Şimdi Ara

SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM (206. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
13.161
Cevap
142
Favori
1.356.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 204205206207208
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Bakımdan önce; yoğun trafikle beraber 10 litre yakıyordu, şu anda klima açıkken 9,5 diyebilirim ama zamanla yine 10 litreye çıkacaktır.


    Bende de 2001 RXİ scenic 2.0 var ilik aldığım sıralar kış aylarında uzun yolda 18 kuruş yaktı şehir içinde ise ilk zamanların heyacanı ile olsa gerek çok yüksek devirlerde kullanmışım ortalama yakıt 14.1 i göstermişti. 350-400 kuruş a kadar çıktı. Ama şimdi ortalama yakıt uzun yolda 5.9 şehir içinde 8,3 gösteriyor bu da benim için ve 2.0 motor için çok iyi bir durum çünkü gördüğüm birçok 1.6 araç bu kadar hatta daha fazlasını yakıyor. Tabi şuda bir gerçek bizim buralarda trafik yoğun değildir İstanbula göre buralar uzun yol sayılır.

    Lpg konusuna gelince hiç bir zaman orijinallik bozulacak diye düşünmem param olsa gidip hemen taktırırm çünkü araba amaç değil araçtır önemli olan benim ve cebimin rahatı. Ben yılda en fazla 3500 km yol yapan bir insanım aracın muayeneside yeni ama 2 bin lira param olsa hiç düşünmem gider taktırırm hatta kesinlikle eminimki taktırdığım lpg aletinin parasınıda amorti etmeden aracı satarım ama olsun Lpg Her zaman kardır kitin parası çıkmasa da aracı satarken rahat ederim. Ben böyle düşünüyorum. Geçen gün kabaca bir hesap yaptım eğer 2000 liraya LPG taktırsam ve LPG de benzine göre yüzde 30 tasarruf etsem LPG ye verdiğim parayı ortalam 33.000 km de amorti ediyorum. Bende yılda en fazla 3500 km yapam biri olarak bu km yi tam 10 yılda yaparım o zamanda araç 20 yaşında olur zatan kimsede 10 yıl aynı araca binmez. İşin bu boyutundan bakınca LPG taktırmak çok mantıksız geliyor ama yinede parayı bulursan taktırmayı düşünüyorum dedimya İnşallah satarken LPG nin parasını çıkarabiliriz .




  • S.A. Arkadaşlar 2 sorum olacak. Malum aracı alalı 2 hafta oldu bilmediğim hususlar var.

    1. SCENIC II'lerdeki Direksiyonun sağ tarafındaki "R" ve "O" düğmeleri ne anlama geliyor nasıl kullanılıyor ? (soldaki + ve - hiz sabitleme onu öğrendim ve denedim)

    2. ASR 'yi devre dışı bırakmak (Nasıl olsa şimdi yaz) sakıncalı mıdır yoksa aracın ilk hızlanmalarını daha mı iyi kılar?

    Cevaplar için şimdiden sağolun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Clio98 -- 27 Haziran 2009; 13:42:43 >
  • Uzun yol şartlarında aynı süratlerde zaten 2.0 4 silindirli 16 sübap aracın 1.6 4 silindirli 16-12-8 sübap araçtan az yakması normal.. Bir istisnai durum 1.6 aracın değişken sübap teknolojili olması (Vtec, Vvti, Vti, Ti Vct vs..) o zaman 1.6 az yakar.

    Şehir içinde dur kalk trafikte ise; Yine eşit şartlarda ve aynı teknoloji motorlarda 2.0 litre araç 1.6 araçtan 1-2 litre daha fazla yakar.

    Uzun yolda ortalama hız arttıkça 2.0 litre araç 1.6'dan daha da az yakmaya başlayacaktır..


    Edit: @Clio98

    R tuşu hızı kaydetmek için kullanılıyor, Cruze control'ü açtığınızda atıyorum 80 km süratle R tuşuna bastınız, Cruze control'ü kapatıp açtığınızda O tuşuna basarsanız kaydettiği 80 km'lik sürate hızı sabitler.

