Şimdi Ara

Satıcı paranızı geri vermezse bankadan isteyin.

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
2
Cevap
1
Favori
143
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Ülke ve Dünya Gündemi >> Satıcı paranızı geri vermezse bankadan isteyin.
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Uzaklaştırılmış 1 gün cezanın, 15 saat 57 dakika kadarı kaldı.
    Satıcı paranızı geri vermezse bankadan isteyin.
    https://www.haberturk.com/eger-satici-eksik-veya-hasarli-urunu-degistirmezse-paranizi-bankadan-alin-2547391-ekonomi

    Hem fiziki olarak mağaza ve dükkanlardan hem de internetten satın aldığınız bir ürünü geri vermek, değiştirmek istediğiniz halde bunu satıcı yapmıyorsa paranızı satın almayı yaptığınız kredi kartından isteyin. Bankalar hem POS cihazını hem kredi kartını kullandırdığında satın alınan ürün için sorumluluğu olduğu nedeniyle o cihazdan yapılan işlemlerde uyuşmazlık olduğunda vatandaşın zararını karşılıyor. Tatil veya uçak bileti gibi harcamaları da kredi kartı ile yaparsanız acentenin iflası gibi nedenlerle biletiniz yanar veya tatiliniz iptal olursa kredi kartı bunu karşılıyor. Yapacağınız tek şey kredi kartını aldığınız bankayı aramak. Rahim Ak'ın Akıllı Tüketici yazısı



    Özellikle internetten yaptığımız alışverişlerde beklediğimiz ürün gelmediğinde, ürün sahte, bozuk veya eksik olduğunda değiştirmek epey sancılı oluyor. Hatta çoğu zaman gerçekleşmiyor. Tüketicilerde online ödemelerde bilgilerinin çalınması ya da ürünün bozuk, hatalı çıkması en büyük kaygısı. Ancak paranızı geri alacak çok daha kolay bir yer var. Hem fiziki olarak mağaza ve dükkanlardan hem de internetten satın aldığınız bir ürünü geri vermek, değiştirmek istediğiniz halde bunu satıcı yapmıyorsa paranızı satın almayı yaptığınız kredi kartının sahibi bankadan isteyin. Bankalar hem POS cihazını hem kredi kartını kullandırdığında satın alınan ürün için sorumluluğu olduğu nedeniyle o cihazdan yapılan işlemlerde uyuşmazlık olduğunda vatandaşın zararını karşılıyor. Sonra dönüp o işyerinden tahsil ediyor. Çünkü işyerleri ile bankalar arasında imzalanan anlaşmada bu durum yazılı olarak belirtiliyor.

    KARTLAÖDEYENİN TATİLİ YANMADI

    Bir diğer önemli harcama tatil ve uçak bileti gibi önceden satın alınan biletler. Geçtiğimiz günlerde İngiliz tatil acentesi devi Thomas Cook iflas etmiş ve binlerce insan mağdur olmuştu. İşte o alışverişi kredi kartı ile yapanlar paralarını geri aldı. Peşin ödeyen ise zarara uğradı. Tatil veya uçak bileti gibi harcamaları da kredi kartı ile yaparsanız acentenin iflası gibi nedenlerle biletiniz yanar veya tatiliniz iptal olursa kredi kartı zararınızı karşılıyor. Yapacağınız tek şey kredi kartını aldığınız bankayı aramak.

    NAKİT ÖDEYEN HAKKINI KAYBEDİYOR

    Ürünün bozuk, hatalı veya çakma çıkması halinde kurulan sistem, yapı ile kartlı ödeme sistemi tüketiciyi her zaman koruyor. Diyelim ki ürününüz hatalı veya sahte geldi. Bu durumda harcama itirazı denen bir akış var. Bankanıza başvuruyorsunuz ve iş yeri ile anlaşamasanız bile bankanızdan paranızı iade alıyorsunuz. Buradaki kurallar tamamen tüketicinin yanında. Mesela bir havayolundan bilet aldınız veya acenteden tur paketi aldınız ve işletme battı. Dünyadan çok örneklerini görüyoruz. Bu durumda nakit ödeyenler paralarını kaybediyorlar, kartla ödeyenler kurtarabiliyorlar. Kart hamilinin bir bankası var, bir de POS sahibinin bir bankası var. POS verirken o banka diyor ki ben POS’tan sorumluyum ve işletme batarsa bunu karşılamakla yüklüyüm. Mastercard'tan aldığımız bilgiye göre bu kural setini kart şirketi de oluşturuyor ve uygulatıyor. Böyle bir durumla karşı karşıya kaldığınızda kullandığınız kartın bankasıyla iletişime geçmeniz ve yönlendirmelerine uymanız yeterli.

    ISPAT YÜKÜ TÜKETİCİDE DEĞİL

    Banka satışı yapan e-ticaret şirketine başvurup ürünün sahte olduğunu ve paranın geri ödenmesini istediğinde vatandaş değil e-ticaret şirketi ürünün sahte veya kusurlu olmadığını ispatlamak zorunda. Kredi kartı şirketleri ile bankalar arasındaki anlaşmada buna ‘Harcama itirazı' ismi veriliyor. Bankalar ödeme yapmaz ise sözleşmeye aykırı davranmış olur.



    |
    |
    _____________________________
    Bir nefeslik ömür yaşıyoruz, o ki her nefesi ölmek için alıyoruz.

    Artık bu forumda tarafımdan gerçekten sıcak bir fırsat yayınlanmayacaktır.





  • Binbaşı
    1530 Mesaj
    Urun degistirmede ne kadar etkili olur bilemem ama batan tur sirketinde ya da havayolu sirketinde para yanmasi durumu icin uygulanabilir. Guzel, bilgilendirici yazi.

    Arkadaslarim Atlasjet ten yilbasi icin Avrupa'ya bilet almislardi adamlar ucuslari durdurdular. Soyleyeyim bankayi arasinlar hemen.
    |
    |
    _____________________________
    MADDE 1: Türkiye devleti bir cumhuriyettir.
    MADDE 2: Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletidir.
    MADDE 3: Türkiye devleti, ülkesi ve milletiyle bölünmez bir bütündür. Dili Türkçedir. Bayrağı, şekli kanununda belirtilen, beyaz ay yıldızlı al bayraktır. Milli marşı İstiklal Marşı’dır. Başkenti Ankara’dır.
    MADDE 4: Anayasa’nın 1 inci maddesindeki Devletin şeklinin Cumhuriyet olduğu hakkındaki hüküm ile, 2’nci maddesindeki Cumhuriyet’in nitelikleri ve 3’üncü maddesi hükümleri değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif edilemez.
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
SEO
bankalar.org
Sohbet
kolayoto.com
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,265
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.