdur.Tam sentetik denen yağın tamamı kimyasal işlemden geçerek ön görülen kilometrenin tamamını etkisini kaybetmeden yağlama yapmasını sağlar.
    O yüzden bir defa kullandıktan sonra hep sentetik kullanman gerekir diyen "usta"dan uzak durmak gerekir.Kendi motorumda 6 veya 7 farklı markanın farklı viskozitede yağlarını kullandım.Kendi tecrübelerimle en iyi performans aldığım yağda devam ediyorum.


    Ayrıca şöyle bir bilgi var,paylaşmak isterim..

    Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için geliştirilmişlerdir.
    Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
    Bu olumsuzluklar; yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
    yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..

    Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.

    Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
    temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.

    Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yarimpower -- 14 Mart 2017; 0:16:43 >




  • bilgiler için çok teşekkür ederim,yoğunluktan bakamamıştım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.