    ASR tuşu sol tarafta, yanında araç iç ışık ayar düğmesi ve park sensörü iptal düğmesi ile yan yana. Asr'yi kapatmanızın size ne artı ne de eksisi olacağını zannetmiyorum; Eğer ki kalkışlarda çok fazla gazlamıyorsanız. Ama aracınızda ESP var ise onu zaten kapatmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 27 Haziran 2009; 13:50:06 >




  • Aracınız patinaja kalacak şekilde kalkıyorsanız, ASR gücü kesecektir ve doğal olarak da ivmelenmeyi azaltacaktır ama aracınız zaten otomatik şanzıman yani debriyajınız olmadığı için kapatsanız da hızlı kalkış yaptığınızda patinajı önleyecek bir hareket yapamayacaksınız. Bu seferde patinaj çekerek zaman kaybedeceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 27 Haziran 2009; 13:54:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LahanaSever

    .... benim aracım yoğun trafikte Klima açıkken 56 TL ye 270 kışın ise yoğun trafikte 320 KM yol alıyor..


    benim 2004 scenic 1.6 dynamic otomatik vites ve brc tüp var, 60 TL ile klima kapalı iken 240 km üstüne hiç çıkamadım, bu arada 240 km içinde yaklaşık 8-10 tl'lik benzinde yanıyor tüp'e geçene kadar.. senin hesaba göre klima kapalıyken 175 krş, benimki 250 krş + benzini saymıyorum. otomatik vites olmasından bu kadar fark oluyor olabilirmi ? bu arada sürekli şehir içi kullanıyorum sabah 9km işe geliş, akşam 9km eve gidiş..
  • Dün arabanın fren merkezini değiştirdik. Fren merkezi İtalyan malı 130 tl 30 işcilik 160 tl ye hallettik.
  • hocam arabayı ilk aldığımda benim araçta seninki gibi yakıyordu.. alışınca işler değişti.. ben aracı yol bilgisayarı takip ederek bir müddet kullandım.. şimdi alıştım.. kardeşimde modus var.. 37 TL ye en çok 220 Km yapmış.. ben 290 km yapıyorum.. bu iş kullanmaya bağlı.. bide aracın lpg takıldıktan sonra ilk 1000 km %10 ilk 5000 km de %5 fazla yakar..
    şimdi gördüm hocam ya.. otomatik işi böyle.. bundan önceki arabam otomatikti.. yeminliyim bidaha otomatik almam diye.. 2.0 otomatik mazda ile 30 liraya 70 km anca yapıyordum tabi gaz 1930 du ozaman.. aman benden uzak dursun.. uzun yolda şimdiki arabamda 6. vitesi ararken siz nasıl 4 vites kullanıyorsunuz hayret?? 1550 KG benim araba.. bide düşünün yani 1.6 1550 kg lik bir arabada 4 vites.. ne yapsın işte.. 50 kr fazla yakacak tabi..
    bu arada o direksiyondaki r tuşu hızı hafızaya almaz.. r hız sabitliyiciyi en son kullandığın km ye sabitler yani devreye alır O ise devre dışı bırakır.. + - tuşları ile hız sabitleyiciyi ancak o andaki hızınıza sabitlersiniz..
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcakirca


    quote:

    Orjinalden alıntı: LahanaSever

    .... benim aracım yoğun trafikte Klima açıkken 56 TL ye 270 kışın ise yoğun trafikte 320 KM yol alıyor..


    benim 2004 scenic 1.6 dynamic otomatik vites ve brc tüp var, 60 TL ile klima kapalı iken 240 km üstüne hiç çıkamadım, bu arada 240 km içinde yaklaşık 8-10 tl'lik benzinde yanıyor tüp'e geçene kadar.. senin hesaba göre klima kapalıyken 175 krş, benimki 250 krş + benzini saymıyorum. otomatik vites olmasından bu kadar fark oluyor olabilirmi ? bu arada sürekli şehir içi kullanıyorum sabah 9km işe geliş, akşam 9km eve gidiş..




  • quote:

    bu arada o direksiyondaki r tuşu hızı hafızaya almaz.. r hız sabitliyiciyi en son kullandığın km ye sabitler yani devreye alır O ise devre dışı bırakır.. + - tuşları ile hız sabitleyiciyi ancak o andaki hızınıza sabitlersiniz..


    Yani hızı hafızaya alır, sizin de yazdığınız gibi. Zaten adı da R = Record

    + ve - ile halk tabiriyle el gazı denen, hızınızı 5'er km'lik artış veya düşüşlerle kontrol etme imkanı sağlar.

    Yukarıdaki mesajımda O yani Off'u yanlış yazmışım, sayenizde farkettim teşekkür ederim.
  • ARKADAŞLAR NETTE 2001 MODEL RXT VAR.
    Bİ BAKINIZ .NASIL FİYAT KONUSUNDAN.
    MİLLET 18-19 BİLE İSTİYOR.
    her aracın bir ederi var değil mi?
    http://www.sahibinden.com/otomotik_vites_sahibinden_69_000_km_de-76WQQaXQQ15098237WQQpXQQdisplayitem&keyword=scenic%20rxt
  • Tavan hariç lokal boya var demiş dikkatli ol..Km az geldi dikkatli ol..Özellikle elektrik kumandalı tüm aksamın iyi çalışıp çalışmadığına bak.Aksi takdirde o 18 i de geçersin 19 uda...Bende 18 istiyorum evet ama en küçük sunroof arızasının 500 tl ye çıktığınıda unutma..Umarım güzel bir araç alırsın..
  • Bence biraz daha fazla ödemeyi göze al (22 bin - 23 bin gibi) Scenic II al derim. Para olarak az ama araç olarak arada çok fark var.
  • arkadaşlar bende zavoli var ve kesinlikle tavsiye ediyorum çok memnunum lpg takıntılı arkadaşlar burda ne araçlara lpg kiti takıyorlar bu arada bi toplantıda antalyada yapsanız ne olur hani güzel olur derim ben
  • Yanlis anlama olmasin R=Resume, yani devam demek.

    Hiz sabitleyicinin acma kapama kolu disinda direksiyon etrafinda 4 dugmesi var: +, -, R ve O

    Hiz sabitleyiciyi ilk actiginizda +,- ve R ayni islevi gorur, yani o anki hizi hafizaya alir ve o hizda sabitler.

    Hiz sabitlenmisken + ve - dugmeleri ile hizinizi kontrol edebilirsiniz. Ayrica frene bastiginizda, bosa aldiginizda ve O tusuna bastiginizda sabitleme iptal olur ama hafiza degeri korunur.

    Hafiza degeri korunurken R'ye basarsaniz hiz o degere sabitlenir, ancak + veya -'ye basarsaniz da o anki hiza sabitlenir.

    Ancak benim de hiz limitoru konusunda sorularim var.
    1. Klavuzda limitor acikken gazi koklerseniz limit iptal olur diyor, ancak bende boyle bir sey olmuyor, ne yaparsam yapayim O'ya basmadigim surece limit korunuyor.
    2. Limitor seyahat esnasinda kendi kendine devre disi kalabiliyor, ne oluyor da devre disi kaliyor cozemedim, bilen var mi?


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    quote:

    bu arada o direksiyondaki r tuşu hızı hafızaya almaz.. r hız sabitliyiciyi en son kullandığın km ye sabitler yani devreye alır O ise devre dışı bırakır.. + - tuşları ile hız sabitleyiciyi ancak o andaki hızınıza sabitlersiniz..


    Yani hızı hafızaya alır, sizin de yazdığınız gibi. Zaten adı da R = Record

    + ve - ile halk tabiriyle el gazı denen, hızınızı 5'er km'lik artış veya düşüşlerle kontrol etme imkanı sağlar.

    Yukarıdaki mesajımda O yani Off'u yanlış yazmışım, sayenizde farkettim teşekkür ederim.






  • Selamlar,

    Hız sabitleyiciyi daha önce bir Mitsubishi Carisma'da kullanmıştım. Frene yada gaza bastığında otomatik devre dışı kalıyordu. Scenic'te böyle olmuyor. Direksiyonun sol alt tarafındaki kol çevrili kaldığı için mi bilmem. Ama bu küçük kolu çeviripte hız sabitleyiciyi devreye aldığınızda fren yada gaza da bassanız hız sabitleyici devreden çıkmıyor. Bu durumda R ve O butonları nasıl ve ne zaman kullanılacak onu anlayamadım ?? Bu günlerde aracı hep istanbulda sıkışık trafikte kullandığımdan bir türlü bu fonksiyonları rahat deneyemedim. Müsait yol olmadı. Hız sınırlayıcıyı devre dışı bırakmak nasıl oluyor ?

    Birde hız sabitleyicinin belli bir alt ve üst limit değeri var mı ? kaç km'den az yada yüksek hızla çalışmıyor ?

    Teşekkürler.
  • S.A. arkadaşlar bir iki husus daha sormak istiyorum. Formu gezerken okuduğum bazı konular kafama takıldı.
    Mesela Scenic II'lerdeki meşhur ateşleme boboini arızası gibi.. Allah kısmet edersen haftaya C.tesi sabah erkenden 03:00 - 04:00 gibi İstanbuldan Bodruma doğru yola çıkmayı planlıyorum. Arabada Hanım + 2 çocukla beraber gecenin bir yarısında yolda kalmak sanırım olabilecek en kötü durumlardan biri.. Acaba bu bobin arızası için belli bir kriter var mı ? Mesela 2.0 motorlarda da oluyor mu? yada, atıyorum 30 bin km'den önce olmaz gibi bir bilgi var mı ? Bir de arabam 2 defa farklı zamanlarda ilk çalıştırmada titreme yaptı ilkinde stop etti. Tekrar çalıştırdım düzgün çalıştı. Başka bir zaman ise titremeye başladığında gaza dokundum ve düzeldi. BU bobin arızasına bir işaret olabilir mi ? Birde motor sıcakken aracı çalıştırmak istediğinizde çok uzun süre marşa basıyor ondan sonra çalışıyor. Serviste manyetik kaptör denen bir parça temizlendi ama bir şey değişmedi. Servis bu durum için sıcaktan yakıtın genleşmesinden olur gibi bir şeyler söylediler. Geçenlerde benzer bir şikayeti ONNO ustaya gelen mektuplarda bir AUDI A3 sahibinden de okudum. O da benze şeyler söylemişti.
    Birde eski sayfalarda okumuştum, Scenic'lerde yol bilgisayarının bazı özellikleri değiştirilebiliyordu (servis ışığını falan sıfırlamak) kapıların otom. kilitlenmesini önlemek vb. o zamanlar Scenic aracımı daha almamış olduğumdan üzerinde pek durmadım. Şimdi de bulamıyorum. Bilen varsa memnun olurum.

    Son olarak Türkçe yada ingilizce kullanım kılavuzunu internetten nereden indirebilirim ?

    Teşekkürler.




  • Sanirim hiz sabitleyici(Hiz Regulatoru) ile Hiz sinirlayiciyi(Hiz Limitoru) birbirine karistirmissiniz.

    Hiz sabitleyici siz gaza basmasaniz da hizi sizin istediginiz degerde sabitler. Sabitleyici acikken frene basarsaniz devreden cikar, ancak gaza basarsaniz devreden cikmaz, sizin artirdiginiz hiz dusup de sabit degere donene kadar bekler, ve tekrar hizi sabitler.

    Hiz limitoru ise hizi sabitlemez, sadece sizin belirlediginiz degerden yukari cikmasini engeller. Bunu da ilgili degere gelince gaz keserek yapar, bu yuzden yokus asagi vb. kosullarda ise yaramaz. Gaza ya da frene basmaniz farketmez, her zaman(yukarida bahsettigim hususlar disinda) devrede kalir. Iptal etmek icin kontrol kolunu ortaya almali ya da O tusuna basmalisiniz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Clio98

    Selamlar,

    Hız sabitleyiciyi daha önce bir Mitsubishi Carisma'da kullanmıştım. Frene yada gaza bastığında otomatik devre dışı kalıyordu. Scenic'te böyle olmuyor. Direksiyonun sol alt tarafındaki kol çevrili kaldığı için mi bilmem. Ama bu küçük kolu çeviripte hız sabitleyiciyi devreye aldığınızda fren yada gaza da bassanız hız sabitleyici devreden çıkmıyor. Bu durumda R ve O butonları nasıl ve ne zaman kullanılacak onu anlayamadım ?? Bu günlerde aracı hep istanbulda sıkışık trafikte kullandığımdan bir türlü bu fonksiyonları rahat deneyemedim. Müsait yol olmadı. Hız sınırlayıcıyı devre dışı bırakmak nasıl oluyor ?

    Birde hız sabitleyicinin belli bir alt ve üst limit değeri var mı ? kaç km'den az yada yüksek hızla çalışmıyor ?

    Teşekkürler.



    Edit:
    Kapilarin otomatik kilitlenmesi ozelligi, merkezi kilit dugmesine 5sn basili tutarak degistirilebiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmkara -- 28 Haziran 2009; 17:21:50 >




  • herkese iyi günler öncelikle ..

    Arkadaşlar "2007 model Renault Grand Scenic privilege " model bir aracım var .. yanlız navigasyon için güncelleme yapmam lazım .. bendeteki şuanda NAVTEQ v26 ama şuan internette 28. versiyonu gördüm.. torrentte indirirken %83 te kalıyor.. sonra seeder yok :( başka yapabileceğim bir yöntem varmı acaba..

    şimdiden teşekkürler
  • navigasyon ha.. karizmaya bak
  • 2001 sceniğin arka cam fiyatını bilen varmı arkadaşlar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LahanaSever

    navigasyon ha.. karizmaya bak



    bide Türkiyede çalışsa
  • 
Sayfa: önceki 204205206207208
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.